[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Denk dat luco eezibleed van midlock heeft (site midlock voor info). Lijkt me een handig ding. Wat kost zoiets luco?


iemand ervaring met zoiets?

http://www.toolspecial.com/product_info ... cts_id=208
Laatst gewijzigd door Tom op za 20 okt 2007 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Marcel J. schreef:Rs is toch vijf gaats terwijl de 5, 19 enz vier gaats is. Of vloek ik nu in de kerk :D
GJ schreef:
Marcel J. schreef:Rs is toch vijf gaats terwijl de 5, 19 enz vier gaats is. Of vloek ik nu in de kerk :D
De RS is ook gewoon 4 gaats. De V6 is 5 gaats.
de RS ph1&2 zijn 4 gaats (4x100) dus dat past zowieso. Mijn vraag gaat eerder uit naar de offset.

De RS ph3 (de nieuwe) is 5x108
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Tom schreef:Denk dat luco eezibleed van midlock heeft (site midlock voor info). Lijkt me een handig ding. Wat kost zoiets luco?


iemand ervaring met zoiets?

http://www.toolspecial.com/product_info ... cts_id=208
ik moest 41 euro afrekenen :( :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

voor die eezibleed? Net effe gekeken maar de prijslijst van midlock zegt 35 euro
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Tom schreef:voor die eezibleed? Net effe gekeken maar de prijslijst van midlock zegt 35 euro
mmm ben ik weer afgezet :lol: :lol:
of is die 35 ex btw?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

is een ex prijs ja. Denk dat ik voor bij ons op de zaak ook eens zoiets aan moet schaffen. Kost bijna niets en is best handig volgens mij
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

-jo- schreef:
Nu wil ik even vragen of die RS schijven kant en klaar op de 5,clio's,19's passen ?

Indien niet is het nutteloos ze mee te brengen.
Ja, die passen er zo op.
Gast

top (y) !!! Hou je adaptors maar klaar, tzal nodig zijn :lol:
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik heb die eezibleed gisteren voor 24,95 incl. gehaald bij Pheijl, als ik hem gebruikt heb (volgende week ergens) laat ik wel weten of ie praktisch is.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

binnenkort weet ik meer over adapters voor een setje willwood klauwen en veel dikkere en grotere schijven voor een 5
dan heb je pas een remmenupgrade :D :D :D :D
dan kop je de voorruit er zo uit :p :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gast

vind ik er wat over, ik zweer bij de RS remmerij. Ook een 285 schijf en degelijke klauwen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-jo- schreef:vind ik er wat over, ik zweer bij de RS remmerij. Ook een 285 schijf en degelijke klauwen.
dit remt beter dan de rs klauw met bijbehorende schijven :D
is ook alleen wel iets duurder denk ik
maar dan heb je vierpots remklauwen en betere schijven dan die van een rs
dus gaat het ook weer wat langer mee
tevens ook wat gewichtsbesparing omdat het lictgewicht klauwen zijn
voor ieder wat wils dus
zal gewoon de kostprijs wel vermelden (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

@Jo

quote: en daarmee is alles gezegd: RS klauwen !

Kvind al dat gezwam en gedoe leuk praten voor aan de toog, maar als we spreken over een degelijk remsysteem hoort het clio of 19 gedoe daar niet bij.
unquote

Jo, je bent soms moeilijk te volgen. Het gewraakte artikel gaat over montage van Clio RS remmen op 19 16v's met een volledige foto-uitleg erbij over alles wat er bij komt kijken te weten adapters, freeswerk en hoofdremcilinder. Jij noemt het "leuk praten voor aan de toog" en uiteindelijk ga je voor Clio RS remmen. (Ik dacht, die is bezig met Wilwood)
Man je had de politiek in moeten gaan!

Ik ben overigens wel benieuw naar de Wilwood story van Luco.
Laatst gewijzigd door jacques op di 11 dec 2007 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

je kunt het zo gek maken als je wil maar de rs oplossing heeft gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding
Trust me. I know what I'm doing.
Gast

In de eerste plaats moet je leren lezen alvorens je uithaalt. Het gaat hier over een 5 , geen clio en geen 19.


