ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
wienesroa

Hehe, ben ik weer :smoke:

Waar kan ik de kleurcode van mijn clio krijgen???
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

wienesroa schreef:Hehe, ben ik weer :smoke:

Waar kan ik de kleurcode van mijn clio krijgen???
Op het type plaatje van de auto staat die.
rtbresjes
Contacteer:

heej hallo ik heb een vraag weet er iemand wat de et waarde is van orginele clio rs velgen dus van een clio 2 phase en en eventueel van een clio 2 phase 2
b.v.d
daniël16v

ik heb een vraag hoeveel riemspanners heeft een rs bj 2000 want ik hen voor een poosje terug een riemspanner laten vervangen en vorige week weer een plus waterpomp enz enz
Jean-Paul-S
Über-Spammer

normaal doe je je waterpomp, riem en spanner in een keer. nu blijkbaar niet, en hebben ze hem alsnog vervangen.
daniël16v

nee eerst was de spanner kapot kosten (140 euro) volgens de garage maar na 2 weken ging hij alweer rammelen onder de kap dus opnieuw na gekeken en toen was in een keer de waterpomp riemspanner aanrijf riem vervangen kosten (485 euro) dus als er mar een riemspanner op zit ga ik niet voor 2 betalen maar kan zijn dat er 2 of meer opzitten dus vandaar de vraag
Yori1985

daniël16v schreef:Zo'n supersprint is mooi rvs...en ook niet van dat pisbakkenstaal!
Dus zou het wel weten...heb onder mijn RS ook een supersprint rvs middendemper gehad en dat is me goed bevallen!

Maar wat doet een universele einddemper qua prestaties t.o.v. een systeem wat er voor gemaakt is????
dus dan gaan we hier maar verder haha :lol:
maar ik denk dak maar gewoon voor het supersprint systeem ga.
weet iemand een bedrijf in regio tilburg die supersprint levert?

heeft er iemand trouwens ervaring met het uitlaatsysteem van k-tec, daar staat ook een systeem op dat een clio 182 look heeft voor de clio 172.
Gast

ik heb in de markt een nieuwe einddemper te koop staan.
joeri_16V
Car: megane 2

klopt het dat dit de oude RS is van Maus?
Christian

volgens mij wel staat hem goed die velgen :D
Maus

Dat klopt.

Enige tijd geleden ben ik door iemand gebeld die 'm (waarschijnlijk ook) daar te koop heeft zien staan. Kennelijk heeft ie 'm dus niet gekocht.
Foeke

Dus hij is in de tussentijd alweer van eigenaar gewisseld want hij stond eerst bij moree te koop toch?
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Foeke schreef:Dus hij is in de tussentijd alweer van eigenaar gewisseld want hij stond eerst bij moree te koop toch?
Niet bij Moree, maar wel ergens in de buurt daar. Mmmm, waarom zou de laatste eigenaar er zo kort mee hebben gereden. Maximaal 7 á 8 maand vermoedt ik. De Clio moet nog in perfecte staat zijn lijkt me.

Groeten,
Rik
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
joeri_16V
Car: megane 2

een maat van me kwam hier mee af, vroeg of het wat was en hoe er mee gereden is.
Maus

In mijn tijd altijd netjes en beschaafd. (D)

Hij heeft eerst inderdaad bij Moree gestaan (daar heb ik 'm toentertijd ingeruild), daarna is ie de kant van Alkmaar / Heerhugowaard op gegaan en dan nu naar Zeeland.
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Maus schreef:In mijn tijd altijd netjes en beschaafd. (D)

Hij heeft eerst inderdaad bij Moree gestaan (daar heb ik 'm toentertijd ingeruild), daarna is ie de kant van Alkmaar / Heerhugowaard op gegaan en dan nu naar Zeeland.
Ohw, OK, toch bij Moree idd. Je hebt daar natuurlijk je EVO vandaan, dat is waar ook.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
bart gt turbo
Contacteer:

gavond jongens ,
ik zit met een irritant probleem op de rs , dat namelijk tot stand is gekomen nadat ik het miltekk uitlaatsysteem heb geplaatst
het probleem doet ziich niet constant voor maar als het voorkomt ist het k.t , soms als ik aan het rijden ben valt de auto precies helemaal dood , wil niet meer voorruit , precies het gevoel van ineens geen naft meer ofzo ?????? maar de auto valt niet stil maar gewoon geen beweging meer in en lawaai , als ik hem dan aan de kant zet en ff wacht als hij blijft draaien en paar keer vollop gas geef kan ik mijn weg weer verder zetten
ik hoop dat er hier iemand is die me kan vertellen wat er scheelt of stuk zou kunnen zijn ?
mvg bart
Hardcore RS

ecu al een keer gereset? wellicht omdat hij nu minder tegendruk heeft heeft die andere ecu waardes nodig

ik weet niet hoe je de ecu kunt resetten maar bij mn oude auto was t ff de accupolen los maken end an het licht aanzetten zodat alle stroom die in het circuit zit weg is, daarna maak je ze weer vast en laat je de auto 5 min stationair draaien dan regelt die zich weer in.

ik weet dus niet of dit bij een clio ook werkt maar het is te proberen. (Y)
Gast

Bart, heb je die devil katvervanger er ook onder gehangen ?

