[Grotere Remmen]
-
- Moderator
- Car: MB
Denk dat luco eezibleed van midlock heeft (site midlock voor info). Lijkt me een handig ding. Wat kost zoiets luco?
iemand ervaring met zoiets?
http://www.toolspecial.com/product_info ... cts_id=208
Laatst gewijzigd door Tom op za 20 okt 2007 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel J. schreef:Rs is toch vijf gaats terwijl de 5, 19 enz vier gaats is. Of vloek ik nu in de kerk
de RS ph1&2 zijn 4 gaats (4x100) dus dat past zowieso. Mijn vraag gaat eerder uit naar de offset.GJ schreef:De RS is ook gewoon 4 gaats. De V6 is 5 gaats.Marcel J. schreef:Rs is toch vijf gaats terwijl de 5, 19 enz vier gaats is. Of vloek ik nu in de kerk
De RS ph3 (de nieuwe) is 5x108
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ik moest 41 euro afrekenenTom schreef:Denk dat luco eezibleed van midlock heeft (site midlock voor info). Lijkt me een handig ding. Wat kost zoiets luco?

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
mmm ben ik weer afgezetTom schreef:voor die eezibleed? Net effe gekeken maar de prijslijst van midlock zegt 35 euro

of is die 35 ex btw?
-
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Contacteer:
Ik heb die eezibleed gisteren voor 24,95 incl. gehaald bij Pheijl, als ik hem gebruikt heb (volgende week ergens) laat ik wel weten of ie praktisch is.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
binnenkort weet ik meer over adapters voor een setje willwood klauwen en veel dikkere en grotere schijven voor een 5
dan heb je pas een remmenupgrade
dan kop je de voorruit er zo uit

dan heb je pas een remmenupgrade

dan kop je de voorruit er zo uit

vind ik er wat over, ik zweer bij de RS remmerij. Ook een 285 schijf en degelijke klauwen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dit remt beter dan de rs klauw met bijbehorende schijven-jo- schreef:vind ik er wat over, ik zweer bij de RS remmerij. Ook een 285 schijf en degelijke klauwen.

is ook alleen wel iets duurder denk ik
maar dan heb je vierpots remklauwen en betere schijven dan die van een rs
dus gaat het ook weer wat langer mee
tevens ook wat gewichtsbesparing omdat het lictgewicht klauwen zijn
voor ieder wat wils dus
zal gewoon de kostprijs wel vermelden

@Jo
quote: en daarmee is alles gezegd: RS klauwen !
Kvind al dat gezwam en gedoe leuk praten voor aan de toog, maar als we spreken over een degelijk remsysteem hoort het clio of 19 gedoe daar niet bij.
unquote
Jo, je bent soms moeilijk te volgen. Het gewraakte artikel gaat over montage van Clio RS remmen op 19 16v's met een volledige foto-uitleg erbij over alles wat er bij komt kijken te weten adapters, freeswerk en hoofdremcilinder. Jij noemt het "leuk praten voor aan de toog" en uiteindelijk ga je voor Clio RS remmen. (Ik dacht, die is bezig met Wilwood)
Man je had de politiek in moeten gaan!
Ik ben overigens wel benieuw naar de Wilwood story van Luco.
quote: en daarmee is alles gezegd: RS klauwen !
Kvind al dat gezwam en gedoe leuk praten voor aan de toog, maar als we spreken over een degelijk remsysteem hoort het clio of 19 gedoe daar niet bij.
unquote
Jo, je bent soms moeilijk te volgen. Het gewraakte artikel gaat over montage van Clio RS remmen op 19 16v's met een volledige foto-uitleg erbij over alles wat er bij komt kijken te weten adapters, freeswerk en hoofdremcilinder. Jij noemt het "leuk praten voor aan de toog" en uiteindelijk ga je voor Clio RS remmen. (Ik dacht, die is bezig met Wilwood)
Man je had de politiek in moeten gaan!
Ik ben overigens wel benieuw naar de Wilwood story van Luco.
Laatst gewijzigd door jacques op di 11 dec 2007 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
In de eerste plaats moet je leren lezen alvorens je uithaalt. Het gaat hier over een 5 , geen clio en geen 19.
Ik doe nergens afbreuk aan die wilwood remmerij. Ik zeg gewoon dat ik het overdone vind, zeker voor een straatwagen ! Gewicht vs vermogen, doe mij maar de RS remmerij. Prijskaartje van een setje wilwoods zal aardig zijn gezien een Hispec systeem al 1300 kost.
En als je het dan toch allemaal zo uitgepluisd hebt, ik ben niet met wilwood bezig maar met AP.
Wat was je probleem ook alweer ? Ow ja, politiek ?
Ik doe nergens afbreuk aan die wilwood remmerij. Ik zeg gewoon dat ik het overdone vind, zeker voor een straatwagen ! Gewicht vs vermogen, doe mij maar de RS remmerij. Prijskaartje van een setje wilwoods zal aardig zijn gezien een Hispec systeem al 1300 kost.
En als je het dan toch allemaal zo uitgepluisd hebt, ik ben niet met wilwood bezig maar met AP.
Immer wieder die verdammte Holländer
Jo,
Je hebt gelijk. Voor op straat is RS spul ruim voldoende. Zowel voor de 1180 kg zware 19 cabrio als ook de 1000 kg zware Clio's en dus zeker voor de veel lichtere R5.
Je hebt gelijk. Voor op straat is RS spul ruim voldoende. Zowel voor de 1180 kg zware 19 cabrio als ook de 1000 kg zware Clio's en dus zeker voor de veel lichtere R5.
Laatst gewijzigd door jacques op di 11 dec 2007 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
dan kunnen we er dus een stage 1 en stage 2 setje van maken 