Ik doe nergens afbreuk aan die wilwood remmerij. Ik zeg gewoon dat ik het overdone vind, zeker voor een straatwagen ! Gewicht vs vermogen, doe mij maar de RS remmerij. Prijskaartje van een setje wilwoods zal aardig zijn gezien een Hispec systeem al 1300 € kost.

En als je het dan toch allemaal zo uitgepluisd hebt, ik ben niet met wilwood bezig maar met AP.

Wat was je probleem ook alweer ? Ow ja, politiek ?
Gast

en quoten doe je ook wel heel vakkundig, dat terzijde.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Jo,
Je hebt gelijk. Voor op straat is RS spul ruim voldoende. Zowel voor de 1180 kg zware 19 cabrio als ook de 1000 kg zware Clio's en dus zeker voor de veel lichtere R5.
Laatst gewijzigd door jacques op di 11 dec 2007 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

jij hebt 3 sets schijven en adaptors ? Ik heb de klauwen :wink:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dan kunnen we er dus een stage 1 en stage 2 setje van maken :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Jullie praten langs elkaar heen :)
RS klauwen op de adapter voor een standaard klauw? Dat gaat dus niet passen.

@luco. No offence, maar wilwood is goedkope meuk. Wil je dan toch graag van je geld af, ga dan voor AP, of brembo.
En wat betreft de adapters, die kan je gewoon maken, geen probeem.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ik zoek alleen nog voor een goed prijsje een setje gebruikte RS-klauwen :D
adapters van Bart heb ik al liggen

mooie upgrade voor de 19, en met het spul wat van de 19 komt kan ik eventueel ooit de gt upgraden, toch?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat past inderdaad.
Ik zal (nogmaals) even kijken of ik een setje klauwen kan vinden voor je paul.

Stuur Jo anders eens een PM, die heeft ze ook meen ik.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Klopt, die heeft ze nieuw, voor een hele scherpe nieuwprijs, maar als ik ze 2e hands kan vinden, doe ik dat liever natuurlijk (blijf een hollander natuurlijk ;) )
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-jo- schreef:In de eerste plaats moet je leren lezen alvorens je uithaalt. Het gaat hier over een 5 , geen clio en geen 19.


Ik doe nergens afbreuk aan die wilwood remmerij. Ik zeg gewoon dat ik het overdone vind, zeker voor een straatwagen ! Gewicht vs vermogen, doe mij maar de RS remmerij. Prijskaartje van een setje wilwoods zal aardig zijn gezien een Hispec systeem al 1300 € kost.

En als je het dan toch allemaal zo uitgepluisd hebt, ik ben niet met wilwood bezig maar met AP.

Wat was je probleem ook alweer ? Ow ja, politiek ?
ap is helemaal niet te betalen :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bart V schreef:Jullie praten langs elkaar heen :)
RS klauwen op de adapter voor een standaard klauw? Dat gaat dus niet passen.

@luco. No offence, maar wilwood is goedkope meuk. Wil je dan toch graag van je geld af, ga dan voor AP, of brembo.
En wat betreft de adapters, die kan je gewoon maken, geen probeem.
tuurlijk bart (Y) (Y) daarom remt het ook zo slecht en heb ik er elke wedstrijd problemen mee, en moet ik ook altijd als eerste remmen bij alle bochten (F)

heb je er ooit mee gereden?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

De eeuwige remmendiscussie :)

Luco, ik weet 100% zeker dat ik even laat kan remmen als jij. Niet omdat ik zo ontzettend goed ben, maar omdat ik net als jij een lichte auto heb, en dezelfde hoeveelheid remvermogen kan overbrengen als jij (wieldruk + bandoppervlak)

Zet ik vervolgens alleen dikkere remklauwen + dikkere schijven op mijn auto, dan kan ik niet nóg later remmen hoor :) Zet ik er nou 16 inch op met breder rubber en met een grotere schijfdiameter, dan wordt het een ander verhaal, maar dat is nu niet aan de orde.

