Carburateur KOELING
Hallo even een vraag weet iemand hoe en wanneer de BLOWER in werking springt om de carburateur te koelen ? Ik heb de 2 draden die op het zendertje zitten (voet carburateur ) tegen elkaar gehouden en hoppa draaien maar motor is warm maar doet niks iemand een idee ? Ps ik heb hem wel gelijk zien en horen draaien met de KOELVIN van de radiateur
maar toen ik het contact uitzetten stopte beide met draaien !!

Normaal gezien zou hij moeten beginnen met draaien kort nadat je de motor hebt stilgezet, tenminste dat deed ie bij mijn gtt altijd. Voordat ik dat er allemaal afgesloopt heb

R5GTT. Drive it like you stole it
hij heeft een autonoom electrisch circuit. dus contact maak niet uit. maar de fan gaat pas aan als de auto 5 minuten uitstaat. danpas is de thermo koppel warm genoeg, en dan draait hij zo'n 5 tot 10 minuten. dus ga maar een flink stukje blazen en dan niet te veel nalopen. en auto weg zetten en na een minuut of 5 weer gaan kijken.
dan nogniet, die thermo koppel vervangen
dan nogniet, die thermo koppel vervangen
Ik heb bij de dynamo 1 relais en onder de koplamp 2 relais en bij het koelertje ook 1 relais allemaal relais 80 nummer , op de voet van de carburateur zit een zender en als ik de 2 draden eraf haal en doorverbind gaat ie draaien (kleine koeler die naar de carburateur blaast ) maar wanneer gaat dat ding zelf draaien ? en zit er soms iets verstopt wat stuk is ?
-
- Contacteer:
er af halen die bende !
eerste wat in brand vliegt is dat ding
eerste wat in brand vliegt is dat ding
alleen door sluiting zou brand kunnen ontstaan, een vd de draden die je doorverbind zit aan de dynamopool vast waar altijd stroom op staat, de sensor doet het want hij draait wel als de motor loopt, moet je een vd 2 relais bij het motortje de bedradingaansluiting checken.
-
onzinkoeler, heb op alle 5jes die ik heb gehad hem eraf gesloopt..marc1966 schreef:Wat bedoel je met eraf halen dat ding zorgt juist dat je benzine niet verdampt (koeler) of bedoel je iets anders leg het mij aub eens uit Grt Marc
De funktie is om na het trappen (en tijdens)ervoor te zorgen dat de carberateur niet te heet wordt en de benzine niet allemaal verdampt zodat je zonder problemen kunt starten...
ennuh.....renault 5jes starten altijd slecht:P
dus eraf met dat onding, en idd die relais die voor beide koelers zorgen is ook gewoon super over nagedacht door renault, en zitten daarom ook op goed toegankelijke plekken.

Blue Renault 5 1.4 GTT Combat , Grey Renault 5 1.8i 16v tuned Combat ( still building ).
zonder deze koeling start de 5gt slecht na een iets langere stop,het zorgt tevens voor een koele luchtstroom naar het inlaattraject, de effectiviteit is voldoende.
zonder dit ding start de auto slecht, en krijgt last van vapour lock- een haperende motor bij gasgeven na een korte boodschap.
zonder dit ding start de auto slecht, en krijgt last van vapour lock- een haperende motor bij gasgeven na een korte boodschap.
-
Zonder dit ding rijden alle 5jes die ik heb gehad perfect, en geen haperingen...pierre schreef:zonder deze koeling start de 5gt slecht na een iets langere stop,het zorgt tevens voor een koele luchtstroom naar het inlaattraject, de effectiviteit is voldoende.
En straten doet ie zoals elke 5 dat doet met of zonder die haardroger..
Dus pure onzindingen
Blue Renault 5 1.4 GTT Combat , Grey Renault 5 1.8i 16v tuned Combat ( still building ).
Hehe 
Hij heeft zeker wel een bepaald nut, alleen het risico dattie verneukt raakt, kortstluing maakt en in de fik vliegt is nogal groot, vandaar dat men em er vaak afsloopt.
Kep zelf eens een brandje bij de GT van m'n zus meegemaakt hierdoor en dat was voor mij reden genoeg om em eruit te kieperen. Terwijl ie bij mij altijd wel prima functioneerde.
Gewoon warme start met een beetje gas pompend erbij is meestal wel voldoende. Als je net start voordat ie aangaat start ie ook verrot, dusja beter ervanuitgaan dattie altijd moeilijk start en weg ermee.

Hij heeft zeker wel een bepaald nut, alleen het risico dattie verneukt raakt, kortstluing maakt en in de fik vliegt is nogal groot, vandaar dat men em er vaak afsloopt.
Kep zelf eens een brandje bij de GT van m'n zus meegemaakt hierdoor en dat was voor mij reden genoeg om em eruit te kieperen. Terwijl ie bij mij altijd wel prima functioneerde.
Gewoon warme start met een beetje gas pompend erbij is meestal wel voldoende. Als je net start voordat ie aangaat start ie ook verrot, dusja beter ervanuitgaan dattie altijd moeilijk start en weg ermee.

Circuit is heel simpel, nu nog iemand die het logisch uitlegt 
Je hebt een tempsensor in je inlaatspruitstuk zitten, deze loopt met de kabelboom om je kleppendeksel richting je dynamo, naar het relais wat tegen die plastic kap voor je dynamo zit.
Vanaf dit relais loopt een stekker onder je koplamp door naar je percolatiefan.
En 2 draden waarvan er 1 van je dynamoomgeving afkomt en een massa.
Wat Menno zegt, de + vanaf de dynamo even afzekeren met 10-15A ofzo
Zorg dat je zeker weet dat alle bekabeling nog goed is en dat de percolatiefan werkt (ff aansluiten op de accu) bekabeling ff controleren door de stekker bij het inlaatspruitstuk ff door te verbinden en die tempschakelaar ff doormeten in een pannetje warm water.
Nou duidelijk zat lijkt me nu

Je hebt een tempsensor in je inlaatspruitstuk zitten, deze loopt met de kabelboom om je kleppendeksel richting je dynamo, naar het relais wat tegen die plastic kap voor je dynamo zit.
Vanaf dit relais loopt een stekker onder je koplamp door naar je percolatiefan.
En 2 draden waarvan er 1 van je dynamoomgeving afkomt en een massa.
Wat Menno zegt, de + vanaf de dynamo even afzekeren met 10-15A ofzo
Zorg dat je zeker weet dat alle bekabeling nog goed is en dat de percolatiefan werkt (ff aansluiten op de accu) bekabeling ff controleren door de stekker bij het inlaatspruitstuk ff door te verbinden en die tempschakelaar ff doormeten in een pannetje warm water.
Nou duidelijk zat lijkt me nu