ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

5GTS-Love schreef:Hee mensen hier..

ik bezit sind een tijdje alweer een 19 16v charmade.

kenteken DB-LF-36

en vroeg mij af of er iemand van de club is geweest van wie hij geweest is...

hij lijkt mij namelijk nog helemaal standaard.
en wat ik ook erg mooi vond is dat alles RENAULT vervangen is.. dus filters waren allemaal met renault naam opgegeven en dergelijke.
heb best wel wat gegevens kunnen achterhalen maar volgens de vorige eigenaar.. *de sloperij* was er maar 1 eigenaar voor hem en dat was een wat ouder stelletje..

dit begin ik alleen steeds minder te geloven.
dus vandaar de vraag.

groeten peter
Het kenteken komt me niet echt bekend voor, zit al vanaf dat ik mijn R19 16V heb (zo'n 3.5 jaar nu) bij TEAM1916V maar daar is me dat kenteken ook nooit opgevallen
Okkie

Ronald1916V schreef:
5GTS-Love schreef:Hee mensen hier..

ik bezit sind een tijdje alweer een 19 16v charmade.

kenteken DB-LF-36

en vroeg mij af of er iemand van de club is geweest van wie hij geweest is...

hij lijkt mij namelijk nog helemaal standaard.
en wat ik ook erg mooi vond is dat alles RENAULT vervangen is.. dus filters waren allemaal met renault naam opgegeven en dergelijke.
heb best wel wat gegevens kunnen achterhalen maar volgens de vorige eigenaar.. *de sloperij* was er maar 1 eigenaar voor hem en dat was een wat ouder stelletje..

dit begin ik alleen steeds minder te geloven.
dus vandaar de vraag.

groeten peter
Het kenteken komt me niet echt bekend voor, zit al vanaf dat ik mijn R19 16V heb (zo'n 3.5 jaar nu) bij TEAM1916V maar daar is me dat kenteken ook nooit opgevallen
zou het dan wel mogelijk zijn dat ik de 2de (4de) eigenaar ben..

Dealer.. *eigenaar* sloperij* ik..

maarja..

ik ben binnekort van plan even alles na te gaan kijken..

even te gaan opschrijven wat ik vervangen moet en wat gelast moet worden..
gelukkig is het maar weinig.. maar heb erdoor precies lekkage in mn achterbak.

dat moet ik dus maken.
en verder om de 10.000 km een lekkere smeerbeurt.

groeten
PaulM

je kan de rdw wel mailen, volgens mij mogen ze wel doorgeven hoeveelste eigenaar je bent enzo, alleen niet de persoonlijke gegevens van de eigenaren. Als daar al 6 eigenaren uit komen...
-jacco-
Über-Spammer

5GTS-Love schreef: zou het dan wel mogelijk zijn dat ik de 2de (4de) eigenaar ben..

maarja..

dat moet ik dus maken.

groeten
Geen onderhoudsboekje? :)
Als je kunt zien waar de auto in onderhoud is geweest, kun je bij die garage wellicht wat navragen (Y)
En de onderhoudshistorie kun je dan ook navragen, vaak genoeg gedaan en erg leuk om erbij te hebben :beer:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Okkie

Jacco Osté schreef:
5GTS-Love schreef: zou het dan wel mogelijk zijn dat ik de 2de (4de) eigenaar ben..

maarja..

dat moet ik dus maken.

groeten
Geen onderhoudsboekje? :)
Als je kunt zien waar de auto in onderhoud is geweest, kun je bij die garage wellicht wat navragen (Y)
En de onderhoudshistorie kun je dan ook navragen, vaak genoeg gedaan en erg leuk om erbij te hebben :beer:
ik heb geen onderhoudsboekje nee..

die wilde de sloperij mij niet mee geven.. wilde hij zelf houde of ik mocht hem *kopen* voor 50 eu extra..

maar weet al wel dat hij bij renault dealer is onderhouden..

weet dat de distributie bij 145 gedaan is en de auto staat nu op 160 ongeveer.. waarvan ik al 10.000 heb gereden..

ben alleen een beetje geschrokken net.
werd staande gehouden dachten ze dat het een gestole auto was.. maar gelukkig kwamen ze er tijdig achter dat het niet zo was.. politie stond al met hun takel voor mijn auto.

en er net ook achter gekomen dat ik mn bak mag gaan vullen met olie.. en een nieuw hoesje.. want die begint te lekken dus dat vanmiddag nog maar even laten doen
Xabre
Car: 19 16V

kool schreef:ik had het ook, even het pedaal vervangen na vervangen van de koppeling en had geen last meer
nieuw koppelpedaalsetje vandaag binnen, zal 'm d'r morgen ffies inhangen, ben benieuwd
Trust me. I know what I'm doing.
Xabre

probleem lijkt opgelost, gaat weer probleemloos in ze 1 en retour :)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

@ Xabre: kijk dat zijn de betere berichten!

