Rally 16v van Bert-jan en Geert

Vertel hier alles over je project.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Project loopt al een tijdje maar was nog niet op het idee gekomen om een topic hier over te starten. Bert-jan heeft begin vorig jaar een 16v op de kop weten te tikken die de basis gaat vormen voor de rally clio. De auto is toen gestript en sommige verroeste delen zijn gelast of vervangen. Er is een kooi in gelast en daarna gespoten.

Op dit punt ben ik pas bij het project betrokken omdat Bert-jan nog een navigator zocht. Over een paar weken volgen wij samen een rally cursus en hopen daarna zo snel mogelijk te kunnen rijden. Maar eerlijk gezegt denk ik niet dat de auto voor de zomer klaar zal zijn.

Voor foto's kan je terrecht op http://members.home.nl/b-prins/carisborn.htm We proberen elke week wat foto's te maken en ik zal proberen elke week een update op het forum te plaatsen.

Een kleine preview met huidige stand van zaken

[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6097.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6086.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6093.JPG[/img]
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Zozo, mooi project!
Word echt goed aangepakt :worship: , ga het zeker volgen.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

leuke fotos ben erg benieuwd hoe die er verder uit gaat zien (Y) (Y)
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Vet project :worship:
Zit je met die handrem niet te knoeien tussen je stoelen of zie ik dat verkeerd?
R5GTT phase2
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

KoenGTT schreef:Vet project :worship:
Zit je met die handrem niet te knoeien tussen je stoelen of zie ik dat verkeerd?
de pook word nog verlengt, goed opgemerkt :wink:
Jeroen Wigger
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
Car: Laguna II 2.0 T 205
Locatie: Nijverdal

Heej die berijder ken ik, hij komt uit Hengelo toch? hij kocht toen bij mij een 16V onderlip en achterlichten ...
Toen had ie 't er al over dat ie rally wou gaan rijden en stuurde me toen ook deze site, grappig!
Succes met 't project, ziet er goed uit!
p.s, waarom geen 16V voorbumpert?
martijnclio
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
Locatie: Lunteren

Mooi project! (Y)
Komt de zelfde motor er in?
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

@jeroen:

Deze bumper kon bertjan toevallig goedkoop krijgen voor 20 klaken.

@martijn:

er komt een standaart 1.8 blok in. de standaart ecu word vervangen voor een dta en als uitlaat gebruiken we een orbi sound.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

short shifter niet fijn geert?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

kool schreef:short shifter niet fijn geert?
Misschien mag dat wel eens niet omwille het reglement. :wink:
Werd het nu een gr n of gr a?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

gr a is het naar mijn weten
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Waarom DTA als de motor standaard blijft?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Bart V schreef:Waarom DTA als de motor standaard blijft?
Voor toekomstige upgrates naar eventuele tb's en nokkenassen. of zelfs een f7r
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

kool schreef:gr a is het naar mijn weten
auto word inderdaad groep a, we rijden voor het plezier en op deze manier zijn we wat vrijer. zoals het luanchcontrole wat we nog krijgen. dat zou met groep n niet mogen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mooi project en weer een paar echte autosporters erbij (Y) (Y)
heftig hoor rally (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Mooi project :worship: , zal dit topic gaan volgen...keep up the good work (Y)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

misschien een stomme vraag, maar waarom geen schroefset?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:misschien een stomme vraag, maar waarom geen schroefset?
goeie vraag, de prijs zal er zeker mee te maken hebben gehad.

Nog even een vraagje voor jullie. er lopen 3 benzine leidingen van achter naar voren. weten jullie waar elk voor dient?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Leuk, als jullie toch op willen klimmen, ga dan eerst voor de F7R en dan de rest.
Vanwaar die alu platen in het interieur? Of isda soms nodig voor het regelement?

Verder zie ik een setje goeie billsteins zitten, das veel beter dan een doorsnee schroefset van hetzelfde geld. Prima om mee te beginnen (Y)

Als het weer es in de buurt is zal ik zeker weer es komen kijken, leuk als er wat jongeren in de autosport opduiken :)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Geert schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:misschien een stomme vraag, maar waarom geen schroefset?
goeie vraag, de prijs zal er zeker mee te maken hebben gehad.

