F4r turbo

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
martijnclio
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
Locatie: Lunteren

Zou een F4r ... turbo, qou paar aanpassingen in een clio 16v ( 1991) kunnen hangen?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

past ook in een 5, dus moet denk ik in een clio ook wel passen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Een gewone F4R moet lukken, dus ik denk de turbo ook...
Je moet dan wel de hele kabelboom aan die van de 16v prutsen en de startblokkering uit de ecu laten halen... zijn waarschijnlijk nog dingen die ik zo niet weet... :)
martijnclio
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
Locatie: Lunteren

Oké dan weet ik genoeg, bedankt voor de reacties (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

bij alle nieuwe renault motoren moet je de sleutels en de code inclusief ringen hebben, anders zijn ze bijna niet draaiend te krijgen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
martijnclio
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
Locatie: Lunteren

de sleutels en de code inclusief ringen hebben
Kan je dat omzeilen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

matrix tuning schreef:Oké dan weet ik genoeg, bedankt voor de reacties (Y)
Ga je die rs turbo motor van speurders.nl kopen dan :p ?
martijnclio
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
Locatie: Lunteren

Nee, een nieuwe motor
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

matrix tuning schreef:
de sleutels en de code inclusief ringen hebben
Kan je dat omzeilen?
das een lastige vraag
des te nieuwer de motor des te moeilijker
ik ken er een paar die het gedaan hebben
maatje van me is er ruim een week aan uren mee bezig geweest om de hele verdeelkast van de bekabeling om te solderen en de beveiligingen te omzeilen

als het kan moet je die zooi erbij kopen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Hoe doen ze dat bij de nieuwe cupclio's Luco?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:Hoe doen ze dat bij de nieuwe cupclio's Luco?
die worden af fabriek geleverd he :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
martijnclio
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
Locatie: Lunteren

das een lastige vraag
des te nieuwer de motor des te moeilijker
ik ken er een paar die het gedaan hebben
maatje van me is er ruim een week aan uren mee bezig geweest om de hele verdeelkast van de bekabeling om te solderen en de beveiligingen te omzeilen

als het kan moet je die zooi erbij kopen
Dus als je alles hebt ( sleutels enz.) dan zou het "makkelijk " kunnen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

meen je niet :D

maar hebben zij die info allemaal weggeschreven op de ecu dan? (I)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

matrix tuning schreef:
das een lastige vraag
des te nieuwer de motor des te moeilijker
ik ken er een paar die het gedaan hebben
maatje van me is er ruim een week aan uren mee bezig geweest om de hele verdeelkast van de bekabeling om te solderen en de beveiligingen te omzeilen

als het kan moet je die zooi erbij kopen
Dus als je alles hebt ( sleutels enz.) dan zou het "makkelijker " kunnen.
:wink:
martijnclio
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
Locatie: Lunteren

juist "makkelijker " :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

matrix tuning schreef:
das een lastige vraag
des te nieuwer de motor des te moeilijker
ik ken er een paar die het gedaan hebben
maatje van me is er ruim een week aan uren mee bezig geweest om de hele verdeelkast van de bekabeling om te solderen en de beveiligingen te omzeilen

als het kan moet je die zooi erbij kopen
Dus als je alles hebt ( sleutels enz.) dan zou het "makkelijk " kunnen.
ja dan kan je dat gewoon gebruiken he
hoe het precies zit weet ik niet
maar de sleutel en contactslotring en ecu horen bij elkaar
deze drie onderdelen geven een soort herkenningssignaal af waardoor je de auto kan starten
en die beveiliging zit inderdaad in de computer verwerkt
maar er zijn ongetwijfeld renaultmonteurs/medewerkers die beter weten hoe het precies zit
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
martijnclio
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
Locatie: Lunteren

Ik zal eens kijken wat ik kan regelen.
PatV6
Berichten: 28
Lid geworden op: do 3 mei 2007 13:03

Luco/Alpine-racer schreef:
matrix tuning schreef:
das een lastige vraag
des te nieuwer de motor des te moeilijker
ik ken er een paar die het gedaan hebben
maatje van me is er ruim een week aan uren mee bezig geweest om de hele verdeelkast van de bekabeling om te solderen en de beveiligingen te omzeilen

als het kan moet je die zooi erbij kopen
Dus als je alles hebt ( sleutels enz.) dan zou het "makkelijk " kunnen.
ja dan kan je dat gewoon gebruiken he
hoe het precies zit weet ik niet
maar de sleutel en contactslotring en ecu horen bij elkaar
deze drie onderdelen geven een soort herkenningssignaal af waardoor je de auto kan starten
en die beveiliging zit inderdaad in de computer verwerkt
maar er zijn ongetwijfeld renaultmonteurs/medewerkers die beter weten hoe het precies zit
en daar word je niet vrolijk van wat je allemaal moet hebben..
sleutel - kaartlezer - elek. slot kolom /contactslot - uch (die regelt alles in het interieur) - rekeneenheid en multiplex aanleggen tussen de uch/slot kolom/rekeneenheid omdat de diefstalcode over dit traject gaat.
kortom `n hoop geregel.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Als je gewoon een programeerbare ecu pakt omzeil je dit hele probleem
lijkt mij... scheelt een hoop gedoe.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja, wilde net zeggen, genoeg keuze. Denk dat het er ook wel uit te halen is voor deze doeleindes, illegaal is het niet. Zou fastchip daar geen raad mee weten? De originele ECU heeft wel sterk de voorkeur hier.

