Ik rij een Clio initiale uit 2003 en moet zeggen dat ik de lichtopbrengst van de standaard xenon nogal vindt tegenvallen

Zijn er meer mensen die dat ook zo ervaren en zo ja, wat hebben jullie er aan gedaan om het te verbeteren??
Mark
Als ik mij niet vergis maakt renault gewoon gebruik van het type D2S lampen en kun je deze via bijv Votrade kopen in o.a. 6000K, 8000K, etc.Maarten schreef:Mijn ouders hebben ook een Clio Initiale gehad met Xenon.
Hier heb ik vaak 's avonds mee gereden, maar echt geen last gehad van weinig licht ....
Prima wat mij betreft, ik geloof standaard 6000k en upgraden gaat niet ivm aparte Renault aansluiting van de lampen......
OK, dat verhaal van een 4100K levert meer licht dan 8000K is mij wel duidelijk. Maar ik had in mijn Fiat Bravo Pilot xenon 6000K met lenskoplampen en deze had toch echt een veel hogere lichtopbrengst dan de standaard xenon ??Riël Notermans schreef:Hoe witter hoe meer, en hoe lager het getal hoe witter
Ik las dat je na 2000 - 2500 branduren nog zo'n 70% van de lichtopbrengst overhoudt !!Riël Notermans schreef:Zeker weten.
Licht ook aan de lenzen die gebruikt worden.
Lichtbeeld en wat je daadwerkelijk voor informatie krijgt telt. Sommige aftermarketsetjes geven een bulk licht, maar ik kan je verzekeren, op de duitse spatwaterautobaan zie je er geen ruk mee
Clio1.5dCi schreef:
Ik las dat je na 2000 - 2500 branduren nog zo'n 70% van de lichtopbrengst overhoudt !!
Even uitgaande van zo'n 50.000km per jaar betekent dat dat er gem zo'n 160km per dag mee is gereden. Ga ik dan uit van een gemiddelde snelheid van 80km/u (best pittig voor NL) dan betekent dat dat de lampen zo'n 2 uur per dag hebben gebrand.
Totaal dus zo'n 2650 uur hebben ze er al wel opzitten. (en ik denk dat ik dan erg voorzichtig ben geweest)