GTT project Paz. VERKOCHT!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Car: M536

Er is wel een tool voor die ik ooit eens heb gekregen van Robert met de groene 5AT-i

Stuk flink ijzer waar je een M5 draadeind doorheen trekt met een rondgeslepen moertje waarmee je em eruit kan beuken. Werkte erg goed :)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Steven schreef:Er is wel een tool voor die ik ooit eens heb gekregen van Robert met de groene 5AT-i

Stuk flink ijzer waar je een M5 draadeind doorheen trekt met een rondgeslepen moertje waarmee je em eruit kan beuken. Werkte erg goed :)
Doe eens een foto dan :wink:
-PAZ-
Über-Spammer

Zo een tooltje had ik ook gehaald bij het schade bedrijf hier int dorp, alleen zaten de pennen zo vast dat ik elke keer de draad van de moer of de M5 bout sloeg |: |:
R5GTT. Drive it like you stole it
-jacco-
Über-Spammer

Steven schreef:Er is wel een tool voor die ik ooit eens heb gekregen van Robert met de groene 5AT-i

Kost dat? :lol:

Moet nog minimaal 5 deuren eruit halen :~
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Steven

Help me ff herineren voor de 4e, dan neem ik dat stuk ijzer mee en zal ik ff uitleggen hoe het werkt. Kep em toch niet meer nodig, mag je em hebben ook. Tis eigenlijk heel simpel :p

Wel ff nieuwe M5 moertjes scoren en uiteraard meerdere moertjes of velrengmoer gebruiken om het draad er niet af te rammen natuurlijk Paaaz
-PAZ-
Über-Spammer

:lol: :lol: :lol: Nou zelfs met verlengmoer erop ging het niet, zat meer dan 1cm aan moer op de draad. Maar goed de deur is eruit :D :p
-PAZ-
Über-Spammer

Vandaag bandjes binnen gekregen via bandenmarkt, snelle levering (Y)
mark 5t
Contacteer:

steven gooi eens een foto van dat tooltje online man!
Danny van Duren
Car: GTT

zo`n tooltje heb ik ook gebruikt gehad toen ik bij mijn gte de deur vervangen heb.
10 min n de deur lag er uit :D
-PAZ-
Über-Spammer

De 14 duimers met de winterbandjes liggen eronder, dus laat die sneeuw maar komen :D :p

Afbeelding

Staat nog niet eens zo super slecht, al vind ik 15 duims met lage bandjes toch mooier staan onder een gtt :) :wink:

Ook de piping voor de FMIC is een heel eindje klaar, maandag nog eens kijken waar ik hier een de buurt een stuk alu buis van 51mm kan halen en dan kan alles vast gezet worden. En als het goed is komen de laatste bochten die ik tekort heb deze week ook binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als de IC volledig aangesloten is net nog effe stoeien met luchtfiler en oliekoeler word toch ook wel weer redelijk krap allemaal zo.

En dan kan de zaag in de voorbumper zodat alles ook genoeg koele lucht krijgt :D
Steven

Heb je die oliekoeler nog onder je happer gepast? Doe het anders alleen ff voor mij :p

Als ie genoeg ruimte heeft om ook z'n lucht kwijt te kunnen lijkt me dat echt de ideale oplossing. Want je zult straks toch echt een bredere radiateur (diezhell) in de zomer moeten hebben en dan past het niet meer in dat hoekje.

En probeer nog wat luchtgeleidingskappen te maken om alle lucht door de IC ook door je radiateur te jagen ipv tussen bump en subframe op straat te laten waaien.

En haal die neonbuis van je subframe af :p
KoenGTT

extra stabistang... zelf gefabriekt of gekocht?
R5GTT phase2
-PAZ-
Über-Spammer

KoenGTT schreef:extra stabistang... zelf gefabriekt of gekocht?
is een gekochte van sparco
Steven

En zo nutteloos als hell op een GTT.

Dit heet trouwens een onderbrug of lower arm bar, die alleen intressant is voor autos zonder subframe. Beter een echte dikkere stabi stang kopen, daar heb je wel flink profijt van (Y)
KoenGTT

En dit dan:Querstabilisator
R5GTT phase2
Florus

Dat is dat ding wat Steven bedoelt! (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

die versterkte torsiestaven kosten geld zeg
345 euro voor een set en dan heb je twee sets nodig?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Car: MB

ding van de link kost 225 en je hebt maar 1 stabi stang
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik heb het over de torsie achter :lol: :lol:
Steven

Die van een express schijnen te passen en zijn dikker, die van een echte GTT coupe ook.

Torsiestaven dus.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Die van een express schijnen te passen en zijn dikker, die van een echte GTT coupe ook.

Torsiestaven dus.
express is misschien een optie
of een clio cup achteras
gtt coupe zal moeilijk worden denk ik
Tom
Moderator
Car: MB

Luco/Alpine-racer schreef:ik heb het over de torsie achter :lol: :lol:
oeps :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:die versterkte torsiestaven kosten geld zeg
345 euro voor een set en dan heb je twee sets nodig?
In de achterbrug werken er twee als vering en twee als torsiestabilisator toch? Dan zou je alleen de twee achterste kunnen vervangen, tenzij je ook nog stuggere vering nodig hebt. en dan vooraan ook stugger, voor de balans.

Ik zal binnenkort eens de express-staven opmeten.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-PAZ-
Über-Spammer

Steven schreef:En zo nutteloos als hell op een GTT.

Dit heet trouwens een onderbrug of lower arm bar, die alleen intressant is voor autos zonder subframe. Beter een echte dikkere stabi stang kopen, daar heb je wel flink profijt van (Y)
Merk er ook nagenoeg nix van, maar zit daar ook wel goed als bescherming van carter :wink:

Is er eigenlijk geen torsiestang van een ander model renault die ook past onder een 5je van voor die wat dikker/ sterker is??

