Zo kon ik ZEER voordelig van een partikulier dus mooie lichtmetalen velgen kopen met nog perfecte zomerbanden erop.... \:D/
Die liggen nu opgeslagen voor de komende zomer.....
De bestaande stalen velgen met vóór twee slechte banden en achter twee prima banden zijn bedoeld om daar een set winterbanden op te zetten. (en die twee nog goede banden bewaar ik weer tot de slijtage van de zomerbanden is opgetreden)

Nou, ik dus op zoek naar 4 winterbanden.
Uiteraard kan je eerst gaan neuzen bij Kwik Fit (prijsgarantie) of Profile Tirecentre of zo...
Nee, ik dook het internet op.
De keuze viel al snel op een Vredesteinband (zie topic 'waarom winterbanden....')
Dan is het een kwestie van doorzoeken (er zijn héél véél internet-bandenaanbieders) en in 'no-time' had ik een lijst, met bovenaan de goedkoopste.
Ik toch langs een bandenboer in de buurt (met die prijs op papier erbij)
Ik kwam tot een ontstellende conclusie, want wat blijkt:
Die internetaanbieders zitten zó laag met de prijs, daar kan geen Kwik Fit of zo tegen op.
Het prijsverschil is meer dan 100,- per band!!!!!
Op het Internet kost de band (incl. porto en btw) 142,75
Daar komt dan tussen de 13,- en 17,50 bovenop voor het laten monteren bij een bandenboer (die door het internetbedrijf bij jouw in de buurt wordt aangewezen)
De totaalprijs is dan ong. 650,-
(wel even eerst twee weken van te voren giraal betalen)
Bij een bandenboer in de buurt (en veel goedkoper dan Kwik Fit, zeggen ze) kost 4 banden inclusief btw, monteren en balanceren 1088,-

Dus reken maar uit! Een verschil van maar liefst 445,- !!!
Dat is dus snel verdient

Vandaag had ik een 'brainwave'

Het bedrijf waar ik de Vel Satis gekocht had, zou nog een keer naar een kleinigheidje kijken (rammeltje).
Dus ik was in de buurt en het was zo gepiept.
Ik wist bij de aankoop dat de voorbanden op een minimale maat stonden dus reclameren had geen zin.
Toch vroeg ik nog aan de hoofdmonteur er nog even naar te kijken.
Ja, hij gaf me toch wel gelijk dat het minimaal was (wettelijk 1,6 mm en het zat rond de 2.5 mm).
Hij wilde me wel twee banden leveren tegen inkoopprijs.
Ik vroeg of hij me kon 'matsen' op een andere manier.
Het voorstel was, ik zorg voor de banden (had ik dus al gevonden op het internet) en hij legt ze er (gratis) om.
Dan had ik het niet over twee maar vier winterbanden.
Nou, daar was wel over te praten.
Toen vertelde ik van de internetprijzen en dat ik dus de Vredestein Wintrack Xtreme 225/55R17 al voor 142,75 (all-in) kon krijgen.
Hij geloofde het niet.

Ik had toevallig de prijslijst met adres en telefoonnummer bij me dus hij wilde het zelf ervaren.
Hij belde en ja hoor, het klopte.

Hij heeft nog een ander bedrijf gebeld en die kwam er niet onder.
Al babbelend over de prijs gaf hij ook aan slechte ervaringen gehoord te hebben over 'b'-keuze banden die geleverd worden (door die internetbedrijven) en slecht te balanceren zijn.

Dat zet je tot nadenken......

Een feit is dat je eerst het geld giraal moet over maken naar een internetbedrijf en dan twee weken stilte hebt in de hoop dat e.e.a. geleverd wordt zoals besteld.
Reclameren bij zo'n internetbedrijf is een ramp.
Uiteindelijk deed hij een perfect aanbod.
Hij bestelde de banden (op naam van de zaak, inkoopprijs is 145,- en ik hoorde dat op afstand omdat de persoon aan de andere kant van de telefoon nog al hard praatte) en ik zou dan bij aflevering contant de rekening voldoen.
Door de BTW op de zaak te houden krijg ik tóch de banden voor de internetprijs + de montageprijs van 10,- per band.
De zekerheid aan mijn kant is compleet (je ziet waar je voor betaald, na montage).
Deze deal is dus rond.