Mankementen topic Clio RS.

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Mike precies hij kantelde!
Hoeduur was de reparatie ervan???
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Dat moet ik ffies opzoeken dat hoort je nog (Y)
bart gt turbo
Berichten: 134
Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
Locatie: belgie ( tienen )
Contacteer:

heb een probleempje en misschien kan er hier wel iemand mij helpen ,
ik heb momenteel de rs tuner kit aangekregen en heb numomenteel sinds gisteren de laatste nieuwe update van de groep n software op de wagen staan
maar nu het probleem :gun: , als ik aant rijden en ik duw de auto eens lekker af en valt de km teller constant nr beneden en soms schiet hij eens terug nr omhoog maar dat is het dan
het is nu niet me de laatste update da ik het probleem heb
maar sinds ik de ecu van de clio voor de eerste keer heb voorzien van andere software ????
zou het misschien kunnen dat het puur toieval is of weet er misschien iemand raad
alvast bedankt
grtz bart
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Ik heb gister ook toevallig die nieuwe software erin geladen maar geen problemen ik denk ook niet dat het daarmee te maken heeft.

Dat met die kilometerteller hebk pas ook gehad (arno16V ook volgens mij) en toen hebk de baksensor vervangen en toen was het over.
bart gt turbo
Berichten: 134
Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
Locatie: belgie ( tienen )
Contacteer:

Adrian schreef:Ik heb gister ook toevallig die nieuwe software erin geladen maar geen problemen ik denk ook niet dat het daarmee te maken heeft.

Dat met die kilometerteller hebk pas ook gehad (arno16V ook volgens mij) en toen hebk de baksensor vervangen en toen was het over.
ik heb vanavond nog even de laptop eraan gehangen en gekeken ner de snelheid wat er gebeurt als kmteller weg valt
dus als deze weg valt valt de grafiek op de laptop ook weg
maar de vraag die ik ni niet weet ????? is dit nu de sensor die stuk is of het dachbord gedeelte ?????
alvast bedankt
grtz bart
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Zal de sensor wel zijn want de ecu haalt het signaal daarvandaan en niet van de teller zelf neem ik aan. kost 30€ en is plug&play werk
bart gt turbo
Berichten: 134
Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
Locatie: belgie ( tienen )
Contacteer:

thx , sensor is besteld :)
grtz bart
bart gt turbo
Berichten: 134
Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
Locatie: belgie ( tienen )
Contacteer:

km teller werkt terug :D , maar bij het rijden en als ik dan ergens moiet stoppen en afschakelen blijft auto altijd op 2000 toeren hangen en moet iok dus iederekeer gas ff induwen zodat de auto mooi zakt nr stationaire toerental ????
gasklep is eraf geweest en volledig gekuist en nieuw afdichting tussen -----> maar probleem is er nog steeds :(
wie weet er misschioen nog iets om te proberen
alvast bedankt
grtz bart
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

ook last van als ie koud is verder niets

en het is alleen als ie koud is en ik dan net ff snel weg snel zijn ofzo dus ff beetje meer gas geef als normaal.

misschien iets met je lambda's? deze hebben er ook mee te maken of je stappenmotor ofzo?
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Khebt zelfde probleem, Het gasklephuis al drie keer schoongemaakt maar dat mocht niet baten. Kga straks ff n nieuwe gaskabel bestellen daar zitten wat beschadigingen aan mischien helpt het.
bart gt turbo
Berichten: 134
Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
Locatie: belgie ( tienen )
Contacteer:

Hardcore RS schreef:ook last van als ie koud is verder niets

en het is alleen als ie koud is en ik dan net ff snel weg snel zijn ofzo dus ff beetje meer gas geef als normaal.

misschien iets met je lambda's? deze hebben er ook mee te maken of je stappenmotor ofzo?
noppe doet het met warme en koude motor (N) , en lambdasondo steekt ook pas nieuw dus daar twijfel ik aan da het daar aan zou kunnen liggen
grtz bart
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Probeer eens flink veel WD40 op de lagertjes van de gasklep.
rev it like a rental
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Vandaag n nieuwe gaskabel gemonteerd, tgas geven is wel flexer nu maar tprobleem van blijven hangen is niet over. Morgen dat gasklephuis nog maares eraf slopen
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Herprogrammeren werkt ook vaak verlossend bij dit soort problemen...

