Mankementen topic Clio RS.

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jaap J.

Timo Z. (Clio RS) schreef: dus een fout in de fabricage en is Renault daarvoor verantwoordelijk.
Ik wens je succes. Die dingen hadden inderdaad beter gekund. Ze zijn nu eenmaal aan slijtage onderhevig en dus gaat het een keer stuk. Dat verdient geen schoonheidsprijs, maar daar zal Renault vast geen verantwoordelijkheid voor nemen. If so, dan wil ik ze ook nog even spreken over de deurgrepen, de airbagstekkers, de standaarddemper en - als we dan toch bezig zijn - de ruitenwisserbladen. :)
Timo Z. (Clio RS)

dat is helaas ook wel weer waar.

tsja,.. het blijft wel een echte Renault wat dat betreft!
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Ach, van die opmerkingen trek ik me nooit zoveel aan, hij kan alleen oordelen over Renault en niet van andere merken.
En bedenk eens hoeveel keer je het raam gebruikt.

Als je dan toch gaat schrijven, schrijf dan over die stuurtjes die niet slijten maar oplossen....:lol:

En zoals Riel al aangeeft, alles kan kapot......

Ondertussen de remmen rondom laten vervangen bij de dealer, al met al voor een schappelijke prijs van 540 euro all in.

En maar branden die blokken...... :pomskirt:
Menno

Menno schreef:M'n mistlampen doen 't niet meer. Nou hadden ze altijd al een paar seconden vertraging met inschakelen, dus ik vermoed dat er ergens een houterig relais zit. Voordat ik ga zoeken, iemand enig idee waar het mistlamprelais zich bevindt?
Het bleek niet het relais, maar de stekker achter de linker mistlamp, die gecorrodeerd was. (Net als de uiteinden van de kabels overigens. Eigenlijk is dat Renault ook gewoon grofvuil (N) )
rev it like a rental
Arno17

Menno schreef:
Menno schreef:M'n mistlampen doen 't niet meer. Nou hadden ze altijd al een paar seconden vertraging met inschakelen, dus ik vermoed dat er ergens een houterig relais zit. Voordat ik ga zoeken, iemand enig idee waar het mistlamprelais zich bevindt?
Het bleek niet het relais, maar de stekker achter de linker mistlamp, die gecorrodeerd was. (Net als de uiteinden van de kabels overigens. Eigenlijk is dat Renault ook gewoon grofvuil (N) )
Alleen blijft het een feest om mee te scheuren.
indolicious1980

Jongens ik heb sinds een maand een clio RS fase 2 uit juni 2002.
Alleen als ik vol optrek komt er onder mn auto een gek trillend geluid vandaan. Een collega zei me dat het een hitteschild kan zijn die een beetje trilt, maar ik lees hier op dit forum dat het ook een uitlaatspruitstuk op het subframe kan zijn.

Wie weet hier iets van of heeft het ook gehad?

Ik vind het een zwaar irritant geluid en erger me rot tijdens het rijden

Sutan
indolicious1980

Ander vraagje nog:

Ik heb de velgend van een RS phase 3 dus maatje 205/45/16

Kunnen daar eigenlijk ook banden maatje 215/45/16 op?

Ik vind 205 een beetje smal lijken
Hardcore RS

ik d8 dat de velgen maar 7 j breed zijn... dus denk niet dat dat gaat lukken.

verder sja het kan van alles zijn wat trilt wanneer komt het voor?

tijdens vol accelereren in zn 1? of altijd? of wanneer wel?

al het tijdens vol accelereren is is het waarschijnlijk je motorsteunen die verschoven zijn.
indolicious1980

Weet iemand of je ook banden 215/45/16 om de velgen van een Clio 2 RS ph 3 kan doen? Standaard zitten er banden 205/45/16 op en ik vind ze een beetje smal lijken. Ik heb eens in de wandelgangen vernomen dat je dus een centimeter bredere banden om dezelfde kan doen.

Wie geeft me goede raad???

O ja trouwens ik zit nog niet zo lang hier bij de renault Tuning Club, maar ik leer hier veel.
Overigens heb ik een ph 2 met de velgen en uitlaattraject van een ph 3
indolicious1980

@ Hardcore RS

Het irritante trilgeluid is eigenlijk alleen bij hoge toeren in zn 1 en 2 en komt echt onder mn auto vandaan. Weet jij iets van een hitteschild bij je uitlaat dan?

