F4r turbo
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Zou een F4r ... turbo, qou paar aanpassingen in een clio 16v ( 1991) kunnen hangen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
past ook in een 5, dus moet denk ik in een clio ook wel passen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Een gewone F4R moet lukken, dus ik denk de turbo ook...
Je moet dan wel de hele kabelboom aan die van de 16v prutsen en de startblokkering uit de ecu laten halen... zijn waarschijnlijk nog dingen die ik zo niet weet...
Je moet dan wel de hele kabelboom aan die van de 16v prutsen en de startblokkering uit de ecu laten halen... zijn waarschijnlijk nog dingen die ik zo niet weet...

-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Oké dan weet ik genoeg, bedankt voor de reacties 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
bij alle nieuwe renault motoren moet je de sleutels en de code inclusief ringen hebben, anders zijn ze bijna niet draaiend te krijgen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Kan je dat omzeilen?de sleutels en de code inclusief ringen hebben
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ga je die rs turbo motor van speurders.nl kopen danmatrix tuning schreef:Oké dan weet ik genoeg, bedankt voor de reacties

-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Nee, een nieuwe motor
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
das een lastige vraagmatrix tuning schreef:Kan je dat omzeilen?de sleutels en de code inclusief ringen hebben
des te nieuwer de motor des te moeilijker
ik ken er een paar die het gedaan hebben
maatje van me is er ruim een week aan uren mee bezig geweest om de hele verdeelkast van de bekabeling om te solderen en de beveiligingen te omzeilen
als het kan moet je die zooi erbij kopen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Hoe doen ze dat bij de nieuwe cupclio's Luco?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
die worden af fabriek geleverd heJean-Paul-S schreef:Hoe doen ze dat bij de nieuwe cupclio's Luco?

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Dus als je alles hebt ( sleutels enz.) dan zou het "makkelijk " kunnen.das een lastige vraag
des te nieuwer de motor des te moeilijker
ik ken er een paar die het gedaan hebben
maatje van me is er ruim een week aan uren mee bezig geweest om de hele verdeelkast van de bekabeling om te solderen en de beveiligingen te omzeilen
als het kan moet je die zooi erbij kopen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
meen je niet
maar hebben zij die info allemaal weggeschreven op de ecu dan?

maar hebben zij die info allemaal weggeschreven op de ecu dan?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
matrix tuning schreef:Dus als je alles hebt ( sleutels enz.) dan zou het "makkelijker " kunnen.das een lastige vraag
des te nieuwer de motor des te moeilijker
ik ken er een paar die het gedaan hebben
maatje van me is er ruim een week aan uren mee bezig geweest om de hele verdeelkast van de bekabeling om te solderen en de beveiligingen te omzeilen
als het kan moet je die zooi erbij kopen
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
juist "makkelijker " 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja dan kan je dat gewoon gebruiken hematrix tuning schreef:Dus als je alles hebt ( sleutels enz.) dan zou het "makkelijk " kunnen.das een lastige vraag
des te nieuwer de motor des te moeilijker
ik ken er een paar die het gedaan hebben
maatje van me is er ruim een week aan uren mee bezig geweest om de hele verdeelkast van de bekabeling om te solderen en de beveiligingen te omzeilen
als het kan moet je die zooi erbij kopen
hoe het precies zit weet ik niet
maar de sleutel en contactslotring en ecu horen bij elkaar
deze drie onderdelen geven een soort herkenningssignaal af waardoor je de auto kan starten
en die beveiliging zit inderdaad in de computer verwerkt
maar er zijn ongetwijfeld renaultmonteurs/medewerkers die beter weten hoe het precies zit
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
Ik zal eens kijken wat ik kan regelen.
en daar word je niet vrolijk van wat je allemaal moet hebben..Luco/Alpine-racer schreef:ja dan kan je dat gewoon gebruiken hematrix tuning schreef:Dus als je alles hebt ( sleutels enz.) dan zou het "makkelijk " kunnen.das een lastige vraag
des te nieuwer de motor des te moeilijker
ik ken er een paar die het gedaan hebben
maatje van me is er ruim een week aan uren mee bezig geweest om de hele verdeelkast van de bekabeling om te solderen en de beveiligingen te omzeilen
als het kan moet je die zooi erbij kopen
hoe het precies zit weet ik niet
maar de sleutel en contactslotring en ecu horen bij elkaar
deze drie onderdelen geven een soort herkenningssignaal af waardoor je de auto kan starten
en die beveiliging zit inderdaad in de computer verwerkt
maar er zijn ongetwijfeld renaultmonteurs/medewerkers die beter weten hoe het precies zit
sleutel - kaartlezer - elek. slot kolom /contactslot - uch (die regelt alles in het interieur) - rekeneenheid en multiplex aanleggen tussen de uch/slot kolom/rekeneenheid omdat de diefstalcode over dit traject gaat.
kortom `n hoop geregel.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Als je gewoon een programeerbare ecu pakt omzeil je dit hele probleem
lijkt mij... scheelt een hoop gedoe.
lijkt mij... scheelt een hoop gedoe.
Ja, wilde net zeggen, genoeg keuze. Denk dat het er ook wel uit te halen is voor deze doeleindes, illegaal is het niet. Zou fastchip daar geen raad mee weten? De originele ECU heeft wel sterk de voorkeur hier.
Contactslotring is niet perse nodig van die auto, elke wikkeling van koperdraad functioneert. Gewoon sleutel+kaart neem ik aan.
Contactslotring is niet perse nodig van die auto, elke wikkeling van koperdraad functioneert. Gewoon sleutel+kaart neem ik aan.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
volgens mij nietRiël Notermans schreef:Ja, wilde net zeggen, genoeg keuze. Denk dat het er ook wel uit te halen is voor deze doeleindes, illegaal is het niet. Zou fastchip daar geen raad mee weten? De originele ECU heeft wel sterk de voorkeur hier.
Contactslotring is niet perse nodig van die auto, elke wikkeling van koperdraad functioneert. Gewoon sleutel+kaart neem ik aan.
de computer geeft alle signalen door
zonder die signalen werkt er dus feitelijk niks
je hebt echt alles nodig heb ik begrepen
andere ecu moet je dus ook alle bekabeling zelf aanpassen/maken
in principe kan alles en is al eens gedaan
vergis je alleen niet in het werk wat het met zich meebrengt
'de computer geeft alle signalen door' 
Computer ontvangt alleen signalen
Maargoed, de kale motor kun je altijd via een KTS of ander vrij programmeerbaar ECU aansturen. De kabelboom kun je dan ook nog wel gewoon gebruiken, alleen de stekker omsolderen.

