SPOED! Het is niet de pomp!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

F7P's zijn idd echt beresterk.. als je ze netjes warmrijd en er olie in zit gaan ze gewoon niet stuk :)

Heb 2 F7P's stuk gereden, bij de ene was het de oliepomp.. bij de andere zat er geen olie meer in.. de eerste liep met wat nieuwe lagers weer.. de 2e liep op 3 zuigers.. de andere lag onder in het blok :p
Nenad1916v
Berichten: 364
Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
Locatie: Hoogersmilde

Als ik mijn 19 een keer goed doortrek begint hij bij de 6000 toeren te stotteren/haperen. Ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen. Dan gaat hij zo inhoudend rijden als je maar op 3 cilinders rijd. Tot de 6k is er niks aan de hand maar erna krijg je dat. Iemand een idee ?
Nenad1916v
Berichten: 364
Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
Locatie: Hoogersmilde

Hallo,

gister wou mijn auto niet starten. Was de brandstofrelais kapot. Andere ingedaan en hij deed het weer. Maar na een half uur ofzo weer het zelfde. Toen weer een andere relais geporobeerd maar nog steeds nils. Heb toen met een draadje direct de rode en bruine draad verbonden. Je hoort dan in de motorruimte wel gezoem maar hoor niet de brandstofpomp zoemen. Dus mogelijk pomp kapot? Waar zit deze pomp? In de tank, achterin onder de bank? En hoe kan ik eventueel deze pomp testen of die nog goed is?
Het gaat om een 16v Chamade '92.

Weet iemand ook of de brandstof pomp van een Williams in een 16v Chamade past ?

Alvast bedankt.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

heb je niet het relais van de electrische waterpomp te pakken dan als je onder de kap gezoem hoort, maar het niet de brandstofpomp is?
Nenad1916v
Berichten: 364
Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
Locatie: Hoogersmilde

Ja klopt. Kan iemand me vertellen hoe ik het pompje in de tank loskrijg???
Nenad1916v
Berichten: 364
Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
Locatie: Hoogersmilde

Om de brandstofpomp van de 19 16v Chamade te vervangen, moet dan de hele tanl los? En pomp van een Clio Williams past deze hier op? Zijn de pompen het zelfde?

Alvast bedankt.
Nenad1916v
Berichten: 364
Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
Locatie: Hoogersmilde

Ik heb vandaag de tank onderweg gehaald en het pompje getest maar deze werkt gewoon!! Iemand ideen?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

welke van de 2 pompen heb je getest? En op welke druk draaide deze? de hoofdpomp zit in je tank, de reservepomp zit naast de tank. Benzine druk moet uit mn hoofd iets van 3 bar zijn..
Nenad1916v
Berichten: 364
Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
Locatie: Hoogersmilde

De hoofdpomp. Deze draait niet. Hij hoort te draaien wanneer je op contact zet maar dat doet hij niet. Volgens mij zit er een storing ofso in. Als ik de rode en bruine draad verbind waardoor de pomp zou draaien gaat de stappenmotor aan/klikken.
Ne0nyx
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 22 feb 2008 18:27
Contacteer:

Ik denk toch massaprobleem. Heb dit ook gehad. Brandstofpomp relais ging tikken etc en lampjes op het dashboard vielen soms weg. Was bij mij de dikke massakabel van de versnellingsbak naar het chassis deze hing los tegen de versnellingsbak aan (slecht contact dus).

Clio 1.8 16v uit 1991 (F7P motor dus ^^)
Plaats reactie