Steven schreef:Heb je die oliekoeler nog onder je happer gepast? Doe het anders alleen ff voor mij :p

Als ie genoeg ruimte heeft om ook z'n lucht kwijt te kunnen lijkt me dat echt de ideale oplossing. Want je zult straks toch echt een bredere radiateur (diezhell) in de zomer moeten hebben en dan past het niet meer in dat hoekje.

En probeer nog wat luchtgeleidingskappen te maken om alle lucht door de IC ook door je radiateur te jagen ipv tussen bump en subframe op straat te laten waaien.

En haal die neonbuis van je subframe af :p
Die oliekoeler boven het blok gaat niet gaan, net effe wat te weinig ruimte om die daar kwijt te kunnen. kappen komen er ook nog wel als alles op zen plaats zit, en met de koeling nog effe kijken wat het word. Komen zowieso wat gaten in de bumper boven het nummerbord, zal ook wel al iets helpen en anders idd een grotere rad erin.

Enne die neon hangt daar goed, scheelt 10pk ook kijk je nooit naar "de groote Beurt" :wink: :p :beer:
Steven

Die dikkere rad ga je echt wel nodig hebben, eigenwijs :p

Dikkere torsiestaven? Lees deze pagina nog es goed....
En over dat neon zullen we het maar niet hebben, lapzwans :|-
-PAZ-
Über-Spammer

Ik bedoel niet de storsie staven achter, maar de onderste stabistang tussen de draagarmen voor
Steven

Owzo... Ja die van de coupé versie uiteraard, maar als je serieus iets uprated zoekt moet je toch aftermarket gaan zoeken, dan merk je ook echt verschil (Y)

Die €225 valt trouwens nog behoorlijk mee en ik kan uit m'n ervaring met de corolla vertellen dat je stuurgedrag er echt enorm op vooruit gaat (Y)
Al heb ik wel voor en achter, waarbij de achterzijde ook een stuk stijver is.
En dan praat ik met meer dan 200% stijver...
-PAZ-
Über-Spammer

Zou je stuurgedrag niet wat erg nerveus worden mocht je alleen vanvoor de boel verder aanpassen?? Achter staat ie nu op koni geel en verder valt er daar natuurlijk op de torsie na niet veel aan te passen
Steven

Ja stugger voor is meer onderstuur, om em dan weer neutraal te trekken zul je achter ook stugger moeten krijgen.

Dusja daar zul je ook weer aftermarket moeten gaan kijken, alleen als ik die prijzen zo zie van die staven bij Reichard vraag ik me niet sterk af of bij de metaalboer met een juiste staaf niet ook iets kan fabriceren, stukkie draaien en een spline op laten zetten is op zich geen wereldbewerking.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Ja stugger voor is meer onderstuur, om em dan weer neutraal te trekken zul je achter ook stugger moeten krijgen.

Dusja daar zul je ook weer aftermarket moeten gaan kijken, alleen als ik die prijzen zo zie van die staven bij Reichard vraag ik me niet sterk af of bij de metaalboer met een juiste staaf niet ook iets kan fabriceren, stukkie draaien en een spline op laten zetten is op zich geen wereldbewerking.
spline is niet het probleem, maar het harden en dergelijke daarna is erg bewerkelijk en duur
of je dan goedkoper uit bent weet ik niet, en werkt het dan ook
cliocup staven werken goed, wordt die echt stugger van

alhoewel ik niet echt last heb van uitbreken achter ofzo, met de standaard as op de bumpstops en ook koni geel
Steven

Volgens mij worden die assen helemaal niet gehard, daar wordt je materiaal ooknie echt beter van in dit geval. Het zit em puur in de dikte van de as.

En als de kont nooit om wil komen issie niet stug/hard genoeg achter :p
-PAZ-
Über-Spammer

Steven schreef:Die van een express schijnen te passen en zijn dikker, die van een echte GTT coupe ook.

Torsiestaven dus.

Binnenkort wel eens kijken of die assen van een sexpress passen, als het goed is ligt er op mijn werk nog ergens een achteras van zo een ding.

Eerst maar eens zorgen dat de IC zooi aangesloten is, als het goed is komen mijn slangen deze week nog binnen en heb ik morgen alu buis van 51mm en kan ik weer verder :D
pierre

-PAZ- schreef:Vandaag bandjes binnen gekregen via bandenmarkt, snelle levering (Y)
Yokohama AVS winter 185/55-14 ?
-PAZ-
Über-Spammer

Die liggen erop idd :wink:
-PAZ-
Über-Spammer

De intercooler hangt op zijn plaats :D Vandaag laatste silecone slangen binnen gehad. Slangen van af turbo naar IC zitten ook helemaal aangesloten. Net laatste stukje pijp voor de carb moet ik nog even een nippel op lassen voor het slangetje naar de brandstofdruk regelaar.

Afbeelding

De ic hangt vast met een rubber steun en aan de onderkant met stukje draadeind, dus die gaat nergens meer naar toe :wink: :)

Afbeelding

Aan de rechste kant wel een klein hoekje uit het subframe moeten zagen, omdat anders de slang er niet mooi langs kon. Maar op deze manier kon het net zonder dat de slang tegen het frame zou liggen schuren

Afbeelding

Is al aardig blauw aan het worden onder de kap :) Slang van het luchtfilter moet nog wat aangepast worden, komt net niet mooi uit zo. En dan kan de oliekoeler ook weer terug op zijn plaats.
Moet ook nog een kortere v-riem regelen, dynamo moet toch redelijk wat naar achter om de buis naar de IC er langs te kunnen leggen.
Plaats reactie