Riël Notermans schreef:Hard aan de dop trekken
en de nieuwe dop erop drukken
zat ik ook aan te denken, maar is dat niet alleen als je een pook hebt met de achteruit rechts naar achteren?
zoals alle clio's heb je een ring die je omhoog moet trekken om hem in zijn achteruit te zetten
na elk ritje waarin de auto goed warm is geworden ruik ik na het afzetten van de motor koelvloeistof. vanavond even wat bijgevuld. ging niet echt veel bij om hem op maximum te krijgen (heb er naar schatting 300 ml bijgegooid), maar ergens zal er een lek moeten zitten. misschien de komende week maar eens even op druk laten zetten om te kijken waar er een lek(je) zit. ik kan zo eigenlijk niets ontdekken.
nog even een klein update-je.
zoals misschien bekend heb ik de clio rustig aan gereden de eerste ruim 1000 km. ik heb toen aangegeven dat het schakelen naar de 5de versnelling.
tis een heel stuk beter geworden, maar het is nog steeds een beetje zoekeb om hem in de versnelling te krijgen.
schakelstang is vervangen. bij het laatse onderhoud. zou hier nog wat aan afgesteld kunnen/ moeten worden?
van de week de sleutels van nieuwe batterijtjes voorzien.
die waren helemaal leeg. nu is het zo dat de deur aan de bestuurderskant niet mee doet. is dit makkelijk te verhelpen??
bedrading checken (Stekker tussen auto en deur), en bij de cv motor zelf.
Die van mijn 19 doet ook wel eens niet mee, ik spuit er dan een grote hoeveelheid WD40 in en dan doet ie het weer een half jaar goed, dus
dat wil ook wel eens helpen
Maarten-Jan schreef:bedrading checken (Stekker tussen auto en deur), en bij de cv motor zelf.
Die van mijn 19 doet ook wel eens niet mee, ik spuit er dan een grote hoeveelheid WD40 in en dan doet ie het weer een half jaar goed, dus
dat wil ook wel eens helpen
vandaag tijdens de meeting mijn audio eruit gehaald en aan Xentron gedoneerd.
Auto hangt en heel stuk minder laag nu en de wegligging is hierdoor ook aanzienlijk verbeterd.
het is nu iets minder naar de straat kijken als ik in mijn achteruitkijk-spiegel kijk
wat een ruimte in de kofferbak zeg
@ Xentron: ik hoop dat je er wat leuks mee kan doen
zojuist thuis aangekomen van de ring.
gisteren middag/ avond hoorde ik een rammeltje die ik al wel wat eerder had gehoord, maar niet zo prominent aanwezig. Dit werd dus erger toen we bijna bij de ring waren. Haas heeft nog even geluisterd, verschillende mensen gevraagd of zij wisten wat het zou kunnen zijn.
Het is een geluid dat tikt op het moment dat ik gas geef (in de versnelling), dit geluid hoor je niet als de auto in zijn vrij staat (bij stilstand, of bij koppeling ingestrapt tijdens het rijden) bij gas los is het geluid ook nagenoeg niet aanwezig. bij scherpe bochten (zowel linksom als rechts om) is het geluid minder goed hoorbaar. het geluid is het duidelikst te horen in de 3de, 4de en 5de versnelling.
Wie heeft een idee?
Onderweg naar de ring kwam ik óók tot de ontdekking dat mijn voorste uitlaatdemper flink lekt. kwam een behoorlijke walm onder mijn auto vandaan.
maar dit maakt toch meestal een zoemend geluid?? heb dit met mijn laguna gehad en dat klonk heel anders.
op terugweg het laatste stuk was toch een flink geroffel links voor.
ben iig geval blij dat ik hem op eigen kraqcht thuis heb kunnen brengen
nu maar kijken of de schade beperkt is gebleven
ik had laatst ook een geklapper aan de linker kant, ik dacht eerst aan een stuurkogel of een fusee, maar na een tijdje onderzoeken bleek toch mijn linker wiellager de boosdoener te zijn. dus dat kan wel degelijk gaan klapperen