
maxi williams.. klaar tot zover..
aha ik ben weer heel wat wijzer geworden
het lijkt me dan wat verstandiger om op dit moment de bak te reviseren of een nieuwe en evt later alsnog een seq. bak aan te schaffen.. het lijkt me idd niet heel praktisch om elke 2 jaar een revisie te moeten doen niet voor mij iig... ik heb begrepen dat er bij de jc5 bakken nogal eens wat los kan lopen (iets met het dif?) is dat bij de rs of megane bakken ook?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Leeroy,
ga eens praten met cannonballman. Als er hier op het forum veel weet van versnellingsbakken moet je hem hebben. Ook voor een revisiebak
ga eens praten met cannonballman. Als er hier op het forum veel weet van versnellingsbakken moet je hem hebben. Ook voor een revisiebak
Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Zo zat was het diff bij mij gelast. Hier heb ik 50.000 km mee gereden (en wie weet hoe lang daarvoor) maar op den duur gaat dat dus weer kapot.
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_02.jpg[/img]
Bakje laten reviseren door Reinier en de modificatie van het diff toe laten passen (geboute stalen plaat). En dan zie het er zo uit:
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... lliams.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... uit_02.jpg[/img]
Bakje laten reviseren door Reinier en de modificatie van het diff toe laten passen (geboute stalen plaat). En dan zie het er zo uit:
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... lliams.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Dat lijstje op de foto klopt echt niet.
Volgens mij moet het zijn:
williams = JC5-014
Eerste Megane 2.0 16v = JC5-025
Clio & 19 16v = JB3-xxx
Tom, 575 is zonder katalysator en met kat is 57D.
Volgens mij moet het zijn:
williams = JC5-014
Eerste Megane 2.0 16v = JC5-025
Clio & 19 16v = JB3-xxx
Tom, 575 is zonder katalysator en met kat is 57D.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Megane Dci/DTi zijn ook JC5 bakkenFrits Clio 16v schreef:Dat lijstje op de foto klopt echt niet.
Volgens mij moet het zijn:
williams = JC5-014
Megane 2.0 16v = JC5-025
Clio & 19 16v = JB3-xxx
Tom, 575 is zonder katalysator en met kat is 57D.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
En nog veel meer, laguna vast ook wel, maar geen 025.
Leeroy heef niks aan een diesel bak
Leeroy heef niks aan een diesel bak
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
Frits Clio 16v schreef:williams = JC5-014

ik zou je huidige jc5 laten reviseren, 17" velgen nemen en op de gereviseerde jc5 een iets kortere overbrenging laten plaatsen,
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Weet toevallig dat de Jc5-S09 een williams ruilbak van renault is.
Heb je dat nummer zelf gelezen? Misschien heb je de s voor een 5 aangezien.
Heb je dat nummer zelf gelezen? Misschien heb je de s voor een 5 aangezien.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
JC3 bestaat niet, is een drukfout in die tabel.
S in de bakcode wil zeggen dat het een ruilbak van reno is
Williamsbakcode is inderdaad JC5 014
S in de bakcode wil zeggen dat het een ruilbak van reno is
Williamsbakcode is inderdaad JC5 014
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
JC5 509 zal misschien wel gemaakt worden, maar dan in het jaar 2018
Zal wel een S zijn die je voor een 5 aanziet.

Zal wel een S zijn die je voor een 5 aanziet.
Moeilijk te zien, maar lijkt idd wel op een Scanonballman schreef:JC5 509 zal misschien wel gemaakt worden, maar dan in het jaar 2018![]()
Zal wel een S zijn die je voor een 5 aanziet.
[img]http://img104.imageshack.us/img104/5886/dsc00264im2.jpg[/img]
een S wil toch een ruilbak van Renault aangeven?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Hoe steekt die codering eigenlijk in elkaar?
Is er niet net zo'n overzichtje ergens als van de motorcodes
(F is F motor, P=1749 tot 1849 R 1949 tot 2049, dat idee).
Is er niet net zo'n overzichtje ergens als van de motorcodes
(F is F motor, P=1749 tot 1849 R 1949 tot 2049, dat idee).
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
ja die ken ik al
Ik bedoelde eigenlijk of er niet ergens een overzicht
is hoe die versnellingsbakcodes in elkaar steken, net als het overzicht van de motorcodes.
S staat dus voor ruilbak, en een JC5 509 zal in 2018 gemaakt worden,
dus hoe werkt dat, waaruit kun je dat afleiden

