Clio @ Zandvoort
Ja idd, tis wel wat werk maar dat is de moeite wel. Heb je mijn PM nog gehad trouwens?Jean-Paul-S schreef:Dat lassen is allemaal wel te doenIs alleen een hoop werk. Vandaag de carrosorie voor de cup kaalgemaakt en daar moeten nieuwe achterschermen in, nieuwe dorpels, en een nieuw front
Vind je die roest er goed uitzien? Vergeet niet dat dit het dragende deel van je achteras is. Best wel belangrijk om daar geen roest te hebben.DennisT schreef:De achteras laat ik lekker zitten, ziet er verder goed uit namelijk. Idd even met de boormachine ofzo de roest weghalen en een dikke laag bodysafe erover![]()
Hoelang moet die zinkspray drogen? Maar ik ga niet de hele bodem krabben, op de foto's staan alle plekken die aandacht nodig hebben.jacques schreef:Ik zou, eventueel als de achteras er onderuit is, de bodem met een driehoekige krabber ontdoen van alle roest, ontvetten en dan inspuiten met zink-primer. Je hebt dan een mooie dikke laag, die ook nog een kathodische bescherming geeft. Dan kun je later nog als de hele bodem is gedaan alles in een kleur spuiten.
Ik mijn R19 cabrio zo behandeld.
Als zink-primer gebruik ik GALVA ZINK zinkspray 2185, kost 10 Euro in spuitbus van 600ml.
Bodysafe komt er sowiezo onder. Maar als het zo droog is moet het wel lukken. Dit ivm dat ik bij een vriend van me op de brug sta dan, maar hij waarschijnlijk maandag de brug gewoon weer nodig heeft.Roy schreef:Zink-spray is met een paar tellen droog. Daarna wel weer goed behandelen met Bodysafe.
das mijn eigen keus, ik moet ook mn hele auto ombouwenLuco/Alpine-racer schreef:Zijn 4 bouten
en ff je remklauwtjes loshalen
Maar ieder zijn keus toch
Omslachtig zei de man die het complete dash enzo eruit heeft liggen![]()
Ik had het tegen dennis hoorJean-Paul-S schreef:das mijn eigen keus, ik moet ook mn hele auto ombouwenLuco/Alpine-racer schreef:Zijn 4 bouten
en ff je remklauwtjes loshalen
Maar ieder zijn keus toch
Omslachtig zei de man die het complete dash enzo eruit heeft liggen![]()
![]()
![]()
Wat ik wil zeggen is dat het onder die as niet zo'n vaart loopt als dat het lijkt op die foto's. Jullie hebben gelijk, ik zou het ook lakken, maarof het dat voor Dennis waard is? Het zit hem meer tussen de oren dan wat anders.
Bij mij had ik de onderkant gewoon even afgeborsteld, erna met de staalborstel en daarna met bodysafe ingesausd. het midden kun je beter doen met gewone lak voor de warmte van je uitlaat. bodysafe gaat stinken![]()
![]()
Oja, voor je achteras zou ik ff een lange dop scoren, anders ben je nog wel een tijd aan het klooien met die 2 lange draadeinden. Insprayen en even met de staalborstel poetsen is ook een aanrader
Jean-Paul-S schreef:als je ff terugkijkt komt dat in mijn post ook terug, en bij mij ligt ook het dash eruit, dus zo apart ben ik niet als ik me voel aangesproken![]()
![]()
bij de 19 16v zitten ze geborgd met een metalen plaatje, waar de kop van de bout in valt zeg maarTom schreef:draaiden die nou ook alweer mee die bouten of zaten die geborgd onder de bank?