Rally 16v van Bert-jan en Geert
Project loopt al een tijdje maar was nog niet op het idee gekomen om een topic hier over te starten. Bert-jan heeft begin vorig jaar een 16v op de kop weten te tikken die de basis gaat vormen voor de rally clio. De auto is toen gestript en sommige verroeste delen zijn gelast of vervangen. Er is een kooi in gelast en daarna gespoten.
Op dit punt ben ik pas bij het project betrokken omdat Bert-jan nog een navigator zocht. Over een paar weken volgen wij samen een rally cursus en hopen daarna zo snel mogelijk te kunnen rijden. Maar eerlijk gezegt denk ik niet dat de auto voor de zomer klaar zal zijn.
Voor foto's kan je terrecht op http://members.home.nl/b-prins/carisborn.htm We proberen elke week wat foto's te maken en ik zal proberen elke week een update op het forum te plaatsen.
Een kleine preview met huidige stand van zaken
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6097.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6086.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6093.JPG[/img]
Op dit punt ben ik pas bij het project betrokken omdat Bert-jan nog een navigator zocht. Over een paar weken volgen wij samen een rally cursus en hopen daarna zo snel mogelijk te kunnen rijden. Maar eerlijk gezegt denk ik niet dat de auto voor de zomer klaar zal zijn.
Voor foto's kan je terrecht op http://members.home.nl/b-prins/carisborn.htm We proberen elke week wat foto's te maken en ik zal proberen elke week een update op het forum te plaatsen.
Een kleine preview met huidige stand van zaken
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6097.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6086.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6093.JPG[/img]
Zozo, mooi project!
Word echt goed aangepakt
, ga het zeker volgen.
Word echt goed aangepakt

de pook word nog verlengt, goed opgemerktKoenGTT schreef:Vet project![]()
Zit je met die handrem niet te knoeien tussen je stoelen of zie ik dat verkeerd?
-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Heej die berijder ken ik, hij komt uit Hengelo toch? hij kocht toen bij mij een 16V onderlip en achterlichten ...
Toen had ie 't er al over dat ie rally wou gaan rijden en stuurde me toen ook deze site, grappig!
Succes met 't project, ziet er goed uit!
p.s, waarom geen 16V voorbumpert?
Toen had ie 't er al over dat ie rally wou gaan rijden en stuurde me toen ook deze site, grappig!
Succes met 't project, ziet er goed uit!
p.s, waarom geen 16V voorbumpert?
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Mooi project!
Komt de zelfde motor er in?

Komt de zelfde motor er in?
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
@jeroen:
Deze bumper kon bertjan toevallig goedkoop krijgen voor 20 klaken.
@martijn:
er komt een standaart 1.8 blok in. de standaart ecu word vervangen voor een dta en als uitlaat gebruiken we een orbi sound.
Deze bumper kon bertjan toevallig goedkoop krijgen voor 20 klaken.
@martijn:
er komt een standaart 1.8 blok in. de standaart ecu word vervangen voor een dta en als uitlaat gebruiken we een orbi sound.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
short shifter niet fijn geert?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
gr a is het naar mijn weten
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Voor toekomstige upgrates naar eventuele tb's en nokkenassen. of zelfs een f7rBart V schreef:Waarom DTA als de motor standaard blijft?
auto word inderdaad groep a, we rijden voor het plezier en op deze manier zijn we wat vrijer. zoals het luanchcontrole wat we nog krijgen. dat zou met groep n niet mogen.kool schreef:gr a is het naar mijn weten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
mooi project en weer een paar echte autosporters erbij
heftig hoor rally


heftig hoor rally

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
misschien een stomme vraag, maar waarom geen schroefset?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
goeie vraag, de prijs zal er zeker mee te maken hebben gehad.Luco/Alpine-racer schreef:misschien een stomme vraag, maar waarom geen schroefset?
Nog even een vraagje voor jullie. er lopen 3 benzine leidingen van achter naar voren. weten jullie waar elk voor dient?
Leuk, als jullie toch op willen klimmen, ga dan eerst voor de F7R en dan de rest.
Vanwaar die alu platen in het interieur? Of isda soms nodig voor het regelement?
Verder zie ik een setje goeie billsteins zitten, das veel beter dan een doorsnee schroefset van hetzelfde geld. Prima om mee te beginnen
Als het weer es in de buurt is zal ik zeker weer es komen kijken, leuk als er wat jongeren in de autosport opduiken
Vanwaar die alu platen in het interieur? Of isda soms nodig voor het regelement?
Verder zie ik een setje goeie billsteins zitten, das veel beter dan een doorsnee schroefset van hetzelfde geld. Prima om mee te beginnen

Als het weer es in de buurt is zal ik zeker weer es komen kijken, leuk als er wat jongeren in de autosport opduiken