Ik ben van de week even bij de renaultdealer gaan vragen wat Karrman logootjes kosten voor de Cabrio omdat ze erg verweer zijn :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: € 41,50 ...per stuk :lol: :lol: :lol: |: ga toch maar weer op de sloop kijken. :)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Egon

absurde prijzen zeg |:
-Ray-
Contacteer:

nou en, je hebt er toch maar 2 nodig?
Immer wieder die verdammte Holländer
Xabre

beter duur dan niet te koop :)
jacques

Misschien de logootjes van de Megane cabrio en dan vastzetten met dubbelzijdig tape van 3M.
Model is iets anders, maar er zijn er genoeg van.
Roy
Moderator

r19 altijn schreef:hallo hoe kan ik zien of er een andere chip in zit?
betreft een r19 16v

bij de garage konden ze m niet helemaal lezen aan de computer kon wel open maar niet lezen :~

was heen gegaan omdat mn abs niet goed is als ik rij is er niks aan de hand maar als ik hard rem gaat mn abs lampje aan en lampje van mn handrem maar kon niks lezen een storing ofzo.
5 GT Turbo '88 GT5
Ronald1916V

Mogelijk een ABS storing, heeft tevens niets te maken met de inspuitcomputer.

De ABS computer is alleen met de XR-25 (Oude uitleescomputer van Renault) uit te lezen.

Hoe je het probleem beschrijft lijkt het op een ABS pomp die niet meer genoeg druk levert (Lees: aan het overlijden is) niet al te lang mee wachten dus, bij geen druk in de pomp is er ook geen remdruk meer.

Ik heb eventueel nog wel een zeer goede ABS pomp liggen maar ik weet niet of ik zoiets nog zou verkopen.. zou het liever hebben dat je het systeem ombouwd naar conventioneel met een normale rembekrachtiger en hoofdremcilinder, die ABS systemen zijn levensgevaarlijk als de pomp er mee stopt..
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Hessel schreef:@ Xabre: kijk dat zijn de betere berichten!

Ik ben van de week even bij de renaultdealer gaan vragen wat Karrman logootjes kosten voor de Cabrio omdat ze erg verweer zijn :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: € 41,50 ...per stuk :lol: :lol: :lol: |: ga toch maar weer op de sloop kijken. :)
kan je met een beetje polijst gewoon weer fris maken :wink:

heb ik ook gedaan :D
r19 altijn

ik heb een probleem mn groot liacht werk maar aan 1 kant als ik m aan zet. ik heb alle lapmjes al verwissewelt maar er zit geen stroom op mn kabel voor de grootlicht bij mn koplamp kwam ik laast achter

heeft misch iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
r19 altijn

hey Ronald1916V bedankt maar ik heb al wel s gehad dat ik geen druk had kon trappen wat ik wou maar remmen deed ie maar een beetje heb nou al in geen tijden problemen gehad

maar dus bij de garage hebben ze misch niet het goeie apparaat om uit te lezen? war moiet ik anders heen?
Maarten-Jan
Car: R19.R

r19 altijn schreef:ik heb een probleem mn groot liacht werk maar aan 1 kant als ik m aan zet. ik heb alle lapmjes al verwissewelt maar er zit geen stroom op mn kabel voor de grootlicht bij mn koplamp kwam ik laast achter

heeft misch iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Er zit een zwart doosje aan de linkerkant (bestuurderszijde) van je auto in de motorruimte, kijk daar eens in, zitten wat zekeringen en relais in, hier loopt je al je verlichting ook langs.
r19 altijn

bedankt Maarten-Jan ik zal er ff naar kijken moet wel klaar voor de apk :(
Ronald1916V

r19 altijn schreef:hey Ronald1916V bedankt maar ik heb al wel s gehad dat ik geen druk had kon trappen wat ik wou maar remmen deed ie maar een beetje heb nou al in geen tijden problemen gehad

maar dus bij de garage hebben ze misch niet het goeie apparaat om uit te lezen? war moiet ik anders heen?
Als je pomp er mee op houd valt je remdruk weg inderdaad.. zal er niet al te lang (en vooral niet te hard) mee rijden.. (nouja, als je geen remmen meer hebt is alles te hard :p ) ik vertrouw er niet meer op, veel clubleden van TEAM1916V die daardoor schade gereden hebben.

