Koens GT Turbo... Te Koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
pierre

Steven schreef:Die vacuumpluggen die in je inlaatspruitstuk zitten willen wel eens blijven hangen en dan eigenlijk alleen degene van je carterontluchting, die drapt wel eens vol troep waardoor de kogel blijft hangen.
Of gewoon de slang naar je ontsteking die lek is en in het laatste geval heb je misschien je pakking eruit geblazen.
Je kan ook ff met een bus remmenreiniger zoeken, beetje rondspuiten en luisteren naar je stationair toerental.

Die pijp is trouwens :worship:

vacuumpluggen zijn one way, als die vastzitten kun je niet remmen.
Steven
Car: M536

Tis ook altijd die van de carterontluchting. En je remt wel, alleen onbekrachtigd. :p
-Ray-
Contacteer:

2,25 inch slash tail cut --> 8)

wel ff een stukkie slang tussen eindstuk en achterbumper, anders wordt het een kloenk festijn ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
KoenGTT

Nou het wil nog niet erg lukken met dat vaccuumlek.
de volgende dingen heb ik al nagekeken en schoongemaakt
- carterontluchting bij inlaatspruitstuk de kogel zat inderdaad vast
- stuk slang van achterop de carb nar ontsteking
- t stukje waar dumpvalve erop komt
- naar ontsteking geen lekken
- slang naar luchtfilter (dit zou niks uitmaken maar zat wel een scheur in)

Ik hoor nog altijd gesis van achterop de carb. Zou het ook kunnen dat er lucht weglekt van mijn dumpvalve? Dan zou ik dit toch veel harder horen.
Nog altijd een max druk van 0.6 bar. Sinds ik openluchtfilter erop heb gezet, ipv slangetje naar telefoonslang een klein luchtfiltertje.

Iemand nog ideeen????
R5GTT phase2
Steven

Heb je al gespoten met remmenreiniger? Anders kachel je van de week savonds een keer langs, die vacuumpluggen willen ook wel es gewoon stukgaan. Je kunt em ook tijdelijk ff afdoppen met een M8 boutje met wat vloeibare of die slang ff afdoppen.

Anders kan het ook nog 1 van je pakkingen onder de voet van je carb zijn.
KoenGTT

Tja... gister fantastisch het nieuwe jaar ingegaan :(
Ik toch nog ff die vacuumpluggen gecheckt. Wil ik die van de carterontluchting eruit halen. Breekt deze af zit nog zooitje schroefdraad in dus ik had er al goed de pest in.

Wil ik me moeders auto pakken. Dus duw me 5 de oprit weer op. Bestuurdersraam naar beneden zodat ik kon sturen... hij staat op ze plek raam weer dicht zwengelen is het enige wat ik hoor rrrrrr en raam dat ging niet meer omhoog. Toen werd ik dus wel even woest :evil:

Ik ben dus weer even zoet.
Laatst gewijzigd door KoenGTT op wo 2 jan 2008 9:11, 1 keer totaal gewijzigd.
R5GTT phase2
Florus

KoenGTT schreef:Tja... gister fantastisch het nieuwe jaar ingegaan :(
Ik toch nog ff die vacuumpluggen gecheckt. Wil ik die van de carterontluchting eruit halen. Breekt deze af zit nog zooitje schroefdraad in dus ik had er al goed de pest in.
Dit heb 'k ook wel eens gehad,bij de auto van Arco... (N) , nadat ie was afgebroken draaide we het stukje wat er nog in zat,zo eruit :)

Dit is eventueel het best.nr. van zo'n klepje bij de dealert:

R77 00 857 725 - Terugslagklep in inlaatspruitstuk, tbv rembekrachtiging of carterontluchting - €18,00? :wink:
KoenGTT

Als het niet lukt dan moet het inlaatspruitstuk er maar af en met een linkse tap eruit draaien.

Bedankt voor het bestelnr alvast (Y)
R5GTT phase2
~thijs~
Contacteer:

mmm bout, blijft een renault he :wink:
KoenGTT

Vandaag eindelijk weer eens wat gedaan. Dat arme beestje stond alweer een maand stil.
Zonder problemen het inlaatspruitstuk eraf gehaald en alle steuntjes en ook het spruitstuk ff gepoetst. Ben ik ook weer de man :p
Volgende week weer verder nu eerst een weekje naar het Ruhrgebied bedrijven bezoeken.
Foto's post ik nog wel ff een andere keer (Y)
R5GTT phase2
KoenGTT