Aanvoer, retour en tankontluchting.Geert schreef:goeie vraag, de prijs zal er zeker mee te maken hebben gehad.Luco/Alpine-racer schreef:misschien een stomme vraag, maar waarom geen schroefset?
Nog even een vraagje voor jullie. er lopen 3 benzine leidingen van achter naar voren. weten jullie waar elk voor dient?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
bilstein is zeker super
maar ik bedoelde meer dat je soms verhard en soms onverhard rijdt, is het dan niet "beter" dat je met de hoogte kan spelen?
maar ik bedoelde meer dat je soms verhard en soms onverhard rijdt, is het dan niet "beter" dat je met de hoogte kan spelen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
nederlandse rally's zijn voor 95% asfalt dus daar word de auto ook voor gebouwd.Luco/Alpine-racer schreef:bilstein is zeker super
maar ik bedoelde meer dat je soms verhard en soms onverhard rijdt, is het dan niet "beter" dat je met de hoogte kan spelen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ok, weer wat geleerdGeert schreef:nederlandse rally's zijn voor 95% asfalt dus daar word de auto ook voor gebouwd.Luco/Alpine-racer schreef:bilstein is zeker super
maar ik bedoelde meer dat je soms verhard en soms onverhard rijdt, is het dan niet "beter" dat je met de hoogte kan spelen?
ja voor die 5% is het dan inderdaad niet echt nodig

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
weet iemand hoeveel diameter remschijven er in 16" wielen passen?
300mm wordt al aardig krap met een beetje fikse klauw.
Houden jullie wel een beetje rekening met de (zwaarwegende) roterende massa?
Beetje fikse 16" velg met 300mm schijf lijkt net alsof je 300kg in de achterbak hebt liggen qua optrekken.
Houden jullie wel een beetje rekening met de (zwaarwegende) roterende massa?
Beetje fikse 16" velg met 300mm schijf lijkt net alsof je 300kg in de achterbak hebt liggen qua optrekken.
deze week word er helaas niet meer aan de auto gesleuteld. zaterdag en zondag hebben bert-jan en ik cursus van Rallyclinic.nl
Haha leuk Geert dat je het Topic bent gestart ......
Toevallig vandaag bij OMR het revisiebedrijf geweest dat met ons blok aan de gang is. Dries Bosch uit Haaksbergen gaat de Tuning doen. Door het kantelen van de zuigers is de cilinder beschadigd, waardoor we min. 0.3 mm moeten uithonen. Zuiger diameter wordt vergroot naar 82,5 mm met een compressieverhouding van 11,5 a 12:1. Krukas gaan we afdraaien (gewicht) en er komenscherpere nokkenassen op om het injectiemoment te verruimen. Inlaat en uitlaat zijn al vrij ruim dus dat laten we zo. Door deze wijzigingen zijn al haast wel gebonden aan een DTA, wordt waarschijnlijk de S40.
Toevallig vandaag bij OMR het revisiebedrijf geweest dat met ons blok aan de gang is. Dries Bosch uit Haaksbergen gaat de Tuning doen. Door het kantelen van de zuigers is de cilinder beschadigd, waardoor we min. 0.3 mm moeten uithonen. Zuiger diameter wordt vergroot naar 82,5 mm met een compressieverhouding van 11,5 a 12:1. Krukas gaan we afdraaien (gewicht) en er komenscherpere nokkenassen op om het injectiemoment te verruimen. Inlaat en uitlaat zijn al vrij ruim dus dat laten we zo. Door deze wijzigingen zijn al haast wel gebonden aan een DTA, wordt waarschijnlijk de S40.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Jongens gaan eens praten met menno hier op de site voor wat betreft de computer/chip. Volgens mij zeg je nog steeds geen gekke dingen die een goed geschreven chip ook niet aan kan 
Edit: Deze MENNO dus
Edit: Deze MENNO dus
Project: GTT Blue Sport
Hallo Frits,
Dank voor je tip, zullen zeker is op consult bij Menno. Ivm toekomstige upgrades geef ik mijn geld liever uit aan een DTA dan nu te chippen en volgend seizoen alsnog over te moeten stappen op DTA.
Iemand ervaring met Brembo schijven ca. 300 mm rond dik 28 mm ? We lopen op dit moment wat vast op de Brembo klauwen die we via Renault Sport hebben aangeschaft ... zijn 4-pots aluminium klauwen met een montage steek van 130 mm. Er zullen hoe dan ook adapters gemaakt moeten gaan worden, maar ben nog opzoek naar de juiste schijven ?
Dank voor je tip, zullen zeker is op consult bij Menno. Ivm toekomstige upgrades geef ik mijn geld liever uit aan een DTA dan nu te chippen en volgend seizoen alsnog over te moeten stappen op DTA.
Iemand ervaring met Brembo schijven ca. 300 mm rond dik 28 mm ? We lopen op dit moment wat vast op de Brembo klauwen die we via Renault Sport hebben aangeschaft ... zijn 4-pots aluminium klauwen met een montage steek van 130 mm. Er zullen hoe dan ook adapters gemaakt moeten gaan worden, maar ben nog opzoek naar de juiste schijven ?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Weet meneer renault daar zelf niets van? hij heeft de klauwen toch ook aan jullie verkocht?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
De remklauwen komen bij Renault Sport vandaan zijn 4-pots Brembo klauwen die gebruikt worden in de Clio X85 Cup. Hier gebruiken ze 355 mm schijven met 17" velgen.
Gelukkig heb ik een machinefabriek als buurman die kunnen wel wat voor me betekenen. Eerst eens flink rekenen, tekenen, meten en nog eens nameten.
Gelukkig heb ik een machinefabriek als buurman die kunnen wel wat voor me betekenen. Eerst eens flink rekenen, tekenen, meten en nog eens nameten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Kunnen jullie niet bijvoorbeeld fusees gebruiken van de megane rs?