
Fritsie's Volvo 340 GTE drifter (dikke video!)
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Ja precies
Eerst aan de gang slingeren. Daarna komt het echte werk pas. Heb plannen zat
Voorlopig blijf ik met volledig origineel uiterelijk rijden, geweldig


Voorlopig blijf ik met volledig origineel uiterelijk rijden, geweldig

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Weet iemand welke type bougi's ik moet halen voor m'n GT turbo?
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Wow, die zijn een stuk goedkoper ja!
Heb gelijk maar pakkingen meebesteld die ik bij de dealer niet kon krijgen. En nog een stukkie vacuum slang.
Heb gelijk maar pakkingen meebesteld die ik bij de dealer niet kon krijgen. En nog een stukkie vacuum slang.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
En we zijn weer een stuk verder
Teveel gedaan om op te noemen, vandaar even alleen foto's
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... koeler.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... ostaat.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... filter.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/jotjo.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/totaal.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/87.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... otaal4.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... requus.jpg[/img]
En nog even een mooie foto van een originele motorruimte
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... gineel.jpg[/img]

[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... koeler.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... ostaat.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... filter.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/jotjo.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/totaal.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/87.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... otaal4.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... requus.jpg[/img]
En nog even een mooie foto van een originele motorruimte

[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... gineel.jpg[/img]
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Ja ik ken de auto, hangt een 2.3 turbo in
Hij rijdt officiële driftwedstrijden. 


-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:


-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Hehe, dat is mooi! Ik heb hem nog nooit in het echt gezien. Hier is iig nog een foto:
[img]http://i4.photobucket.com/albums/y102/d ... 0_0767.jpg[/img]
Ik heb hem eens gemailt met wat vragen, maar nooit antwoord terug gehad. Ach, geeft ook niet, hij zal het vast druk hebben.
[img]http://i4.photobucket.com/albums/y102/d ... 0_0767.jpg[/img]
Ik heb hem eens gemailt met wat vragen, maar nooit antwoord terug gehad. Ach, geeft ook niet, hij zal het vast druk hebben.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Waarschijnlijk boeit niemand het een bal, maar toch post ik effe wat uiterlijke aanpassingen
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/11-1.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/9.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/10.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/8.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/7.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/3.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/1.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/2.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/5.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/4.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/6.jpg[/img]
Oldskool lamellen op de achterruit, en kenteken onder de bumper

[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/11-1.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/9.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/10.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/8.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/7.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/3.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/1.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/2.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/5.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/4.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/6.jpg[/img]
Oldskool lamellen op de achterruit, en kenteken onder de bumper
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal

loopt ie al dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Hehe, nee nog niet. Ik heb twee van deze hokken. De rode 340, en de grijze 343 met turbo.
Even voorzichtig een financieel overzichtje opgesteld. Hmmm.. Stiekem schrok ik er wel van. Check it out:
Compleet motorblok: 200
Sinterplaat koppeling: 160
waterpomppakking: 3
Brandstofdrukregelaar: 16,70
2x reserve turbo :] : 50
Overige koppelingsdelen, vliegwiel, huis, drukgroep: 25
Benzineleiding: 22
Meters, oliedruk, turbodruk, oliethemperatuur: 110
Tierips, boutje, moertjes, electradraad bij de praxis: 38
Oliefilter, filterbout, in/uitlaatpakking: 37
verkeerde olieadapters: 43
oliethermostaat, olieleidingen, adapters, oliekoeler, luchtfilter: 440
bougi's, vacuumslang, pakkingen turbo: 64
olie, koelvloeistof, krimpkous: 40
Lasbochten spruitstuk: 60
Gas geleend lasapparaat: 20
Bij elkaar zo'n slordige 1330 euro. Dit doet bij mij de stof weer opwaaien, dus morgen bestel ik (hopelijk wel ) de juiste olietoevoeradapter voor de turbo. 1/8 NPT toch, die nippel die IN de turbo gaat?
Verder moet ik nog de gaskabel aansluiten, en de benzinepomp voorzien van stroom. Dan die nippel erop draaien, en we kunnen starten :]
Inmiddels heb ik een hele mooie lange dunnen uitlaatdemper gekregen. Binnendiameter 60mm, die komt op de plek van de middendemper. Ik ga bij Centuri wat universele stukken 60mm uitlaatpijp halen, waarvan ik verwacht dat het nog ongeveer 100 euro kost. Uitlaat zal voor de achteras eindigen.
Verder zal het allemaal nog niet zo snel gaan, het wiskundepakket dat ik ik volg op de TU/e valt namelijk vies zwaar :] Neemt gewoon 100% van de tijd in
Even voorzichtig een financieel overzichtje opgesteld. Hmmm.. Stiekem schrok ik er wel van. Check it out:
Compleet motorblok: 200
Sinterplaat koppeling: 160
waterpomppakking: 3
Brandstofdrukregelaar: 16,70
2x reserve turbo :] : 50
Overige koppelingsdelen, vliegwiel, huis, drukgroep: 25
Benzineleiding: 22
Meters, oliedruk, turbodruk, oliethemperatuur: 110
Tierips, boutje, moertjes, electradraad bij de praxis: 38
Oliefilter, filterbout, in/uitlaatpakking: 37
verkeerde olieadapters: 43
oliethermostaat, olieleidingen, adapters, oliekoeler, luchtfilter: 440
bougi's, vacuumslang, pakkingen turbo: 64
olie, koelvloeistof, krimpkous: 40
Lasbochten spruitstuk: 60
Gas geleend lasapparaat: 20
Bij elkaar zo'n slordige 1330 euro. Dit doet bij mij de stof weer opwaaien, dus morgen bestel ik (hopelijk wel ) de juiste olietoevoeradapter voor de turbo. 1/8 NPT toch, die nippel die IN de turbo gaat?
Verder moet ik nog de gaskabel aansluiten, en de benzinepomp voorzien van stroom. Dan die nippel erop draaien, en we kunnen starten :]
Inmiddels heb ik een hele mooie lange dunnen uitlaatdemper gekregen. Binnendiameter 60mm, die komt op de plek van de middendemper. Ik ga bij Centuri wat universele stukken 60mm uitlaatpijp halen, waarvan ik verwacht dat het nog ongeveer 100 euro kost. Uitlaat zal voor de achteras eindigen.
Verder zal het allemaal nog niet zo snel gaan, het wiskundepakket dat ik ik volg op de TU/e valt namelijk vies zwaar :] Neemt gewoon 100% van de tijd in
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Rwd-student schreef: 1/8 NPT toch, die nippel die IN de turbo gaat?
Nee Frits, het is geen 1/8 NPT

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Even een updatje :]
Ben lekker druk met school, dus project staat op een laag pitje. Heb vandaag nog wel even een onderdeeltje besteld, zodat ik die *^&^$# olieleiding hopelijk eindelijk passend heb.
Ik heb totaal geen ervaring met website's maken, maar ik heb dit in elkaar geknutseld, take a look:
http://hendrickxmotorsport.blogspot.com/
Ben lekker druk met school, dus project staat op een laag pitje. Heb vandaag nog wel even een onderdeeltje besteld, zodat ik die *^&^$# olieleiding hopelijk eindelijk passend heb.
Ik heb totaal geen ervaring met website's maken, maar ik heb dit in elkaar geknutseld, take a look:
http://hendrickxmotorsport.blogspot.com/
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:

[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... G_5156.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... ngshit.jpg[/img]
Eindelijk de olieleiding compleet nu. Het is niet precies zoals ik wilde, maar voor nu is het wel goed.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Ja, opzich wel. Vloeistoffen erin, uitlaat van voor tot achter nog maken. Ik zat te denken aan 60mm pijp en 1 absorbtiedempert
Mja, eigenlijk veel te druk met school.

Mja, eigenlijk veel te druk met school.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Ik dacht laat ik weer eens een update doen.
Sparco kuip en sabelt 6 punts gordels.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... ordels.jpg[/img]
Uitlaatje.. Beetje overdone, maar wel gratis. Groter was beter toch?
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/I64.jpg[/img]
En een spoiler van een 740 die ik pas ga maken.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... oiler6.jpg[/img]
Sparco kuip en sabelt 6 punts gordels.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... ordels.jpg[/img]
Uitlaatje.. Beetje overdone, maar wel gratis. Groter was beter toch?