Sutan
Hardcore RS

nope weet ik weinig van bij mij waren het de motorsteunen, had precies hetzelfde, heb em weggebracht voor distributieriem te vervangen en weg was het
Arno17

indolicious1980 schreef:@ Hardcore RS

Het irritante trilgeluid is eigenlijk alleen bij hoge toeren in zn 1 en 2 en komt echt onder mn auto vandaan. Weet jij iets van een hitteschild bij je uitlaat dan?

Sutan
Heb wel zoiets in het begin gehad van de auto toen ik hem net had, was een demper net voor de kat, die moest worden vervangen omdat er schotjes los waren geschoten in de demper dus.

Trillen in het stuur en de hele voortrein duid meestal op een aandrijfas.
Hardcore RS

ja het is niet trillen in je stuur of de auto het is gewoon geluid, hij trekt niet minder maar klinkt gewoon zoals trrrrrr klinkt beetje gaar

zie ook:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
indolicious1980

Mn stuur trilt niet ofzo en hij trekt ook niet langzamer ofzo, het is echt alleen een trillend geluid onder de achterkant van mn auto.
Arno17

Gister een raar geluid onder de auto, reed achteruit uit de parkeerhaven en wilde daarna weg rijden, stuur helemaal naar rechts en rustig wegrijden, hoorde daarna een flink geronk en leek wel of dat band over het wegdek sleepte.
Korte rukjes aan het stuur laten een bonk bonk horen uit het vooronder van de auto, dit gebonk verdwijnt na zeg maar 1 kilometer rijden.

Ook het achteruit rijden uit een parkeervak laten een vreemd bonk bonk horen en het lijkt wel of de auto dan wat vreet aan het wegdek, zeg maar wat slippen op de vierkante meter.

Wie o wie kent dit en weet het thuis te brengen?
indolicious1980

Ik heb er ook weer een probleem bij!

Het leer onder mn versnellingspook is losgeschoten. Er is een stukje plastic afgebroken waardoor het dus loszit.

Weet iemand of je dit uberhaupt los kan kopen en hoe duur dit ongeveer is en kun je je versnellingpookknop eraf draaien ofzo??

Of kan ik het misschien lijmen ofzo?
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

indolicious1980 schreef:Ik heb er ook weer een probleem bij!

Het leer onder mn versnellingspook is losgeschoten. Er is een stukje plastic afgebroken waardoor het dus loszit.

Weet iemand of je dit uberhaupt los kan kopen en hoe duur dit ongeveer is en kun je je versnellingpookknop eraf draaien ofzo??

Of kan ik het misschien lijmen ofzo?
Garantie toch?

Gewoon henk ff bellen
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
indolicious1980

Wouter ken je Henk dan??
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Sinds zaterdag ben ik in het bezit van deze rakker.

Het gaat om deze: (1 van de 22 Bleu Artic J41 in NL)
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... C09519.jpg[/img]
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... C09503.jpg[/img]

Clio II ph3 met 72.000km op het klokkie.
De auto heeft altijd lange afstanden gereden (nooit iemand achterin gezeten zo lijkt het) en het interieur is dus nog als nieuw.
Zo ook de buitenkant.

Nu heb ik onderhand alle pagina's doorgenomen maar nergens kom ik het 'probleem' tegen dat ik heb.

Als ik de auto meer als 1min stationair laat lopen dan begint het luchtverontreinigingslampje te knipperen.
Ga je weer rijden dan gaat deze net zo snel weer uit.

Is dit geen typisch probleem? Dit hoorde ik van iemand namelijk. Dat deze motoren lastig "milieuvriendelijk"stationair lopen

Verder hoor ik volgens mij ook de middendemper trillen bij lekker doortrekken, maar voorlopig vind ik het nog wel een lekker geluidje.

Gelukkig kan ik alles zelf (zelfs distr.riem vervangen) thuis doen aangezien m'n vader chefwerkplaats is bij een Renault dealer.
Dus veel hoeft het niet te kosten (korting op onderdelen en montageuren doen we dus zelf)

Verder nog niks geen problemen, maar ik heb ehm morgen dan ook pas een week :wink:

Morgen even een nieuwe mistlamp linksvoor bestellen (steenslag) en een schakelaskering (was al toen ik ehm kocht, maar heb ik bij de prijs uit gehouden)

Tevens leg ik de auto morgen even aan de CLIP om te kijken of er nog een storing inzit van het milieulampje...