is hoe die versnellingsbakcodes in elkaar steken, net als het overzicht van de motorcodes.
S staat dus voor ruilbak, en een JC5 509 zal in 2018 gemaakt worden,
dus hoe werkt dat, waaruit kun je dat afleiden

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Bakcodes is koffiedik kijken.
Zit geen regelmaat in
S wil altijd zeggen dat het een ruilbak van Reno is, maar zoals je zelf een ruil-willi-bak hebt met de code JC5 S09, terwijl origineel een Willie een JC5 014 moet zijn.
Kortom: die domme fransen hebben niet de ruilversie van de willie bak JC5 S14 genoemd, maar zomaar 'een' code.
Verder: de JC5 is geintroduceerd rond 1992.
Zon beetje de eerste serie-reno die m had was de 19 turbodiesel, vanwege de sterke motor. Die eerste JC5 heette JC5 002
Laguna bestond nog niet, de 21, 25 en espace hadden geen van allen een JC5, maar totaal andere (in lengterichting) geplaatste bakken.
De instap-21 met 1700 motor uitgezonderd, maar die had een JB3.
Naderhand zijn ze gewoon elke keer een nummertje erbij gaan doen
Willie kwam uit in 1993: 014
Vroege Lagunas met 2.0 motor hebben een 024.
rond pak m beet 1999 zaten ze rond de 100 (JC5 099 bijvoorbeeld voor een Laguna DTI, geen DCI)
Nu zitten ze ongeveer in de buurt van 200, of er over heen, maar de JC5 wordt een aflopende zaak, en vervangen door de JR5 (gewoon een doorontwikkeling), of Nissan spul.
geef welke dealer dan ook een JC5 code hoger als 100, en ze kunnen er niet achter komen in documentatie onder welke auto ie zit.....
Alleen door onder allerlei verschillende modellen te gaan liggen, en kijken wat er onder hangt....
Zit geen regelmaat in
S wil altijd zeggen dat het een ruilbak van Reno is, maar zoals je zelf een ruil-willi-bak hebt met de code JC5 S09, terwijl origineel een Willie een JC5 014 moet zijn.
Kortom: die domme fransen hebben niet de ruilversie van de willie bak JC5 S14 genoemd, maar zomaar 'een' code.
Verder: de JC5 is geintroduceerd rond 1992.
Zon beetje de eerste serie-reno die m had was de 19 turbodiesel, vanwege de sterke motor. Die eerste JC5 heette JC5 002
Laguna bestond nog niet, de 21, 25 en espace hadden geen van allen een JC5, maar totaal andere (in lengterichting) geplaatste bakken.
De instap-21 met 1700 motor uitgezonderd, maar die had een JB3.
Naderhand zijn ze gewoon elke keer een nummertje erbij gaan doen
Willie kwam uit in 1993: 014
Vroege Lagunas met 2.0 motor hebben een 024.
rond pak m beet 1999 zaten ze rond de 100 (JC5 099 bijvoorbeeld voor een Laguna DTI, geen DCI)
Nu zitten ze ongeveer in de buurt van 200, of er over heen, maar de JC5 wordt een aflopende zaak, en vervangen door de JR5 (gewoon een doorontwikkeling), of Nissan spul.
geef welke dealer dan ook een JC5 code hoger als 100, en ze kunnen er niet achter komen in documentatie onder welke auto ie zit.....
Alleen door onder allerlei verschillende modellen te gaan liggen, en kijken wat er onder hangt....