ja indd, maar ik weet niet cker of dat dat de orginele is, volges mij hangt er een andere onder, als dat kan tenminsteis dat je ouwe bak van de 1.4?
mijn clio project in volle gang
hallo
nou ben ik met mijn nieuwe motorblok bezig, en toen ik de injectoren er uithaalde zag ik dat er een scheurtje in 1 van de injectoren zit..
nu is mijn vraag wat voor injectoren kan ik nu beste nieuw kopen en evt waar?
het blok is een 1700 turbo uit een volvo 480..
hoop dat iemand mij kan helpen
gr arjan
nou ben ik met mijn nieuwe motorblok bezig, en toen ik de injectoren er uithaalde zag ik dat er een scheurtje in 1 van de injectoren zit..

nu is mijn vraag wat voor injectoren kan ik nu beste nieuw kopen en evt waar?
het blok is een 1700 turbo uit een volvo 480..
hoop dat iemand mij kan helpen
gr arjan
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
je moet een gte/gtx/gt-turbo bak eraan zettten een JB3 dus
een jb1 gaat niet werken. of natuurlijk een 480turbo versnellingsbak, of een clio 16v bak.
maar je hebt dan ook zoiezo andere assen nodig
een jb1 gaat niet werken. of natuurlijk een 480turbo versnellingsbak, of een clio 16v bak.
maar je hebt dan ook zoiezo andere assen nodig
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
koppelingshuis is te klein verder bak niet sterk genoegcliofreax schreef:owkee en wrom geen jb1 bak dan? niet sterk genoeg ofzo? want hij past er wel achter enzoo..
en ik heb ook eens geleze dat een clio rn 1.4 2 even lange steekassen heeft en een 16v 2 verschillende.. is dat zo?
gr arjan
en de overbrengingsverhoudingen veeeel te kort
heb zelf een 1.7t in mijn r5
ik geloof eigenlijk niet dat het een jb1 bak is..
koppelingshuis is gelijk aan dat van een 480 2l en toen ik de clio kocht is me verteld dat er een andere bak achter zat.. en de overbrenging..? vind dat de 3e en 4e vrij lang zijn en heb de 5e bijna nooit gebruikt alleen op de snelweg ask harder reed as 120..
of zou het kunnen zijn dat ze de boel omgezet hebben of dat ze het plaatje met nummer enzo over hebben gezet..?
koppelingshuis is gelijk aan dat van een 480 2l en toen ik de clio kocht is me verteld dat er een andere bak achter zat.. en de overbrenging..? vind dat de 3e en 4e vrij lang zijn en heb de 5e bijna nooit gebruikt alleen op de snelweg ask harder reed as 120..

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
het past wel zo op het blok inderdaad. alleen zal de koppeling+vliegwiel aanlopen waardoor de krukas niet draait.cliofreax schreef:ik geloof eigenlijk niet dat het een jb1 bak is..
koppelingshuis is gelijk aan dat van een 480 2l en toen ik de clio kocht is me verteld dat er een andere bak achter zat.. en de overbrenging..? vind dat de 3e en 4e vrij lang zijn en heb de 5e bijna nooit gebruikt alleen op de snelweg ask harder reed as 120..of zou het kunnen zijn dat ze de boel omgezet hebben of dat ze het plaatje met nummer enzo over hebben gezet..?
verder jij hebt het nu over een 1.4 bak. nou die overbrengingen zijn stuk korter als van een 1.7 gtx blok en die vind ik al veel te kort voor mijn 1.7turboblok
krukas draait alweer hoor kwam tegen een pasbus aan.. mja dacht zelf dat er mischien een 16v bak achterhangt.. zal de vorige eigenaar wel ff vragen ask hem weers spreek.. en ik rij met gemak 120 in de derde versnelling.. en in de 5 doet ie eigijk nix meer.. mja btj vreemd
weet jij toevallig dan ook een alternatief voor de injectoren?

weet jij toevallig dan ook een alternatief voor de injectoren?
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
dat zou je aan eevoo moeten vragen die wist daar andere voor.cliofreax schreef:krukas draait alweer hoor kwam tegen een pasbus aan.. mja dacht zelf dat er mischien een 16v bak achterhangt.. zal de vorige eigenaar wel ff vragen ask hem weers spreek.. en ik rij met gemak 120 in de derde versnelling.. en in de 5 doet ie eigijk nix meer.. mja btj vreemd![]()
weet jij toevallig dan ook een alternatief voor de injectoren?
maar 120 in zijn 3

nou hij knalde net niet uitmekaardat zou je aan eevoo moeten vragen die wist daar andere voor.
maar 120 in zijn 3 hoeveel toeren draait dat blokje dan wel niet?


