Ben van plan om voor de clio 16v zelf een uitlaat te gaan maken, ik werk zelf in een hydraulic bedrijf, en heb daarom de beschikking over een Mandrel buigmachine met binnendoorn.
Maar nou heb ik werkelijk geen idee welke diameter ik zou moeten nemen.
De auto staat nu motorloos, aangezien er een 2.0 in komt, en dus voor dit blok zou ik een uitlaat willen maken.
De bochten worden zoals vermeld met een binnendoorn gebogen, dus de binnen diameter verandert niet.
En als laatste heb ik ook nog geen idee wat te doen met de demper(s), het is de bedoeling dat er alleen een eind demper onder komt, maar die moet uiteraard wel genoeg dempen.
Kan me indenken dat bijv zo'n jap style einddemper te weinig demping heeft, eventueel ook 1 demper omlassen tot middendemper zou een optie zijn.
Op dit moment heb ik ook alleen een einddemper, ik geloof van sebring, maar die is veels te stil, is ook een schottendemper, en die zijn volgens mij zowieso stiller, maar dit is echt te stil.
Ik wil dus wel lawaai, maar niet TE.
Iemand misschien een idee welke demper(s) net genoeg dempen om hem als enige demper in de complete uitlaatlijn te gebruiken, en welke diameter buis ik het beste kan pakken.
groeten Jeroen
diameter uitlaat 2.0 16v ?
Zo groot had ik niet verwacht, dacht zelf dat binnendiameter 50 al aardig overbemeten was.
Had al een beetje gegoogeld, en ik las uiteraard verschillende meningen over de kwestie of een atmosferische motor nou tegendruk moet hebben ja of de nee, en na al dat lezen ben ik er eigenlijk nog steeds niet achter.
Hoe denken jullie hierover?, the bigger the better?.
Heb nog niet echt info kunnen vinden over de diameters van de verschillende sportuitlaten voor de 16v, misschien dat iemand hier rondrijdt met complete rvs uitlaat en zo de diameter nog weet?.
Met de dempers wordt gewoon nog ff proberen, kijk eerst wel eens hoe die straks klinkt.
Groeten
Had al een beetje gegoogeld, en ik las uiteraard verschillende meningen over de kwestie of een atmosferische motor nou tegendruk moet hebben ja of de nee, en na al dat lezen ben ik er eigenlijk nog steeds niet achter.
Hoe denken jullie hierover?, the bigger the better?.
Heb nog niet echt info kunnen vinden over de diameters van de verschillende sportuitlaten voor de 16v, misschien dat iemand hier rondrijdt met complete rvs uitlaat en zo de diameter nog weet?.
Met de dempers wordt gewoon nog ff proberen, kijk eerst wel eens hoe die straks klinkt.
Groeten
Atmosferisch is lastig echt stil te krijgen met alleen een einddemper.
Beter zo'n microdempertje ertussen lassen: klikkie die dempertjes kun je ook gewoon bij de automatzaak bestellen.
Die dingen zijn lekker dun, dus kun je prima wegwerken onder je lage bakkie. En in combo met een beetje fatsoenlijke einddemper komt daar een mooie sound uit.
Beter zo'n microdempertje ertussen lassen: klikkie die dempertjes kun je ook gewoon bij de automatzaak bestellen.
Die dingen zijn lekker dun, dus kun je prima wegwerken onder je lage bakkie. En in combo met een beetje fatsoenlijke einddemper komt daar een mooie sound uit.

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik heb alleen devil einddemper, de rest open, maakt geen extreem lawaai,
en is zelfs stil als je rustig gas geeft...
en is zelfs stil als je rustig gas geeft...
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Nee, R19 1.8, alleen geen 16V, dus niet helemaal te vergelijken met
een clio 16V
een clio 16V
Dat van die micro demper is wel een goeie, denk dat ik er daar maar één van ga bestellen ergens, dit in samenwerking met een leuke einddemper geeft vast een mooie sound.
Groeten
Groeten
nou ik heb nu alles van devil op de snelweg is dat ding niet om aan tehoren man wat een herie (ja menno nu is het al iets minder)Maarten-Jan schreef:Ik heb alleen devil einddemper, de rest open, maakt geen extreem lawaai,
en is zelfs stil als je rustig gas geeft...
ja nu heeft mijn motor wel iets meer compressie als een gewone 16v

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Op de snelweg wel ja inderdaad, booooooh haha
Gelukkig kom ik daar niet zo vaak