Adinsx 8)
Arno17

Adinsx schreef:Sinds zaterdag ben ik in het bezit van deze rakker.

Het gaat om deze: (1 van de 22 Bleu Artic J41 in NL)

Clio II ph3 met 72.000km op het klokkie.
De auto heeft altijd lange afstanden gereden (nooit iemand achterin gezeten zo lijkt het) en het interieur is dus nog als nieuw.
Zo ook de buitenkant.

Nu heb ik onderhand alle pagina's doorgenomen maar nergens kom ik het 'probleem' tegen dat ik heb.

Als ik de auto meer als 1min stationair laat lopen dan begint het luchtverontreinigingslampje te knipperen.
Ga je weer rijden dan gaat deze net zo snel weer uit.

Is dit geen typisch probleem? Dit hoorde ik van iemand namelijk. Dat deze motoren lastig "milieuvriendelijk"stationair lopen

Verder hoor ik volgens mij ook de middendemper trillen bij lekker doortrekken, maar voorlopig vind ik het nog wel een lekker geluidje.

Gelukkig kan ik alles zelf (zelfs distr.riem vervangen) thuis doen aangezien m'n vader chefwerkplaats is bij een Renault dealer.
Dus veel hoeft het niet te kosten (korting op onderdelen en montageuren doen we dus zelf)

Verder nog niks geen problemen, maar ik heb ehm morgen dan ook pas een week :wink:

Morgen even een nieuwe mistlamp linksvoor bestellen (steenslag) en een schakelaskering (was al toen ik ehm kocht, maar heb ik bij de prijs uit gehouden)

Tevens leg ik de auto morgen even aan de CLIP om te kijken of er nog een storing inzit van het milieulampje...

Adinsx 8)
Die komt bij Nieuwendijk vandaan, staat daar al vanaf Maart dit jaar te koop en was de laatste keer flink in prijs gezakt.

Reservewiel los in achterbak, vreemd merk bandjes erom, vond het een strak karretje en kon alleen niet het financiele plaatje rond krijgen.

Dat is dus jou geluk en wens je veel plezier met die kar, en een handige sleutelplek is nooit weg met een Clio RS.. :D
indolicious1980

Adinsk prachtige auto man gefeliciteerd!!!

Heb je deze foto's ergens in Breukelen of Loenen gemaakt? Zo ziet de achtergrond er namelijk uit.

Maar ik denk dat ik hetzelfde Euvel heb als jou met je trillende middendemper. Ik heb me eerst laten vertellen dat het een hitteschild zou zijn, maar ben hier bij een garage geweest en doe kon niet vinden dat dat het zou zijn. Van de week ff naar de Renault Dealer in Rotterdam. Hopen dat die het kan fixen.

Maar hoe kan je dat trillen nou een lekker geluidje vinden?

Als ik je zou kunnen helpen met dat luchtverontreinigingslampje had ik dat met plezier gedaan, alleen heb ik eigenlijk de ballen verstand van auto's, kan net de velgen eronder uit halen en olie en ruitenvloeistof vervangen.

Gr Sutan
Adinsx

Arno17 schreef:Die komt bij Nieuwendijk vandaan, staat daar al vanaf Maart dit jaar te koop en was de laatste keer flink in prijs gezakt.

Reservewiel los in achterbak, vreemd merk bandjes erom, vond het een strak karretje en kon alleen niet het financiele plaatje rond krijgen.

Dat is dus jou geluk en wens je veel plezier met die kar, en een handige sleutelplek is nooit weg met een Clio RS.. :D
Klopt de auto komt bij Nieuwendijk Aalsmeer vandaan.

De auto stond inmiddels voor 15750 te koop.
Ik deed een bod per email van 14500.
Daarop kreeg ik een email terug dat incl rijklaarmaken de auto 16345 ging kosten maar ze wel wilden zakken naar 15250.

Ik bleef vast houden aan 14500 en heb toen een afspraak gemaakt voor een proefrit. De auto zag er inderdaad erg strak uit.

Wel was er een mistlampglas kapot (links) en de schakelaskering.

Ik bood toen 14750, met de mistlamp, kering en beurt voor eigen kosten (ik kan het stuk goedkoper met originele onderdelen)

Dat ging niet lukken en hun zakten nog tot 15100.
Ik ben toen weg gegaan met me 06 nr achterlatend.

