Dennis' Williams --- :( :( :( ---

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
DennisT
Moderator

Ik kwam nog een leuk filmpje tegen van Zandvoort, we gingen met zijn 3-en tegelijk de tarzan-bocht in en dat was nogal krap :p Vandaar dat de gene die filmde even werd afgeleid (helaas...)

Clio @ Zandvoort
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dat lassen is allemaal wel te doen :) Is alleen een hoop werk. Vandaag de carrosorie voor de cup kaalgemaakt en daar moeten nieuwe achterschermen in, nieuwe dorpels, en een nieuw front :p
DennisT
Moderator

Jean-Paul-S schreef:Dat lassen is allemaal wel te doen :) Is alleen een hoop werk. Vandaag de carrosorie voor de cup kaalgemaakt en daar moeten nieuwe achterschermen in, nieuwe dorpels, en een nieuw front :p
Ja idd, tis wel wat werk maar dat is de moeite wel. Heb je mijn PM nog gehad trouwens?
DennisT
Moderator

Vanavond eindelijk de moed maar eens bij elkaar geraapt en weer aan de gang gegaan. De mat achter het dash is er eindelijk uit, weliswaar in 3 delen maar deze gaat er toch niet meer in. Ik heb stukken moeten inknippen en zag ook dat ding al een beetje aan het schimmelen was geraakt. Wat voor alternatief is er? Ik heb wel eens foto's gezien van iemand die met van die vierkante matten aan de gang was gegaan. Heeft iemand daar wat info van? De prijzen en waar ik ze kan bestellen?

Verder nog even de krik eronder gezet en naar de achteras ophanging gekeken. Wel wat roest natuurlijk (blijft een reno :~ ) maar gelukkig nog keihard. Nog een aantal draadjes vast gesoldeerd die ik los moest knippen om het dash wat naar voren te kunnen halen.

Zoals altijd als je bezig bent wordt het verlanglijstje steeds langer :p Ik bedacht me waarom ik niet gelijk een andere voorruit erin knal, deze heeft toch al wel wat steenslag en dan kan ik gelijk een mooie met raamband erin nemen. Iemand linkjes met prijzen erbij?

Ook nog contact gehad met het lasbedrijf, ze kunnen pas eind maart, maar aangezien ik de boel zelf al heb gestript en er alleen maar gelast hoeft te worden kunnen ze dat tussendoor wel inplennen. Hij zou nog een keer komen kijken hoeveel werk het precies zou worden. Tevens al een autoambulance kunnen regelen, dus nu ff snel het gedeelte achter het dash in de ML zetten, matjes erop, dash er weer in en dan zsm naar de lasser.

Tot slot nog wat foto's:

[img]http://img174.imageshack.us/img174/4391/dsc00209bo3.jpg[/img]

[img]http://img223.imageshack.us/img223/5613/dsc00211qa6.jpg[/img]

[img]http://img174.imageshack.us/img174/3280/dsc00212yn7.jpg[/img]

[img]http://img508.imageshack.us/img508/830/dsc00218uh8.jpg[/img]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

zo'n mat heb ik nog wel liggen :)
Haas
Car: Megane RS

die roest zit voornamelijkop de achteras. Tol erover, ff inspuiten en gaan :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Ik zou dan wel de achteras erafhalen, kan je erachter ook goed behandelen.
Voor de rest valt het toch mee? (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

onder/naast de as heb ik nog nooit echt flinke roest gezien, en hem eronderuithalen is ook omslachtig met je remmen die je opnieuw moet ontluchten etc. Ik zou hem laten hangen, maar het is uiteraard wel het allerbeste om alles in te sauzen:D
DennisT
Moderator

De achteras laat ik lekker zitten, ziet er verder goed uit namelijk. Idd even met de boormachine ofzo de roest weghalen en een dikke laag bodysafe erover :)

@ JPS: Ik denk dat ik voor die kleine zwarte matten ga, aangezien er nog een heleboel kabels tussen het dash door vastzitten en ik de niuewe mat dan ook moet verknippen.
Roy
Moderator

DennisT schreef:De achteras laat ik lekker zitten, ziet er verder goed uit namelijk. Idd even met de boormachine ofzo de roest weghalen en een dikke laag bodysafe erover :)
Vind je die roest er goed uitzien? Vergeet niet dat dit het dragende deel van je achteras is. Best wel belangrijk om daar geen roest te hebben.
Ff met een tol erlangs is ook maar een tijdelijke oplossing, onder je dikke laag bodysafe rot het gewoon verder.
5 GT Turbo '88 GT5
KoenGTT

niet als je alle roest weghaalt... Wat je sowieso altijd moet doen!
R5GTT phase2
DennisT
Moderator

KoenGTT schreef:niet als je alle roest weghaalt... Wat je sowieso altijd moet doen!
Lijkt me logisch:)
Roy
Moderator

KoenGTT schreef:niet als je alle roest weghaalt... Wat je sowieso altijd moet doen!
Maar hoe wou je bij de roest komen als je de achteras laat zitten?? :~
5 GT Turbo '88 GT5
Jean-Paul-S
Über-Spammer

daaronder hoef je je echt geen bang om te maken, ik heb al ergere clio's gesloopt waar daaromheen veel roest zat aan de dorpels bijvoorbeeld, maar nooit onder de as. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ik zie op de foto toch echt plekken waar je niet ff bijkomt als je de as laat zitten?
Beetje zonde om als jet toch aan de gang gaat het niet gelijk supergoed te doen
Of het moet een keuze zijn omdat die over een tijdje verkocht wordt?
DennisT
Moderator

Nee ben voorlopig niet van plan de clio weg te doen, anders zou ik er nu niet zo mee bezig zijn :wink: Maar de achteras verwijderen is wat omslachtig lijkt me?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Zijn 4 bouten
en ff je remklauwtjes loshalen
Maar ieder zijn keus toch (Y)

Omslachtig zei de man die het complete dash enzo eruit heeft liggen :lol: :lol:
KoenGTT

Dus ff de as eraf halen ja. Van half werk krijg je later spijt.
R5GTT phase2
jacques

Ik zou, eventueel als de achteras er onderuit is, de bodem met een driehoekige krabber ontdoen van alle roest, ontvetten en dan inspuiten met zink-primer. Je hebt dan een mooie dikke laag, die ook nog een kathodische bescherming geeft. Dan kun je later nog als de hele bodem is gedaan alles in een kleur spuiten.
Ik mijn R19 cabrio zo behandeld.

