diameter uitlaat 2.0 16v ?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Jerome16v
Contacteer:

Ben van plan om voor de clio 16v zelf een uitlaat te gaan maken, ik werk zelf in een hydraulic bedrijf, en heb daarom de beschikking over een Mandrel buigmachine met binnendoorn.
Maar nou heb ik werkelijk geen idee welke diameter ik zou moeten nemen.
De auto staat nu motorloos, aangezien er een 2.0 in komt, en dus voor dit blok zou ik een uitlaat willen maken.
De bochten worden zoals vermeld met een binnendoorn gebogen, dus de binnen diameter verandert niet.
En als laatste heb ik ook nog geen idee wat te doen met de demper(s), het is de bedoeling dat er alleen een eind demper onder komt, maar die moet uiteraard wel genoeg dempen.
Kan me indenken dat bijv zo'n jap style einddemper te weinig demping heeft, eventueel ook 1 demper omlassen tot middendemper zou een optie zijn.
Op dit moment heb ik ook alleen een einddemper, ik geloof van sebring, maar die is veels te stil, is ook een schottendemper, en die zijn volgens mij zowieso stiller, maar dit is echt te stil.
Ik wil dus wel lawaai, maar niet TE.
Iemand misschien een idee welke demper(s) net genoeg dempen om hem als enige demper in de complete uitlaatlijn te gebruiken, en welke diameter buis ik het beste kan pakken.

groeten Jeroen
Menno

millimetertje of 60 is wel mooi. En kijk eens naar een standaard einddemper van een erg moderne auto. Die dingen zijn vaak erg netjes doorgerekend. Dus veel demping, en weinig weerstand.
rev it like a rental
Jerome16v
Contacteer:

Zo groot had ik niet verwacht, dacht zelf dat binnendiameter 50 al aardig overbemeten was.
Had al een beetje gegoogeld, en ik las uiteraard verschillende meningen over de kwestie of een atmosferische motor nou tegendruk moet hebben ja of de nee, en na al dat lezen ben ik er eigenlijk nog steeds niet achter.
Hoe denken jullie hierover?, the bigger the better?.
Heb nog niet echt info kunnen vinden over de diameters van de verschillende sportuitlaten voor de 16v, misschien dat iemand hier rondrijdt met complete rvs uitlaat en zo de diameter nog weet?.
Met de dempers wordt gewoon nog ff proberen, kijk eerst wel eens hoe die straks klinkt.

Groeten
Christian

menno is daar 1of andere formule voor dan want mijn auto maakt nog steeds wel beetje herrie zelfs nu met devil einddemper
Steven
Car: M536

Atmosferisch is lastig echt stil te krijgen met alleen een einddemper.

Beter zo'n microdempertje ertussen lassen: klikkie die dempertjes kun je ook gewoon bij de automatzaak bestellen.

Die dingen zijn lekker dun, dus kun je prima wegwerken onder je lage bakkie. En in combo met een beetje fatsoenlijke einddemper komt daar een mooie sound uit. (Y)
Maarten-Jan
Car: R19.R

Ik heb alleen devil einddemper, de rest open, maakt geen extreem lawaai,
en is zelfs stil als je rustig gas geeft...
Steven
Car: M536

Rijd jij niet met een 5GT?
Maarten-Jan

Nee, R19 1.8, alleen geen 16V, dus niet helemaal te vergelijken met
een clio 16V
Jerome16v
Contacteer:

Dat van die micro demper is wel een goeie, denk dat ik er daar maar één van ga bestellen ergens, dit in samenwerking met een leuke einddemper geeft vast een mooie sound.