Conclusie: Jouw remmenupgrade is zinloos, tenzij je endurance wedstrijden gaat rijden, waar slijtage een rol gaat spelen.
Je kan serieus je geld beter investeren in onderstel en/of motor aanpassingen. Die remmenupgrade gaat je niets extra's brengen.
Gast

Paul1916v schreef:Klopt, die heeft ze nieuw, voor een hele scherpe nieuwprijs, maar als ik ze 2e hands kan vinden, doe ik dat liever natuurlijk (blijf een hollander natuurlijk ;) )
ik heb nog geen definitieve prijs maar die zal zo scherp liggen dat je er de 2ehands meuk voor laat liggen. Naturlijk ben ik niet de persoon die over andermans portefeuille moet beslissen dus voor mij is alles best. :wink:

@Luco, AP mag dan wel duur zijn maar het is het neusje van de zalm.

Mijn klauwen kosten 896ex btw per stuk bij ome renault, zonder blokjes. Voor de complete set zit je dik over de 2000€. Een verstandige en éénmalige investering.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

-jo- schreef:
Paul1916v schreef:Klopt, die heeft ze nieuw, voor een hele scherpe nieuwprijs, maar als ik ze 2e hands kan vinden, doe ik dat liever natuurlijk (blijf een hollander natuurlijk ;) )
ik heb nog geen definitieve prijs maar die zal zo scherp liggen dat je er de 2ehands meuk voor laat liggen. Naturlijk ben ik niet de persoon die over andermans portefeuille moet beslissen dus voor mij is alles best. :wink:
hou me (ons) op de hoogte zou ik zeggen :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Paul1916v schreef:Klopt, die heeft ze nieuw, voor een hele scherpe nieuwprijs, maar als ik ze 2e hands kan vinden, doe ik dat liever natuurlijk (blijf een hollander natuurlijk ;) )
Informeer eens bij holtrop, daar heb ik gebruikte RS klauwen gekocht voor een zeer schapelijke prijs
R5GTT. Drive it like you stole it
Gast

van zodra ik terug mobiel ben gaat alles gelijk in de verkoop, moet het allemaal eerst inventariseren en sorteren.

@paz, wat noem je schappelijk ?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bart V schreef:De eeuwige remmendiscussie :)

Luco, ik weet 100% zeker dat ik even laat kan remmen als jij. Niet omdat ik zo ontzettend goed ben, maar omdat ik net als jij een lichte auto heb, en dezelfde hoeveelheid remvermogen kan overbrengen als jij (wieldruk + bandoppervlak)

Zet ik vervolgens alleen dikkere remklauwen + dikkere schijven op mijn auto, dan kan ik niet nóg later remmen hoor :) Zet ik er nou 16 inch op met breder rubber en met een grotere schijfdiameter, dan wordt het een ander verhaal, maar dat is nu niet aan de orde.

Conclusie: Jouw remmenupgrade is zinloos, tenzij je endurance wedstrijden gaat rijden, waar slijtage een rol gaat spelen.
Je kan serieus je geld beter investeren in onderstel en/of motor aanpassingen. Die remmenupgrade gaat je niets extra's brengen.

nou ik ken er een paar die met een 5 met rs remmen rijden in racesetup
en ik weet zeker dat ik met mijn setup later kan remmen met dezelfde maat schijven, banden enz enz

maar goed ik vind rs spul dus goedkope zooi, het blijft een enkele zuiger
dan geef ik liever 100 of 200 euro meer uit en koop ik (naar mijn mening) wat goeds, met minimaal 4 pots klauwen

@ JO ap is inderdaad het neusje van de zalm, maar helaas boven mijn budget op het moment :p :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Kzou effe terug moeten kijken in mijn facturen, maar heb zeker niet meer dan 100 euro betaald voor klauwen en remzadels in zeer goede staat
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

@ luco. Je moet ook niet appels en peren vergelijken. RS remmen is echt wel voldoende voor op de weg. 4pots klauwen is echt over kill voor een straat 5. Voor een racer is dat weer een ander verhaal.
R5GTT. Drive it like you stole it
Gast

Luco/Alpine-racer schreef:[
maar goed ik vind rs spul dus goedkope zooi, het blijft een enkele zuiger
dan geef ik liever 100 of 200 euro meer uit en koop ik (naar mijn mening) wat goeds, met minimaal 4 pots klauwen
Komop Luco, voor een straatwagen ben je goed voorzien met de RS remmen.

Trouwens, voor 500 koop je geen nieuwe 4pots set.
Plaats reactie