[Martijn's R5 Baccara] R5 diesel-radiateur
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wat heb ik nodig voor vervanging van de koppakking van de 16V? In HBase staat een koppakkingset, incl. klepseals. Zijn dat de klepsteelhoedjes?
http://mg.dev.autotaal.com/hbase/artike ... OP&s=22&k=
http://mg.dev.autotaal.com/hbase/artike ... OP&s=22&k=
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Moderator
- Car: MB
Op masterbase staat gewoon een losse koppakking
http://www.carparts-cat.com/nl/webkat.a ... 009&ROOT=1
http://www.carparts-cat.com/nl/webkat.a ... 009&ROOT=1
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tube vloeibare pakking, altijd goed 
Klepseals zijn idd klepsteelhoedjes, knap hoerig werkje om te vervangen trouwens.
Moet je ff een ouwe pijpsleutel voor openslijpen en een fikse lijmtang voor hebben. Dan nog een preciziepunttang, een gemagnetiseerde schroevendraaier, een hoop geduld en wat bier

Klepseals zijn idd klepsteelhoedjes, knap hoerig werkje om te vervangen trouwens.
Moet je ff een ouwe pijpsleutel voor openslijpen en een fikse lijmtang voor hebben. Dan nog een preciziepunttang, een gemagnetiseerde schroevendraaier, een hoop geduld en wat bier

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb er ook nieuwe bouten bij nodig. En de klepseals veroorzaken toch zo'n mooie blauwe pluim achter een 16v? Dan kunnen die gelijk mee, als set zal er nog wat voordeel inzitten. Maar dubbel bestellen is wat overdreven. 
Moet ook nog een elektrische stuurbekrachtigingspomp hebben.

Moet ook nog een elektrische stuurbekrachtigingspomp hebben.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik regel het bier, je hebt m'n adres?Steven schreef:tube vloeibare pakking, altijd goed

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Sneaky?
Ik heb gewoon een grote lijst met vrienden nodig, 't is net Hyves. 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Pak er een van een clio diesel, of een expres. Ander vraag luco even waar hij hem vandaan heeft, die heeft er vorig jaar ook een vervangen als ik me neit vergis.Martijn schreef: Moet ook nog een elektrische stuurbekrachtigingspomp hebben.
p.s. denk je dan gelijk aan de zwaarte van je dynamo.
Project: GTT Blue Sport
Ik doe het nog wel, maar kheb geen idee wat er allemaal met dat blok is gedaan. Ik meen dat de slag van een 2.0 tov een 1.7/1.8 wat langer is... maar voor hetzelfde geld praat ik poepcanonballman schreef:
Waarom niet een volvo turbo spruitstuk, en van je F3R een turboversie maken? Maarten moet wel weten hoe en wat. Als ie nog leeft..![]()

Ik heb dat blokje zo overgenomen en enkel ingebouwd, voor de rest niets met het innerlijke gedaan op klepjes stellen na

-
- Über-Spammer
je kan toch gewoon een stuurbekrachtigingspomp van een clio 16v ertussen zetten, zit bij de clio op een andere plek dan bij een 19.Frits schreef:Pak er een van een clio diesel, of een expres. Ander vraag luco even waar hij hem vandaan heeft, die heeft er vorig jaar ook een vervangen als ik me neit vergis.Martijn schreef: Moet ook nog een elektrische stuurbekrachtigingspomp hebben.![]()
p.s. denk je dan gelijk aan de zwaarte van je dynamo.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Past niet onder de kap volgens mij.Gabri van der Veen schreef: je kan toch gewoon een stuurbekrachtigingspomp van een clio 16v ertussen zetten, zit bij de clio op een andere plek dan bij een 19.
-
- Über-Spammer
alles past
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_0973.jpg[/img]
of het moet al een gepuzzel worden met de slangen maar de stuurbekrachtigingspomp moet het probleem niet worden.