Contactslotring is niet perse nodig van die auto, elke wikkeling van koperdraad functioneert. Gewoon sleutel+kaart neem ik aan.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Ja, wilde net zeggen, genoeg keuze. Denk dat het er ook wel uit te halen is voor deze doeleindes, illegaal is het niet. Zou fastchip daar geen raad mee weten? De originele ECU heeft wel sterk de voorkeur hier.

Contactslotring is niet perse nodig van die auto, elke wikkeling van koperdraad functioneert. Gewoon sleutel+kaart neem ik aan.
volgens mij niet
de computer geeft alle signalen door
zonder die signalen werkt er dus feitelijk niks
je hebt echt alles nodig heb ik begrepen

andere ecu moet je dus ook alle bekabeling zelf aanpassen/maken
in principe kan alles en is al eens gedaan :wink:
vergis je alleen niet in het werk wat het met zich meebrengt
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

'de computer geeft alle signalen door' :s

Computer ontvangt alleen signalen ;)

Maargoed, de kale motor kun je altijd via een KTS of ander vrij programmeerbaar ECU aansturen. De kabelboom kun je dan ook nog wel gewoon gebruiken, alleen de stekker omsolderen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ja precies, en dan zit je ook niet met alle overbodige onzin
van zo'n originele ecu.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël Notermans schreef:'de computer geeft alle signalen door' :s

Computer ontvangt alleen signalen ;)
weet niet precies hoe het zit
maar andere ecu is zeker zoveel werk
omdat bij de nieuwe modellen alles via die kast geregeld wordt

kwestie van een keuze maken (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Maar dat hoeft in een 16V dus niet.... daar hoeft alleen
de motor geregeld te worden. Uiteraard is het afstellen
en programmeren van zo'n custom ecu ook een hoop werk.

Maar voor iemand met ervaring i.c.m. een rollenbank
denk ik dat het toch minder werk is... en je kunt er gelijk
wat meer pktjes uithalen :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ligt eraan hoe oud de 16v is toch?
in de nieuwere zit die elektronische meuk ook al :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je moet het anders zien,

zodra je de motor uit die auto haalt, ben je ook van alle meuk verlost! Dan hoef je daar gen rekening meer mee te houden en alleen zorgen dat die motor loopt. Komt erop neer: injectoren en onsteking van spanning voorzien en een goede ecu eraan hangen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Je moet het anders zien,

zodra je de motor uit die auto haalt, ben je ook van alle meuk verlost! Dan hoef je daar gen rekening meer mee te houden en alleen zorgen dat die motor loopt. Komt erop neer: injectoren en onsteking van spanning voorzien en een goede ecu eraan hangen :)
ja dat snap ik
alleen heb je in de moderne auto's meer dan alleen de ecu?
ik bedoel te zeggen dat je dan de komplete kabelbomen ook nieuw moet maken/aanpassen om alles te omzeilen, de keuze is dus wat makkelijker/beter is

ik zou het niet weten
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je hebt toch de motorkabelboom? Daar zit verder niets aan, de boom naar binnen kun je laten hangen. Dus de apparatuur en electronica binnen ook.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Je hebt toch de motorkabelboom? Daar zit verder niets aan, de boom naar binnen kun je laten hangen. Dus de apparatuur en electronica binnen ook.
ja dat was dus het punt toen erwin het aan ging passen
er zit niet alleen een ecu aan voor de motor
maar ook voor alle overige elektronika
dus is niet zo makkelijk om er maar een andere ecu aan te hangen heb ik begrepen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Die ecu mieter je toch weg? :D

Dan zet je er een ecu voor de motor op.

Alle andere electronica heb je niet nodig.

Of begrijpen we elkaar nu verkeerd? :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gast

ik kan je verzekeren , garanderen dat het een kruistocht wordt om het ecu verhaal gedaan te krijgen. Als je de sleutel/codeer/kaart/startonderbreking niet hebt van renault uit kan je beter "proberen" een standalone managment op te bouwen. En ik zeg heel duidelijk "proberen".

Kheb een motor staan, trophy zelfs, was bedoeld voor de cup's. Een regelrechte ramp om aan de praat te krijgen.
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

idd denk bijvoorbeeld maar eens aan de meldingen die je gaat krijgen van airbags die niet aangesloten zijn en alle overige electrische meuk
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ik ben er niet zo in thuis die ecu's, maar is het niet mogelijk om met software al die beveiligingen en electrische functies van airbags weg te schrijven?

Of is dat te kort door de bocht :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

@riel, volgens mij zit er meer aan die kabelboom dan alleen een ecu

@jps, dat heeft erwin dus allemaal omzeilt en dat was 80 uur uitzoekwerk
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie