radiator van een 5gt is apart typeWillem-Jan schreef:Is de warmtewisselaar van een GTT, een turboloze 1.4 en een 1.7 hetzelfde?
ACT: 5 GT Turbo.
Logisch. Jij reed hem dagelijks...pierre schreef:BlackEagle schreef:gewoon uit de belasting, stallen en na je rondtrek weer rijden:PG@mm schreef:Voor m'n nieuwe job moet ik naar het buitenland trekken.
gewoonweg een gebrek aan tijd.
En zonde is het inderdaad
trust me, je krijgt spijt....
ik heb geen spijt, voel me relaxter in een twingo, zal de leeftijd wel zijn.

Dat zou ik ook niet (meer) willen.
[img]http://www.5gt.nl/images/417dec9afaa123 ... 1-3757.jpg[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
voorzijde is hoog lijkt het, hoop dat ze de totale veerpoten hebben vervangen en geen mix van fase 1 en 2 hebben gemonteerd, haha.
ik had fase 2 veerpoten die corresponderen niet met het fabricagenummer en bouwmaand van de bx20nk
ik had fase 2 veerpoten die corresponderen niet met het fabricagenummer en bouwmaand van de bx20nk
En hij staat alweer te koop... Nu in Spierdijk, klik...Chris schreef:Die grijze heeft ook al diverse malen te koop gestaan de afgelopen jaren...
Herken je deze nog Ray;
[img]http://www.5gt.nl/images/239c9e5a8e3144 ... fd-507.jpg[/img]
[img]http://www.5gt.nl/images/dae88f95d5bdd8 ... 2-1090.jpg[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Even een vraag, kan je de olietoevoerleiding naar de turbo gewoon loshalen of ligt dan meteen alle olie op straat????
Moet nog een aansluitnippel bestellen voor mijn nieuwe omvlochten leiding.
Moet nog een aansluitnippel bestellen voor mijn nieuwe omvlochten leiding.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
in principe wel, je olie zit in het carter al weet ik niet precies waar de olieleiding aangesloten zit
Bij een 21 zit die op het blok zelf. geen probleem om die los te halen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Bij de GT zit ie halverwege op het blok gemonteerd...en loopt dan naar de turbo...en een beetje je olie zit er altijd wel in denk ik. Maar dan kan ik hem los halen en ergens een adaptor nippel bestellen
Komende maanden ga ik nog wat doen aan de GT, er zijn dingen die nog niet helemaal naar mijn zin zijn. Qua afwerking van de carresorie en interieur...dan gaan we ook wat aan het bling bling gehalte doen onder de kap

Komende maanden ga ik nog wat doen aan de GT, er zijn dingen die nog niet helemaal naar mijn zin zijn. Qua afwerking van de carresorie en interieur...dan gaan we ook wat aan het bling bling gehalte doen onder de kap

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
als ie op het blok zit zal je een paar druppeltjes hebben, thats it. Give it a go !
en noem me gek maar ik heb nu al 2 vijfjes, het gaat weer de verkeerde kant op.
Dat ding van Maxim zal "waarschijnlijk" mijn kant opkomen.
en noem me gek maar ik heb nu al 2 vijfjes, het gaat weer de verkeerde kant op.

Dat ding van Maxim zal "waarschijnlijk" mijn kant opkomen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ik heb teveel over jouw foto's zitten kwijlen...laten we het daar maar op houden.Roy schreef:Zoals?Alex Los schreef:dan gaan we ook wat aan het bling bling gehalte doen onder de kap

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
die chrome vaatjes zijn echt wel schijtduur, echt ni normaal. Ik moest ook effe gaan zitten toen ik de prijs kreeg van een 22 delige samco set.Roy schreef:Zoals?Alex Los schreef:dan gaan we ook wat aan het bling bling gehalte doen onder de kap
Koop ik een chrome lobster...ook schijtduur, besteld de idioot injectie... Dan maar een 2de Gt om die zooi erop te zetten. Redenering van kustmenkl****

