Heb een GT Turbo van 1990, de deuren vertonen iets speling (kan ze iets omhoog bewegen, ze sluiten nog goed).
Wie heeft er ooit deurpennen (scharnierpennen) vervangen, en hoe?
Moet ik een grotere diameter kopen bij Renault of ergens anders?
Wil dit euvel verhelpen voordat ze zover uitzakken en mijn dorpel beschadigen.
Hoe speling op deuren GTT fase 2 op te lossen?
Gewoon nieuwe deurpennen bestellen, dat is de oplossing.
Mooiste is ff het voorscherm demonteren, kom je er beter bij. Je kunt er soms wel een torxdoppie opzetten en dan flink hengsten, als eenmaal die pen een stukkie gaat kun je de nieuwe erop zetten en zo doortikken.
Tis wel flink wat beukwerk, maar het helpt wel.
Mooiste is ff het voorscherm demonteren, kom je er beter bij. Je kunt er soms wel een torxdoppie opzetten en dan flink hengsten, als eenmaal die pen een stukkie gaat kun je de nieuwe erop zetten en zo doortikken.
Tis wel flink wat beukwerk, maar het helpt wel.
bestuurderdeur, Steefje zit met 2 bouten.
dus kijken kopen en monteren. bijrijders deur is vaak een veer pen. die er uitbeuken met doorslag en lange pen (met 2 man)
die bestuurdersdeur zit onderlangs ingedraaid. terug monteren met genoeg kopervet
dus kijken kopen en monteren. bijrijders deur is vaak een veer pen. die er uitbeuken met doorslag en lange pen (met 2 man)
die bestuurdersdeur zit onderlangs ingedraaid. terug monteren met genoeg kopervet
Ja snap ook niet goed waar Abel t over heeft
Ik weet wel dat er pennen zijn met schroefdraad?

Kep toen is op de sloop gekeken bij alle 5jes. Een gt heeft gewoon van die stiften die moet je btje inknijpen en dan erin slaan.
Op die andere 5jes zaten allemaal pennen met klein stukje schroefdraad. Btje aala huiskamerdeur principe...
Op die andere 5jes zaten allemaal pennen met klein stukje schroefdraad. Btje aala huiskamerdeur principe...
R5GTT phase2
Ik heb destijds 4nieuwe pennen gehaald bij de dealer. Kostte is van 1 a 2 euro.
Deze heb ik op bovenop de oude gezet en langzaam tikkend erin geslagen.
De oude pennen waren erg versleten.
Ik heb wel nog wat speling erin zitten, als de tijd rijp is ga ik ze uitboren en nieuwe (grotere) pennen erin slaan. Ze kunnen dan weer een tijd mee.

Deze heb ik op bovenop de oude gezet en langzaam tikkend erin geslagen.
De oude pennen waren erg versleten.
Ik heb wel nog wat speling erin zitten, als de tijd rijp is ga ik ze uitboren en nieuwe (grotere) pennen erin slaan. Ze kunnen dan weer een tijd mee.