Hij heeft weer even op de oprit staan tuffen (Y)
R5GTT phase2
KoenGTT

Ja ik weet het die foto's :p
Zo net een rondje gereden maar nog altijd dat vaccuumprobleem!
Sinds dat ik het cupsysteem heb aangesloten het ik ergens een lek. Hij spint nog maar op tot 0,6bar.
Waar het niet aan ligt zijn de vacuumkleppen aan het inlaatspruitstuk, slangen allemaal goed.
Kan het misschien aan de wastegate liggen?
R5GTT phase2
Menno

Op 'cupcircuit' is de druk gewoon lager dan bij standaard aansluiting hoor. Gewoon de wastegate weer wat strakker zetten.
rev it like a rental
KoenGTT

Ok eerst reed ik op 0,9 nu 0,6. Is dat een logische afname? Bedankt menno hier heb ik wat aan (Y)
R5GTT phase2
Menno

Ik dacht eigenlijk dat 't verschil iets kleiner was, maar heb d'r zelf geen ervaring mee.

Wel is 't zo dat lekkage altijd zorgt voor Hogere vuldruk. Lijkt me niet dat er bij jou wat aan de hand is.
rev it like a rental
KoenGTT

Afbeelding
Afbeelding
Ben begonnen met de deuren op te knappen. Plastic eraf alles gepoetst, Raammechanisme ff vet ingedaan. Rubbers nog even goed schoonmaken, en nog een nieuw stuk inlassen. Links waar het portier scharniert!

Meteen nieuwe rubbers gehaald voor de achterzijruitjes en nog nieuw rubber voor de onderkant van het portierraam.
R5GTT phase2
Steven

Zo doet ie het alweer? Of zal ik van de week es langskachele met de Williams.

Denk dat jij misschien voor je achterste zijruitjes beter dichte ruitjes van een simpele 5 kan nemen, die kunnen ooknie lekken of open blijven staan.
Enige wat nog wel fijn is, dat je ze zomers open kan zetten als je op het circuit rost en met de kachel aan het bijkoelen bent.
mark 5t
Contacteer:

ziet er erg netjes uit (Y)
KoenGTT

@Steven... jaa ik heb er niks aan veranderd. Menno heeft het uitgelegd (Y) En die raampjes wil ik ook klapbaar houden.
Maar kachel binnenkort wel eens langs komende 3 weken heb ik het nogal druk op school. Heb zelfs een aantal maal ook savonds nog college. Komt wel goed :p
R5GTT phase2
KoenGTT

Filmpie

Het is wel duidelijk dat hij achter ook omlaag moet :p En nu hoor je al een kleine roffel. Nog even wachten op die downer van mark dan heb ik ook aan de achterkant wat volume :)
R5GTT phase2
Steven

KoenGTT schreef:@Steven... jaa ik heb er niks aan veranderd. Menno heeft het uitgelegd (Y) En die raampjes wil ik ook klapbaar houden.
Maar kachel binnenkort wel eens langs komende 3 weken heb ik het nogal druk op school. Heb zelfs een aantal maal ook savonds nog college. Komt wel goed :p
Naja normaal zakt ie iets van 1-2 tiende in druk, 3 tiende is toch wel aardig wat.
Maargoed draai em weer ff op, dan merk je ws. vanzelf of het weer spoort

Je moet trouwens dat open luchtfilter er weer ff uitkieperen en je originele terugzetten met vervangingsfilter, werkt beter.
KoenGTT

Volgens mij merk ik het ook, dat luchtfilter. Maar ik ben nog even aan het bekijken of ik niet zo kan veranderen. Nu heb ik er eigenlijk geen ruk aan behalve het geluid.

En met die dikkere ic past het allemaal nog niet helemaal lekker. Misschien nog wat zagen in de bumper ik ben er nog niet helemaal over uit. Tis uit met die beentjes dus ik gebruik hem alleen maar om te hobbyen, het heeft allemaal geen haast.
R5GTT phase2
Steven

Achgoss, Renate zit ook weer thuis hoorde ik van Veer hehe.

Dat plastic ding moet er toch wel tussen kunnen met wat zaagwerk en die IC kun je zo naar achter duwen. Of je moet het luchtfilter onder de IC wegduwen en die plastic kappen wat weghalen. Alleen vang je daar wel meer regenwater.