Zeker nog het overwegen waard, dit komt namelijk geregeld voor :)
bart gt turbo
Berichten: 134
Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
Locatie: belgie ( tienen )
Contacteer:

Adrian schreef:Vandaag n nieuwe gaskabel gemonteerd, tgas geven is wel flexer nu maar tprobleem van blijven hangen is niet over. Morgen dat gasklephuis nog maares eraf slopen
heb 2 dagen geleden eens een busje WD40 leeg gemaakt :wink: en sinds toen de gas geen enkele keer blijven hangen geen enkele keer meer blijven hangen (Y)
grtz bart
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

mooizo dus dat was de oplossing

gewoon luchtfilterbuis eraf halen en schoonmaken zover je kunt en wd40 inspuiten?
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Dat zalk dan ook eens proberen :smoke: Maar eerst een nieuwe brandstofleiding erop. Gisteren brandstof all over the place, was de hoofdtoevoerleiding lek. Die slangen hangen ook zo verdomd dicht boven de multiriem :gun: niet de ideale plek lijkt me

Hebben jullie er ook last van dat de bovenste koelwaterslang op je reservoir vernield wordt door de motor? Na een jaar is de slang helemaal doorgesleten doordat het blok er tegen aan komt. Geen probleem omdat te vervangen maar egt een reno constructie (F)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

zijn je motorsteunen niet gaar dan?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

anders effe een ander stukje slang omheen doen of iets intapen ofzo. Zodat dit weg slijt ipv je slang
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Ik heb nog geen gebreken aan die motorsteunen gezien of gehoort.
Dat slangetje hebk beschermd nu.

Vervang ik vandaag die benzineslang zie ik dat de elektroklep van het dampabsorptievat er naast ligt. Natuurlijk water in dat vat. dus vandaag maare weer langs ome reno geweest voor een nieuw vat + klep. (S)
Zou dat mischien het verhoogt toerental verklaren bij het stationair lopen??
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

bart gt turbo schreef:
Adrian schreef:Vandaag n nieuwe gaskabel gemonteerd, tgas geven is wel flexer nu maar tprobleem van blijven hangen is niet over. Morgen dat gasklephuis nog maares eraf slopen
heb 2 dagen geleden eens een busje WD40 leeg gemaakt :wink: en sinds toen de gas geen enkele keer blijven hangen geen enkele keer meer blijven hangen (Y)
grtz bart
Psies, het is nietzozeer schoonmaken, het is vooral een kwestie van de lagertjes smeren, zodat de gasklep weer soepeltjes Volledig sluit. Schoonmaken met carbu-cleaner maakt 't vaak alleen maar erger.
rev it like a rental
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Ik heb afgelopen week al 2 keer een uitvallende motor gehad.

Tijdens het filerijden nadat ik geremd had tot stilstand.. daarna weer gas geven in zn 1 is mn motor uitgevallen :@

Ik weer starten, de mensen achter me zullen wel hebben gedacht wat is dat voor MONK !! (0)

Kan het helpen als ik de bougies schoonmaak, of ligt dat daar niet aan?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Voor iedereen met een RS ph3 die ook last heeft van onregelmatig lopen stationair en de eerste minuut inhouden bij weinig gas geven.

Dit is een bekend probleem bij de fabriek en is conform de eisen welke Renault aan hun product stelt.
Oplossing: Geen.

Het heeft te maken met de opwarming van de katalysator, hierdoor loopt de motor even wat vervelender tijdens het opwarmen. Als dit niet zou gebeuren haalt ie de milieu eisen niet :)

Dus.. ik hoef me alweer nergens zorgen om te maken :D
Hoort bij het karakter van het beestje :wink:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Adinsx schreef:Voor iedereen met een RS ph3 die ook last heeft van onregelmatig lopen stationair en de eerste minuut inhouden bij weinig gas geven.