En tja, waar moet je anders langs, weet niet waar je woont maar wil er wel eens naar kijken (Zwolle)
r19 altijn

ik woon net buiten emmen maar werk in de horeca op zich nog wel te doen maar ik kan niet in het weekend das best wel kut dus zal in de avond uurtjes zijn laat maar s weten wanneer je en wilt

gr.
Rob 16v
Contacteer:

r19 altijn schreef:ik woon net buiten emmen maar werk in de horeca op zich nog wel te doen maar ik kan niet in het weekend das best wel Vrouwelijk Vleesware dus zal in de avond uurtjes zijn laat maar s weten wanneer je en wilt

gr.
Dat apparaat hebben ze misschien nog wel bij Hoiting in Emmen (citroen-dealert, voormalig Renoo)

Voor ombouw, ik woon ook in omgeving Emmen :wink:
Ben je trouwens diegene met die blauwe 1916v ph.2 met dikke herriepijp eronder? (Heb ik paar keer gezien in Emmen)
r19 altijn

ja met die hooiercarstyling sticker maar die herie valt toch wel mee :p maar heb jij ook een r19 16v dan? en waar woon je in omg emmen dan? maar dan zal ik daar maar s moeten poberen ik was bij die renault dealer op industrie geweest maar bedankt
Rob 16v
Contacteer:

r19 altijn schreef:ja met die hooiercarstyling sticker maar die herie valt toch wel mee :p maar heb jij ook een r19 16v dan? en waar woon je in omg emmen dan? maar dan zal ik daar maar s moeten poberen ik was bij die renault dealer op industrie geweest maar bedankt
HAD een 1916v idd. Bij Autodrome (op industrieterrein) moet je idd niet zijn.
Woon in Schoonebeek.
r19 altijn

maar kun je mischien een keer naar mn abs kijken? ik heb er zelf helemaal geen verstand van gr altijn.
Christiaan

Sinds een tijdje kraakt het bij m`n kopelingspedaal(bij het gebruik ervan). Likje vet ergens of zou het het ergers kunnen zijn, kabel bijna gebroken of weet ik wat? vielen dank :beer:
r19 altijn

mijn auto heeft een te hoge c.o/ lamda waarde weet iemand zo of het aan mn katalysator ligt?
Haas
Car: Megane RS

sonde niet gewoon kapot/slecht?
Ronald1916V

r19 altijn schreef:mijn auto heeft een te hoge c.o/ lamda waarde weet iemand zo of het aan mn katalysator ligt?
Meestal bij een lege/defecte katalysator zit de CO rond de 0,60%, als de lambdasonde niets meer doet komt ie meestal meer in de buurt van 3,00 % ofzo..
r19 altijn

ok bedankt ik zal ff vragen wt precies de cijfers zijn maar hij zei dat de kat waarschijnlijk kapot was :(
nieuwe kost gewoon 250 eurie of heeft iemand nog wat goedkopers liggen?
Maarten-Jan

Christiaan schreef:Sinds een tijdje kraakt het bij m`n kopelingspedaal(bij het gebruik ervan). Likje vet ergens of zou het het ergers kunnen zijn, kabel bijna gebroken of weet ik wat? vielen dank :beer:
die van mij doet het sinds een tijdje ook, dubieus geluidje...
die van mij doet het af en toe, mischien iets half uitgedroogd ofzo ...
Christiaan

Maarten-Jan schreef:
Christiaan schreef:Sinds een tijdje kraakt het bij m`n kopelingspedaal(bij het gebruik ervan). Likje vet ergens of zou het het ergers kunnen zijn, kabel bijna gebroken of weet ik wat? vielen dank :beer:
die van mij doet het sinds een tijdje ook, dubieus geluidje...
die van mij doet het af en toe, mischien iets half uitgedroogd ofzo ...
Die van mij doet het ook af en toe...
Als er bij jou eerder iets stuk gaat dan bij mij meld je het dan even :wink:
Maarten-Jan

ja is goed :D als jij dat ook doet :p
r19 altijn

weet ook iemand waar ik achterremschijven voor renault 19 16v kan weghalen en het liefst een beetje goedkoop ivm mn apk :@

mvg altijn
Xabre

heel gek maar misschien wel bij een automaterialen zaak

of anders de Hema
Plaats reactie