[5 Alpine turbo] Martijn -> wauw..een update :)

Vertel hier alles over je project.
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

Heeft iemand hier ervaring met het uit elkaar halen en weer in elkaar zetten van AT versnellingsbakken ?

Zo ja , is de bak deelbaar zonder het voorste stuk er af hoeven te halen ? ( stuk met schakelmechaniek.
En zo niet, hoe krijg je het voorste stuk er af, de schakelvork blijft achter een versnelling hangen en je kunt hem ook niet draaien zodat hij er omheen valt :S

iemand iets ?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

informeer eens bij kanonskogel-man :p :wink: das de versnellingsbak specialist. die zal je dat wel kunnen vertellen denk ik
R5GTT. Drive it like you stole it
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

:wink:
Laatst gewijzigd door ericon op zo 12 aug 2007 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Martijn. schreef:Heeft iemand hier ervaring met het uit elkaar halen en weer in elkaar zetten van AT versnellingsbakken ?

Zo ja , is de bak deelbaar zonder het voorste stuk er af hoeven te halen ? ( stuk met schakelmechaniek.
En zo niet, hoe krijg je het voorste stuk er af, de schakelvork blijft achter een versnelling hangen en je kunt hem ook niet draaien zodat hij er omheen valt :S

iemand iets ?
dat voorstuk moet er helemaal af helaas. Het moeilijkst is die grote moer waar die plastic vertanding op zit eraf te halen. Zelf is het me steeds gelukt met een giga waterpomptang.
Deze moer moet later ook weer supervast. Borgmiddel gebruiken!

Klopt dat de vork blijft haken, maar het moet lukken. Beetje gepast zinvol geweld toepassen.

Geef me ff een pm als je het lukt de synchromeshring vd 2e versnelling te bestellen. Die heb ik ook nodig.
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

ericon schreef:Hoi Martijn

Ik vond de jouwe zo mooi dat ik er ook maar 1 heb gekocht :D
[img]http://img66.imageshack.us/img66/4232/verkl02xe9.jpg[/img]
Helaas weet ik niets van versnellingsbakken.
Alleen dat de alpine bak uit 2 gedeelte's bestaat, die volgens mij gemakkelijk van elkaar verwijderd kunnen worden.
Ik durf er geen vergif op in te nemen maar ik meen dat ik dit ergens gelezen heb.

Ik las dat er geen hemeltje meer in zit?.
Ik wil de mijne er 1 dezer dagen uit halen, als je niets vind mag je de mijne wel even overtrekken hoor.

Dit zegt trouwens partsbase over jou zuigers:

Bestelnummer:021 09 00
Omschrijving:Zuiger
Merk:Mahle
Bruto €:192,70

Bestelnummer:021 WN 23
Omschrijving:Cilinder
Merk:Mahle
Bruto €:49,80

Bestelnummer:021 09 90
Omschrijving:Kitset
Merk:Mahle
Bruto €:258,00

Bestelnummer:08-335600-00
Omschrijving:Zuigerveerset (1-cyl)
Merk:Goetze
Bruto €:28,20

6444M STD Set Hoofdlagers GLYCO / FM 19,15
54.785/54.805x58.731/58.750x19.500x1.950mm.
data: 10/1975 -
6444M 0.25 Set Hoofdlagers GLYCO / FM 20,30
data: 10/1975 -
6444M 0.50 Set Hoofdlagers GLYCO / FM 19,90
data: 10/1975 -
6444M 0.75 Set Hoofdlagers GLYCO / FM 21,25
data: 10/1975 -

groetjes !
Tof man ! die ouwe bakjes zijn veel leuker dan zo'n nieuwe auto :D
ga je haar ook uit elkaar halen nog , of valt de ellende wel wat mee bij de joue ?

thanks voor de prijzen, ziet alweer dat er nog maar wat overuren bij moeten :P
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

robert schreef:
Martijn. schreef:Heeft iemand hier ervaring met het uit elkaar halen en weer in elkaar zetten van AT versnellingsbakken ?

Zo ja , is de bak deelbaar zonder het voorste stuk er af hoeven te halen ? ( stuk met schakelmechaniek.
En zo niet, hoe krijg je het voorste stuk er af, de schakelvork blijft achter een versnelling hangen en je kunt hem ook niet draaien zodat hij er omheen valt :S

iemand iets ?
dat voorstuk moet er helemaal af helaas. Het moeilijkst is die grote moer waar die plastic vertanding op zit eraf te halen. Zelf is het me steeds gelukt met een giga waterpomptang.
Deze moer moet later ook weer supervast. Borgmiddel gebruiken!

Klopt dat de vork blijft haken, maar het moet lukken. Beetje gepast zinvol geweld toepassen.

Geef me ff een pm als je het lukt de synchromeshring vd 2e versnelling te bestellen. Die heb ik ook nodig.
Neem aan dat je de grote plastic moer bedoelt die om de km teller hangt, klote ding zit idd goed vast :(, moet dus met nog minder liefde dan dat ik al deed :P .. Dingen voor de eerste keer uit elkaar halen blijft lastig, maja voor alles moet een eerste keer zijn !

Je hoort het van me als ik zo'n ding heb opgescharreld..!
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Martijn. schreef: Tof man ! die ouwe bakjes zijn veel leuker dan zo'n nieuwe auto :D
ga je haar ook uit elkaar halen nog , of valt de ellende wel wat mee bij de joue ?
Best nog wel wat werk in hoor, maar het hoeft ook niet meteen klaar.

Eerst rijdend maken en dan deel voor deel aanpakken.
Daarna in de winter een keer laten spuiten.

