Steven schreef:Vroeger ging de verwarming altijd via een dubbel stuk van de uitlaat, alleen beetje naar als je uitlaat daar net daar lekgaat
Verder is een kachelradiateur een onderdeel van je koelsysteem, zeker bij een GT op hete dagen met ene rondje circuit ofzo, kan het nog wel es handig zijn om je motortje wat extra te koelen.
Electrisch verwarmen kost echt veel vermogen en is nog storingsgevoeliger dan gewoon je koelsysteem gebruiken.
Anders waren alle autos wel met electrische kachel uitgevoerd...
Het koelwater gaat ten alle tijde door de radiator, enigste wat je doet is de schuif open zodat er warme lucht in je auto komt...
Dus extra koelen klopt, echter krijg je het dan wel warm in de auto
Op de blauwe is de radiator niet eens opgenomen in het koelsysteem, en koelproblemen....moa...niet echt last van...
Alleen wel koud met dit weer
Duupke (Ronald) schreef:tyberium schreef:Even een update:
Ik he de slangen weer in de juiste om gezet. Volgens mij lekt er nu geen vloeistof meer weg. Heb er net een uur mee rondgereden.
Wellicht heb ik mazzel gehad. Eerst maar eens dat dempingsmateriaal uitknijpen dat onder de vloerbedekking ligt. Zit nogal wat koelvloeistof in.
Blijft toch vreemd dat ie blijkbaar kan gaan lekken als je m verkeerd om aansluit. Zit er geen terugloop in ofzo?
Ik heb afgelopen week het kacheltje van de Clio van mijn vrouw gerepareerd. Volgens mij hadden daar de pijpjes verschillende diameters. Het scheelde niet veel maar de slangen konden er iig. maar op 1 manier op.
Kan dus bij de 5 op 2 manieren, echter wat ik denk dat er is gebeurt, dat er idd 2 verschillende diameters zijn, en de slang niet goed heeft afgedicht, terwijl het op eerste instantie wel zo leek, alleen bij opbouwen van de druk zal er bij de aansluitingen bij de kachel wel wat naar binnen zijn gelekt door die "super" afdichting
Blue Renault 5 1.4 GTT Combat , Grey Renault 5 1.8i 16v tuned Combat ( still building ).