Koppelingsplaat vervangen RSi '95

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

We gaan proberen van 't weekend de platen van mijn RSi te vervangen echter hebben we allen nog geen idee hoe we erbij gaan komen!

Moet het blok eruit? Moet 't blok een beetje omhoog en kan je er van onder bij? Kan je er vanuit de wielkast bij?

Ik ben vast niet de eerste, ik hoop dat iemand ons hier een hoop moeite kan besparen en de trick alvast een beetje kan uitleggen!

Voor de gene die 't willen weten: Clio 1 ph2 357E, F3P blok, JB3 bak (zo zegt Dialogys)

:worship:
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Er word gevreesd dat het blok er in zijn geheel uitmoet, wie kan me alsjeblieft vertellen dat dit niet nodig is.. (U) :sad:

't subframe zit bij mij in de weg..
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Het moet lukken zonder het blok eruit te halen. Met wat draaien van de bak en evt. wat ruimte maken tussen subframe en chassis (bouten losser draaien) moet het passen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Eruit halen werkt sneller.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Kan wel blijven zitten, heb het ooit gedaan bij zon ding.
Kan wel zijn dat ik toen het thermostaathuis eraf heb geschroefd, dat moet bij een 16v weet ik zeker, maar weet niet zeker meer of dat bij een RSI ook moet.

Subframe aan de bestuurderskant de bouten los of eruit draaien geeft je ook net effe wat meer ruimte.

Ik neem wel aan dat er geen ABS op zit? Anders kan ie er practisch niet naar boven uit
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

canonballman schreef:Kan wel blijven zitten, heb het ooit gedaan bij zon ding.
Ik neem wel aan dat er geen ABS op zit? Anders kan ie er practisch niet naar boven uit
Hij heeft idd geen ABS.
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

canonballman schreef:Kan wel blijven zitten, heb het ooit gedaan bij zon ding.
Kan wel zijn dat ik toen het thermostaathuis eraf heb geschroefd, dat moet bij een 16v weet ik zeker, maar weet niet zeker meer of dat bij een RSI ook moet.

Subframe aan de bestuurderskant de bouten los of eruit draaien geeft je ook net effe wat meer ruimte.

Ik neem wel aan dat er geen ABS op zit? Anders kan ie er practisch niet naar boven uit
Naar boven lijkt zowiezo een no-go, van onder zit je dus tegen 't subframe aan te kijken en 't lijkt dat hij ook niet een stukje op kan schuiven omdat hij dan tegen de wielkast e.d. daar aankomt.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Het lijkt heel veel werk maar met 2 uur is je motor er wel uit.
En als je motor ernaast staat is het vervangen van je koppeling een makkie. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Precies, je kijkt er tegenop om die motor eruit te halen.

Maar wat dingetjes lossen, takel eraan en hopsa. Die is er net zo snel weer in.

Het gefrunnik in die motorruimte met die boutjes van de plaat, het centreren, vervangen van de keerring ... beeh, het gemak van dat blokje voor je hebben liggen is zelfs een uurtje meer werk waard (Y).

Bovendien vind je links en rechts misschien nog wat dingetjes, slecht stekkertje hier, rot kabeltje daar, poreus slangetje zus.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Zelf kan ik 't niet, een kennis die graag aan renaults knutselt (Heeft zelf 2 alpines, 11 turbo, en 3 5jes) durft het niet aan.. (auto van een ander.. etcetc) en ziet het denk ik gewoon simpelweg niet zo zitten om in zijn vrijetijd en eventuele bellemeringen/risicos voor mij...

Hier maar 'ns rond kijken :)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

alexs schreef: een kennis die graag aan renaults knutselt (Heeft zelf 2 alpines, 11 turbo, en 3 5jes) durft het niet aan.. :)
Als je een beetje kan sleutelen is het echt niet moeilijk. Zo'n RSI motor stelt echt niet zoveel voor. :)

Ik heb bij mijn RSI toen de koppeling, distributieriem, waterpomp, diverse pakkingen en alle vloeistoffen vervangen. Vrijdagavond het blok eruit getakeld, op zaterdag alles vervangen en s'avonds kon ik weer vlammen. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Roy schreef:
alexs schreef: een kennis die graag aan renaults knutselt (Heeft zelf 2 alpines, 11 turbo, en 3 5jes) durft het niet aan.. :)
Als je een beetje kan sleutelen is het echt niet moeilijk. Zo'n RSI motor stelt echt niet zoveel voor. :)

Ik heb bij mijn RSI toen de koppeling, distributieriem, waterpomp, diverse pakkingen en alle vloeistoffen vervangen. Vrijdagavond het blok eruit getakeld, op zaterdag alles vervangen en s'avonds kon ik weer vlammen. :)
Die gasten die mijn rsi blok eruit hebben gehaald waren binne 3 uur ook richting huis aant rijden. en indd je ziet direct hoe alles ervoor staat.
Je vind vast iemand alex :wink:
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Daan2D schreef: Je vind vast iemand alex :wink:
Zoek tocht is begonnen... :beer:
Plaats reactie