F7P's zijn idd echt beresterk.. als je ze netjes warmrijd en er olie in zit gaan ze gewoon niet stuk
Heb 2 F7P's stuk gereden, bij de ene was het de oliepomp.. bij de andere zat er geen olie meer in.. de eerste liep met wat nieuwe lagers weer.. de 2e liep op 3 zuigers.. de andere lag onder in het blok
Als ik mijn 19 een keer goed doortrek begint hij bij de 6000 toeren te stotteren/haperen. Ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen. Dan gaat hij zo inhoudend rijden als je maar op 3 cilinders rijd. Tot de 6k is er niks aan de hand maar erna krijg je dat. Iemand een idee ?
gister wou mijn auto niet starten. Was de brandstofrelais kapot. Andere ingedaan en hij deed het weer. Maar na een half uur ofzo weer het zelfde. Toen weer een andere relais geporobeerd maar nog steeds nils. Heb toen met een draadje direct de rode en bruine draad verbonden. Je hoort dan in de motorruimte wel gezoem maar hoor niet de brandstofpomp zoemen. Dus mogelijk pomp kapot? Waar zit deze pomp? In de tank, achterin onder de bank? En hoe kan ik eventueel deze pomp testen of die nog goed is?
Het gaat om een 16v Chamade '92.
Weet iemand ook of de brandstof pomp van een Williams in een 16v Chamade past ?
Om de brandstofpomp van de 19 16v Chamade te vervangen, moet dan de hele tanl los? En pomp van een Clio Williams past deze hier op? Zijn de pompen het zelfde?
welke van de 2 pompen heb je getest? En op welke druk draaide deze? de hoofdpomp zit in je tank, de reservepomp zit naast de tank. Benzine druk moet uit mn hoofd iets van 3 bar zijn..
De hoofdpomp. Deze draait niet. Hij hoort te draaien wanneer je op contact zet maar dat doet hij niet. Volgens mij zit er een storing ofso in. Als ik de rode en bruine draad verbind waardoor de pomp zou draaien gaat de stappenmotor aan/klikken.
Ik denk toch massaprobleem. Heb dit ook gehad. Brandstofpomp relais ging tikken etc en lampjes op het dashboard vielen soms weg. Was bij mij de dikke massakabel van de versnellingsbak naar het chassis deze hing los tegen de versnellingsbak aan (slecht contact dus).