Ik zit te denken om de auto een anti roestbehandeling te laten geven, als ik de achterschermen ga vervangen.
Maar daar ga ik me nog in verdiepen.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

Zo...de AT is weer tevoorschijn gehaald en het werk is eindelijk begonnen na een jaar van laks- luiheid :beer:
Ze is nu van buiten compleet kaal gemaakt en kan het schuren beginnen
[img]http://www.fotothing.com/photos/5aa/5aa ... 1d5bd3.jpg[/img]

Ze heeft nog wel een gaatje in haar buik maar vormt geen probleem
[img]http://www.fotothing.com/photos/f0f/f0f ... 37919d.jpg[/img]
even er uitflexen en een nieuw stuk er in lassen.
Voor de rest is de bodem nog goed en hard, onder alle rubbers kwamen ook geen schokkende dingen tevoorschijn alleen wat kleine randjes wat wat aandacht behoeft dus al met al valt dat weer mee !

Tot zover een kleine update, ga ervan uit dat er meer snel volgen 8)
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

2 dagen schuren en schuren en schuren heeft toch meer rotte plekken tot gevolg dan ik verwachtte, de vorige knutselaar had er al meerdere stukken ingelast waaronder het helemaal wegrot en de nieuwe stukken zijn al sneller weggeroest dan de originele delen dus daar ben ik wat minder blij mee maar al met al zo goed als de gehele motorruimte geschuurd ( de flex is mijn grote vriend :) )

[img]http://www.fotothing.com/photos/575/575 ... d64802.jpg[/img]

Zo als je kunt zien moest van het rechter voorscherm de gehele bolle kant afgehaald worden doordat het dwars door het (ooit) nieuw gelaste stuk heen roestte.

[img]http://www.fotothing.com/photos/02d/02d ... 1adc3c.jpg[/img]

Een paar kleinere gaten in het andere scherm wat wel makkelijk te verhelpen is, zitten ook nog paar rotte stukjes binnen in hoekjes waar je haast niet bij kunt.

[img]http://www.fotothing.com/photos/cbb/cbb ... 00222f.jpg[/img]

De bodem achterin ook een stukje uitgeflexed, moet nog een groter stuk uit was echt goed aan z'n eind, eerst maar even op zoek naar een nieuw stuk bodemplaat.

Voor de rest het gehele dashboard maar verwijders om onderin bij hoekjes te komen en de deurscharnieren te kunnen verwijderen.
Al met al nog een aantal dagen schuren en dan een aantal dagen lassen.

Groeten !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Al met al een beste klus ......ik ga me er ook ooit aan wagen, als ik wat kan vinden .
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

toch zou ik er nog steeds eerst eens een nachtje over slapen (S) :p :wink:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Florus schreef:toch zou ik er nog steeds eerst eens een nachtje over slapen (S) :p :wink:
Ach ik heb jou als vriend ........ :wink:
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

En hoe staan de zaken hier?
toch nog niet van de aardbol verdwenen hoop ik :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

hij heeft een betere cas gekocht
verder weet ik het nog nie
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

ssshhhhh.......bijna een update !
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

291
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

de kleur?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

komt er een oude radio in? :lol:
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

:lol: :lol: :lol: nee sorry, radio keuze heb ik niet eens over nagedacht nog
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

injectie ofzo?
of ben je een daschboard aan het fixen?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

(S)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

je kunt ook gewoon nog vager dan vaag wezen... :~
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

das het binnenwerk van een volvo turbo ecu
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Megasquirt (Y)
rev it like a rental
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

mark 5t schreef:das het binnenwerk van een volvo turbo ecu
Hahhahha. Dat weet hij weer. :wink:

Maar als dat in dat 5-je komt.... :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

En de koelkast gaat naar.......











Menno... het vriesvak is voor sven omdat die er als eerste het dichtst bijzat :smoke:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

doe eens wat fotos van de carosserie en dergelijke.
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

komen er nog aan, morgen waarschijnlijk de grondverf erop ! zal dan weer even wat pica's maken !
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

Zo grondverf zit er nog niet op, trage dagen laatste tijd (S) morgen
weer verder met schuren, het dak is echt een bitch qua strak krijgen, allemaal flauwe hobbels erin.
Ze is al bijna een cabrio geworden :D

Ben wel bezig geweest een inlaat te modelleren, iemand een idee of het een nadelig effect is om de injectors recht te plaatsen in plaat van onder een hoek en waarom dat is ?

[img]http://www.fotothing.com/photos/553/553 ... 2d864c.jpg[/img]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

heb ik al eens eerder gezien op een gt..

wervelen gaat zo minder iig.. maar ja, clio 16V spuit het ook direct op de kleppen
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Martijn. schreef:, iemand een idee of het een nadelig effect is om de injectors recht te plaatsen in plaat van onder een hoek en waarom dat is ?
je moet ervoor zorgen dat ze zo min mogelijk op de inlaatwanden spuiten.
Inlaatwanden zijn relatief koud, en een gedeelte loopt dan zo vloeibaar door de motor. hoog verbruik, veel lastiger afstellen e.d.
Op de inlaatklep richten (lastig!) is ok. De klep is heet en de benzine verdampt daardoor wel. Ik heb voor optimale plaatsing de injectoren in de kop gemonteerd ipv in het spruitstuk.

Let op de ruimte voor je benzinerail, en op hoe je die vastmaakt. Je heb niet zoveel ruimte daar. Of flexen natuurlijk.

Als je een turbo hebt: korte inlaatbuizen!
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

zo krap is het daar toch niet? je zit alleen met de dynamo en dat hoekje waar de ontsteking op staat
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ maarten jan dynamo en ontsteking heb je juist geen last van bij een gtt
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

dit is toch een AT? of mis ik iets :shame:
Plaats reactie