ACT: Algemeen Chat Topic. I
Tja kep liever dat iemand em zelf goed in onderhoud heeft en de bonnetjes bewaard of bij een goeie onafhankelijke garage laat onderhouden dan een paar van die lullige stempeltjes in een boekie die ook geen garantie geven.
-
- Moderator
- Car: MB
Ik denk dat bij auto's van zeker 10 jaar oud de meesten boekjes niet meer ingevuld zijn. Ik denk echter dat je aan de staat van de auto meestal genoeg ziet. En mensen die een auto laten staan omdat ze bijna een beurt moeten hebben ofzo zijn toch knaken. Als ik een auto koop krijgt hij op zijn minst een klein beurtje. Dan weet je zeker dat er de juiste olie inzit en dat hij vers is (als je de verkopers moet geloven hebben ze immers ALTIJD net een grote beurt gehad).
Dus ik zeg ook boeie. Mijn boekje is ook niet meer gestempeld maar weet zeker dat hij beter onderhoud krijgt als bij reno........
Dus ik zeg ook boeie. Mijn boekje is ook niet meer gestempeld maar weet zeker dat hij beter onderhoud krijgt als bij reno........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
ach ja, die autoverkopers moet je maar effe doorheen prikken.........Maar ook al heb je 10 boekjes met stempels dan nog kan hij de volgende week de tering in draaien als ze niet de juiste dingen gedaan hebben.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
jij bent een louche autoverkoper, das weer heel wat andersIvo van Achthoven schreef:.....![]()

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ja kep jou nooit meegemaakt, bij echte merkdealers ist ook wel anders.
Maar die louche tokos waar je echt de opmerkingen hoort van:
'Nieuwe apk, nieuw bandjes, altijd van oud omaatje geweest en binnengestaan'
Terwijl het canvas door het rubber komt, er complete subculturen rond de ramen groeien, afgeleefd interieur en de apk-turk om de hoek kan wel een oogje dichtknijpen.
En dat gebeurt dus echt
Maar die louche tokos waar je echt de opmerkingen hoort van:
'Nieuwe apk, nieuw bandjes, altijd van oud omaatje geweest en binnengestaan'
Terwijl het canvas door het rubber komt, er complete subculturen rond de ramen groeien, afgeleefd interieur en de apk-turk om de hoek kan wel een oogje dichtknijpen.
En dat gebeurt dus echt

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ach ik hoorde van de week dat sommige liefhebbers een auto laten staan omdat er een 1 op de duplicaatcode staat

-
- Moderator
Bij de merkdealer liggen de belangen vaak anders (nieuwe auto, garantie,.....) en is het tegenwoordig zaak een klant lang vast te houden. Maar Steven heeft wel gelijk, er zijn echt veel van die bedrijven waar je liever niet gezien wilt worden. En als je ziet hoe sommigen auto's door een apk komen
. Anderzijds heb je ook gewoon enorm domme kopers
Die kopen de grootste rijdende bak stront en denken nog dat ze de perfecte deal gesloten hebben 

Wat betreft de onderhoudsboekjes. Las laatst ook een verhaaltje , dat er vaak zat door handelaren boekjes worden afgestempeld met "Nagemaakte dealer stempels"
-
- Moderator
wat een janker ben je dan. Dat zegt al genoeg over je naam
. Beetje snuggere koper belt effe na en weet het direct......

Laatst gewijzigd door Tom op zo 10 feb 2008 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Als we toch over ergernissen verdergaan, wat Luco noemt vind ik idd ook wel zoiets.
Nog een mooie over boekjes, vriend van me had een MR2 met kapot gelopen distributie voor 400 te koop staan, ding wasnie helemaal compleet en was ooknie moeders mooiste.
Was er een koper die em ook alleen wilde hebben als de boekjes erbij zaten, nu waren die er wel, alleen voor de eerste 4 jaar gestempeld. (88-92). En toen wilde ie em wel hebben... Gaat toch ook nergens over
Ik word ook strontziek dat je als particulier bij onderdelenmagazijnen van dealers zo verschrikkelijk slecht behandeld wordt
Voor me Toyotastuff rijd ik ook rustig 2 dealers verder naar Haarlem, omdat ze daar nog wel de lol inzien van iemand die ouwe rommel rijdend houd.
Nog een mooie over boekjes, vriend van me had een MR2 met kapot gelopen distributie voor 400 te koop staan, ding wasnie helemaal compleet en was ooknie moeders mooiste.
Was er een koper die em ook alleen wilde hebben als de boekjes erbij zaten, nu waren die er wel, alleen voor de eerste 4 jaar gestempeld. (88-92). En toen wilde ie em wel hebben... Gaat toch ook nergens over