Wat heb je met je lambda gedaan ? Heb je een enkele of dubbele aansluiting van lambda ?
bart gt turbo
Contacteer:

ja devil cat hangt er ook aan
heb maar 1 lambdasonde en heb dioe gewoon overgezet op de devil catvervanger , en de fiche steekt goed in elkaar
ga hem sebiet eens aan de computer hangen in de garage se
hopelijk weet ik dan mer wan,t er is echt ni mee te rijden
grtz bart
Yori1985

ben vandaag tot een leuke ontdekking gekomen.
ik blijk een cd-wisselaar onder mun stoel te hebbe :D .
nou ben ik zeer benieuwd of dit standaard in de RS is??

gr 8)
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Yori1985 schreef:ben vandaag tot een leuke ontdekking gekomen.

gr 8)
Je bent niet de eerste die dat ontdekt......ik kwam er al snel achter met stofzuigen, sommigen wat later...
Yori1985

Arno17 schreef:

gr 8)
Je bent niet de eerste die dat ontdekt......ik kwam er al snel achter met stofzuigen, sommigen wat later...
wel wazig dat daar niks over is gezegd toen ik hem kocht bij de renault dealer.
het enigste nadeel is dat ie het alleen niet doet :@
ik neem namelijk aan dat je op dat groene knopje moet drukken om die casette eruit te krijgen??
maarja het is dus standaard, jammer ik maar denke dat ik toch nog iets speciaals had :p

gr 8)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Yori1985 schreef:
Arno17 schreef:

gr 8)
ik neem namelijk aan dat je op dat groene knopje moet drukken om die casette eruit te krijgen??
maarja het is dus standaard, jammer ik maar denke dat ik toch nog iets speciaals had :p

gr 8)
Bij de dealer gekocht met garantie? Hoe lang? En hoelang heb je de RS nu?Misschien even terug gaan naar de dealer?
Yori1985

Frits schreef:
Yori1985 schreef:
Arno17 schreef:

gr 8)

gr 8)
Bij de dealer gekocht met garantie? Hoe lang? En hoelang heb je de RS nu?Misschien even terug gaan naar de dealer?
Ik heb een jaar garantie (Y) en ik heb em pas een maand dus komt goed haha, maar ik denk dat het probleem ligt bij het feit dat ik de originele radio eruit heb gehaald en nu werkt het spul aan het stuur voor de radio ook niet dus zal daar wel aanliggen, even de originele radio er terug in en kijken of ie het dan wel doet :)
en zo niet kan ik ff terug gaan naar de dealer....
weet iemand trouwens, nu ik het er toch over heb, of er verloopjes zijn voor die originele blokken van de radio voor een jvc radio, zodat die knopjes aan het stuur het ook doen??

gr 8)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Yori1985 schreef:weet iemand trouwens, nu ik het er toch over heb, of er verloopjes zijn voor die originele blokken van de radio voor een jvc radio, zodat die knopjes aan het stuur het ook doen??
Ja, die bestaan. Maar zeker niet voor alle types after-market radio's. Je kunt het beste dit bij een caraudio speciaalzaak vragen.
EDIT: Oh, en ze zijn vrij prijzig. :~
GJ
Car: Megane 4 RS

Ik kwam er ook pas na aanschaf achter. Maar bij mij misde de slee van de wisselaar. Die heeft de dealer toen naar mij opgestuurd maar na montage deed de wisselaar het nog niet (N)
Toen heb ik een hele nieuwe wisselaar gekregen :D
Yori1985

GJ schreef:Ik kwam er ook pas na aanschaf achter. Maar bij mij misde de slee van de wisselaar. Die heeft de dealer toen naar mij opgestuurd maar na montage deed de wisselaar het nog niet (N)
Toen heb ik een hele nieuwe wisselaar gekregen :D
en met slee bedoel je denk ik die casette die erin zit, waar je de cdŽs in moet doen??
Ja, die bestaan. Maar zeker niet voor alle types after-market radio's. Je kunt het beste dit bij een caraudio speciaalzaak vragen.
EDIT: Oh, en ze zijn vrij prijzig.
ja ik moet binnekort toch naar de audiozaak waar ik altijd heen ga, voor een composetje, nieuwe radio en woofer installatie, dan vraag ik meteen of ze dat meteen goed kunne maken, dat alles werkt, de wisselaar en de knopjes op het stuur, moet wel lukken denk ik/hoop ik :p
bart gt turbo
Contacteer:

Hardcore RS schreef:ecu al een keer gereset? wellicht omdat hij nu minder tegendruk heeft heeft die andere ecu waardes nodig

ik weet niet hoe je de ecu kunt resetten maar bij mn oude auto was t ff de accupolen los maken end an het licht aanzetten zodat alle stroom die in het circuit zit weg is, daarna maak je ze weer vast en laat je de auto 5 min stationair draaien dan regelt die zich weer in.

ik weet dus niet of dit bij een clio ook werkt maar het is te proberen. (Y)
ondertussen is de clio volledig hersteld en vliegt hij veel beter als ooit
was dus de lambdasonde zoals de jo mij had vertelt
grtz bart
Hardcore RS

edit
Laatst gewijzigd door Hardcore RS op vr 16 nov 2007 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Xabre
Car: 19 16V

Goed dat dat fijne bedrijf dat er ook even bij zet.
Trust me. I know what I'm doing.
lesmoutas
Contacteer:

Ik heb een Clio RS, phase 3 (jaune sirius), waarvan ik de remmen wil verbeteren. Zijn er (passende) remsets van b.v. Brembo te koop (schijven, klauwen)? Internet firma's speciaal voor de sportieve Renaults?
Bij voorbaat bedankt!
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Clio II phase 3 neem ik aan? Hier staat ook wat http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... bf798c5258
lesmoutas
Contacteer:

Bedankt, ja natuurlijk bedoel de Clio RS 2, Phase 3, 182 pk, van sept 2004.
Ik ga deze remmenset (schijven en blokken) + een stalen Goodrich remslangen set zeker overwegen.
Maus

Probeer eens of dat je wat kan vinden van Perfomance Friction voor de Clio. :wink: (Kost wat meer, maar dan schijn je ook wel wat te hebben.)
Plaats reactie