Mankementen topic Clio RS.
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Mike precies hij kantelde!
Hoeduur was de reparatie ervan???
Hoeduur was de reparatie ervan???
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Dat moet ik ffies opzoeken dat hoort je nog 

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
- Locatie: belgie ( tienen )
- Contacteer:
heb een probleempje en misschien kan er hier wel iemand mij helpen ,
ik heb momenteel de rs tuner kit aangekregen en heb numomenteel sinds gisteren de laatste nieuwe update van de groep n software op de wagen staan
maar nu het probleem
, als ik aant rijden en ik duw de auto eens lekker af en valt de km teller constant nr beneden en soms schiet hij eens terug nr omhoog maar dat is het dan
het is nu niet me de laatste update da ik het probleem heb
maar sinds ik de ecu van de clio voor de eerste keer heb voorzien van andere software ????
zou het misschien kunnen dat het puur toieval is of weet er misschien iemand raad
alvast bedankt
grtz bart
ik heb momenteel de rs tuner kit aangekregen en heb numomenteel sinds gisteren de laatste nieuwe update van de groep n software op de wagen staan
maar nu het probleem

het is nu niet me de laatste update da ik het probleem heb
maar sinds ik de ecu van de clio voor de eerste keer heb voorzien van andere software ????
zou het misschien kunnen dat het puur toieval is of weet er misschien iemand raad
alvast bedankt
grtz bart
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Ik heb gister ook toevallig die nieuwe software erin geladen maar geen problemen ik denk ook niet dat het daarmee te maken heeft.
Dat met die kilometerteller hebk pas ook gehad (arno16V ook volgens mij) en toen hebk de baksensor vervangen en toen was het over.
Dat met die kilometerteller hebk pas ook gehad (arno16V ook volgens mij) en toen hebk de baksensor vervangen en toen was het over.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
- Locatie: belgie ( tienen )
- Contacteer:
ik heb vanavond nog even de laptop eraan gehangen en gekeken ner de snelheid wat er gebeurt als kmteller weg valtAdrian schreef:Ik heb gister ook toevallig die nieuwe software erin geladen maar geen problemen ik denk ook niet dat het daarmee te maken heeft.
Dat met die kilometerteller hebk pas ook gehad (arno16V ook volgens mij) en toen hebk de baksensor vervangen en toen was het over.
dus als deze weg valt valt de grafiek op de laptop ook weg
maar de vraag die ik ni niet weet ????? is dit nu de sensor die stuk is of het dachbord gedeelte ?????
alvast bedankt
grtz bart
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
- Locatie: belgie ( tienen )
- Contacteer:
thx , sensor is besteld
grtz bart

grtz bart
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
- Locatie: belgie ( tienen )
- Contacteer:
km teller werkt terug
, maar bij het rijden en als ik dan ergens moiet stoppen en afschakelen blijft auto altijd op 2000 toeren hangen en moet iok dus iederekeer gas ff induwen zodat de auto mooi zakt nr stationaire toerental ????
gasklep is eraf geweest en volledig gekuist en nieuw afdichting tussen -----> maar probleem is er nog steeds
wie weet er misschioen nog iets om te proberen
alvast bedankt
grtz bart

gasklep is eraf geweest en volledig gekuist en nieuw afdichting tussen -----> maar probleem is er nog steeds

wie weet er misschioen nog iets om te proberen
alvast bedankt
grtz bart
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
ook last van als ie koud is verder niets
en het is alleen als ie koud is en ik dan net ff snel weg snel zijn ofzo dus ff beetje meer gas geef als normaal.
misschien iets met je lambda's? deze hebben er ook mee te maken of je stappenmotor ofzo?
en het is alleen als ie koud is en ik dan net ff snel weg snel zijn ofzo dus ff beetje meer gas geef als normaal.
misschien iets met je lambda's? deze hebben er ook mee te maken of je stappenmotor ofzo?
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Khebt zelfde probleem, Het gasklephuis al drie keer schoongemaakt maar dat mocht niet baten. Kga straks ff n nieuwe gaskabel bestellen daar zitten wat beschadigingen aan mischien helpt het.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
- Locatie: belgie ( tienen )
- Contacteer:
noppe doet het met warme en koude motorHardcore RS schreef:ook last van als ie koud is verder niets
en het is alleen als ie koud is en ik dan net ff snel weg snel zijn ofzo dus ff beetje meer gas geef als normaal.
misschien iets met je lambda's? deze hebben er ook mee te maken of je stappenmotor ofzo?

