ACT: Renault 1916V.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
Weet iemand hoeveel 19 16v Chamade's er zijn gemaakt ?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Heel weinig, het heeft ooit in een Alpine Magazine gestaan...
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik had ergens een stuk ijzerdraad opgepikt wat om m`n aandrijfas gedraait was. Dit kwam tegen m`n schijf aan bij sturen. Gelukkig was het niets ernstigs. En ik heb ook weer een jaartje APK, ook altijd lekkerPaul1916v schreef:zit de centrale moer wel goed vast? bij mij ook gehad, als je remt hoor je het geluid niet, omdat ie dan de remschijf vast klemt, zonder remmen heeft deze speling en hoor je het schavende geluid

probleempie, auto wil soms niet goed in ze eerste versnelling en in ze achteruit,.. erg lastig als je voor het stoplicht staat
.. is gekomen sinds koppelingsplaat is vervangen, schakelstang opnieuw afgesteld, niet geholpen.. kan het zijn dat ze de koppeling simpelweg niet goed vrij komt of dat de plaat niet goed gecentreerd zit?

Trust me. I know what I'm doing.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
zet je hem in zijn twee en dan in zijn 1 dan pakt hij wel meteen zeker? Heb dat wel vaker gehad bij auto's. Wat het precies is weet ik ook niet. Kan het niet de bak zelf zijn? Vraagje voor Reinier?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
bij mij wil ie ook wel es niet in de één voor het stoplicht, alleen vanuit neutraal naar de één.. even koppeling los en weer intrappen werkt bij mij altijd
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
maak es een foto van hoe je koppelingskabel op je bak zit?
en hoe is je pedaal? stelmechanisme goed?
en hoe is je pedaal? stelmechanisme goed?
nee ik heb nog nooit gereden met een gebroken koppelingskabel
koppelingspedaal heeft wel een klein stukje 'loze slag' in het begin, veertje lijkt een beetje lam te zijn geworden in de jaren
ik zal eens kijken naar de bevestiging op de bak, misschien zit die inderdaad niet helemaal jofel waardoor ie niet goed vrij komt
koppelingspedaal heeft wel een klein stukje 'loze slag' in het begin, veertje lijkt een beetje lam te zijn geworden in de jaren
ik zal eens kijken naar de bevestiging op de bak, misschien zit die inderdaad niet helemaal jofel waardoor ie niet goed vrij komt
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ik had bij mij bij het opbouwen de koppelingskabel niet goed gedaan.. niet alle rubbers enz. aan 1 kant gedaan, maar de vork zat er 'tussenin' zeg maar.. toen kwam ie ook niet goed vrij..
klein foutje van mij en haas
klein foutje van mij en haas

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
blijft altijd lastig

maar als je pedaal wat loze slag heeft, zit het stelmechanisme nog goed dan? zijn de tandjes er nog allemaal?
nieuw pedaal met alles erbij is iets van 40 euro ofzo volgens mij, alleen een gepruts om erin te krijgen
tip: schroef je stoel eruit, kan je er wat beter bij


maar als je pedaal wat loze slag heeft, zit het stelmechanisme nog goed dan? zijn de tandjes er nog allemaal?
nieuw pedaal met alles erbij is iets van 40 euro ofzo volgens mij, alleen een gepruts om erin te krijgen
tip: schroef je stoel eruit, kan je er wat beter bij

ja pedaal is gemakkelijk te vervangen, bij een andere 19 al eens gedaan maar omdat ie dat stukje loze slag al heeft zolang ik 'm heb vind ik het wat vreemd dat dit er opeens mee te maken zou hebben maargoed 

Trust me. I know what I'm doing.
Paul1916v schreef:ik had bij mij bij het opbouwen de koppelingskabel niet goed gedaan.. niet alle rubbers enz. aan 1 kant gedaan, maar de vork zat er 'tussenin' zeg maar.. toen kwam ie ook niet goed vrij..
klein foutje van mij