Ik word ook strontziek dat je als particulier bij onderdelenmagazijnen van dealers zo verschrikkelijk slecht behandeld wordt

Voor me Toyotastuff rijd ik ook rustig 2 dealers verder naar Haarlem, omdat ze daar nog wel de lol inzien van iemand die ouwe rommel rijdend houd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bij Renault niet veel anders. In Hoofddorp en Amstelveen helpen ze je alleen als je klant bent en je het bestelnummer hebt.Steven schreef:Ik word ook strontziek dat je als particulier bij onderdelenmagazijnen van dealers zo verschrikkelijk slecht behandeld wordt![]()

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
Nou niet alle dealers Steven. Ik word altijd netjes geholpen in Bergharen. Tegenwoordig bellen ze zelfs op als de bestelde onderdelen binnen zijn.Steven schreef: Ik word ook strontziek dat je als particulier bij onderdelenmagazijnen van dealers zo verschrikkelijk slecht behandeld wordt![]()

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat ze dat bij VKV standaard doenJohan schreef:Nou niet alle dealers Steven. Ik word altijd netjes geholpen in Bergharen. Tegenwoordig bellen ze zelfs op als de bestelde onderdelen binnen zijn.Steven schreef: Ik word ook strontziek dat je als particulier bij onderdelenmagazijnen van dealers zo verschrikkelijk slecht behandeld wordt![]()

-
vkv rotterdam is ook prima qua magazijn voor zover ik weet, en je wordt meestal ook netjes gebeld 

ach, neem dan een nummerbord met van die dikke letters. staat de 1 er ook dikker opRemon-CL10 schreef:Daar ben ik er ook één vanLuco/Alpine-racer schreef:Ach ik hoorde van de week dat sommige liefhebbers een auto laten staan omdat er een 1 op de duplicaatcode staat![]()
![]()
![]()
Vind dat echt zo lelijk een duplicaatcode!

-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
we hebben het toch over auto's??Ivo van Achthoven schreef:Boekes zeggen mij helemaal nix, als ik het niet vertrouw gaat ie ff door de N.A.P. en je merkt snel genoeg of iets goed aanvoelt

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
haha
liever dan landen met iets minder duur 

-
- Contacteer:
duplicaat code hoeft voor de apk niet meer op de plaat te staan
dus doe er een setje zonder op
dus doe er een setje zonder op

ja, da's waar.
Ik had mijn oude platen nog, en nieuwe papieren al aangevraagd met code 1. Nu vond ik mijn oude papieren ook terug
Hoe zit dat nu? Ik heb 2 sets papieren, 1 met duplicaatcode, en een set papieren zonder
Mag ik ze beide laten zien?
Ik had mijn oude platen nog, en nieuwe papieren al aangevraagd met code 1. Nu vond ik mijn oude papieren ook terug

Hoe zit dat nu? Ik heb 2 sets papieren, 1 met duplicaatcode, en een set papieren zonder

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
als je binnen een half jaar je papieren terugvind dan kan je, voorzover ik het heb begrepen, je originele spullen weer gebruiken en vervalt de duplicaatcodeRiël Notermans schreef:ja, da's waar.
Hoe zit dat nu? Ik heb 2 sets papieren, 1 met duplicaatcode, en een set papieren zonderMag ik ze beide laten zien?
even rdw bellen

Ow ja dat is allemaal al zeker een jaar geleden 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dan zit je voorgoed vast aan je duplicaatcode
Bij wie? Ik show iedereen de oude papieren ...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:

Jep, maar niemand gaat duplicaatcode natrekken bij de RDW, zelfs agent niet