grtz bart
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
- Locatie: belgie ( tienen )
- Contacteer:
heb 2 dagen geleden eens een busje WD40 leeg gemaaktAdrian schreef:Vandaag n nieuwe gaskabel gemonteerd, tgas geven is wel flexer nu maar tprobleem van blijven hangen is niet over. Morgen dat gasklephuis nog maares eraf slopen

grtz bart
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
mooizo dus dat was de oplossing
gewoon luchtfilterbuis eraf halen en schoonmaken zover je kunt en wd40 inspuiten?
gewoon luchtfilterbuis eraf halen en schoonmaken zover je kunt en wd40 inspuiten?
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Dat zalk dan ook eens proberen
Maar eerst een nieuwe brandstofleiding erop. Gisteren brandstof all over the place, was de hoofdtoevoerleiding lek. Die slangen hangen ook zo verdomd dicht boven de multiriem
niet de ideale plek lijkt me
Hebben jullie er ook last van dat de bovenste koelwaterslang op je reservoir vernield wordt door de motor? Na een jaar is de slang helemaal doorgesleten doordat het blok er tegen aan komt. Geen probleem omdat te vervangen maar egt een reno constructie


Hebben jullie er ook last van dat de bovenste koelwaterslang op je reservoir vernield wordt door de motor? Na een jaar is de slang helemaal doorgesleten doordat het blok er tegen aan komt. Geen probleem omdat te vervangen maar egt een reno constructie

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
zijn je motorsteunen niet gaar dan?
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Ik heb nog geen gebreken aan die motorsteunen gezien of gehoort.
Dat slangetje hebk beschermd nu.
Vervang ik vandaag die benzineslang zie ik dat de elektroklep van het dampabsorptievat er naast ligt. Natuurlijk water in dat vat. dus vandaag maare weer langs ome reno geweest voor een nieuw vat + klep.
Zou dat mischien het verhoogt toerental verklaren bij het stationair lopen??
Dat slangetje hebk beschermd nu.
Vervang ik vandaag die benzineslang zie ik dat de elektroklep van het dampabsorptievat er naast ligt. Natuurlijk water in dat vat. dus vandaag maare weer langs ome reno geweest voor een nieuw vat + klep.

Zou dat mischien het verhoogt toerental verklaren bij het stationair lopen??
Psies, het is nietzozeer schoonmaken, het is vooral een kwestie van de lagertjes smeren, zodat de gasklep weer soepeltjes Volledig sluit. Schoonmaken met carbu-cleaner maakt 't vaak alleen maar erger.bart gt turbo schreef:heb 2 dagen geleden eens een busje WD40 leeg gemaaktAdrian schreef:Vandaag n nieuwe gaskabel gemonteerd, tgas geven is wel flexer nu maar tprobleem van blijven hangen is niet over. Morgen dat gasklephuis nog maares eraf slopenen sinds toen de gas geen enkele keer blijven hangen geen enkele keer meer blijven hangen
![]()
grtz bart
rev it like a rental
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Ik heb afgelopen week al 2 keer een uitvallende motor gehad.
Tijdens het filerijden nadat ik geremd had tot stilstand.. daarna weer gas geven in zn 1 is mn motor uitgevallen
Ik weer starten, de mensen achter me zullen wel hebben gedacht wat is dat voor MONK !!
Kan het helpen als ik de bougies schoonmaak, of ligt dat daar niet aan?
Tijdens het filerijden nadat ik geremd had tot stilstand.. daarna weer gas geven in zn 1 is mn motor uitgevallen

Ik weer starten, de mensen achter me zullen wel hebben gedacht wat is dat voor MONK !!

