ACT: Clio16V I
-
Gokje:
Vorige eigenaar heeft hem vervangen voor een adapter voor een externe oliekoeler.
Vervolgens die oliekoeler (voor de verkoop?) er weer uit gehaald en omdat hij de warmtewisselaar kwijt was de slangen doorverbonden?
Vorige eigenaar heeft hem vervangen voor een adapter voor een externe oliekoeler.
Vervolgens die oliekoeler (voor de verkoop?) er weer uit gehaald en omdat hij de warmtewisselaar kwijt was de slangen doorverbonden?
-
- Über-Spammer
Wegdohcmartijn schreef:yep volgens me autovraagbaak hoor een een wartewisselaar/oliekoeler op te zitten. Rara waar is die gebleven

Ik heb er eventueel wel een voor je liggen, en ook de koelslangen mocht je die nodig hebben

vanmiddag met kool bilsteins onder me clio gezet en ik heb nu het idee dat het camber verandert is. na 10 min. rijden zijn de banden aan de binnenkant ook iets warmer dan aan de buitenkant en het stuurt ook een stuk lichter.
nee geen sleufgaten. komen van een cross 16v. maar kwestie van uitlijnen dus?
-
- Über-Spammer
Williams en 16v dempers zijn toch verschillend?Geert schreef:nee geen sleufgaten. komen van een cross 16v. maar kwestie van uitlijnen dus?
-
- Über-Spammer
Beide zijn rond, zowel 16v als williams. Enkel de gaten zitten op een andere plek
Wellicht krijg je het goed met cambercorrectie bouten 

toch maar even uit laten lijnen dus.
-
en dus camberbouten halen geert 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
niet waar is die gebleven, maar waar krijg ik een andere.
de slopreij
de slopreij
klopt het dat die lullige dingetjes 43 euro kosten!? Kan ik niet net zo goed van het bovenste gat een sleuf vrezen?kool schreef:en dus camberbouten halen geert
is er dan geen grote kans dat de bouten gaan schuiven in de sleuf?
-
- Contacteer:
ff een vraagje, we zijn nu bezig met een ruilblok
in de clio te hangen, nu kom ik tot de ontdekking dat er een
scheur over m'n cartrerpan loopt
we hebben 't getest en d'r komt geen olie uit
m'n collega vermoed dat 't gietscheurtjes zijn, kan dit kwaad?
in de clio te hangen, nu kom ik tot de ontdekking dat er een
scheur over m'n cartrerpan loopt
we hebben 't getest en d'r komt geen olie uit
m'n collega vermoed dat 't gietscheurtjes zijn, kan dit kwaad?
Hallo,
Ik heb een vraagje:
Welke versnellingsbakken passen er op een (Cup) Clio 16V?
Ik vind de huidige bak te grote gaten tussen de versnellingen hebben en de eindoverbrenging te lang.
Ik zoek dus andere/kortere (eind) overbrenging.
Bak moet natuurlijk wel sterk genoeg zijn.
BvD,
Mick
Ik heb een vraagje:
Ik vind de huidige bak te grote gaten tussen de versnellingen hebben en de eindoverbrenging te lang.
BvD,
Mick
neem eens contact op met cannonballman http://www.renault-tuning.com/profile.p ... file&u=302Mick schreef:Hallo,
Ik heb een vraagje:
BvD,
Mick
is dat inherent aan je temp dan?
je mag natuurlijk helemaal geen 150, maar 140 graden is wel een beetje teveel van het goeie, zeker met deze temperaturen...
je mag natuurlijk helemaal geen 150, maar 140 graden is wel een beetje teveel van het goeie, zeker met deze temperaturen...
Immer wieder die verdammte Holländer
mag toch aannemen dat ie dat 1 keer in de zoveel tijd peilt
120 graden olietemp op de snelweg is bij mij heel normaal (constant 120-130 km per uur)... veel hoger dan dat wordt ie niet!
Maar ehhh... kan t soms zijn dat je de meter verkeerd afleest? dat heb ik nl. ook weleens gehoord van mensen

Maar ehhh... kan t soms zijn dat je de meter verkeerd afleest? dat heb ik nl. ook weleens gehoord van mensen
diep jij de foto ff op 

Deze bedoelde je toch Ray-Ray- schreef:Miekje16V schreef:Ja kan iemand mij die schaalverdeling een keer uitleggen aan de hand van een plaatje ofzo... ik weet nl. ook nooit hoe warm enzo. Hoe ik de verdeling interpreteer wordt mijn olie temp op de snelweg 110 graden en bij constant 130 km p/u wordt de olie 120 graden... als het goed is dus-Ray- schreef:weet je zeker dat je je meter goed afleest? kijk ff goed naar de schaalverdeling.Remon-CL10 schreef:Mijn Clio GP uit '96 loopt bij ongeveer 130 km/h 4000 rpm. Hierbij loopt de olietemperatuur op tot ongeveer 120 graden. Zijn dit normale waardes? Ik vind de temperatuur namelijk wel erg hoog
mijne zit altijd zo rond de 100-110.
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... s-0187.jpg[/img]
van onderaf:
40
60
80
100
120
140
160 max
de onderkant van de streepjes correspondeert met de getallen. 100 graden is dus het 4e streepje van onder.
die laatste 3 streepjes voor de 160 zijn mijns inziens de "gevarenzone" voor de 160 graden.

andere olie gebruikt misschien? Of voor t eerst langere tijd zo hard gereden?Jurien schreef:mijn olie staat perfect op peil, heb hem net weer iets bijgevuld zelfs. en ik lees hem ook goed af, voorheen had ik op de snelweg ook gewoon 120 graden

Ik gebruik precies dezelfde olieJurien schreef:ja daar denk ik nu ook aan of het wel de juiste olie is, het is de castrol magnetic 10w40 vol syntheet.
en twijfel maar niet over de snelheid

Heb je al naar t plaatje van Ray gekeken of had je dat al vergeleken?
edit* laat maar, slecht gelezen, my badJurien schreef:ja daar denk ik nu ook aan of het wel de juiste olie is, het is de castrol magnetic 10w40 vol syntheet.
en twijfel maar niet over de snelheid