ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Gokje:
Vorige eigenaar heeft hem vervangen voor een adapter voor een externe oliekoeler.
Vervolgens die oliekoeler (voor de verkoop?) er weer uit gehaald en omdat hij de warmtewisselaar kwijt was de slangen doorverbonden?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dohcmartijn schreef:yep volgens me autovraagbaak hoor een een wartewisselaar/oliekoeler op te zitten. Rara waar is die gebleven :@
Weg :p

Ik heb er eventueel wel een voor je liggen, en ook de koelslangen mocht je die nodig hebben :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

vanmiddag met kool bilsteins onder me clio gezet en ik heb nu het idee dat het camber verandert is. na 10 min. rijden zijn de banden aan de binnenkant ook iets warmer dan aan de buitenkant en het stuurt ook een stuk lichter.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dempers met sleufgaten? zo ja, dan is de kans redelijk groot dat deze niet 100% gelijk zit aan de oud als je niet goed opgelet hebt. Effe uit laten lijnen anders.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nee geen sleufgaten. komen van een cross 16v. maar kwestie van uitlijnen dus?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Normaal wel, is de bovenzijde anders dan?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Geert schreef:nee geen sleufgaten. komen van een cross 16v. maar kwestie van uitlijnen dus?
Williams en 16v dempers zijn toch verschillend?
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja williams heeft sleufgat e 16v rond gat
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Beide zijn rond, zowel 16v als williams. Enkel de gaten zitten op een andere plek :) Wellicht krijg je het goed met cambercorrectie bouten :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

toch maar even uit laten lijnen dus.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

en dus camberbouten halen geert :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
cinqidriver
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
Locatie: oude pekela

niet waar is die gebleven, maar waar krijg ik een andere.

de slopreij
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

kool schreef:en dus camberbouten halen geert :)
klopt het dat die lullige dingetjes 43 euro kosten!? Kan ik niet net zo goed van het bovenste gat een sleuf vrezen?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Stelbereik van die dingen is ook niet fantastisch, vraag me ernstig af of je 't er mee haalt. Gewoon ff een goeie vijl pakken, zou ik zeggen.
rev it like a rental
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Vijlen does the job (Y) Zit je ook niet met die fragiele camberboutjes te prutsen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

is er dan geen grote kans dat de bouten gaan schuiven in de sleuf?
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja als je het vast genoeg aandraait gebeurd er niks he :wink:
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

ff een vraagje, we zijn nu bezig met een ruilblok
in de clio te hangen, nu kom ik tot de ontdekking dat er een
scheur over m'n cartrerpan loopt
we hebben 't getest en d'r komt geen olie uit
m'n collega vermoed dat 't gietscheurtjes zijn, kan dit kwaad?
Mick
Berichten: 27
Lid geworden op: do 20 sep 2007 13:23
Locatie: Purmerend

Hallo,

Ik heb een vraagje:
Welke versnellingsbakken passen er op een (Cup) Clio 16V?
Ik vind de huidige bak te grote gaten tussen de versnellingen hebben en de eindoverbrenging te lang.
Ik zoek dus andere/kortere (eind) overbrenging.
Bak moet natuurlijk wel sterk genoeg zijn.

BvD,

Mick
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Mick schreef:Hallo,

Ik heb een vraagje:
Welke versnellingsbakken passen er op een (Cup) Clio 16V?
Ik vind de huidige bak te grote gaten tussen de versnellingen hebben en de eindoverbrenging te lang.
Ik zoek dus andere/kortere (eind) overbrenging.
Bak moet natuurlijk wel sterk genoeg zijn.