-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Nee, zover wil ik ook weer niet gaan...
Maar alles moet net effe wat netter worden....
Nieuw phase 1 koelvloeistof tankje
FMIC van Mondeo TDCI koeler maken met QSP slangen en harde interkoeler buizen van een Espace DCI
Deze rest blijft gewoon zwart orgineel...het moet ook niet te worden
Maar alles moet net effe wat netter worden....
Nieuw phase 1 koelvloeistof tankje
FMIC van Mondeo TDCI koeler maken met QSP slangen en harde interkoeler buizen van een Espace DCI
Deze rest blijft gewoon zwart orgineel...het moet ook niet te worden

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ook aardig goed bezig met de plannen voor de GTT jo
stage 3 met injectie dus? wat voor turbo ga je erop zetten? weet je dat al?

stage 3 met injectie dus? wat voor turbo ga je erop zetten? weet je dat al?
aye ! Degene die ze op de injectie getest hebben
Na veel overleg me toch kunnen overhalen om hem de complete set up te geven van MB, zij het met een betere ic en rad. Volgens de specialisten moet dat probleemloos en betrouwbaar minimum 200wpk opleveren. We zullen zien zei de blinde...
helaas blijft het niet bij plannen maar is er reeds een groot deel besteld. Weer een aanslag op de rekening.
helaas blijft het niet bij plannen maar is er reeds een groot deel besteld. Weer een aanslag op de rekening.
En zo'n dicht koelvloeistof-vaatje is alleen maar lastig omdat je niet kan zien hoeveel er nog inzit.-jo- schreef:
die chrome vaatjes zijn echt wel schijtduur, echt ni normaal. Ik moest ook effe gaan zitten toen ik de prijs kreeg van een 22 delige samco set.
Is 22 delig ook inclusief de carterventilatie? En wat mag het geheel kosten?

5 GT Turbo '88 GT5
er zijn er ook beschikbaar met kijkglas
complete set oranje kwam op 1100ennogwat pleuro.
complete set oranje kwam op 1100ennogwat pleuro.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ja ik heb er wel eens over gedacht een set oranje en zwart gecombineert maar 1 keer een goeie plof en de hele bende is ook weer zwart...of er hoeft maar iets te lekken....ik ben niet zo van het poetsen onder de kap-jo- schreef:er zijn er ook beschikbaar met kijkglas![]()
complete set oranje kwam op 1100ennogwat pleuro.

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
daar heb je gelijk in maar ik heb net het omgekeerde van jou. Diamant zwarte lak en oranje slangen. Het oog wil ook wat. Ben je gerust in de capaciteiten van die diesel coolers ? Ik heb het er zo niet op begrepen qua flow en druk. Kan een wilde slag zijn maar toch.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
thuis moeten zitten om te rusten is niet goed voor jou Jo! ga je alleen maar dingen van bestellen 
Nee erg goed bezig!
geef je een gil als ie de bank op gaat? kijken of ik een paar mooie fotootjes kan schieten dan misschien (als je wil natuurlijk)

Nee erg goed bezig!
geef je een gil als ie de bank op gaat? kijken of ik een paar mooie fotootjes kan schieten dan misschien (als je wil natuurlijk)
wordt zowieso op maat gechipt.
Maar das nu net de reden waarom ik dat blauwe ding erbij wil, kan ik rustig de mijne opbouwen.
Maar das nu net de reden waarom ik dat blauwe ding erbij wil, kan ik rustig de mijne opbouwen.
ah, daar ben ik mee bezig (zwijg nou es !)
heel mooi ding gevonden maar ...!!! Motor opgeboord naar 2.1 met stage 1 en msd. Mongoose uitlaat en T34 turbo... Das nou net wat ik niet mot ! Er wordt beweerd dat de motor 6000 km gedaan heeft in deze set up, marjah...wat is ervan aan.

heel mooi ding gevonden maar ...!!! Motor opgeboord naar 2.1 met stage 1 en msd. Mongoose uitlaat en T34 turbo... Das nou net wat ik niet mot ! Er wordt beweerd dat de motor 6000 km gedaan heeft in deze set up, marjah...wat is ervan aan.
Ik ga bij mijn GT nu echt kijken welke slangen ik weg kan laten-jo- schreef:er zijn er ook beschikbaar met kijkglas![]()
complete set oranje kwam op 1100ennogwat pleuro.