Als zink-primer gebruik ik GALVA ZINK zinkspray 2185, kost 10 Euro in spuitbus van 600ml.
DennisT
Moderator

Luco/Alpine-racer schreef:Zijn 4 bouten

Daar heb je een punt :lol:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

KoenGTT schreef:Dus ff de as eraf halen ja. Van half werk krijg je later spijt.
Beter goed doen dan niet doen Dennis, je krijgt er anders toch spijt van.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
DennisT
Moderator

jacques schreef:Ik zou, eventueel als de achteras er onderuit is, de bodem met een driehoekige krabber ontdoen van alle roest, ontvetten en dan inspuiten met zink-primer. Je hebt dan een mooie dikke laag, die ook nog een kathodische bescherming geeft. Dan kun je later nog als de hele bodem is gedaan alles in een kleur spuiten.
Ik mijn R19 cabrio zo behandeld.

Als zink-primer gebruik ik GALVA ZINK zinkspray 2185, kost 10 Euro in spuitbus van 600ml.
Hoelang moet die zinkspray drogen? Maar ik ga niet de hele bodem krabben, op de foto's staan alle plekken die aandacht nodig hebben.
Roy
Moderator

Zink-spray is met een paar tellen droog. Daarna wel weer goed behandelen met Bodysafe. :)
5 GT Turbo '88 GT5
DennisT
Moderator

Roy schreef:Zink-spray is met een paar tellen droog. Daarna wel weer goed behandelen met Bodysafe. :)
Bodysafe komt er sowiezo onder. Maar als het zo droog is moet het wel lukken. Dit ivm dat ik bij een vriend van me op de brug sta dan, maar hij waarschijnlijk maandag de brug gewoon weer nodig heeft.
Roy
Moderator

Op een brug is het helemaal zo gefixt.
Dan kan je je achteras tijdelijk aan je schokdempers laten hangen. :)

[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_5654.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
DennisT
Moderator

Kijk dat is nou eens een tip waar ik wat aan heb (Y)
Tom
Moderator
Car: MB

draaiden die nou ook alweer mee die bouten of zaten die geborgd onder de bank?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator

Tom schreef:draaiden die nou ook alweer mee die bouten of zaten die geborgd onder de bank?
Ik denk dat ze wel mee zullen draaien, iig is dat bij een 205 ook zo geloof ik.
DennisT
Moderator

@ Roy: Is dat touw nou een extra borging ofzo?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

das mijn eigen keus, ik moet ook mn hele auto ombouwen :wink: :)

Wat ik wil zeggen is dat het onder die as niet zo'n vaart loopt als dat het lijkt op die foto's. Jullie hebben gelijk, ik zou het ook lakken, maarof het dat voor Dennis waard is? Het zit hem meer tussen de oren dan wat anders.

Bij mij had ik de onderkant gewoon even afgeborsteld, erna met de staalborstel en daarna met bodysafe ingesausd. het midden kun je beter doen met gewone lak voor de warmte van je uitlaat. bodysafe gaat stinken :wink: :p

Oja, voor je achteras zou ik ff een lange dop scoren, anders ben je nog wel een tijd aan het klooien met die 2 lange draadeinden. Insprayen en even met de staalborstel poetsen is ook een aanrader :~
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:

das mijn eigen keus, ik moet ook mn hele auto ombouwen :wink: :)

Wat ik wil zeggen is dat het onder die as niet zo'n vaart loopt als dat het lijkt op die foto's. Jullie hebben gelijk, ik zou het ook lakken, maarof het dat voor Dennis waard is? Het zit hem meer tussen de oren dan wat anders.

Bij mij had ik de onderkant gewoon even afgeborsteld, erna met de staalborstel en daarna met bodysafe ingesausd. het midden kun je beter doen met gewone lak voor de warmte van je uitlaat. bodysafe gaat stinken :wink: :p

Oja, voor je achteras zou ik ff een lange dop scoren, anders ben je nog wel een tijd aan het klooien met die 2 lange draadeinden. Insprayen en even met de staalborstel poetsen is ook een aanrader :~
Ik had het tegen dennis hoor :lol: :lol: :lol: :lol:
Apart volk die Limburgers :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer

als je ff terugkijkt komt dat in mijn post ook terug, en bij mij ligt ook het dash eruit, dus zo apart ben ik niet als ik me voel aangesproken :wink: :) (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:als je ff terugkijkt komt dat in mijn post ook terug, en bij mij ligt ook het dash eruit, dus zo apart ben ik niet als ik me voel aangesproken :wink: :) (Y)
:lol: :lol: :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

:p :lol:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Tom schreef:draaiden die nou ook alweer mee die bouten of zaten die geborgd onder de bank?
bij de 19 16v zitten ze geborgd met een metalen plaatje, waar de kop van de bout in valt zeg maar
Gesloten