ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Willem-Jan schreef:Is de warmtewisselaar van een GTT, een turboloze 1.4 en een 1.7 hetzelfde?
radiator van een 5gt is apart type
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

pierre schreef:
BlackEagle schreef:
G@mm schreef:Voor m'n nieuwe job moet ik naar het buitenland trekken.

gewoonweg een gebrek aan tijd.

En zonde is het inderdaad :(
gewoon uit de belasting, stallen en na je rondtrek weer rijden:P

trust me, je krijgt spijt....

ik heb geen spijt, voel me relaxter in een twingo, zal de leeftijd wel zijn.
Logisch. Jij reed hem dagelijks... :~

Dat zou ik ook niet (meer) willen.

[img]http://www.5gt.nl/images/417dec9afaa123 ... 1-3757.jpg[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

voorzijde is hoog lijkt het, hoop dat ze de totale veerpoten hebben vervangen en geen mix van fase 1 en 2 hebben gemonteerd, haha.

ik had fase 2 veerpoten die corresponderen niet met het fabricagenummer en bouwmaand van de bx20nk
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Chris schreef:Die grijze heeft ook al diverse malen te koop gestaan de afgelopen jaren...

Herken je deze nog Ray;

[img]http://www.5gt.nl/images/239c9e5a8e3144 ... fd-507.jpg[/img]

[img]http://www.5gt.nl/images/dae88f95d5bdd8 ... 2-1090.jpg[/img]

(I)
En hij staat alweer te koop... Nu in Spierdijk, klik...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Even een vraag, kan je de olietoevoerleiding naar de turbo gewoon loshalen of ligt dan meteen alle olie op straat????

Moet nog een aansluitnippel bestellen voor mijn nieuwe omvlochten leiding.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Gast

in principe wel, je olie zit in het carter al weet ik niet precies waar de olieleiding aangesloten zit (S) Bij een 21 zit die op het blok zelf. geen probleem om die los te halen
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bij de GT zit ie halverwege op het blok gemonteerd...en loopt dan naar de turbo...en een beetje je olie zit er altijd wel in denk ik. Maar dan kan ik hem los halen en ergens een adaptor nippel bestellen (Y)

Komende maanden ga ik nog wat doen aan de GT, er zijn dingen die nog niet helemaal naar mijn zin zijn. Qua afwerking van de carresorie en interieur...dan gaan we ook wat aan het bling bling gehalte doen onder de kap :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Alex Los schreef:dan gaan we ook wat aan het bling bling gehalte doen onder de kap :p
Zoals? :)
5 GT Turbo '88 GT5
Gast

als ie op het blok zit zal je een paar druppeltjes hebben, thats it. Give it a go !

en noem me gek maar ik heb nu al 2 vijfjes, het gaat weer de verkeerde kant op. :lol:

Dat ding van Maxim zal "waarschijnlijk" mijn kant opkomen.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Roy schreef:
Alex Los schreef:dan gaan we ook wat aan het bling bling gehalte doen onder de kap :p
Zoals? :)
Ik heb teveel over jouw foto's zitten kwijlen...laten we het daar maar op houden. :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Gast

Roy schreef:
Alex Los schreef:dan gaan we ook wat aan het bling bling gehalte doen onder de kap :p
Zoals? :)
die chrome vaatjes zijn echt wel schijtduur, echt ni normaal. Ik moest ook effe gaan zitten toen ik de prijs kreeg van een 22 delige samco set.

Koop ik een chrome lobster...ook schijtduur, besteld de idioot injectie... Dan maar een 2de Gt om die zooi erop te zetten. Redenering van kustmenkl**** :lol:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Nee, zover wil ik ook weer niet gaan...

Maar alles moet net effe wat netter worden....

Nieuw phase 1 koelvloeistof tankje
FMIC van Mondeo TDCI koeler maken met QSP slangen en harde interkoeler buizen van een Espace DCI

Deze rest blijft gewoon zwart orgineel...het moet ook niet te worden :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ook aardig goed bezig met de plannen voor de GTT jo :worship:
stage 3 met injectie dus? wat voor turbo ga je erop zetten? weet je dat al?
Gast

aye ! Degene die ze op de injectie getest hebben :wink: Na veel overleg me toch kunnen overhalen om hem de complete set up te geven van MB, zij het met een betere ic en rad. Volgens de specialisten moet dat probleemloos en betrouwbaar minimum 200wpk opleveren. We zullen zien zei de blinde...

helaas blijft het niet bij plannen maar is er reeds een groot deel besteld. Weer een aanslag op de rekening.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

-jo- schreef:
die chrome vaatjes zijn echt wel schijtduur, echt ni normaal. Ik moest ook effe gaan zitten toen ik de prijs kreeg van een 22 delige samco set.
En zo'n dicht koelvloeistof-vaatje is alleen maar lastig omdat je niet kan zien hoeveel er nog inzit.