22 delige Samco set voor 1100 euro?? Voor de 5?? Standaard bestaat ie uit 18 slangen, toch?
Had effe meegedaan met de groepsaankoop bij K-Tec! Misschien kan ik nog wat toevoegen aan de order, hij is nog niet definitief, maar het gaat je zeker 200 euro schelen, INCL. verzendkosten.
Had effe meegedaan met de groepsaankoop bij K-Tec! Misschien kan ik nog wat toevoegen aan de order, hij is nog niet definitief, maar het gaat je zeker 200 euro schelen, INCL. verzendkosten.
Jups, dat was het verhaal erachter wat ik te horen kreeg van RickChris schreef:Top! Wat was het verhaal achter die auto ook alweer? De GT van Skateman is toch met onderdelen van deze opgeknapt?!

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
waarschijnlijk omdat ik nog enkele "op maat" spullen erbij heb.Merijn schreef:22 delige Samco set voor 1100 euro?? Voor de 5?? Standaard bestaat ie uit 18 slangen, toch?
Had effe meegedaan met de groepsaankoop bij K-Tec! Misschien kan ik nog wat toevoegen aan de order, hij is nog niet definitief, maar het gaat je zeker 200 euro schelen, INCL. verzendkosten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Eerder was er discussie over aanpassing van de achterveren van een GTT, om in balans te blijven met de voorzijde. Reichard verkoopt 3 maten torsiestaven: 23,2 mm, 25,5 mm en 26,5 mm.
Mijn GTT-as heeft torsiestaven van 24 mm. Ik bij 2 sloop-Expressjes gemeten: 26 mm. Tenzij de veren van Reichard een andere materiaalsamenstelling hebben, zouden veren van een Express dus wel net zo goed kunnen zijn. En goedkoper.
Mijn GTT-as heeft torsiestaven van 24 mm. Ik bij 2 sloop-Expressjes gemeten: 26 mm. Tenzij de veren van Reichard een andere materiaalsamenstelling hebben, zouden veren van een Express dus wel net zo goed kunnen zijn. En goedkoper.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Kijk das intressant, nu wel zorgen dat je een paar echt stuggere (lineaire) verlagingsveren voor de voorzijde hebt.
Zitten er bij Reichard ook dikkere stab. torsies? Die zitten bij de express er ws. niet in of zijn veel dunner gok ik.
Zitten er bij Reichard ook dikkere stab. torsies? Die zitten bij de express er ws. niet in of zijn veel dunner gok ik.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Stabilisatorstangen zijn bij de GTT en Express 26 mm. De veren op zich zijn hetzelfde, lijkt me.
Het makkelijkste is het om de as over te zetten en de naven van de GTT daarop te monteren. Ik ga binnenkort proberen om bij deze Expressjes de staven eruit te krijgen.
Het makkelijkste is het om de as over te zetten en de naven van de GTT daarop te monteren. Ik ga binnenkort proberen om bij deze Expressjes de staven eruit te krijgen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Vergeet niet dat je dan wel ook oude torsiestaven hebt, die dus waarschijnlijk niet meer hun originele kracht meer hebben?
Ik vraag me af of je een 5 achter wel nog "stugger" moet maken door zwaardere torsies?
Met andere woorden, wat denk je ermee te "winnen" of wat zijn de voordelen ervan?
Ik vraag me af of je een 5 achter wel nog "stugger" moet maken door zwaardere torsies?
Met andere woorden, wat denk je ermee te "winnen" of wat zijn de voordelen ervan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.