Maarja, toch begon het te kriebelen, en dus toch maandag 10dec terug gebeld en nog een half uur overlegd.
Het is uiteindelijk 15000 geworden, ik de mistlamp en kering, hun de rest en netjes afleveren. Totaal dus t.o.v. de prijs eerst (voor de flinke daling al) 2500 korting gekregen.

En tja, 15dec (3 dagen na m'n verjaardag) heb ik de auto dus opgehaald.

Voor de middag ben ik nog even bij m'n vader op het werk geweest en heb ik een linkermistlamp gehaald (55 bruto ex) uiteraard op rekening van me pa, dus euro of 50 gaat het max kosten.
Die zet ik er vanmiddag nog even in, al zei m'n vader al dat misschien de abs regelunit er voor zit, dus de auto moet toch even op de brug thuis.
Maar dan kan ik meteen de velgen ff schoonmaken.
sutan schreef: Adinsk prachtige auto man gefeliciteerd!!!

Heb je deze foto's ergens in Breukelen of Loenen gemaakt? Zo ziet de achtergrond er namelijk uit.

Maar ik denk dat ik hetzelfde Euvel heb als jou met je trillende middendemper. Ik heb me eerst laten vertellen dat het een hitteschild zou zijn, maar ben hier bij een garage geweest en doe kon niet vinden dat dat het zou zijn. Van de week ff naar de Renault Dealer in Rotterdam. Hopen dat die het kan fixen.

Maar hoe kan je dat trillen nou een lekker geluidje vinden?

Als ik je zou kunnen helpen met dat luchtverontreinigingslampje had ik dat met plezier gedaan, alleen heb ik eigenlijk de ballen verstand van auto's, kan net de velgen eronder uit halen en olie en ruitenvloeistof vervangen.

Gr Sutan
De prachtige foto's heb ik 2 huizen naast waar ik woon gemaakt ;)
Jaja, ik woon op een mooi plekje een stukje achter Arnhem.

Het trillen is nog niet erg, toevallig dat ik laats even onder de auto keek, maar ik ga er straks als ik de auto op de brug heb staan er meteen even naar kijken.

Uitlezen wordt volgende week een keer denk ik.

In ieder geval bedankt voor de felicitaties (Y)

PS: passen 15" stalen velgen om de remklauw heen? Ik heb nog 185/60 R15 winterbanden liggen...

Overigens voor jullie beeldvorming, deze mogelijkheid heb ik gelukkig thuis :)

Hier staat de R19 nog op de brug waar ik 2 weken geleden winterbanden op heb gelegd.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y184/a ... 007797.jpg[/img]
Arno17

Dat trillen kan ook de middendemper zijn waar een schotje los ligt.

Ik had dit ook in het begin, vooral met doorhalen in 2 en 3.
De demper voor de kat werd toen vervangen en het was weg, met slaan tegen die demper kom je er achter.
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Die problemen met de middendemper(losse schotjes resoneren bij 4000rpm) was alleen bij de ph2, dacht ik, heb ik toen ook gehad.

Ik heb nu een ph3. Ook één van de 22 blue artic dus...
indolicious1980

@ Arno: Ik heb ook fase 2 en inderdaad met doorhalen in 2 en 3 maar volgens mij ook in zn 1 als ik doortrek.

Ik heb al op een brug gestaan en toen moest ik gassen. Die garage keek alleen of mn uitlaatsysteem ergens tegenaan trilde maar dat was dus niet het geval. Hoe duur is eigenlijk zo'n nieuwe dember voor je pussycat bij een renault garage?

Sutan
indolicious1980

@ Ron:

Heb je het trillen bij jouw PH2 nooit laten fixen dan??
Arno17

was bij mijn nog onder garantie, mede omdat ik een zeikerd ben in het geval van rammeltjes en geluidjes.( ja de rest van de rammels neem ik voor lief..:lol: )

De monteur ging met mij mee een stukje rijden, raampjes open en knallen in 2 en 3.

Daarna op de brug een tikken tegen die gloeiende pijp, het rammelen was snel te horen.