Groeten
Christian

Maarten-Jan schreef:Ik heb alleen devil einddemper, de rest open, maakt geen extreem lawaai,
en is zelfs stil als je rustig gas geeft...
nou ik heb nu alles van devil op de snelweg is dat ding niet om aan tehoren man wat een herie (ja menno nu is het al iets minder)
ja nu heeft mijn motor wel iets meer compressie als een gewone 16v :D
Robke
Car: Lexus IS250

De mijne maakte ook wel een flinke takkeherrie met de Devil einddemper.
Maarten-Jan

Op de snelweg wel ja inderdaad, booooooh haha :)
Gelukkig kom ik daar niet zo vaak :D
Christian

Robke schreef:De mijne maakte ook wel een flinke takkeherrie met de Devil einddemper.
ja heb straks als goed is alles van devil spruistuk middendemper en andere einddemper hopelijk is het dan nog iets minder :)
komt dan zeker wel door die hoge compressie van het blok ?
Jerome16v
Contacteer:

Heb de bestelde delen en buis binnen , en het is geworden 2.5 inch buis met kleine middendemper van die bovengenoemde site, nog bedankt voor de tip.
Eindemper heb ik nog niet, maar dat komt wel, zit er nu al aan te denken om die ook zelf te maken, zou dan alleen wel ergens een geperforeerde 2.5 inch pijp moeten zien te regelen, want ik ga geen honderden gaten boren
|:
Zal een paar pics maken als ie eronder hangt.

Greetz
jacques

Koop gewoon RVS geperforeerde plaat en rol hem even tot pijp, paar hechten en klaar.
Riël
Über-Spammer

Steven schreef:Atmosferisch is lastig echt stil te krijgen met alleen een einddemper.

Beter zo'n microdempertje ertussen lassen: klikkie die dempertjes kun je ook gewoon bij de automatzaak bestellen.

Die dingen zijn lekker dun, dus kun je prima wegwerken onder je lage bakkie. En in combo met een beetje fatsoenlijke einddemper komt daar een mooie sound uit. (Y)
Geffer, kende ik niet, die GKB import :)

Kun je prachtig 2,5" systeempje samenstellen ! Wordt alleen nét wat prijzig heb ik zo het gevoel...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jerome16v
Contacteer:

Gisteren ff bij patrick langs geweest om te kijken hoe de vorderingen zijn met mijn blokkie, zie ik daar ineens een spaghetti spruitstuk liggen voor een 16v.
Even overlegd of ik hem ff mocht lenen, zodat ik kan proberen die ook zelf na te maken.
Aangezien het spruitstuk wel een keer terug moet ben ik daar vandaag alvast mee begonnen.
Eerst de pasplaat die aan de cilinderkop komt klaargemaakt, dus gaten geboord, en de gaten voor de uitlaatpijpen iets opgeruimd zodat de pijp er mooi door valt.
Ook alvast geprobeerd één buis na te maken, maar blijkt dat ik ze niet in één keer kan buigen, ivm de grootte van het buigblok.
Er komt dus in elke buis één lasnaad, maar heb net al een proef buisje gelast met TIG, en het blijft aan de binnenkant ook mooi glad, dus daar heb ik eigenlijk geen problemen mee.
Hier alvast wat foto's.

[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0075.jpg[/img]

[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0074.jpg[/img]

[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0077.jpg[/img]
Groeten
Christian

en hoe staat het met je blokje al bijna af :D

is het een gewone 2liter of nog met wat extra dingetjes ?
Jerome16v
Contacteer:

Het begin is gemaakt, alle delen zijn nu binnen, maar ik was in de buurt dus ik dacht ik ga ff kijken.
Het wordt een gewone 2.0 met alleen een snelle chip, want ik heb helaas geen geldboomje, en zo heb ik later ook nog wat te doen :D

Greetz
Christian

Jerome16v schreef:Het begin is gemaakt, alle delen zijn nu binnen, maar ik was in de buurt dus ik dacht ik ga ff kijken.
Het wordt een gewone 2.0 met alleen een snelle chip, want ik heb helaas geen geldboomje, en zo heb ik later ook nog wat te doen :D

Greetz
ja werk hou je altijd met die dingen :lol:
Plaats reactie