Immer wieder die verdammte Holländer
Jullie praten langs elkaar heen
RS klauwen op de adapter voor een standaard klauw? Dat gaat dus niet passen.
@luco. No offence, maar wilwood is goedkope meuk. Wil je dan toch graag van je geld af, ga dan voor AP, of brembo.
En wat betreft de adapters, die kan je gewoon maken, geen probeem.

@luco. No offence, maar wilwood is goedkope meuk. Wil je dan toch graag van je geld af, ga dan voor AP, of brembo.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ik zoek alleen nog voor een goed prijsje een setje gebruikte RS-klauwen 
adapters van Bart heb ik al liggen
mooie upgrade voor de 19, en met het spul wat van de 19 komt kan ik eventueel ooit de gt upgraden, toch?

adapters van Bart heb ik al liggen
mooie upgrade voor de 19, en met het spul wat van de 19 komt kan ik eventueel ooit de gt upgraden, toch?
-
- Contacteer:
Klopt, die heeft ze nieuw, voor een hele scherpe nieuwprijs, maar als ik ze 2e hands kan vinden, doe ik dat liever natuurlijk (blijf een hollander natuurlijk
)

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ap is helemaal niet te betalen-jo- schreef:In de eerste plaats moet je leren lezen alvorens je uithaalt. Het gaat hier over een 5 , geen clio en geen 19.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
tuurlijk bartBart V schreef:Jullie praten langs elkaar heen![]()

heb je er ooit mee gereden?
De eeuwige remmendiscussie
Luco, ik weet 100% zeker dat ik even laat kan remmen als jij. Niet omdat ik zo ontzettend goed ben, maar omdat ik net als jij een lichte auto heb, en dezelfde hoeveelheid remvermogen kan overbrengen als jij (wieldruk + bandoppervlak)
Zet ik vervolgens alleen dikkere remklauwen + dikkere schijven op mijn auto, dan kan ik niet nóg later remmen hoor
Zet ik er nou 16 inch op met breder rubber en met een grotere schijfdiameter, dan wordt het een ander verhaal, maar dat is nu niet aan de orde.
Conclusie: Jouw remmenupgrade is zinloos, tenzij je endurance wedstrijden gaat rijden, waar slijtage een rol gaat spelen.
Je kan serieus je geld beter investeren in onderstel en/of motor aanpassingen. Die remmenupgrade gaat je niets extra's brengen.

