mijn clio project in volle gang

Vertel hier alles over je project.
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

is dat je ouwe bak van de 1.4?
ja indd, maar ik weet niet cker of dat dat de orginele is, volges mij hangt er een andere onder, als dat kan tenminste
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

weet iemand toevallig of een jb1043 bak achter een 1700 turbo blok past?
krijg hem er wel tegen aan, maar dan draait de krukas niet meer:P moet ik dan het vliegwiel enzo ook omzetten?

gr arjan
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

hallo

nou ben ik met mijn nieuwe motorblok bezig, en toen ik de injectoren er uithaalde zag ik dat er een scheurtje in 1 van de injectoren zit..:(

nu is mijn vraag wat voor injectoren kan ik nu beste nieuw kopen en evt waar?

het blok is een 1700 turbo uit een volvo 480..

hoop dat iemand mij kan helpen

gr arjan
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

je moet een gte/gtx/gt-turbo bak eraan zettten een JB3 dus
een jb1 gaat niet werken. of natuurlijk een 480turbo versnellingsbak, of een clio 16v bak.

maar je hebt dan ook zoiezo andere assen nodig :wink:
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

owkee en wrom geen jb1 bak dan? niet sterk genoeg ofzo? want hij past er wel achter enzoo..

en ik heb ook eens geleze dat een clio rn 1.4 2 even lange steekassen heeft en een 16v 2 verschillende.. is dat zo?

gr arjan
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

cliofreax schreef:owkee en wrom geen jb1 bak dan? niet sterk genoeg ofzo? want hij past er wel achter enzoo..

en ik heb ook eens geleze dat een clio rn 1.4 2 even lange steekassen heeft en een 16v 2 verschillende.. is dat zo?

gr arjan
koppelingshuis is te klein verder bak niet sterk genoeg

en de overbrengingsverhoudingen veeeel te kort

heb zelf een 1.7t in mijn r5 :wink:
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

ik geloof eigenlijk niet dat het een jb1 bak is..
koppelingshuis is gelijk aan dat van een 480 2l en toen ik de clio kocht is me verteld dat er een andere bak achter zat.. en de overbrenging..? vind dat de 3e en 4e vrij lang zijn en heb de 5e bijna nooit gebruikt alleen op de snelweg ask harder reed as 120.. :S of zou het kunnen zijn dat ze de boel omgezet hebben of dat ze het plaatje met nummer enzo over hebben gezet..?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

cliofreax schreef:ik geloof eigenlijk niet dat het een jb1 bak is..
koppelingshuis is gelijk aan dat van een 480 2l en toen ik de clio kocht is me verteld dat er een andere bak achter zat.. en de overbrenging..? vind dat de 3e en 4e vrij lang zijn en heb de 5e bijna nooit gebruikt alleen op de snelweg ask harder reed as 120.. :S of zou het kunnen zijn dat ze de boel omgezet hebben of dat ze het plaatje met nummer enzo over hebben gezet..?
het past wel zo op het blok inderdaad. alleen zal de koppeling+vliegwiel aanlopen waardoor de krukas niet draait.

verder jij hebt het nu over een 1.4 bak. nou die overbrengingen zijn stuk korter als van een 1.7 gtx blok en die vind ik al veel te kort voor mijn 1.7turboblok
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

krukas draait alweer hoor kwam tegen een pasbus aan.. mja dacht zelf dat er mischien een 16v bak achterhangt.. zal de vorige eigenaar wel ff vragen ask hem weers spreek.. en ik rij met gemak 120 in de derde versnelling.. en in de 5 doet ie eigijk nix meer.. mja btj vreemd :p

weet jij toevallig dan ook een alternatief voor de injectoren?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

cliofreax schreef:krukas draait alweer hoor kwam tegen een pasbus aan.. mja dacht zelf dat er mischien een 16v bak achterhangt.. zal de vorige eigenaar wel ff vragen ask hem weers spreek.. en ik rij met gemak 120 in de derde versnelling.. en in de 5 doet ie eigijk nix meer.. mja btj vreemd :p

weet jij toevallig dan ook een alternatief voor de injectoren?
dat zou je aan eevoo moeten vragen die wist daar andere voor.
maar 120 in zijn 3 :~ hoeveel toeren draait dat blokje dan wel niet?
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

dat zou je aan eevoo moeten vragen die wist daar andere voor.
maar 120 in zijn 3 hoeveel toeren draait dat blokje dan wel niet?
nou hij knalde net niet uitmekaar :p nee mah dat viel best mee weet ik zo niet.. heb (nog) geen toerenteller :p..
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

cliofreax schreef:
dat zou je aan eevoo moeten vragen die wist daar andere voor.
maar 120 in zijn 3 hoeveel toeren draait dat blokje dan wel niet?
nou hij knalde net niet uitmekaar :p nee mah dat viel best mee weet ik zo niet.. heb (nog) geen toerenteller :p..
tja een 1.7 doet niks meer na de 6000rpm en die zal met die korte versnellingen veeel en veeel sneller bij dat toerental zitten dan een 1.7 blokje en ik denk niet dat het fijn rijden word met een 1.4 bakje als je steeds heel snel achter elkaar moet schakelen.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