Edit: zit ff je filmpie te kijken, maar wat issie tam zeg. Als je nog geen geld hebt voor een groep A ombouw, moet je ff een 1,35 mm boortje kopen en je sproeier opboren. Kun je dan de druk op 1 bar zetten, dan issie al een flink stuk feller. (Y)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

hoeveel verlaagd heb je em dan al koen?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
KoenGTT

Achter nog niets...
Voor koni geel met apex -60
R5GTT phase2
KoenGTT

R5GTT phase2
haan

heb je nog steeds dat vacuum probleem?

ik heb een keer het one-way-valve-je kapot gehad die op je carb zit (slang richting rembekrachtiger)

ff eraf halen en controleren door erop te blazen van twee kanten. (een kant moet blokkeren natuurlijk)

succes
KoenGTT

Het probleem met die one way valves is opgelost daar zit een nieuwe in, de oude was namelijk afgebroken bij het eruit draaien. Ik ga vrijdagmiddag na me tentamens eens aan de slag. Ook gelijk even de turbodruk verhogen. Dan weet ik zeker of het vacuumprobleem is opgelost (Y)

Met dank aan Mark voor de downpipe. Van het weekend komt hij eronder.
R5GTT phase2
Steven

Binnenkort ff sporten tegen de Williams? 8)
KoenGTT

Vanaf volgende week heb ik eindelijk een nieuw rooster :bang: Dan kunnen we eindelijk eens afspreken. Nog even kijken of ik zondag naar de openingsmeeting ga. De M3 moet namelijk nog opgehaald worden.

Nog even een vraagje, die uitlaat wil ik nu nog een klein beetje verbouwen zodat hij kan kantelen op de originele manier. Wat is het voordeel van zo'n flexibel stuk dat bijv Paul en Mark ertussen hebben? Sleurt dat niet te veel aan je turbo? Zo'n kantel systeem is dat niet veiliger?
R5GTT phase2
Steven

Zo'n conische verbinding is makkelijker los te halen, maar wel lekgevoeliger. Als je een schuifverbinding neemt en een flexibel stuk issie wel lekker lekdicht.

Op zich heb je wel gelijk dat je moet opassen dattie niet teveel aan de turbo gaat hangen, daar scheuren de uitlaatspruitstukken nogal es van. Daarvoor zit die vork bij die conische verbinding altijd afgesteund op het uitlaatspruitstuk.
Niels V Dijk
Car: Clio III RS Lux 2008

Mooi 5je Koen :) Ik stond net al te kwijlen haha :P Ik hoop er ook ooit 1 te hebben O-) :P
Succes ermee verder (Y)
KoenGTT

De to do lijst wordt als maar groter :p
Motorisch is het echt wel een lekkerding, werkt allemaal prima naar behoren. Uitlaat klinkt echt fantastisch ben ik erg blij mee. Hij moet alleen nog iets hoger worden gehangen bij de downpipe.

Twee weken geleden ontdekte ik lekkage aan de bijrijderszijde. Zeikers nat!! Kooi eruit geschroefd, die wilde ik toch nog spuiten want die zag er niet meer mooi uit. Inmiddels is die al helemaal geschuurd. Op een middag dan ook maar het hele interieur eruit gehaald en besloten dat het een echter racer moet worden. :p Dit interieur staat overigens te koop op mp. Het is wel een leeg zooitje geworden nu, met slechts 1 stoel in de auto. Ook nog 3 gaten naar de binnendorpel ontdekt :(

Ondertussen had ik een extra setje velgen gescoord, clio 16v schoepen om precies te zijn. Zijn nog in goede staat, ik krijg alleen niet al het vuil ervanaf met velgenreiniger, iemand tips hiervoor? Heb ook een setje dunlop slicks gekocht die komen hierop te liggen.

Motorisch beginnen er weer wat kleinigheden te komen. Radiateur werkt niet meer naar behoren, dus daar moet een nieuwe voor komen. Met Steven alweer een tijdje terug een rondje geknalt. En hij bevestigde dat m'n carberateur toch nie helemaal lekker meer is. Groep A moet hiervoor komen. Ook het rechter topschotelrubber is niet helemaal lekker, tnx to Steve ik wist echt niet wat die rammel was.

Wat ik wel heb gedaan is het originele luchtfilter nieuw leven in laten blazen, en de achterklep even opgelapt. Die hing scheef evenals mijn nummerplaat. Dit scheelt weer wat rammeltjes. Je hebt het maar druk met zo'n klein wagentje!

Nou foto's volgen van de week nog wel. Nu nog even de loterij winnen.
R5GTT phase2
Steven

Dunlop slicks? Oei... Das een harde slick die eigenlijk meer voor autos van 1000+kg zijn. Luco was er niet over te spreken, die moest altijd meerdere rondes warmrijden tov Michelin S9B's
Watvoor maten hebben die dingen? 180-570-15 ofzo?

En wanneer ga je zakken? :D
KoenGTT

Zijn 195/580/15, uit mijn hoofd. En ja die Michelins zijn over het algemeen duurder en niet zo snel te verkrijgen 15 inch. Wel als je een budget hebt natuurlijk, maar studenten hebben dat niet. Ik ben al heel blij dat ik een setje heb :bang:

Owja ff de torsie verstellen nog binnenkort (Y)
R5GTT phase2
Plaats reactie