Vandaag na het uitslapen tot 11 uur weer actief bezig geweest
De eerste turbo was volledig vastgelopen. Ik had juist een slechte turbogepakt voor het oefenen met het draaien van de huizen. Waarschijnlijk is het oliehuis veel te heet geworden, waardoor de lagers en keeringen kapot zijn gegaan.
Ik had nog een goede turbo liggen, zonder speling. Daar ben ik vandaag mee in de weer geweest. Eerst proberen het uitlaat deel eraf te krijgen zonder warm te maken. Dit lukte echt niet, totaal geen beweging. Vervolgens besloten om de oliekamer en de waterkamer af te vullen. Als het water dan gaat koken weet ik dat het oliehuis 100 graden wordt.
Voorzichtig begonnen met verwarmen en ik kon hem mooi draaien. Water is niet aan de kook geweest, dus ik denk dat het nou wel goed gegaan is.
De dag was alweer bijna voorbij toen ik hiermee klaar was. Dus de "nieuwe" turbo eropgezet. Nu eentje met waterkoeling, dus ik moest nog wat extra waterslangen aanleggen. Vervolgens de 343 voorzien van een spinternieuwe accu, zodat ik tenminste gewoon kan starten zonder gekloot.
De dumpvalve voorzien van een vacuumslang. De wastegateactuator ook aangesloten. Nu werd het tijd voor het eerste ritje onder boost. Ik heb alleen in z'n 1 en 2 gereden, bij ons op het eigen erf. Man! Wat een power!

Alleen maar wielspin, en dat niet eens bij volgas.
Nog even een foto hoe de (rommelige) motorruimte er nu bij staat:
http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... 43af-1.jpg[/img]
http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/343af2.jpg[/img]
Voorlopige aandachtspunten voor nu:
-volgens mij doet de acceleratiesproeier niks (heb geen verstand van carburateurs

) Hij houdt in als je vanaf stationair toeren wil gaan maken. Met een beetje gasgeven kun je hem wel op toeren krijgen, en dan gaat hij ook als een banaan.
-Olietemperatuur meter doet nog niks
-Turbodrukmeter geeft alleen nog vacuum aan

sukkel
-uitlaatspruitstuk gasdicht maken. volgens mij is hij net zo dicht als een vergiet
-remmen nakijken, remt enkel wanneer pedaal onderin is. Eerst maar eens ontluchten die hap
Ohja, ik heb ook nogeens gekeken naar de beweging van de uitlaat toen te turbo eraf was (ivm het ontbreken van een flexibel deel), maar ik kan hem allerlei kanten op bewegen, dus beweging zat denk ik.
Grtz!