Dit is een bekend probleem bij de fabriek en is conform de eisen welke Renault aan hun product stelt.
Oplossing: Geen.

Het heeft te maken met de opwarming van de katalysator, hierdoor loopt de motor even wat vervelender tijdens het opwarmen. Als dit niet zou gebeuren haalt ie de milieu eisen niet :)

Dus.. ik hoef me alweer nergens zorgen om te maken :D
Hoort bij het karakter van het beestje :wink:


Was bij de meesten wel bekend, maar herhaling kan nooit kwaad.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Idd, PH 2 heeft er ook "last" van. :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Even langs Fastchip en het "probleem" is al een heel stuk aangenamer. ;)
(Maar ook dat is reeds bekend. ;))
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Maus schreef:Even langs Fastchip en het "probleem" is al een heel stuk aangenamer. ;)
(Maar ook dat is reeds bekend. ;))
Idd, probleem is dan nagenoeg weg :lol:
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Sander2 schreef:
Maus schreef:Even langs Fastchip en het "probleem" is al een heel stuk aangenamer. ;)
(Maar ook dat is reeds bekend. ;))
Idd, probleem is dan nagenoeg weg :lol:
Sander heb jij met die fastchip ook weleens dat als je vanuit stilstand snel weg wilt trekken je motor in het begin even inhoudt? en dan bedoel ik niet dat het ESP ingrijpt doordat je geen grip hebt...

Ook heb ik sinds dat ik die software heb dat hij bij het afremmen weleens uitvalt.

Ik weet niet of dat aan de software ligt of ergens anders aan..
bart gt turbo
Berichten: 134
Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
Locatie: belgie ( tienen )
Contacteer:

ja de k.t rs hft het weer da de gas blijft hangen :evil: , het is nu al weer 2 dagen dat hij het hft en het wd 40 hulpje wil niet meer helpen precies ,
begin mij toch stillaan vragen te stellen hoor of er geen van die sensors sdtuk is die op de gasklep staan ???????
grtz bart
Teleturbie
Berichten: 6
Lid geworden op: do 20 mar 2008 11:59
Locatie: ClioII 2.0 RS Ph3 (Cupped)

Ik reed vorige zaterdag van Vlaardingen naar Muissluis en daar dook ene ??? op in zn blauwe RS Ph 3 en we reden even 120 achter elkaar aan.

Maar wie ken deze jongen? Hij komt waarschijnlijk uit uit Vlaardingen.
Hey Mr. Indo, eindelijk maar eens geregistreerd hier, maar dat was ik.

We hebben elkaar ook weleens gesproken in Maassluis, jij hebt die zwarte 172 omgebouwd naar 182 van Henk.

Eigenlijk moet je mijne weer eens horen; Milltek is eraf, zit nu een Orbisoud onder (non rvs race versie) i.c.m. laatste GrpN .cal file van Fastchip, staat heerlijk te ploffen en stampen, pure porno :worship: . Alleen niet echt passagier/vriendin vriendelijk :D .

Sorry voor de off-topic.
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Teleturbie schreef:
Ik reed vorige zaterdag van Vlaardingen naar Muissluis en daar dook ene ??? op in zn blauwe RS Ph 3 en we reden even 120 achter elkaar aan.

Maar wie ken deze jongen? Hij komt waarschijnlijk uit uit Vlaardingen.
Hey Mr. Indo, eindelijk maar eens geregistreerd hier, maar dat was ik.

We hebben elkaar ook weleens gesproken in Maassluis, jij hebt die zwarte 172 omgebouwd naar 182 van Henk.

Eigenlijk moet je mijne weer eens horen; Milltek is eraf, zit nu een Orbisoud onder (non rvs race versie) i.c.m. laatste GrpN .cal file van Fastchip, staat heerlijk te ploffen en stampen, pure porno :worship: . Alleen niet echt passagier/vriendin vriendelijk :D .

