Oude topics die "non" actief zijn in een archief zetten. Je ziet hier genoeg topics waar sinds 2003 niet meer geantwoord word, terwijl antwoorden op deze vragen ook vaak in het act staan
met die performance zal et toch wel meevallen, aangezien ik mag aannemen dat zo'n tabel waar al die threads in staan wel een slimme index-manier bevat en hij toch per pagina maar de posts uit de db haalt?
Of heb ik het mis
Laatst gewijzigd door Marcel B. op di 12 feb 2008 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël Notermans schreef:1) wie bladert er nu 1 jaar terug ????
2) alles is er toch nog? je moet alleen even op het Linkje in de eerste post klikken.
3) het is zéker een performance issue
Misschien is het fijner, als we de II weglaten, en op de vorige begin en einddatum zetten, of n ster ervoor o.i.d.
Maar de lange topics moeten we vanaf, willen we de boel snel houden. Deze site is alweer een stuk uitgebreider en er komen op korte termijn nog meer databases bij.
Over 1 week zijn deze topics weer 20 pagina's lang ... Bovendien kun jij me niet wijs maken, dat je het prettig vind iets over de GT te lezen in 600 pagina's ACT gtturbo ...
Ik snap jullie beweegredenen niet zo goed, zou ze graag willen begrijpen. Dus leg me nog een keer uit waarom dit zoveel slechter is.
nee een DB search is lekker voor de performance (omdat niemand meer wat kan vinden)
Ik denk dat er ook wel wat winst zit in een gecache'te latest oid. Vergeet ook niet de view posts since last visit, ook geen lekker queries
Ik weet niet of het al gedaan is, maar volgens mij kun de website wel profilen. Dan zie je pas echt wat er traag is er wat niet. Ik weet niet wat er achter de schermen gebeurd maar dan weet je zeker waar de bottlenecks zitten.
Laatst gewijzigd door Johan op di 12 feb 2008 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan schreef:Ik weet niet of het al gedaan is, maar volgens mij kun de website wel profilen. Dan zie je pas echt wat er traag is er wat niet. Ik weet niet wat er achter de schermen gebeurd maar dan weet je zeker waar de bottlenecks zitten.
probleem is meestal dat het profilen op zich al een performance deuk oplevert waardoor de waardes van het profilen zwaar beinvloed worden door het profilen.
Marcel B. schreef:echt fokking irritant al die II topics in de latest... kan dat nou niet anders?
zijn de oude topics niet te veranderen in act: algemee chat-topic (oud) ed en dan gewoon et nieuwe topic de aoude naam te geven?
misschien een rare vraag maar moet wel kunnen wolgens mij
Marcel B. schreef:echt fokking irritant al die II topics in de latest... kan dat nou niet anders?
zijn de oude topics niet te veranderen in act: algemee chat-topic (oud) ed en dan gewoon et nieuwe topic de aoude naam te geven?
misschien een rare vraag maar moet wel kunnen wolgens mij
Merijn schreef:Iemand die KPN als provider heeft (zakelijk)? RTC is de enige site die ik nog kan benaderen...
Volgens mij hebben we kpn op de zaak. Hoezo? We zijn zelf aan het kijken of we niet zo'n pakket kunnen krijgen voor oneindig bellen/internet voor 30-40 euro. Echter dat doen ze alleen particulier en niet zakelijk. Maar de baas woont gelukkig naast de zaak HEHE gewoon ff doorlussen