Oke in de test qua ruimte komt tie er niet echt goed uit maar wanneer je`m zo ziet "in het wild".... zou er wel een weekendje mee rond willen rijden !!!

Alfa Romeo Brera die ik zag was een 2.2 JTS 16V .
Vond ook nog een foto op het internet vond van de binnenkant ...
[img]
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VOQDC7YO.jpg[/img]
TECHNISCHE GEGEVENS
prijs
Motor
brandstof benzine
cilinders 4 in lijn
kleppen/cilnder 4
brandstofsysteem directe inspuiting
cilinderinhoud 2198 cc
max. vermogen 136 kW/185 pk bij 6500 tpm
max. koppel 230 Nm bij 4500 tpm
Transmissie/onderstel
aandrijving voor
transmissie 6 versnellingen, handgeschakeld
remmen voor/achter gev. schijven/schijven
banden 225/50R17
draaicirkel wielen 10,7 m
Maten/gewichten
lengte/breedte/hoogte 4,41 m/1,83 m/1,37 m
wielbasis 2,52 m
gewicht 1445 kg
laadvermogen 445 kg
aanhangermassa geremd/ongeremd 1450 kg/500 kg
kofferruimte 300-610 l
tankinhoud 70 l
Prestaties
topsnelheid 222 km/h
acceleratie 0-100 km/u test 8.6 s (8,6 s)
acceleratie 50-80 km/u in 3/4 4.1/5.7 s
acceleratie 80-120 km/u in 4/5 7.7/9.4 s
brandstofverbruik test 13.0 l/100 km (fabrieksopgave: 9,4 l/100km)
CO2 uitstoot 221 g/km
geluidsniveau bij 100/120 km/u 66.9 dB/67.7 dB
Gereden: Alfa Brera
3 november 2005 · Tekst Arno Böckling
Gereden: Alfa Brera
Hij ziet er compact en massief uit, de Alfa Brera en dat komt niet alleen door de vorm die designer Giorgetto Giugiaro hem heeft gegeven. Als we naar zn afmetingen kijken, is de nieuwe coupé een wagen met een behoorlijk fors formaat.
Zoals hij er uit ziet, voelt hij ook aan; heel stevig en solide. De Brera ligt als een blok op de weg en laat zich met groot gemak door snelle bochten mennen. Multilink wielophanging achter en dubbele triangels voor zorgen voor een uitstekende wegligging. De besturing werkt prettig direct, maar zeker niet zwaar.
Het nieuwe model mag er dan uit zien als een spierballenauto; fabrikant Alfa heeft beslist niet gewild dat het besturen van de Brera krachttraining zou worden. De goed onder handbereik liggende pook van de zesversnellingsbak gaat met korte bewegingen, trefzeker door het schakelpatroon. Je opent de coupé met de afstandsbediening met ingebouwde elektronische sleutel. Als je bent ingestapt doe je die afstandsbediening/sleutel in het slot in de middenconsole en breng je de motor tot leven met een druk op de startknop.
Wanneer de Brera begin 2006 bij ons in de showroom staat, kunnen kopers kiezen uit een tweetal krachtbronnen. De sterkste is een 3,2-liter V6 die 260 paardenkrachten levert en een koppel van 322 Newtonmeter ontwikkelt. Breras met deze machine onder de kap krijgen standaard Alfas permanente Q4 vierwielaandrijving mee. De inclusief vierwielaandrijving 1.630 kg wegende Brera 3.2 V6, moet in 6,8 s van nul naar honderd kunnen sprinten en heeft een topsnelheid van 240 km/h.
Met de andere motor de 2.2 JTS in het vooronder weegt de Brera 1.470 kg. Het verschil zit m niet alleen in het lagere gewicht van de kleinere machine, maar ook in het ontbreken van vierwielaandrijving. De aandrijfkracht van de viercilinder die goed is voor 185 pk vermogen en een koppel van 230 Nm gaat helemaal naar de voorwielen. Als die de kracht optimaal op de weg kunnen overbrengen, moet de Brera 2,2 JTS in 8,6 s vanuit stilstand naar 100 km/h kunnen spurten. Alfa geeft voor deze versie een topsnelheid van 222 op.
Veiligheidsarsenaal
Een arsenaal aan moderne elektronische systemen staat klaar om ervoor te zorgen dat de aandrijfkracht zo goed mogelijk op de weg komt. Natuurlijk krijgt de Brera traction control mee. VDC (Vehicle Dynamic Control) Alfas versie van ESP (Electronic Stability Program) zorgt ervoor dat de wagen op koers gehouden wordt. Het systeem kan niet uit gezet worden, maar grijpt ook niet al te snel in, zodat er voor de stuurmanskunst van de chauffeur nog wat ruimte over blijft. Ook zijn de Breras voorzien van een elektronisch regelsysteem dat voorkomt dat de wielen blokkeren wanneer de bestuurder snel terugschakelt.
Het ABS-systeem werkt samen met de elektronische remkrachtverdeling; remassistent zorgt voor een optimale noodstop en een Hill-Holder voorkomt dat de auto bij het wegrijden op een helling achteruit rolt. Breras zijn niet alleen goed bedeeld met actieve veiligheidsvoorzieningen; ook passieve veiligheidsvoorziening zijn in ruime mate aanwezig. Zeven airbags inclusief een knie-airbag voor de bestuurder zijn standaard. Als optie kan de coupé bovendien met een knie-airbag voor de bijrijder worden uitgerust.