Kan het helpen als ik de bougies schoonmaak, of ligt dat daar niet aan?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Voor iedereen met een RS ph3 die ook last heeft van onregelmatig lopen stationair en de eerste minuut inhouden bij weinig gas geven.
Dit is een bekend probleem bij de fabriek en is conform de eisen welke Renault aan hun product stelt.
Oplossing: Geen.
Het heeft te maken met de opwarming van de katalysator, hierdoor loopt de motor even wat vervelender tijdens het opwarmen. Als dit niet zou gebeuren haalt ie de milieu eisen niet
Dus.. ik hoef me alweer nergens zorgen om te maken
Hoort bij het karakter van het beestje
Dit is een bekend probleem bij de fabriek en is conform de eisen welke Renault aan hun product stelt.
Oplossing: Geen.
Het heeft te maken met de opwarming van de katalysator, hierdoor loopt de motor even wat vervelender tijdens het opwarmen. Als dit niet zou gebeuren haalt ie de milieu eisen niet

Dus.. ik hoef me alweer nergens zorgen om te maken

Hoort bij het karakter van het beestje
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Adinsx schreef:Voor iedereen met een RS ph3 die ook last heeft van onregelmatig lopen stationair en de eerste minuut inhouden bij weinig gas geven.
Dit is een bekend probleem bij de fabriek en is conform de eisen welke Renault aan hun product stelt.
Oplossing: Geen.
Het heeft te maken met de opwarming van de katalysator, hierdoor loopt de motor even wat vervelender tijdens het opwarmen. Als dit niet zou gebeuren haalt ie de milieu eisen niet
Dus.. ik hoef me alweer nergens zorgen om te maken![]()
Hoort bij het karakter van het beestje
Was bij de meesten wel bekend, maar herhaling kan nooit kwaad.
Idd, PH 2 heeft er ook "last" van. 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Sander heb jij met die fastchip ook weleens dat als je vanuit stilstand snel weg wilt trekken je motor in het begin even inhoudt? en dan bedoel ik niet dat het ESP ingrijpt doordat je geen grip hebt...Sander2 schreef:Idd, probleem is dan nagenoeg wegMaus schreef:Even langs Fastchip en het "probleem" is al een heel stuk aangenamer.
(Maar ook dat is reeds bekend.)
Ook heb ik sinds dat ik die software heb dat hij bij het afremmen weleens uitvalt.
Ik weet niet of dat aan de software ligt of ergens anders aan..
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
- Locatie: belgie ( tienen )
- Contacteer:
ja de k.t rs hft het weer da de gas blijft hangen
, het is nu al weer 2 dagen dat hij het hft en het wd 40 hulpje wil niet meer helpen precies ,
begin mij toch stillaan vragen te stellen hoor of er geen van die sensors sdtuk is die op de gasklep staan ???????
grtz bart

begin mij toch stillaan vragen te stellen hoor of er geen van die sensors sdtuk is die op de gasklep staan ???????
grtz bart
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: do 20 mar 2008 11:59
- Locatie: ClioII 2.0 RS Ph3 (Cupped)
Hey Mr. Indo, eindelijk maar eens geregistreerd hier, maar dat was ik.Ik reed vorige zaterdag van Vlaardingen naar Muissluis en daar dook ene ??? op in zn blauwe RS Ph 3 en we reden even 120 achter elkaar aan.
Maar wie ken deze jongen? Hij komt waarschijnlijk uit uit Vlaardingen.
We hebben elkaar ook weleens gesproken in Maassluis, jij hebt die zwarte 172 omgebouwd naar 182 van Henk.
Eigenlijk moet je mijne weer eens horen; Milltek is eraf, zit nu een Orbisoud onder (non rvs race versie) i.c.m. laatste GrpN .cal file van Fastchip, staat heerlijk te ploffen en stampen, pure porno