[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/I64.jpg[/img]
En een spoiler van een 740 die ik pas ga maken.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... oiler6.jpg[/img]
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Nou heb ik een middendemper (absorbtie) liggen, maar hij moet nog gevuld worden. Kan iemand mij vertellen ofdat glaswol wel of niet wegfikt? Ik moet hem namelijk openslijpen en dicht lassen, dus ik wil niet al te vaak van materiaal moeten wisselen.
Ik heb glaswol zo liggen iig, dus dat zou ik er zo in kunnen proppen.
Ik heb glaswol zo liggen iig, dus dat zou ik er zo in kunnen proppen.
Ik weet nog wel dat we bij brommers er altijd glaswol instopten. Moet gewoon werken lijkt meRwd-student schreef:Nou heb ik een middendemper (absorbtie) liggen, maar hij moet nog gevuld worden. Kan iemand mij vertellen ofdat glaswol wel of niet wegfikt? Ik moet hem namelijk openslijpen en dicht lassen, dus ik wil niet al te vaak van materiaal moeten wisselen.
Ik heb glaswol zo liggen iig, dus dat zou ik er zo in kunnen proppen.

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Ja, precies, bij m'n brommers gebruikte ik dat ook. Ik heb echter geen idee hoe warm een middendemper wordt bij een turbomotor. Is toch wel een stuk heter volgens mij.
Edit: oke, motorfietszaak dus :]
Edit: oke, motorfietszaak dus :]
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ah sjiek
Altijd leuk he als hij het doet


Altijd leuk he als hij het doet


-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Probeer het eens bij Roadrunner in VelpRwd-student schreef:Ja, precies, bij m'n brommers gebruikte ik dat ook. Ik heb echter geen idee hoe warm een middendemper wordt bij een turbomotor. Is toch wel een stuk heter volgens mij.
Edit: oke, motorfietszaak dus :]
Project: GTT Blue Sport
Rwd-student schreef:Hij loopt!!!! Zonder uitlaat lol!
http://s94.photobucket.com/albums/l114/ ... I_5180.flv




Proficiat!

Reno-loos
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Thanks all guys!
Ik heb woensdag gelijk maar 60mm pijp besteld. Paar meter rechte buis, 4 negentig graden bochten en twee verloop stukjes. Totale kosten; 40 euro
Ik kan over een paar weken weer het lasapparaat lenen van een maat, dus die uitlaat komt ook goed. Ik weet alleen nog niet of ik er zo'n flexibel deel tussen ga plaatsen.
Ik ben er inmiddels achter dat de demper nog gewoon vulling heeft. Ik had te horen gekregen dat hij leeg zou zijn. Maar hij is ok dus 
In de kerstvakantie de 343 Apk klaar maken! Jeah
Ik heb woensdag gelijk maar 60mm pijp besteld. Paar meter rechte buis, 4 negentig graden bochten en twee verloop stukjes. Totale kosten; 40 euro

Ik kan over een paar weken weer het lasapparaat lenen van een maat, dus die uitlaat komt ook goed. Ik weet alleen nog niet of ik er zo'n flexibel deel tussen ga plaatsen.
Heey Frits! Ik heet ook FritsProbeer het eens bij Roadrunner in Velp


In de kerstvakantie de 343 Apk klaar maken! Jeah

En GJ staat ook niet voor Geert-Jan, maar meer de uitspraak van de losse letters 
Ziet er goed uit, klinkt ook echt als het GT blokkie, hoop em nog es een x tegen te komen op het circuit van Zolder.
Denk dat je em beter dwars moet kunnen houden als mijn ragcorolla

Ziet er goed uit, klinkt ook echt als het GT blokkie, hoop em nog es een x tegen te komen op het circuit van Zolder.
Denk dat je em beter dwars moet kunnen houden als mijn ragcorolla

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Ow haha, vertel! Welke data ga je rijden?
Rij jij een AE86?

Rij jij een AE86?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Naja iets wat er ooit op geleken heeft
Hij heeft wat carros modificaties gehad......

Hij heeft wat carros modificaties gehad......