cliofreax schreef:
dat zou je aan eevoo moeten vragen die wist daar andere voor.
maar 120 in zijn 3 hoeveel toeren draait dat blokje dan wel niet?
nou hij knalde net niet uitmekaar :p nee mah dat viel best mee weet ik zo niet.. heb (nog) geen toerenteller :p..
tja een 1.7 doet niks meer na de 6000rpm en die zal met die korte versnellingen veeel en veeel sneller bij dat toerental zitten dan een 1.7 blokje en ik denk niet dat het fijn rijden word met een 1.4 bakje als je steeds heel snel achter elkaar moet schakelen. maar dan nog een 1.4 bak is niet berekend voor dat vermogen.
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

tja een 1.7 doet niks meer na de 6000rpm en die zal met die korte versnellingen veeel en veeel sneller bij dat toerental zitten dan een 1.7 blokje en ik denk niet dat het fijn rijden word met een 1.4 bakje als je steeds heel snel achter elkaar moet schakelen. maar dan nog een 1.4 bak is niet berekend voor dat vermogen.

nee daar is indd nie veel aan, maar nogmaals denk niet dat er een standaart 1.4 bak achter hangt.. omdat hij lange versnelling heeft en omdat de vorige eigenaar zei dat er een andere achter zit.. :s
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

denk dan dat er een bak van een 1.4S achterzit, die is iets pittiger dan de RN bak.

Maar het verstandigste zou zijn om er gewoon een jb3-bak aan te hangen.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

SCheurtje, zit dat onderop het uiteinde? Die kapjes kun je los krijgen voor n paar cent.

Weg brengen, en laten reviseren. Kost je compleet misschien nog geen 100 euro, worden ze gereinigd, nieuwe filters en rubbers en kapjes, en getest.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

denk dan dat er een bak van een 1.4S achterzit, die is iets pittiger dan de RN bak.

Maar het verstandigste zou zijn om er gewoon een jb3-bak aan te hangen.
owkee.. zou kunne, kzal voor ik een ander bak aanschaf toch nog even de vorige eigenaar vragen.. :p
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

SCheurtje, zit dat onderop het uiteinde? Die kapjes kun je los krijgen voor n paar cent.

Weg brengen, en laten reviseren. Kost je compleet misschien nog geen 100 euro, worden ze gereinigd, nieuwe filters en rubbers en kapjes, en getest.
kijk daar hebben we wat aan :D ja dat scheurtje zit in dat kapje op het uiteinde.. en de rubbers zijn ook op.. breng ze morgen gelijk weg :D
danku danku
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

hey

is het mogelijk om er injoctors op te zetten die 245cc per minuut leveren?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

als je de computer aanpast wel. Maar je hebt er geen fuck aan, standaard injectoren zijn groot genoeg.
rev it like a rental
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

:( kan nergens aan injectoren komen, en de kapjes zijn niet meer te krijgen volgens de geleerden,
maar nou zag ik op internet injectoren voor een vw vr6 die zien er precies hetzelfde uit en hebben het volgende nummer..021 906 031

weet iemand of ik dezen er zo in kan zetten?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Lees jij uberhaupt wel wat Menno zegt? :nee:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Als ik je een tip mag geven: Wielen zijn rond en reeds lange tijd geleden uitgevonden :wink:
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

jawel... kheb ook het liefst de standaart erop, maar de kapjes zijn stuk dus vandaar dat ik om ander kijk...
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Volgens mij heb ik nog wel van die injectoren liggen. Aangezien ik nu iets grotere injectoren heb. Zal als ik het niet vergeet eens op zolder kijken
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

graaaaag :D
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

welke kapjes bedoel je precies?
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Menno schreef:welke kapjes bedoel je precies?
Die gele dopjes onder op de injector, die scheuren wel eens. Je kan ze er zo af halen. Het rubber zit er net boven geloof ik.

Die kapjes krijg je zeker los. Gewoon bij revisiebedrijf vragen. En ik zei het niet als ik wel eens zo'n zakje kapjes in mijn handen heb gehad voor een 16v.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

die zitten helemaal op het einde van het deel dat de kop ingaat
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

ka niet quote.. ben mobiel online,

maar het zijn die gele nah een tijdje bruine :p dopjes indd, en heb vanmiddag 2 rivisie bedrijfen gebeld en die konden ze niet lever :S schoonmaken en rubberen ringetjes wel mja..
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

heb vandaag een renaultje 5 gekocht voor erbij ...

het gaat om een renault 5 1600 diesel :)



[img]http://album.partyflock.nl/25865417.jpg[/img]

[img]http://album.partyflock.nl/25865405.jpg[/img]

[img]http://album.partyflock.nl/25865392.jpg[/img]

[img]http://album.partyflock.nl/25865429.jpg[/img]
Henk-ale
Berichten: 182
Lid geworden op: za 7 jul 2007 21:03
Locatie: Wartena

Die komt uit Leeuwarden of niet?:D
Heb dat ding wel een paar keer zien rijden :smoke:
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

ja klopt ja :p
cliofreax
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 okt 2007 9:23

iemand een idee tot hoever je een 5je kan verlagen?
had zelf zoiets in gedachten....

van

[img]http://album.partyflock.nl/25865405.jpg[/img]

naar

[img]http://album.partyflock.nl/26305358.jpg[/img]
Plaats reactie