Niels en Mike's GTT project

Vertel hier alles over je project.
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

We waren al een klein beetje op weg met dit project, dus ook tijd om eens keer een project-topic aan te maken.
Sinds ik me clio 16v heb ben ik ook helemaal gek geworden op 5jes, en mike(pcman) is ook al jaren een renault freak :p

Om de kosten nog een beetje leuk te houden doen we dit project met z'n tweeen.
Vooral voor mij als arme student :biertjuh: wel handig.


Eerst even een paar pics van de 5 zoals we deze gekocht hebben, het betreft een fase 1 5gtt met fase 2 blok.

[img]http://www.n-nijenhuis.nl/fotos/01.jpg[/img] [img]http://www.n-nijenhuis.nl/fotos/02.jpg[/img]

Het was eerst de bedoeling om er nog een tijdje mee rond te rijden, maar daar maakte een ritje naar Duitsland een einde aan :p
Hierna waren we wel verplicht om er maar meteen goed aan te beginnen.

Afbeelding Afbeelding

We hebben zoals gezegd al een klein begin gemaakt, het blok is al uit de auto en ligt al helemaal uit elkaar.
Vandaag hebben we de 5 van binnen compleet gestript.
De waslijst met dingen die we nog te doen hebben is nu nog oneindig lang :lol:
Het is de bedoeling om hem compleet op te knappen en over te spuiten, en motorisch ook flink aan te pakken.

Nog een paar :foto: van het blok, een dooie zuiger en de bijna kale 5

[img]http://www.n-nijenhuis.nl/fotos/05.jpg[/img]

Afbeelding

[img]http://www.n-nijenhuis.nl/fotos/07.jpg[/img]

[img]http://www.n-nijenhuis.nl/fotos/08.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Niels-16v op zo 2 dec 2007 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Zo ziet er veelbelovend uit (Y) Wat ben je precies allemaal van plan?
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

DennisT schreef:Zo ziet er veelbelovend uit (Y) Wat ben je precies allemaal van plan?
Heb t er ff bijgezet :)
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

ga zo door ! maar die zuiger is inderdaad erg gaar ! wat heb je er
mee gedaan in duitsland ?? :lol:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Dnns schreef:ga zo door ! maar die zuiger is inderdaad erg gaar ! wat heb je er
mee gedaan in duitsland ?? :lol:
Warm gelopen, wat ik begrepen heb.
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Frits schreef:
Dnns schreef:ga zo door ! maar die zuiger is inderdaad erg gaar ! wat heb je er
mee gedaan in duitsland ?? :lol:
Warm gelopen, wat ik begrepen heb.
Idd, op volle druk en gassen maar :p
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

Niels-16v schreef:
Frits schreef:
Dnns schreef:ga zo door ! maar die zuiger is inderdaad erg gaar ! wat heb je er
mee gedaan in duitsland ?? :lol:
Warm gelopen, wat ik begrepen heb.
Idd, op volle druk en gassen maar :p
Doe je goed (Y) :lol:
pcman
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 2 jan 2006 12:19
Car: Clio IV Estate
Locatie: Doetinchem

bij 180km/h op de tomtom hield het op :P
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

dat is 190 op de teller.. is dat normaal voor een 5 GTT? die moeten
toch wel een stukje harder kunnen? of was het blok al gaar? :)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

voor een standaard 5gt houdt het na 180-190 op de teller al snel op, voor de wind kun je 200 halen, bergaf wellicht 210.

maar dan zou ik eerst nationale nederlanden eventjes bellen voor een nabestaandenpolis.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Haha die Pierre, het leven in een 5 begint pas boven de 200 8)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

190 vind ik altijd een mooi moment om naar z'n 5 te schakelen :P
rev it like a rental
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Dnns schreef:dat is 190 op de teller.. is dat normaal voor een 5 GTT? die moeten
toch wel een stukje harder kunnen? of was het blok al gaar? :)
Met een goed blok is 200+ makkelijk haalbaar, het is de vraag of je dit wilt me een 5.
Maar het blok was niet helemaal vers meer nee :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

mijn stamdaard gtt liep met gemak over de 200 op de teller. Als je dat niet eens haald is er toch wat mis volgens mij. En dan liggen ze nog steeds lekker op de weg vind ik. alleen de standaard remmetjes heb je zo warm als je een noodstop moet maken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Menno schreef:190 vind ik altijd een mooi moment om naar z'n 5 te schakelen :P
Hehe waar houd jouw teller op?

Ik heb 235 toch wel als max gehad, die van jou gaat nog ff verder vrees ik :)

En afgezien dat de deuren open beginnen te staan ligt ie nog prima op de weg.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nou... Het zal wel aan mij liggen, maar een standaard GTT gaat echt niet heel veel harder dan 200. Op de klok zal het er misschien overheen gaan, maar je bent al snel een held als je 200 echte kilometers rijdt met een STANDAARD GT. Daar zijn ze ook niet echt op berekend, heb ik het idee. :) Gieren, loeien, herrie... En inderdaad: als je dat van plan bent te gaan doen, check je remmen of upgrade ze effe van tevoren. ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik zei ook op de teller. Die dingen lopen standaard een 205 km/h ongeveer, dat is op de teller toch zeker wel 215. En dat lukt echt wel, vaak genoeg geprobeerd. Dus als je niet eens de 200 op de teller haald dan haal je naar mijn mening 185-190 echte km's misschien en is hij dus niet echt fris meer
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb met standaard GT en Devil pijp 220 op de teller gereden en nee daarbij week de teller niet mega af, dus 200+ GPS zal ie toch wel gehaald hebben.
Kep later nog es met een TomTom gereje en toen was 180 ietsje minder als 170 echte kms en dat was met dezelfde tellerbak.
En die 235 zal toch ook wel richting de 220 echte gps snelheid zijn geweest :p