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... G_0973.jpg[/img]
of het moet al een gepuzzel worden met de slangen maar de stuurbekrachtigingspomp moet het probleem niet worden.
goh..wa teen mooi blokkie! Wie heeft die opgebouwd dan? 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Was het ook niet zo dat een 16V zonder stuurbekrachtiging op de plek van de pomp een loopwiel heeft zitten? Dan zou het inderdaad niet uitmaken.
volgens mij wel ja, alleen moe tik je dat antwoord even schuldig blijven, want de laatsten die ik heb gehad waren allen met stuurbekrachtiging.. 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik weet dat op de carisma van (ex Janine) en nu van mn zwager, er destijd specefiek naar een electrische pomp is gezocht omdat het anders niet paste. Daar kwam ook een 16v blok in.
Misschien dat Jochem je mogelijk verder kan helpen? Of het wel of niet past.
Misschien dat Jochem je mogelijk verder kan helpen? Of het wel of niet past.
-
Ja, klopt, zit gewoon een extra loopwiel op.Martijn schreef:Was het ook niet zo dat een 16V zonder stuurbekrachtiging op de plek van de pomp een loopwiel heeft zitten? Dan zou het inderdaad niet uitmaken.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Vanavond bezig geweest om het blok kaal te maken. De kop zit vast met bouten met een (inwendige) torx 55-kop. En jawel, zo'n bitje breekt af.
Dit was een hol bitje, ik zal morgen een aantal gewone bestellen. Is er nog een ander, steviger model beschikbaar? Ik heb nu zoiets:
[img]http://www.diytools.co.uk/diy/Images/DB ... 109799.jpg[/img]
Dit was een hol bitje, ik zal morgen een aantal gewone bestellen. Is er nog een ander, steviger model beschikbaar? Ik heb nu zoiets:
[img]http://www.diytools.co.uk/diy/Images/DB ... 109799.jpg[/img]
-
- Moderator
- Car: MB
tuurlijk moet je daarvoor geen holle hebben. Gewoon 1/2" dop nemen met torx55. Koop er een van tengtools ofzo. Gebruik ik op de zaak ook, gaan A bijna niet kapot en B als het kapot is krijg je direct een nieuwe mee 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
In m'n doppenset zitten alleen holle. Maar dat dunt al mooi uit.
Het zijn ook van die insteekdingen, met de zeskantvoet van een bitje.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
geen holle nemen inderdaad, heb er al drie kapotgedraait van tengtoolsTom schreef:tuurlijk moet je daarvoor geen holle hebben. Gewoon 1/2" dop nemen met torx55. Koop er een van tengtools ofzo. Gebruik ik op de zaak ook, gaan A bijna niet kapot en B als het kapot is krijg je direct een nieuwe mee
al drie keer een nieuwe gehad

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kapot draaien maakt me niet uit, maar zo krijg ik het niet los. 

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Net wat Tom zegtMartijn schreef:Kapot draaien maakt me niet uit, maar zo krijg ik het niet los.
gewoon een dop met dichte torx nemen voor op de grote ratel
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
zonder sbk! scheelt kilo's! 

-
blok zit bij mij al in de renault 5..
wel ff de voorste balk aanpassen voor je radiator.
Motorkap wordt iets opgeklopt naar boven anders komt de bult niet weg..
Maar is ook al een langlopend projekt i.v.m tijdgenrek, maar goed heb de tijd
wel ff de voorste balk aanpassen voor je radiator.
Maar is ook al een langlopend projekt i.v.m tijdgenrek, maar goed heb de tijd

Blue Renault 5 1.4 GTT Combat , Grey Renault 5 1.8i 16v tuned Combat ( still building ).
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik dacht dat het inlaatspruitstuk er gewoon onder paste? Hooguit een randje blik aan de binnenkant weghalen toch.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Is niet nodig .............nouja laat ik het zo zeggen ik heb het niet gedaan en het sluit gewoon goed.BlackEagle schreef:.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee hoor ik heb gewoon de GT steunen gebruikt behalve de steun die op het motorblok zit ( onder de dynamo )die is van ee 1700 gte oid en de motorsteunRUBBERS zijn allemaal van een GTSteven schreef:Beetje afhankelijk van watvoor motorsteunen je gebruikt toch?
Voor die van een GTX, aan de bak die van de GT en de achterste kantelsteun was ook een lager type voor te vinden, van de 19 dacht ik.