-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik had het ook, even het pedaal vervangen na vervangen van de koppeling en had geen last meer
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: di 4 okt 2005 11:45
- Locatie: Nederland
wat een moeilijke oplossingen allemaal, ik zou eerst dat veertje van 0,20 maar eens vervangen, dat hielp bij mij ook ontzettend...
ik zou geen nieuw pedaal kopen bij renault, wanneer je deze gemonteerd hebt kun je hem er bijna gelijk weer uithalen omdat de je de tanden er alweer vanaf getrapt hebt...........eigen ervaring dit jaar.....Paul1916v schreef:blijft altijd lastig![]()
maar als je pedaal wat loze slag heeft, zit het stelmechanisme nog goed dan? zijn de tandjes er nog allemaal?
nieuw pedaal met alles erbij is iets van 40 euro ofzo volgens mij, alleen een gepruts om erin te krijgen
tip: schroef je stoel eruit, kan je er wat beter bij
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dan is er toch echt iets anders mis? is je koppeling niet gewoon veel te zwaar?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: di 4 okt 2005 11:45
- Locatie: Nederland
zou ik doen ja, bij mij scheelde dit aanzienlijk tegen de vrije slagXabre schreef:zal morgen eens dat veertje bestellen, kijken of ik nog ergens 20 cent vandaan kan schrapen

mwah..die dingen zijn natuurlijk niet van katoen, dus die moeten t toch echt wel een tijdje uithoudenFrank V. schreef:ik zou geen nieuw pedaal kopen bij renault, wanneer je deze gemonteerd hebt kun je hem er bijna gelijk weer uithalen omdat de je de tanden er alweer vanaf getrapt hebt...........eigen ervaring dit jaar.....Paul1916v schreef:blijft altijd lastig![]()
maar als je pedaal wat loze slag heeft, zit het stelmechanisme nog goed dan? zijn de tandjes er nog allemaal?
nieuw pedaal met alles erbij is iets van 40 euro ofzo volgens mij, alleen een gepruts om erin te krijgen
tip: schroef je stoel eruit, kan je er wat beter bij

-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen een willie inlaatspruit en een gewone van een 1.8 16v?
Of zijn die allebij gelijk?
Heb r hier nog 1 liggen, misschien dat ik er nog iets mee kan doen.
Of zijn die allebij gelijk?
Heb r hier nog 1 liggen, misschien dat ik er nog iets mee kan doen.
willi is toch meer spaghetti? Maar waren het Rob en Patrick niet die zeiden datn een willi spruitstuk geen hol brengt? Je zou dan naar een echt 4-2-1 geval moeten?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
lezen haas
inlaatspruitstuk




-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
inlaat van clio is anders dan die van een 19 kwa aansluitingen.
ga ergens anders zeuren man, ben net wakkerPaul1916v schreef:lezen haasinlaatspruitstuk
![]()

hoezo ? bedoel je op het blok of de rand app. meerbepaald gasklep en dergelijke ?Gabri van der Veen schreef:inlaat van clio is anders dan die van een 19 kwa aansluitingen.
Hee mensen hier..
ik bezit sind een tijdje alweer een 19 16v charmade.
kenteken DB-LF-36
en vroeg mij af of er iemand van de club is geweest van wie hij geweest is...
hij lijkt mij namelijk nog helemaal standaard.
en wat ik ook erg mooi vond is dat alles RENAULT vervangen is.. dus filters waren allemaal met renault naam opgegeven en dergelijke.
heb best wel wat gegevens kunnen achterhalen maar volgens de vorige eigenaar.. *de sloperij* was er maar 1 eigenaar voor hem en dat was een wat ouder stelletje..
dit begin ik alleen steeds minder te geloven.
dus vandaar de vraag.
groeten peter
ik bezit sind een tijdje alweer een 19 16v charmade.
kenteken DB-LF-36
en vroeg mij af of er iemand van de club is geweest van wie hij geweest is...
hij lijkt mij namelijk nog helemaal standaard.
en wat ik ook erg mooi vond is dat alles RENAULT vervangen is.. dus filters waren allemaal met renault naam opgegeven en dergelijke.
heb best wel wat gegevens kunnen achterhalen maar volgens de vorige eigenaar.. *de sloperij* was er maar 1 eigenaar voor hem en dat was een wat ouder stelletje..
dit begin ik alleen steeds minder te geloven.
dus vandaar de vraag.
groeten peter