Is 22 delig ook inclusief de carterventilatie? En wat mag het geheel kosten? :)
5 GT Turbo '88 GT5
Gast

er zijn er ook beschikbaar met kijkglas :wink:

complete set oranje kwam op 1100ennogwat pleuro.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

-jo- schreef:er zijn er ook beschikbaar met kijkglas :wink:

complete set oranje kwam op 1100ennogwat pleuro.
Ja ik heb er wel eens over gedacht een set oranje en zwart gecombineert maar 1 keer een goeie plof en de hele bende is ook weer zwart...of er hoeft maar iets te lekken....ik ben niet zo van het poetsen onder de kap :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Gast

daar heb je gelijk in maar ik heb net het omgekeerde van jou. Diamant zwarte lak en oranje slangen. Het oog wil ook wat. Ben je gerust in de capaciteiten van die diesel coolers ? Ik heb het er zo niet op begrepen qua flow en druk. Kan een wilde slag zijn maar toch.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

thuis moeten zitten om te rusten is niet goed voor jou Jo! ga je alleen maar dingen van bestellen ;)

Nee erg goed bezig!
geef je een gil als ie de bank op gaat? kijken of ik een paar mooie fotootjes kan schieten dan misschien (als je wil natuurlijk)
Gast

wordt zowieso op maat gechipt.

Maar das nu net de reden waarom ik dat blauwe ding erbij wil, kan ik rustig de mijne opbouwen.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Leuke ideetjes Jo en die taartschep dan? :D
Gast

taartschep ???
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Die rs.. :wink:
Gast

ah, daar ben ik mee bezig (zwijg nou es !) :lol:

heel mooi ding gevonden maar ...!!! Motor opgeboord naar 2.1 met stage 1 en msd. Mongoose uitlaat en T34 turbo... Das nou net wat ik niet mot ! Er wordt beweerd dat de motor 6000 km gedaan heeft in deze set up, marjah...wat is ervan aan.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Moet dat allemaal in je gtt :D :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

-jo- schreef:er zijn er ook beschikbaar met kijkglas :wink:

complete set oranje kwam op 1100ennogwat pleuro.
Ik ga bij mijn GT nu echt kijken welke slangen ik weg kan laten :lol: Vind het zo'n bende, wil er een wat eenvoudiger systeem van maken. Ik denk dat ik dan met universele stukken samco aan de slag ga, en of het lukt om de motorruimte zo vrij mogelijk te krijgen. De GT is zo'n klein blokje en het ligt propvol ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Chris, zoals beloofd (enige tijd geleden) hierbij een aantal foto's van de SH-80-YN, kun je ze bij het register zetten (Y)

Afbeelding

Afbeelding
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Top! Wat was het verhaal achter die auto ook alweer? De GT van Skateman is toch met onderdelen van deze opgeknapt?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

22 delige Samco set voor 1100 euro?? Voor de 5?? Standaard bestaat ie uit 18 slangen, toch?

Had effe meegedaan met de groepsaankoop bij K-Tec! Misschien kan ik nog wat toevoegen aan de order, hij is nog niet definitief, maar het gaat je zeker 200 euro schelen, INCL. verzendkosten.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Chris schreef:Top! Wat was het verhaal achter die auto ook alweer? De GT van Skateman is toch met onderdelen van deze opgeknapt?!
Jups, dat was het verhaal erachter wat ik te horen kreeg van Rick (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Gast

Merijn schreef:22 delige Samco set voor 1100 euro?? Voor de 5?? Standaard bestaat ie uit 18 slangen, toch?

Had effe meegedaan met de groepsaankoop bij K-Tec! Misschien kan ik nog wat toevoegen aan de order, hij is nog niet definitief, maar het gaat je zeker 200 euro schelen, INCL. verzendkosten.
waarschijnlijk omdat ik nog enkele "op maat" spullen erbij heb. :wink:
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Eerder was er discussie over aanpassing van de achterveren van een GTT, om in balans te blijven met de voorzijde. Reichard verkoopt 3 maten torsiestaven: 23,2 mm, 25,5 mm en 26,5 mm.
Mijn GTT-as heeft torsiestaven van 24 mm. Ik bij 2 sloop-Expressjes gemeten: 26 mm. Tenzij de veren van Reichard een andere materiaalsamenstelling hebben, zouden veren van een Express dus wel net zo goed kunnen zijn. En goedkoper. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kijk das intressant, nu wel zorgen dat je een paar echt stuggere (lineaire) verlagingsveren voor de voorzijde hebt.

Zitten er bij Reichard ook dikkere stab. torsies? Die zitten bij de express er ws. niet in of zijn veel dunner gok ik.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Stabilisatorstangen zijn bij de GTT en Express 26 mm. De veren op zich zijn hetzelfde, lijkt me.
Het makkelijkste is het om de as over te zetten en de naven van de GTT daarop te monteren. Ik ga binnenkort proberen om bij deze Expressjes de staven eruit te krijgen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Vergeet niet dat je dan wel ook oude torsiestaven hebt, die dus waarschijnlijk niet meer hun originele kracht meer hebben?

Ik vraag me af of je een 5 achter wel nog "stugger" moet maken door zwaardere torsies?

Met andere woorden, wat denk je ermee te "winnen" of wat zijn de voordelen ervan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gesloten