Gelukkig kom ik daar niet zo vaak

ja heb straks als goed is alles van devil spruistuk middendemper en andere einddemper hopelijk is het dan nog iets minderRobke schreef:De mijne maakte ook wel een flinke takkeherrie met de Devil einddemper.

komt dan zeker wel door die hoge compressie van het blok ?
Heb de bestelde delen en buis binnen , en het is geworden 2.5 inch buis met kleine middendemper van die bovengenoemde site, nog bedankt voor de tip.
Eindemper heb ik nog niet, maar dat komt wel, zit er nu al aan te denken om die ook zelf te maken, zou dan alleen wel ergens een geperforeerde 2.5 inch pijp moeten zien te regelen, want ik ga geen honderden gaten boren
Zal een paar pics maken als ie eronder hangt.
Greetz
Eindemper heb ik nog niet, maar dat komt wel, zit er nu al aan te denken om die ook zelf te maken, zou dan alleen wel ergens een geperforeerde 2.5 inch pijp moeten zien te regelen, want ik ga geen honderden gaten boren

Zal een paar pics maken als ie eronder hangt.
Greetz
Geffer, kende ik niet, die GKB importSteven schreef:Atmosferisch is lastig echt stil te krijgen met alleen een einddemper.
Beter zo'n microdempertje ertussen lassen: klikkie die dempertjes kun je ook gewoon bij de automatzaak bestellen.
Die dingen zijn lekker dun, dus kun je prima wegwerken onder je lage bakkie. En in combo met een beetje fatsoenlijke einddemper komt daar een mooie sound uit.

Kun je prachtig 2,5" systeempje samenstellen ! Wordt alleen nét wat prijzig heb ik zo het gevoel...
Gisteren ff bij patrick langs geweest om te kijken hoe de vorderingen zijn met mijn blokkie, zie ik daar ineens een spaghetti spruitstuk liggen voor een 16v.
Even overlegd of ik hem ff mocht lenen, zodat ik kan proberen die ook zelf na te maken.
Aangezien het spruitstuk wel een keer terug moet ben ik daar vandaag alvast mee begonnen.
Eerst de pasplaat die aan de cilinderkop komt klaargemaakt, dus gaten geboord, en de gaten voor de uitlaatpijpen iets opgeruimd zodat de pijp er mooi door valt.
Ook alvast geprobeerd één buis na te maken, maar blijkt dat ik ze niet in één keer kan buigen, ivm de grootte van het buigblok.
Er komt dus in elke buis één lasnaad, maar heb net al een proef buisje gelast met TIG, en het blijft aan de binnenkant ook mooi glad, dus daar heb ik eigenlijk geen problemen mee.
Hier alvast wat foto's.
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0075.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0074.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0077.jpg[/img]
Groeten
Even overlegd of ik hem ff mocht lenen, zodat ik kan proberen die ook zelf na te maken.
Aangezien het spruitstuk wel een keer terug moet ben ik daar vandaag alvast mee begonnen.
Eerst de pasplaat die aan de cilinderkop komt klaargemaakt, dus gaten geboord, en de gaten voor de uitlaatpijpen iets opgeruimd zodat de pijp er mooi door valt.
Ook alvast geprobeerd één buis na te maken, maar blijkt dat ik ze niet in één keer kan buigen, ivm de grootte van het buigblok.
Er komt dus in elke buis één lasnaad, maar heb net al een proef buisje gelast met TIG, en het blijft aan de binnenkant ook mooi glad, dus daar heb ik eigenlijk geen problemen mee.
Hier alvast wat foto's.
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0075.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0074.jpg[/img]
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0077.jpg[/img]
Groeten
Het begin is gemaakt, alle delen zijn nu binnen, maar ik was in de buurt dus ik dacht ik ga ff kijken.
Het wordt een gewone 2.0 met alleen een snelle chip, want ik heb helaas geen geldboomje, en zo heb ik later ook nog wat te doen
Greetz
Het wordt een gewone 2.0 met alleen een snelle chip, want ik heb helaas geen geldboomje, en zo heb ik later ook nog wat te doen

Greetz
ja werk hou je altijd met die dingenJerome16v schreef:Het begin is gemaakt, alle delen zijn nu binnen, maar ik was in de buurt dus ik dacht ik ga ff kijken.
Het wordt een gewone 2.0 met alleen een snelle chip, want ik heb helaas geen geldboomje, en zo heb ik later ook nog wat te doen
Greetz