BvD,

Mick
neem eens contact op met cannonballman http://www.renault-tuning.com/profile.p ... file&u=302
Jurien
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 20:09
Locatie: Emmeloord

mensen,

sinds gister als ik op de snelweg rijd met gang van 150 dan loopt mijn olietemperatuur op naar 140 graden,

wie weet wat er mis is??? want volgens mij hoort dit niet
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Mischien stomme vraag, maar je olie staat wel gewoon op het juiste peil??
R5GTT. Drive it like you stole it
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

is dat inherent aan je temp dan?

je mag natuurlijk helemaal geen 150, maar 140 graden is wel een beetje teveel van het goeie, zeker met deze temperaturen...
Immer wieder die verdammte Holländer
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Als je met (veel) te weinig olie in je blok rond knalt, zal het beetje olie wat er in zit automatisch ook warmer worden :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

mag toch aannemen dat ie dat 1 keer in de zoveel tijd peilt
Immer wieder die verdammte Holländer
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Nou ik kan je vertellen dat dat voor HEEL veel mensen echt niet van zelf sprekend is
R5GTT. Drive it like you stole it
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

120 graden olietemp op de snelweg is bij mij heel normaal (constant 120-130 km per uur)... veel hoger dan dat wordt ie niet!
:)
Maar ehhh... kan t soms zijn dat je de meter verkeerd afleest? dat heb ik nl. ook weleens gehoord van mensen :wink:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

diep jij de foto ff op ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

-Ray- schreef:
Miekje16V schreef:
-Ray- schreef:
Remon-CL10 schreef:Mijn Clio GP uit '96 loopt bij ongeveer 130 km/h 4000 rpm. Hierbij loopt de olietemperatuur op tot ongeveer 120 graden. Zijn dit normale waardes? Ik vind de temperatuur namelijk wel erg hoog :~
weet je zeker dat je je meter goed afleest? kijk ff goed naar de schaalverdeling.

mijne zit altijd zo rond de 100-110.
Ja kan iemand mij die schaalverdeling een keer uitleggen aan de hand van een plaatje ofzo... ik weet nl. ook nooit hoe warm enzo. Hoe ik de verdeling interpreteer wordt mijn olie temp op de snelweg 110 graden en bij constant 130 km p/u wordt de olie 120 graden... als het goed is dus :~

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... s-0187.jpg[/img]

van onderaf:

40
60
80
100
120
140
160 max

de onderkant van de streepjes correspondeert met de getallen. 100 graden is dus het 4e streepje van onder.

die laatste 3 streepjes voor de 160 zijn mijns inziens de "gevarenzone" voor de 160 graden.
Deze bedoelde je toch Ray :wink: (Y)
Jurien
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 20:09
Locatie: Emmeloord

mijn olie staat perfect op peil, heb hem net weer iets bijgevuld zelfs. en ik lees hem ook goed af, voorheen had ik op de snelweg ook gewoon 120 graden
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Jurien schreef:mijn olie staat perfect op peil, heb hem net weer iets bijgevuld zelfs. en ik lees hem ook goed af, voorheen had ik op de snelweg ook gewoon 120 graden
andere olie gebruikt misschien? Of voor t eerst langere tijd zo hard gereden? :p
Jurien
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 20:09
Locatie: Emmeloord

ja daar denk ik nu ook aan of het wel de juiste olie is, het is de castrol magnetic 10w40 vol syntheet.

en twijfel maar niet over de snelheid :D
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Jurien schreef:ja daar denk ik nu ook aan of het wel de juiste olie is, het is de castrol magnetic 10w40 vol syntheet.

en twijfel maar niet over de snelheid :D
Ik gebruik precies dezelfde olie :) ... dus zou niet uit mogen maken, tenzei je er een heel ander blok in hebt liggen natruurlijk :wink: Enne die van mij vreet wel wat olie zelfs maar wordt niet te heet :wink:

Heb je al naar t plaatje van Ray gekeken of had je dat al vergeleken?
Jurien
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 20:09
Locatie: Emmeloord

ja dat plaatje had ik al bekeken en het is toch duidelijk een uitswchieter geweest naar 140. en volgens mij hebben wij gewoon hetzelfde blok.
een 1.8 16v
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
Gast

Jurien schreef:ja daar denk ik nu ook aan of het wel de juiste olie is, het is de castrol magnetic 10w40 vol syntheet.

en twijfel maar niet over de snelheid :D
edit* laat maar, slecht gelezen, my bad
Gesloten