Maargoed c'est`finit, kep em nu al bijna 2 jaar niet meer...
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Steven schreef:Ik heb met standaard GT en Devil pijp 220 op de teller gereden en nee daarbij week de teller niet mega af, dus 200+ GPS zal ie toch wel gehaald hebben.
Kep later nog es met een TomTom gereje en toen was 180 ietsje minder als 170 echte kms en dat was met dezelfde tellerbak.
En die 235 zal toch ook wel richting de 220 echte gps snelheid zijn geweest :p

Maargoed c'est`finit, kep em nu al bijna 2 jaar niet meer...
Achja, wat is er nou leuk aan topsnelheid, het is een keer leuk om te doen, ff kijken wat ie kan.
Ik hou het bij stoplichtsprintjes :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nee, stoplichtsprintjes zijn leuk (S) . Je kunt alleen hardrijden op stukken waar je niet voluit kunt gaan :D . Bochten dus >-)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Tom schreef:nee, stoplichtsprintjes zijn leuk (S) . Je kunt alleen hardrijden op stukken waar je niet voluit kunt gaan :D . Bochten dus >-)
Ja ok, stelletje topic vervuilers :lol: :gun:
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

ik heb een hele discussie opgang gebracht zie ik .. :p :lol:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

deze 5 was ik de eerste nederlandse eigenaar van! (16 jaar geleden ongeveer :) )

paar jaar met plezier in gereden en nog gevolgd toen ik hem verkocht had.
is nu toch al een jaar of 10 uit mijn gezichtsveld en de laatste 2 jaar dook ie af en toe hier op het forum weer op.

deze auto heeft erg veel meegemaakt kan ik met zekerheid vertellen.
niet negatief bedoeld maar hoe is het met de roest onder in de dorpels waar de achterschermen beginnen? (onderkant B stijl zeg maar)

verder heeft ie ook behoorlijk schade gehad heb ik gehoord en roest zon beetje overal.

was mede 1 van de redenen dat ik hem toendertijd verkocht heb.
was ook ergens info van te vinden hier op het forum geloof ik.

anyway veel succes en plezier met jullie hobby bak
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Steven schreef:
Menno schreef:190 vind ik altijd een mooi moment om naar z'n 5 te schakelen :P
Hehe waar houd jouw teller op?

Ik heb 235 toch wel als max gehad, die van jou gaat nog ff verder vrees ik :)

En afgezien dat de deuren open beginnen te staan ligt ie nog prima op de weg.
Mijn teller geeft (puur toeval) Echte kilometers aan. Met 't atmosferische motortje heb ik 'm weleens op 245 gehad, op de autobahn. Motorkap en ruitenwissers gaan dan wel een eigen leven leiden, maar hij bleef wel netjes sporen. Huidige top heb ik nog niet geprobeerd :)
rev it like a rental
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Dat wordt nodig tijd dan. >-)

Met mijn 5 rij ik op de Autobahn probleemloos continue 180-190. Alleen dat lawaai van de deuren is irritant.

[ontopic] Veel plezier met de wederopbouw! En alvast sterkte. :lol:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

mark 5t schreef:deze 5 was ik de eerste nederlandse eigenaar van! (16 jaar geleden ongeveer :) )

paar jaar met plezier in gereden en nog gevolgd toen ik hem verkocht had.
is nu toch al een jaar of 10 uit mijn gezichtsveld en de laatste 2 jaar dook ie af en toe hier op het forum weer op.

deze auto heeft erg veel meegemaakt kan ik met zekerheid vertellen.
niet negatief bedoeld maar hoe is het met de roest onder in de dorpels waar de achterschermen beginnen? (onderkant B stijl zeg maar)

verder heeft ie ook behoorlijk schade gehad heb ik gehoord en roest zon beetje overal.

was mede 1 van de redenen dat ik hem toendertijd verkocht heb.
was ook ergens info van te vinden hier op het forum geloof ik.

anyway veel succes en plezier met jullie hobby bak
Oke wel geinig om te horen, en de roestplekken vallen erg mee, ja de standaard plekken.
Hij heeft idd ook schade gehad, maar hier is weinig van terug te vinden.
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Een beetje fotoshoppen is altijd leuk, zoiets moet het worden :smoke: :bang:

[img]http://www.n-nijenhuis.nl/fotos/5gtt800x600.jpg[/img]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

overspuiten is zonde.
ik vindt die antaciet grijze metallic kleur juist super!
dat fel blauw krijg je spijt van naar verloop van tijd.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ieder zn smaak, maar ik zou em lekker origineel fase 1 laten! (Y)
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Hij wordt zowieso overgespoten, blauw lijkt me echt een super kleur.
Maar er is nog niks definitief beslist :p
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Persoonlijk zou ik ook niet die kleur kiezen. Met blauw is niks mis maar dit is wel heel erg blauw :p
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Gewoon netjes phase 1 houden in zijn originele kleur, dat blauw is me daar een partij schreeuwerig. :)
.:: TurboPowerr ::.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

laat ze het ff zelf bepalen hoe hij word. anders wordt het ook zo'n eenheids worst
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Misschien komt het door de photoshop en valt het allemaal wel mee.

Mooi blauw is niet lelijk :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Tino schreef:Gewoon netjes phase 1 houden in zijn originele kleur, dat blauw is me daar een partij schreeuwerig. :)
Het is ook een schreeuwerige auto :p
Plaats reactie