Sorry voor de off-topic.
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Mooi zeg!!! Heb je nou met zo'n Orbisound ook echt meer vermogen??Teleturbie schreef:Hey Mr. Indo, eindelijk maar eens geregistreerd hier, maar dat was ik.Ik reed vorige zaterdag van Vlaardingen naar Muissluis en daar dook ene ??? op in zn blauwe RS Ph 3 en we reden even 120 achter elkaar aan.
Maar wie ken deze jongen? Hij komt waarschijnlijk uit uit Vlaardingen.
We hebben elkaar ook weleens gesproken in Maassluis, jij hebt die zwarte 172 omgebouwd naar 182 van Henk.
Eigenlijk moet je mijne weer eens horen; Milltek is eraf, zit nu een Orbisoud onder (non rvs race versie) i.c.m. laatste GrpN .cal file van Fastchip, staat heerlijk te ploffen en stampen, pure porno. Alleen niet echt passagier/vriendin vriendelijk
.
Sorry voor de off-topic.
Moeten binnenkort maar weer ff een stukje gaan scheuren he? Ik heb nu ook group N software en mn middendemper is verwijderd voor een ehm blabla kan er niet op komen wat voor stuk, maar dat zorgt ervoor dat uit mn uitlaat een stuk mooier geroffel komt... ook heb ik 215/40/16 om mijn ph3 velgen laten monteren (standaard205/45/16)...binnenkort op de rollerbank om nu eens te zien hoeveel pk er nou echt op de wielen afgegeven wordt.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik weet nou niet of je dat echt wilt weten, dus hoeveel er over blijven van die 172/182indolicious1980 schreef:Mooi zeg!!! Heb je nou met zo'n Orbisound ook echt meer vermogen??Teleturbie schreef:Hey Mr. Indo, eindelijk maar eens geregistreerd hier, maar dat was ik.Ik reed vorige zaterdag van Vlaardingen naar Muissluis en daar dook ene ??? op in zn blauwe RS Ph 3 en we reden even 120 achter elkaar aan.
Maar wie ken deze jongen? Hij komt waarschijnlijk uit uit Vlaardingen.
We hebben elkaar ook weleens gesproken in Maassluis, jij hebt die zwarte 172 omgebouwd naar 182 van Henk.
Eigenlijk moet je mijne weer eens horen; Milltek is eraf, zit nu een Orbisoud onder (non rvs race versie) i.c.m. laatste GrpN .cal file van Fastchip, staat heerlijk te ploffen en stampen, pure porno. Alleen niet echt passagier/vriendin vriendelijk
.
Sorry voor de off-topic.
Moeten binnenkort maar weer ff een stukje gaan scheuren he? Ik heb nu ook group N software en mn middendemper is verwijderd voor een ehm blabla kan er niet op komen wat voor stuk, maar dat zorgt ervoor dat uit mn uitlaat een stuk mooier geroffel komt... ook heb ik 215/40/16 om mijn ph3 velgen laten monteren (standaard205/45/16)...binnenkort op de rollerbank om nu eens te zien hoeveel pk er nou echt op de wielen afgegeven wordt.
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
- Locatie: Vlaardingen
Ik weet ook wel dat je ongeveer 15% aandrijfverlies hebt, maar Arno heb jij je RS op een dyna gehad dan?Arno17 schreef:
Ik weet nou niet of je dat echt wilt weten, dus hoeveel er over blijven van die 172/182
En wat was de uitkomst?
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Neen ik niet, maar lees de uitkomsten die je kan vinden op het internet.indolicious1980 schreef:Ik weet ook wel dat je ongeveer 15% aandrijfverlies hebt, maar Arno heb jij je RS op een dyna gehad dan?Arno17 schreef:
Ik weet nou niet of je dat echt wilt weten, dus hoeveel er over blijven van die 172/182
En wat was de uitkomst?
Het betreft hier niet alleen RS Clio's maar alle merken.
En mijn RSje is zo standaard als maar kan, dus hoef ik niet te controleren wat aanpassingen brengen.
Maus alhier op het forum had een uitdraai van een RS en chippie van Henk etc...etc...
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: do 20 mar 2008 11:59
- Locatie: ClioII 2.0 RS Ph3 (Cupped)
Indolicious,
Ik neem aan dat je middendemper is vervangen door een open pijp, veel anders zou ik niet kunnen verzinnen.
Maakt 215 nog verschil m.b.t. de wegligging?
Die Orbisoud en Groep N software zullen best ietsje meer vermogen leveren, maar het gaat vooral om het mooiere verloop van de vermogens/koppelafgifte.
Als je voor de serieuze PK's wil gaan moet je aan de ITB's of die turboset van Maurice.
P.S; mocht iemand interesse hebben in een Milltek (inclusief katvervanger + aangepaste kat), let me know.
Ik neem aan dat je middendemper is vervangen door een open pijp, veel anders zou ik niet kunnen verzinnen.
Maakt 215 nog verschil m.b.t. de wegligging?
Die Orbisoud en Groep N software zullen best ietsje meer vermogen leveren, maar het gaat vooral om het mooiere verloop van de vermogens/koppelafgifte.
Als je voor de serieuze PK's wil gaan moet je aan de ITB's of die turboset van Maurice.
P.S; mocht iemand interesse hebben in een Milltek (inclusief katvervanger + aangepaste kat), let me know.