-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
tja een 1.7 doet niks meer na de 6000rpm en die zal met die korte versnellingen veeel en veeel sneller bij dat toerental zitten dan een 1.7 blokje en ik denk niet dat het fijn rijden word met een 1.4 bakje als je steeds heel snel achter elkaar moet schakelen.cliofreax schreef:nou hij knalde net niet uitmekaardat zou je aan eevoo moeten vragen die wist daar andere voor.
maar 120 in zijn 3 hoeveel toeren draait dat blokje dan wel niet?nee mah dat viel best mee weet ik zo niet.. heb (nog) geen toerenteller
..
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
tja een 1.7 doet niks meer na de 6000rpm en die zal met die korte versnellingen veeel en veeel sneller bij dat toerental zitten dan een 1.7 blokje en ik denk niet dat het fijn rijden word met een 1.4 bakje als je steeds heel snel achter elkaar moet schakelen. maar dan nog een 1.4 bak is niet berekend voor dat vermogen.cliofreax schreef:nou hij knalde net niet uitmekaardat zou je aan eevoo moeten vragen die wist daar andere voor.
maar 120 in zijn 3 hoeveel toeren draait dat blokje dan wel niet?nee mah dat viel best mee weet ik zo niet.. heb (nog) geen toerenteller
..
nee daar is indd nie veel aan, maar nogmaals denk niet dat er een standaart 1.4 bak achter hangt.. omdat hij lange versnelling heeft en omdat de vorige eigenaar zei dat er een andere achter zit..tja een 1.7 doet niks meer na de 6000rpm en die zal met die korte versnellingen veeel en veeel sneller bij dat toerental zitten dan een 1.7 blokje en ik denk niet dat het fijn rijden word met een 1.4 bakje als je steeds heel snel achter elkaar moet schakelen. maar dan nog een 1.4 bak is niet berekend voor dat vermogen.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
denk dan dat er een bak van een 1.4S achterzit, die is iets pittiger dan de RN bak.
Maar het verstandigste zou zijn om er gewoon een jb3-bak aan te hangen.
Maar het verstandigste zou zijn om er gewoon een jb3-bak aan te hangen.
SCheurtje, zit dat onderop het uiteinde? Die kapjes kun je los krijgen voor n paar cent.
Weg brengen, en laten reviseren. Kost je compleet misschien nog geen 100 euro, worden ze gereinigd, nieuwe filters en rubbers en kapjes, en getest.
Weg brengen, en laten reviseren. Kost je compleet misschien nog geen 100 euro, worden ze gereinigd, nieuwe filters en rubbers en kapjes, en getest.
owkee.. zou kunne, kzal voor ik een ander bak aanschaf toch nog even de vorige eigenaar vragen..denk dan dat er een bak van een 1.4S achterzit, die is iets pittiger dan de RN bak.
Maar het verstandigste zou zijn om er gewoon een jb3-bak aan te hangen.

kijk daar hebben we wat aanSCheurtje, zit dat onderop het uiteinde? Die kapjes kun je los krijgen voor n paar cent.
Weg brengen, en laten reviseren. Kost je compleet misschien nog geen 100 euro, worden ze gereinigd, nieuwe filters en rubbers en kapjes, en getest.


danku danku

maar nou zag ik op internet injectoren voor een vw vr6 die zien er precies hetzelfde uit en hebben het volgende nummer..021 906 031
weet iemand of ik dezen er zo in kan zetten?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Als ik je een tip mag geven: Wielen zijn rond en reeds lange tijd geleden uitgevonden 
Project: GTT Blue Sport
Die gele dopjes onder op de injector, die scheuren wel eens. Je kan ze er zo af halen. Het rubber zit er net boven geloof ik.Menno schreef:welke kapjes bedoel je precies?
Die kapjes krijg je zeker los. Gewoon bij revisiebedrijf vragen. En ik zei het niet als ik wel eens zo'n zakje kapjes in mijn handen heb gehad voor een 16v.
het zijn dan niet zulke duidelijke fotos, maar het zijn er wel een paar!
[img]http://album.partyflock.nl/25620241.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25620288.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25620333.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25620371.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25620417.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25620461.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25620241.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25620288.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25620333.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25620371.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25620417.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25620461.jpg[/img]
heb vandaag een renaultje 5 gekocht voor erbij ...
het gaat om een renault 5 1600 diesel
[img]http://album.partyflock.nl/25865417.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25865405.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25865392.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25865429.jpg[/img]
het gaat om een renault 5 1600 diesel

[img]http://album.partyflock.nl/25865417.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25865405.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25865392.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/25865429.jpg[/img]
iemand een idee tot hoever je een 5je kan verlagen?
had zelf zoiets in gedachten....
van
[img]http://album.partyflock.nl/25865405.jpg[/img]
naar
[img]http://album.partyflock.nl/26305358.jpg[/img]
had zelf zoiets in gedachten....
van
[img]http://album.partyflock.nl/25865405.jpg[/img]
naar
[img]http://album.partyflock.nl/26305358.jpg[/img]