Nog even een vraagje voor jullie. er lopen 3 benzine leidingen van achter naar voren. weten jullie waar elk voor dient?
Aanvoer, retour en tankontluchting.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

bilstein is zeker super
maar ik bedoelde meer dat je soms verhard en soms onverhard rijdt, is het dan niet "beter" dat je met de hoogte kan spelen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

Dat ziet er veel belovend uit, dit ga ik zeker volgen ! :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:bilstein is zeker super
maar ik bedoelde meer dat je soms verhard en soms onverhard rijdt, is het dan niet "beter" dat je met de hoogte kan spelen?
nederlandse rally's zijn voor 95% asfalt dus daar word de auto ook voor gebouwd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Geert schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:bilstein is zeker super
maar ik bedoelde meer dat je soms verhard en soms onverhard rijdt, is het dan niet "beter" dat je met de hoogte kan spelen?
nederlandse rally's zijn voor 95% asfalt dus daar word de auto ook voor gebouwd.
ok, weer wat geleerd
ja voor die 5% is het dan inderdaad niet echt nodig :)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

weet iemand hoeveel diameter remschijven er in 16" wielen passen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

300mm wordt al aardig krap met een beetje fikse klauw.

Houden jullie wel een beetje rekening met de (zwaarwegende) roterende massa?
Beetje fikse 16" velg met 300mm schijf lijkt net alsof je 300kg in de achterbak hebt liggen qua optrekken.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

deze week word er helaas niet meer aan de auto gesleuteld. zaterdag en zondag hebben bert-jan en ik cursus van Rallyclinic.nl
JeanRobert
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 17:34

mooi project
succes ermee :)
B Prins
Berichten: 46
Lid geworden op: di 15 jan 2008 18:30
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Haha leuk Geert dat je het Topic bent gestart ......

Toevallig vandaag bij OMR het revisiebedrijf geweest dat met ons blok aan de gang is. Dries Bosch uit Haaksbergen gaat de Tuning doen. Door het kantelen van de zuigers is de cilinder beschadigd, waardoor we min. 0.3 mm moeten uithonen. Zuiger diameter wordt vergroot naar 82,5 mm met een compressieverhouding van 11,5 a 12:1. Krukas gaan we afdraaien (gewicht) en er komenscherpere nokkenassen op om het injectiemoment te verruimen. Inlaat en uitlaat zijn al vrij ruim dus dat laten we zo. Door deze wijzigingen zijn al haast wel gebonden aan een DTA, wordt waarschijnlijk de S40.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Jongens gaan eens praten met menno hier op de site voor wat betreft de computer/chip. Volgens mij zeg je nog steeds geen gekke dingen die een goed geschreven chip ook niet aan kan :wink:

Edit: Deze MENNO dus
B Prins
Berichten: 46
Lid geworden op: di 15 jan 2008 18:30
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Hallo Frits,

Dank voor je tip, zullen zeker is op consult bij Menno. Ivm toekomstige upgrades geef ik mijn geld liever uit aan een DTA dan nu te chippen en volgend seizoen alsnog over te moeten stappen op DTA.
Iemand ervaring met Brembo schijven ca. 300 mm rond dik 28 mm ? We lopen op dit moment wat vast op de Brembo klauwen die we via Renault Sport hebben aangeschaft ... zijn 4-pots aluminium klauwen met een montage steek van 130 mm. Er zullen hoe dan ook adapters gemaakt moeten gaan worden, maar ben nog opzoek naar de juiste schijven ?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Weet meneer renault daar zelf niets van? hij heeft de klauwen toch ook aan jullie verkocht?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Daar is Geert hier op het forum ook al mee bezig geweest. Waren dat geen klauwen van een megane/clio rs?
B Prins
Berichten: 46
Lid geworden op: di 15 jan 2008 18:30
Locatie: Hengelo
Contacteer:

De remklauwen komen bij Renault Sport vandaan zijn 4-pots Brembo klauwen die gebruikt worden in de Clio X85 Cup. Hier gebruiken ze 355 mm schijven met 17" velgen.

Gelukkig heb ik een machinefabriek als buurman die kunnen wel wat voor me betekenen. Eerst eens flink rekenen, tekenen, meten en nog eens nameten.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Kunnen jullie niet bijvoorbeeld fusees gebruiken van de megane rs?
Plaats reactie