Lichtopbrengst af fabriek Xenon??

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Clio1.5dCi

Hallo,

Ik rij een Clio initiale uit 2003 en moet zeggen dat ik de lichtopbrengst van de standaard xenon nogal vindt tegenvallen (N)

Zijn er meer mensen die dat ook zo ervaren en zo ja, wat hebben jullie er aan gedaan om het te verbeteren??

Mark
Renier

Had hetzelfde gevoel bij mijn Megane uit 2003, ben er zelfs mee naar de dealer geweest maar alles is goed. Zijn ook niet te laag afgesteld (was mijn gedachte).

Volgens de monteur zijn veel lichten van andere merken vaak iets hoger afgesteld waardoor ze inderdaad veel feller lijken, maar ook meer verblinden.

Renault kiest hier blijkbaar bewust voor, al is het bij vooral de Espace een ander verhaal omdat die zo hoog is, die verblinden vaak wel.

Niets aan te doen dus volgens mij, al zou je misschien andere lichten erin kunnen zetten, maar dat lijkt me een dure grap en niet opwegen tegen het (marginale) effect.
Maarten

Mijn ouders hebben ook een Clio Initiale gehad met Xenon.
Hier heb ik vaak 's avonds mee gereden, maar echt geen last gehad van weinig licht ....
Prima wat mij betreft, ik geloof standaard 6000k en upgraden gaat niet ivm aparte Renault aansluiting van de lampen......
RENAULT CLIO III
Projecttopic
Clio1.5dCi

Maarten schreef:Mijn ouders hebben ook een Clio Initiale gehad met Xenon.
Hier heb ik vaak 's avonds mee gereden, maar echt geen last gehad van weinig licht ....
Prima wat mij betreft, ik geloof standaard 6000k en upgraden gaat niet ivm aparte Renault aansluiting van de lampen......
Als ik mij niet vergis maakt renault gewoon gebruik van het type D2S lampen en kun je deze via bijv Votrade kopen in o.a. 6000K, 8000K, etc.
Standaard zit er volgens mij 4100K of 4300K xenon in de Clio, maar weet niet of een hogere K waarde ook automatisch meer ligt op gaat leveren??

Wie o wie heeft het antwoord :worship:
Riël
Über-Spammer

Nee, lager is meer licht.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Moet kunnen, hoe wítter het licht hoe hoe meer licht toch?

En 6000 is wit dus meer dan 4300, lijkt me logisch dan...

Maar ik rij zelf met 8000, maar moet zeggen dat 't snel went hoor.

En die D2S kunnen er idd in jah, mijn collega regelt bij ons op 't werk de in/verkoop van Pilot en had 't er ook over inderdaad...
Riël
Über-Spammer

Hoe witter hoe meer, en hoe lager het getal hoe witter ;)
Clio1.5dCi

Riël Notermans schreef:Hoe witter hoe meer, en hoe lager het getal hoe witter ;)
OK, dat verhaal van een 4100K levert meer licht dan 8000K is mij wel duidelijk. Maar ik had in mijn Fiat Bravo Pilot xenon 6000K met lenskoplampen en deze had toch echt een veel hogere lichtopbrengst dan de standaard xenon ??

Lampen zijn nu 4 jaar oud en hebben gezien de kilometerstand van zo'n 2 ton waarschijnlijk al heel wat branduren, heeft dit miss invloed??
Riël
Über-Spammer

Zeker weten.

Licht ook aan de lenzen die gebruikt worden.

Lichtbeeld en wat je daadwerkelijk voor informatie krijgt telt. Sommige aftermarketsetjes geven een bulk licht, maar ik kan je verzekeren, op de duitse spatwaterautobaan zie je er geen ruk mee (N)
Clio1.5dCi

Riël Notermans schreef:Zeker weten.

Licht ook aan de lenzen die gebruikt worden.

Lichtbeeld en wat je daadwerkelijk voor informatie krijgt telt. Sommige aftermarketsetjes geven een bulk licht, maar ik kan je verzekeren, op de duitse spatwaterautobaan zie je er geen ruk mee (N)
Ik las dat je na 2000 - 2500 branduren nog zo'n 70% van de lichtopbrengst overhoudt !!

Even uitgaande van zo'n 50.000km per jaar betekent dat dat er gem zo'n 160km per dag mee is gereden. Ga ik dan uit van een gemiddelde snelheid van 80km/u (best pittig voor NL) dan betekent dat dat de lampen zo'n 2 uur per dag hebben gebrand.
Totaal dus zo'n 2650 uur hebben ze er al wel opzitten. (en ik denk dat ik dan erg voorzichtig ben geweest)
Yori1985

Clio1.5dCi schreef:
Ik las dat je na 2000 - 2500 branduren nog zo'n 70% van de lichtopbrengst overhoudt !!

Even uitgaande van zo'n 50.000km per jaar betekent dat dat er gem zo'n 160km per dag mee is gereden. Ga ik dan uit van een gemiddelde snelheid van 80km/u (best pittig voor NL) dan betekent dat dat de lampen zo'n 2 uur per dag hebben gebrand.
Totaal dus zo'n 2650 uur hebben ze er al wel opzitten. (en ik denk dat ik dan erg voorzichtig ben geweest)
:worship:
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Nieuwe originele lampen kosten 175,- ex btw dus da's een beetje veel om zomaar ff te proberen of een nieuwe meer lichtopbrengst geeft...
Cleaned Style
Projecttopic
Plaats reactie