Sorry voor de off-topic.
Mooi zeg!!! Heb je nou met zo'n Orbisound ook echt meer vermogen??
Moeten binnenkort maar weer ff een stukje gaan scheuren he? Ik heb nu ook group N software en mn middendemper is verwijderd voor een ehm blabla kan er niet op komen wat voor stuk, maar dat zorgt ervoor dat uit mn uitlaat een stuk mooier geroffel komt... ook heb ik 215/40/16 om mijn ph3 velgen laten monteren (standaard205/45/16)...binnenkort op de rollerbank om nu eens te zien hoeveel pk er nou echt op de wielen afgegeven wordt.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

indolicious1980 schreef:
Teleturbie schreef:
Ik reed vorige zaterdag van Vlaardingen naar Muissluis en daar dook ene ??? op in zn blauwe RS Ph 3 en we reden even 120 achter elkaar aan.

Maar wie ken deze jongen? Hij komt waarschijnlijk uit uit Vlaardingen.
Hey Mr. Indo, eindelijk maar eens geregistreerd hier, maar dat was ik.

We hebben elkaar ook weleens gesproken in Maassluis, jij hebt die zwarte 172 omgebouwd naar 182 van Henk.

Eigenlijk moet je mijne weer eens horen; Milltek is eraf, zit nu een Orbisoud onder (non rvs race versie) i.c.m. laatste GrpN .cal file van Fastchip, staat heerlijk te ploffen en stampen, pure porno :worship: . Alleen niet echt passagier/vriendin vriendelijk :D .

Sorry voor de off-topic.
Mooi zeg!!! Heb je nou met zo'n Orbisound ook echt meer vermogen??
Moeten binnenkort maar weer ff een stukje gaan scheuren he? Ik heb nu ook group N software en mn middendemper is verwijderd voor een ehm blabla kan er niet op komen wat voor stuk, maar dat zorgt ervoor dat uit mn uitlaat een stuk mooier geroffel komt... ook heb ik 215/40/16 om mijn ph3 velgen laten monteren (standaard205/45/16)...binnenkort op de rollerbank om nu eens te zien hoeveel pk er nou echt op de wielen afgegeven wordt.
Ik weet nou niet of je dat echt wilt weten, dus hoeveel er over blijven van die 172/182
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Arno17 schreef:
Ik weet nou niet of je dat echt wilt weten, dus hoeveel er over blijven van die 172/182
Ik weet ook wel dat je ongeveer 15% aandrijfverlies hebt, maar Arno heb jij je RS op een dyna gehad dan?
En wat was de uitkomst?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

indolicious1980 schreef:
Arno17 schreef:
Ik weet nou niet of je dat echt wilt weten, dus hoeveel er over blijven van die 172/182
Ik weet ook wel dat je ongeveer 15% aandrijfverlies hebt, maar Arno heb jij je RS op een dyna gehad dan?
En wat was de uitkomst?
Neen ik niet, maar lees de uitkomsten die je kan vinden op het internet.
Het betreft hier niet alleen RS Clio's maar alle merken.

En mijn RSje is zo standaard als maar kan, dus hoef ik niet te controleren wat aanpassingen brengen.

Maus alhier op het forum had een uitdraai van een RS en chippie van Henk etc...etc...
Teleturbie
Berichten: 6
Lid geworden op: do 20 mar 2008 11:59
Locatie: ClioII 2.0 RS Ph3 (Cupped)

Indolicious,

Ik neem aan dat je middendemper is vervangen door een open pijp, veel anders zou ik niet kunnen verzinnen.
Maakt 215 nog verschil m.b.t. de wegligging?

Die Orbisoud en Groep N software zullen best ietsje meer vermogen leveren, maar het gaat vooral om het mooiere verloop van de vermogens/koppelafgifte.
Als je voor de serieuze PK's wil gaan moet je aan de ITB's of die turboset van Maurice.

P.S; mocht iemand interesse hebben in een Milltek (inclusief katvervanger + aangepaste kat), let me know.
Plaats reactie