Computer ontvangt alleen signalen

Maargoed, de kale motor kun je altijd via een KTS of ander vrij programmeerbaar ECU aansturen. De kabelboom kun je dan ook nog wel gewoon gebruiken, alleen de stekker omsolderen.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ja precies, en dan zit je ook niet met alle overbodige onzin
van zo'n originele ecu.
van zo'n originele ecu.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
weet niet precies hoe het zitRiël Notermans schreef:'de computer geeft alle signalen door'
Computer ontvangt alleen signalen
maar andere ecu is zeker zoveel werk
omdat bij de nieuwe modellen alles via die kast geregeld wordt
kwestie van een keuze maken

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Maar dat hoeft in een 16V dus niet.... daar hoeft alleen
de motor geregeld te worden. Uiteraard is het afstellen
en programmeren van zo'n custom ecu ook een hoop werk.
Maar voor iemand met ervaring i.c.m. een rollenbank
denk ik dat het toch minder werk is... en je kunt er gelijk
wat meer pktjes uithalen
de motor geregeld te worden. Uiteraard is het afstellen
en programmeren van zo'n custom ecu ook een hoop werk.
Maar voor iemand met ervaring i.c.m. een rollenbank
denk ik dat het toch minder werk is... en je kunt er gelijk
wat meer pktjes uithalen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ligt eraan hoe oud de 16v is toch?
in de nieuwere zit die elektronische meuk ook al
in de nieuwere zit die elektronische meuk ook al

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Je moet het anders zien,
zodra je de motor uit die auto haalt, ben je ook van alle meuk verlost! Dan hoef je daar gen rekening meer mee te houden en alleen zorgen dat die motor loopt. Komt erop neer: injectoren en onsteking van spanning voorzien en een goede ecu eraan hangen
zodra je de motor uit die auto haalt, ben je ook van alle meuk verlost! Dan hoef je daar gen rekening meer mee te houden en alleen zorgen dat die motor loopt. Komt erop neer: injectoren en onsteking van spanning voorzien en een goede ecu eraan hangen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja dat snap ikRiël Notermans schreef:Je moet het anders zien,
zodra je de motor uit die auto haalt, ben je ook van alle meuk verlost! Dan hoef je daar gen rekening meer mee te houden en alleen zorgen dat die motor loopt. Komt erop neer: injectoren en onsteking van spanning voorzien en een goede ecu eraan hangen
alleen heb je in de moderne auto's meer dan alleen de ecu?
ik bedoel te zeggen dat je dan de komplete kabelbomen ook nieuw moet maken/aanpassen om alles te omzeilen, de keuze is dus wat makkelijker/beter is
ik zou het niet weten
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Je hebt toch de motorkabelboom? Daar zit verder niets aan, de boom naar binnen kun je laten hangen. Dus de apparatuur en electronica binnen ook.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja dat was dus het punt toen erwin het aan ging passenRiël Notermans schreef:Je hebt toch de motorkabelboom? Daar zit verder niets aan, de boom naar binnen kun je laten hangen. Dus de apparatuur en electronica binnen ook.
er zit niet alleen een ecu aan voor de motor
maar ook voor alle overige elektronika
dus is niet zo makkelijk om er maar een andere ecu aan te hangen heb ik begrepen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Die ecu mieter je toch weg? 
Dan zet je er een ecu voor de motor op.
Alle andere electronica heb je niet nodig.
Of begrijpen we elkaar nu verkeerd?

Dan zet je er een ecu voor de motor op.
Alle andere electronica heb je niet nodig.
Of begrijpen we elkaar nu verkeerd?

ik kan je verzekeren , garanderen dat het een kruistocht wordt om het ecu verhaal gedaan te krijgen. Als je de sleutel/codeer/kaart/startonderbreking niet hebt van renault uit kan je beter "proberen" een standalone managment op te bouwen. En ik zeg heel duidelijk "proberen".
Kheb een motor staan, trophy zelfs, was bedoeld voor de cup's. Een regelrechte ramp om aan de praat te krijgen.
Kheb een motor staan, trophy zelfs, was bedoeld voor de cup's. Een regelrechte ramp om aan de praat te krijgen.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
idd denk bijvoorbeeld maar eens aan de meldingen die je gaat krijgen van airbags die niet aangesloten zijn en alle overige electrische meuk
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ik ben er niet zo in thuis die ecu's, maar is het niet mogelijk om met software al die beveiligingen en electrische functies van airbags weg te schrijven?
Of is dat te kort door de bocht
Of is dat te kort door de bocht

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
@riel, volgens mij zit er meer aan die kabelboom dan alleen een ecu
@jps, dat heeft erwin dus allemaal omzeilt en dat was 80 uur uitzoekwerk
@jps, dat heeft erwin dus allemaal omzeilt en dat was 80 uur uitzoekwerk
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.