De prijs weet ik niet exact voor dat grapje, maar de verkoper zijn porem stond op onweer.
Later hoorde ik dat het zo;n 400 a 500 euro kost.
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

indolicious1980 schreef:@ Ron: Heb je het trillen bij jouw PH2 nooit laten fixen dan??
Natuurlijk wel! Daar blijf je echt niet mee rijden. Als je hem door de 4000rpm trapte zag je alle mensen in de straat omkijken! Dat maakte echt een rot herry. Als 'ie op de brug staat kun je door tegen de middendemper te slaan horen of de schotjes los liggen. Dat ding is toen onder coulance vervangen; toen 'ie 1-1/2 jaar oud was.
indolicious1980

Jongens er staat nu op marktplaats een zwarte CLIO RS PH 3 met bouwjaar 2004-08 met 22500 km voor 11.000 euro.

Lijkt mij geen zuivere koek!!

Wat denken jullie?
Marco (ClioII)

indolicious1980 schreef:Jongens er staat nu op marktplaats een zwarte CLIO RS PH 3 met bouwjaar 2004-08 met 22500 km voor 11.000 euro.

Wat denken jullie?
Deze staat al vrij lang te koop. Zag hem een maandje of 3 terug ook al op Marktplaats staan.
franx

Problemen met m'n Ragnotti 08-2003 ; splitter gescheurd na verlaging icm stoeprand...

verder niks :D

**edit** vorige eigenaar ; aandrijfassen en iets met stuurbekrachtiging

Er zit bijna niks op dus gaat er weinig kapot :wink:
Adinsx

indolicious1980 schreef:Jongens er staat nu op marktplaats een zwarte CLIO RS PH 3 met bouwjaar 2004-08 met 22500 km voor 11.000 euro.

Wat denken jullie?

ABSOLUUT NIET KOPEN!!!!!!!!!!!

Ik heb contact gehad met die beste man want die auto leek mij wel wat.
Inderdaad erg goedkoop.

Het kenteken (**-PK-SK) heb ik door m'n vader laten controleren bij Renault. Daar kwam weinig uit. Ook de km.stand klopt.

Echter ik vertrouwde het niet, de auto was niet verzekerd, stond pas 12 dagen op zijn naam etc..

Hij mailde mij dat de auto van zijn vrouw was en deze er bijna niet meer mee reed.

Ik ben aan het speuren gegaan met Google op zijn telefoonnummer, zijn naam, email adres, advertentietekst etc.. etc..

Daar kwam ik achter het volgende:
-hij is geen particulier want heeft al 10tallen andere auto's aangeboden
-Hij heeft de auto in september en november ook al aangeboden

Er klopte gewoon een hoop niet.

Nog verder zoeken en ik kwam via de Cache functie van Google erachter dat de auto op schadeauto's onderdeel van martkplaats heeft gestaan.

Een 'elektronische storing' zou de auto hebben.
Geen zuivere koffie dus.

Ik heb de adverteerder hiermee geconfronteerd per email en spontaan haalde hij het bod weg (2x zelf onder andere naam was ik al achter) en veranderde die in elke advertentie zijn telefoon nummer met + en - tekens er tussen.

Als ik het goed heb: 06-15 16 17 19 of zo iets.

Goed ik was dus enorm pissed dat die kerel mij gewoon voor de gek hield en heb met marktplaats contact gezocht.
hun heb ik al mijn bewijs gestuurd maar ze hadden een officiele aanklacht van de politie nodig en konden dan al hun medewerking geven.

Daar is het niet meer van gekomen en ik ben verder gaan zoeken.

Please meld dit dus overal, mocht er iemand naar kijken.
DOE DIT DUS NIET! :worship:
indolicious1980

Adinsk goed speurwerk man!! Je zou bij CSI ofzo moeten gaan werken.....

Ik vond het al zo verdacht goedkoop!!

Zo'n bakkie uit dat jaar met zo weinig kilometers is denk ik wel zo'n 17 k waard!!

Maar wat een oplichter die kerel.

Nou de beste wensen in ieder geval

Enne natuurlijk de rest hier ook

Sutan
Arno17

Het blijft altijd oppassen met kopen via internet, zoals al eerder gemeld is Google hier je vriend.

Marktplaats doet hier verder niks mee, totdat er harde bewijzen zijn, anders zou marktplaats.nl de hele dag bezig zijn om alle mails te onderzoeken en de advertenties te verwijderen.

Marktplaats is alleen een plek om je waar aan te bieden hoe lullig het ook klinkt.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb vandaag even in FISH gekeken (Fraude & Informatie Systeem Holland, zeg de informatie en "zwart lijst" van alle verzekeraars in NL).

Tis een schade auto geweest, volgens mij Loss verklaard.

Schade aan voorzijde. Geen zin om even verder te kijken.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Plaats reactie