Luco, ik weet 100% zeker dat ik even laat kan remmen als jij. Niet omdat ik zo ontzettend goed ben, maar omdat ik net als jij een lichte auto heb, en dezelfde hoeveelheid remvermogen kan overbrengen als jij (wieldruk + bandoppervlak)
Zet ik vervolgens alleen dikkere remklauwen + dikkere schijven op mijn auto, dan kan ik niet nóg later remmen hoor

Conclusie: Jouw remmenupgrade is zinloos, tenzij je endurance wedstrijden gaat rijden, waar slijtage een rol gaat spelen.
Je kan serieus je geld beter investeren in onderstel en/of motor aanpassingen. Die remmenupgrade gaat je niets extra's brengen.
ik heb nog geen definitieve prijs maar die zal zo scherp liggen dat je er de 2ehands meuk voor laat liggen. Naturlijk ben ik niet de persoon die over andermans portefeuille moet beslissen dus voor mij is alles best.Paul1916v schreef:Klopt, die heeft ze nieuw, voor een hele scherpe nieuwprijs, maar als ik ze 2e hands kan vinden, doe ik dat liever natuurlijk (blijf een hollander natuurlijk)
@Luco, AP mag dan wel duur zijn maar het is het neusje van de zalm.
Mijn klauwen kosten 896ex btw per stuk bij ome renault, zonder blokjes. Voor de complete set zit je dik over de 2000. Een verstandige en éénmalige investering.
-
- Contacteer:
hou me (ons) op de hoogte zou ik zeggen-jo- schreef:ik heb nog geen definitieve prijs maar die zal zo scherp liggen dat je er de 2ehands meuk voor laat liggen. Naturlijk ben ik niet de persoon die over andermans portefeuille moet beslissen dus voor mij is alles best.Paul1916v schreef:Klopt, die heeft ze nieuw, voor een hele scherpe nieuwprijs, maar als ik ze 2e hands kan vinden, doe ik dat liever natuurlijk (blijf een hollander natuurlijk)
![]()

Informeer eens bij holtrop, daar heb ik gebruikte RS klauwen gekocht voor een zeer schapelijke prijsPaul1916v schreef:Klopt, die heeft ze nieuw, voor een hele scherpe nieuwprijs, maar als ik ze 2e hands kan vinden, doe ik dat liever natuurlijk (blijf een hollander natuurlijk)
R5GTT. Drive it like you stole it
van zodra ik terug mobiel ben gaat alles gelijk in de verkoop, moet het allemaal eerst inventariseren en sorteren.
@paz, wat noem je schappelijk ?
@paz, wat noem je schappelijk ?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bart V schreef:De eeuwige remmendiscussie![]()
Zet ik vervolgens alleen dikkere remklauwen + dikkere schijven op mijn auto, dan kan ik niet nóg later remmen hoorZet ik er nou 16 inch op met breder rubber en met een grotere schijfdiameter, dan wordt het een ander verhaal, maar dat is nu niet aan de orde.
nou ik ken er een paar die met een 5 met rs remmen rijden in racesetup
en ik weet zeker dat ik met mijn setup later kan remmen met dezelfde maat schijven, banden enz enz
maar goed ik vind rs spul dus goedkope zooi, het blijft een enkele zuiger
dan geef ik liever 100 of 200 euro meer uit en koop ik (naar mijn mening) wat goeds, met minimaal 4 pots klauwen
@ JO ap is inderdaad het neusje van de zalm, maar helaas boven mijn budget op het moment

@ luco. Je moet ook niet appels en peren vergelijken. RS remmen is echt wel voldoende voor op de weg. 4pots klauwen is echt over kill voor een straat 5. Voor een racer is dat weer een ander verhaal.
R5GTT. Drive it like you stole it
Komop Luco, voor een straatwagen ben je goed voorzien met de RS remmen.Luco/Alpine-racer schreef:[
maar goed ik vind rs spul dus goedkope zooi, het blijft een enkele zuiger
dan geef ik liever 100 of 200 euro meer uit en koop ik (naar mijn mening) wat goeds, met minimaal 4 pots klauwen
Trouwens, voor 500 koop je geen nieuwe 4pots set.