achterzijruiten clio

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
renecliorsi

ik kan voor mijn rsi getinte zijachterruiten kopen. dit is bij mijn weten redelijk makkelijk over te zetten.
maar heb je ook het risico van lekken bij de bevestigingspunten?
je kunt van buiten niet naar binnen kijken. is dit toegestaan ?

iemand toevallig foto's van een clio met volledig zwarte achterzijruitjes :)
-Ray-
Contacteer:

renecliorsi schreef:ik kan voor mijn rsi getinte zijachterruiten kopen. dit is bij mijn weten redelijk makkelijk over te zetten.
maar heb je ook het risico van lekken bij de bevestigingspunten?
je kunt van buiten niet naar binnen kijken. is dit toegestaan ?

iemand toevallig foto's van een clio met volledig zwarte achterzijruitjes :)
- nee, enkelt langs de rubbers als ze niet goed afdichten
- ja

- nee
Immer wieder die verdammte Holländer
renecliorsi

das duidelijk :beer:
-Ray-
Contacteer:

er zwerven hier wel foto's rond van clio's met zwarte achterruitjes, ik heb ze niet. vind het persoonlijk geen pan, net een grijs kenteken effect.

beter de zijkanten voor en achter 35% en de achterruit 20%
renecliorsi

je bedoelt coaten ?

voor zij ruiten mogen helemaal niet toch ?

en ik heb geen plek om de achterklep er af te halen om op mn gemak netjes folie te plakken (N)
-Ray-
Contacteer:

nee gewoon tinten.

er zwerven een heleboel topics op internet, hier ook: Tinten mag. daar staat een heleboel zin en onzin in van mensen die het allemaal heel goed weten. feit is dat er dus schijnbaar een rechtlijnige regel bestaat, maar dat die lokaal gevarieerd gehanteerd wordt. nog een feit: ik heb zelf bijna 3 jaar met 35% gereden, nooit problemen gehad, niet met politie en niet met apk. ook niet op de voorste zijruitjes. verder heb ik van een hoop mensen hun ramen getint en die hebben ook nooit problemen gehad.

en als laatste: je achterklep hoeft er niet af en je raam hoeft er niet uit als je wil gaan plakken. het is wel makkelijker.

mocht het je eerste keer zijn: succes
renecliorsi

tis dat je zover weg woont... :) want ik zie het mezelf niet doen.
heb iig de zijruitjes opgehaald. zaterdag maar even overzetten.

eventueel nog tips voor plakken.
wil namelijk tzt de voorste en achterruit toch nog doen. en heb ook nog een zonnenband liggen... al een half jaar (S)
en ik zit nog te denken over zijruit stickers van de RTC van stickerland, maar ben geen betalend lid dus dan is het eigenlijk een beetje nep :beer:

EDIT: alhoewel, http://www.routenet.nl zegt 1 uur en 11 minuten rijden voor strakke ruiten :~
-Ray-
Contacteer:

tis dat je zover weg woont... :) want ik zie het mezelf niet doen.
heb iig de zijruitjes opgehaald. zaterdag maar even overzetten.
tippie: zorg voor een goed passende torx schroevendraaier en een tweede man, in je eentje krijg je ze vaak niet los, die dingen draaien mee :(

je kan ze ook uitboren en andere boutjes erin zetten. bij de dealer kopen kan ook, maar ze zijn niet goedkoop.
eventueel nog tips voor plakken.
geduld en oefenen!
wil namelijk tzt de voorste en achterruit toch nog doen. en heb ook nog een zonnenband liggen... al een half jaar (S)

zonneband = :nee:
en ik zit nog te denken over zijruit stickers van de RTC van stickerland, maar ben geen betalend lid dus dan is het eigenlijk een beetje nep :beer:
oplossing: gewoon ff lid worden ;)
EDIT: alhoewel, http://www.routenet.nl zegt 1 uur en 11 minuten rijden voor strakke ruiten :~
dat is jouw beslissing
MaSteR Clio
Contacteer:

-Ray- schreef:er zwerven hier wel foto's rond van clio's met zwarte achterruitjes, ik heb ze niet. vind het persoonlijk geen pan, net een grijs kenteken effect.

beter de zijkanten voor en achter 35% en de achterruit 20%
Op mijn topic staan wel wat foto's van het blindeer gebeuren...heb zelf de achterste 2 ramen + achterruit. (5% van buitenaf) Mja smaken verschillen maar k vind t mooi en tevens ideaal!
Ik persoonlijk vind getinte ruiten achter erg mooi bij donkere auto's.
Bij lichtere auto's vind ik alleen achter niet super, vind dan rondom er beter uit zien (echter probleem met de voorste 2 ramen i.v.m. oom agent).
Heb me achterruit zelf gedaan, is niet slecht maar ook zeker niet super...Daarom binnenkort laten doen en dan ook meteen andere klep ;)
Succes!
renecliorsi

heb iig de zijruitjes opgehaald. dan tzt de achterruit en voorzijruiten ook maar (laten) doen.
en waarschijnlijk ook maar lid worden. meetings zijn alleen nooit in de buurt :( . maar je krijgt wel korting bij automaterialenzaken. en aangezien het een renault is... :lol: nu eerst de auto weer apk klaar maken --> waaronder de spruitstukpakking... :(
Plaats reactie