tipje
topmountplaten van een golf 2 passen bijna zonder aanpassingen op een vijf

zie racevijftopic, ergens
deze dus
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... rpoot1.JPG[/img]
jouw schroefset is toch al veel smaller dan normaal? of vergis ik me?Bart V schreef:Bedoel je topmounts? Die zijn er niet, omdat de veertoren daar geen ruimte voor biedt. Het kan wel, maar dan moet je ze zelf maken, en de veertoren drastisch verbouwen. Ik denk wel dat het de moeite waard is overigens, dus wellicht dat ik me er nog een keer aan waag.
Het is veel interessanter om eerst de achteras eens te verbouwen om een graadje negatief camber te krijgen met wat extra spoorbreedte.
ik zal komend weekend even kijken wel eronder zit, het nummer moet eropstaan volgens mij. hoeveel omwentelingen kun jij max maken?Bart V schreef:Bij een clio heb je een ronde bevestiging boven op de veertoren. Daar kan je geen fatsoenlijk verstelbare topmount in maken. Je moet dan de bovenkant van de veertoren wegslijpen, opnieuw dichtlassen, en een grotere, platte opening maken. Dan maak je een topmount die op je veertoren past, en op de bovenschotel van je schokbreker.
Een kant en klare oplossing is er dus niet voor een clio, en naar mijn weten ook niet voor een 5 (?)
Bij een 19 16V zou het weer wel kunnen, omdat die wel een platte veertoren heeft.
@jps: Heb er geen foto van, maar je ziet er ook niets aan hoor. Heeft een 6600 bestelnummmer (cup) en is aan de buitenkant indentiek aan een onbekrachtigd standaard stuurhuis.
laat me raden,Luco/Alpine-racer schreef:je kan de achterkant ook gewoon camber zetten, maar brengt bij een 5 of een clio bijna niks
kijk maar goed naar je bandenslijtage
en wil je weten hoe je met een standaard as camber zet
vraag maar aan de teams die er mee gereden hebben hoe ze dat deden![]()
zelf bouwen is altijd voordeliger als je de faciliteiten hebtMartijn schreef:Voor de achteras zijn toch van die kunststof plaatjes te koop? Eenvoudig monteren tussen as en astap. Wel redelijk prijzig.
Klopt, verbreden is altijd goed, zij het in de juiste verhouding tussen voor en achter, maar dit terzijde.Luco/Alpine-racer schreef:
@ bart, diverse mensen hebben het getst met en zonder camber, bracht niks, verbreden brengt wel degelijk veel
maar als men beiden tegelijk doet weet je nog niet waar het in zit
Als je hulp nodig hebt, bel maarJean-Paul-S schreef:Die achteras blijft even standaard als ik dit allemaal zo lees![]()
Eerst de rest eens aanpakken, er is nog veel te doen, eigenlijk ALLES![]()
bij een 5 kan die naaf er toch ook af?Bart V schreef:Je moet er wigplaten tussen zetten in de gewenste hoek. Die kan je gewoon cnc frezen in de juiste hoek, en je kan dan ook sporing, en spoorbreedte zelf kiezen. Je moet alleen nog wat fixen voor de remklauw bevestiging in diezelfde hoek, maar ook daar is wel een oplossing voor met een zelfbouw adapter.
@jo: Die losse naven zat origineel al op de megane's. Wat heeft first motorsport er aan veranderd?
niet in deze opstelling Bart, ik kan er eens achter gaan wat precies het verschil is. Ikzelf heb er geen idee van, ben niet thuis in de megs en de clio's.Bart V schreef:Je moet er wigplaten tussen zetten in de gewenste hoek. Die kan je gewoon cnc frezen in de juiste hoek, en je kan dan ook sporing, en spoorbreedte zelf kiezen. Je moet alleen nog wat fixen voor de remklauw bevestiging in diezelfde hoek, maar ook daar is wel een oplossing voor met een zelfbouw adapter.
@jo: Die losse naven zat origineel al op de megane's. Wat heeft first motorsport er aan veranderd?
Volgens mij zijn we al eens vastgelopen in de onderhandeling-jo- schreef:nou, hoeveel hebben jullie der voor over![]()
Dat is algemeen ja. maar om nou met 3 man aan een clio te slopenSteven schreef:Is dit een algemene uitnodiging? Slopen ben ik goed inWouterW schreef:Moet zondag eigenlijk gaan leren........Jean-Paul-S schreef:zondag = sloopdag van de nieuwe clio
Ik laat het je nog wel ff weten!!