slecht lopen
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
hallo
mijn clio loopt stationair heel slecht.
heb een andere mappensensor erop gezet en dat helpt ook niks.
als ik het slangetje van de sensor los trek dan loopt hij beter wie weet wat het is.
dan bedoel ik dus dat hij slecht op toeren komt als de sensor aan gesloten is.
ik hoor wel van jullie
mijn clio loopt stationair heel slecht.
heb een andere mappensensor erop gezet en dat helpt ook niks.
als ik het slangetje van de sensor los trek dan loopt hij beter wie weet wat het is.
dan bedoel ik dus dat hij slecht op toeren komt als de sensor aan gesloten is.
ik hoor wel van jullie
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
De clio loopt stationair niet slecht maar onregelmatig.
Heb er al een andere sensor op gehad maar zonder resultaat.
Dus als iemand een idee heeft wat het kan zijn hoor ik het graag.
Heb er al een andere sensor op gehad maar zonder resultaat.
Dus als iemand een idee heeft wat het kan zijn hoor ik het graag.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
heeft niemand een idee wat het kan zijn,wou er nl weer normaal in kunnen rijden.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: di 17 apr 2007 6:09
- Locatie: Hoogersmilde
beetje kansloos 2 topics te openen...
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
had mijn vriendin gedaan wist niet hoe het moest dus vandaar 

-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
hoezo kansloos ik wil dat ding ook weer gewoon aan de loop hebben dus als jij het misschien weet
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Was die andere mapsensor een nieuwe, of gewoon misschien wel net zo brak als je eigen?
Is verder een best vaag probleem, daarom misschien dat je niet al te veel reply's krijgt..
Is verder een best vaag probleem, daarom misschien dat je niet al te veel reply's krijgt..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
het was wel een gebruikte maar het resultaat was dus hetzelfde.
Maar als ik het slangetje eraf haal stinkt hij vreselijk naar benzine in de uitlaatgassen, en dan gaat het weer goed met het gas geven.
Maar als ik het slangetje eraf haal stinkt hij vreselijk naar benzine in de uitlaatgassen, en dan gaat het weer goed met het gas geven.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Klopt, dat deed mijn Mégane 1.6e toen ook, is normaal. Ik had dan achteraf een heel ander probleem, maar ik verdacht eerst de mapsensor en stappenmotor.
Daarover gesproken, heb je die stappenmotor en het gasklephuis al eens schoongemaakt? Als die vervuild en/of 'op' zijn, dan loopt ie ook slecht stationair, en zal ie neigen richting afslaan..
edit: stappenmotor regelt alleen stationair, maar als er iets mis is met het gasklephuis dan zou het volgens mij ook kunnen dat ie onder het rijden ook niet lekker meewerkt.
Daarover gesproken, heb je die stappenmotor en het gasklephuis al eens schoongemaakt? Als die vervuild en/of 'op' zijn, dan loopt ie ook slecht stationair, en zal ie neigen richting afslaan..
edit: stappenmotor regelt alleen stationair, maar als er iets mis is met het gasklephuis dan zou het volgens mij ook kunnen dat ie onder het rijden ook niet lekker meewerkt.
Laatst gewijzigd door Edward op zo 21 okt 2007 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
ik heb mijn stappenmotor en het gasklephuis al eens schoongemaakt.
maar waar zit je stationairregelklep dan als ik vragen mag?
en waar is het rode (enkel) draadje voor op je gasklephuis?
maar waar zit je stationairregelklep dan als ik vragen mag?
en waar is het rode (enkel) draadje voor op je gasklephuis?
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Die stappenmotor is je stationairregelklep, cilindervormig ding naast je gasklep, die heb je dus al helemaal schoon gemaakt?
Wanneer loopt hij slecht stationair? (Koude start, warme motor, als je de koppeling intrapt tijdens rijden, of altijd?)
En wat is slecht? Klein beetje onregelmatig of zwaar schommelend en dat hij afslaat?
Loopt de motor tijdens het rijden wel gewoon goed, geen gestotter ofzo?
Heb je ook de vacuumslang van de mapsensor gecontroleerd op scheurtjes?
Tps sensor of bedrading ervan niet helemaal lekker meer? (rode ding op je gasklephuis)
Lambdasonde (-verwarming)?
Temperatuursensor voor de ecu? (witte stekker op thermostaathuis)
Ontsteking? (verdelerkap/rotor, kabels, bougies, olie in de bougiegaten?)
Laat hem anders bij reno aan de testkast hangen, dan weet je in elk geval of de sensoren goed werken.
Wanneer loopt hij slecht stationair? (Koude start, warme motor, als je de koppeling intrapt tijdens rijden, of altijd?)
En wat is slecht? Klein beetje onregelmatig of zwaar schommelend en dat hij afslaat?
Loopt de motor tijdens het rijden wel gewoon goed, geen gestotter ofzo?
Heb je ook de vacuumslang van de mapsensor gecontroleerd op scheurtjes?
Tps sensor of bedrading ervan niet helemaal lekker meer? (rode ding op je gasklephuis)
Lambdasonde (-verwarming)?
Temperatuursensor voor de ecu? (witte stekker op thermostaathuis)
Ontsteking? (verdelerkap/rotor, kabels, bougies, olie in de bougiegaten?)
Laat hem anders bij reno aan de testkast hangen, dan weet je in elk geval of de sensoren goed werken.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
Hij doet het eigenlijk met warme en koude motor.
Als je het gas intrapt reageert hij heel slecht op het gas.
En volgens mij loopt hij dan eerst op twee poten want we hebben de bougies eruit gehaald en er waren 2 zwart.
Zolang de motor boven de 2500 toeren draait doet hij het wel goed. (onder het rijden)
De vacuumslangen zijn nog goed.
De tps sensor weet ik niet of die goed is, hoe kan je dat testen?
De temp sensor weet ik niet of die goed is, vind dat het wel lang duurt voor de meter omhoog komt dus die is misschien niet goed meer.
En de verdelerkap + kabels moet ik nog even vervangen want de rotor heeft al aangesleten in de verdelerkap en de kabels zijn ook niet alles meer.
De lamdasonde hoe test ik die.
Als je het gas intrapt reageert hij heel slecht op het gas.
En volgens mij loopt hij dan eerst op twee poten want we hebben de bougies eruit gehaald en er waren 2 zwart.
Zolang de motor boven de 2500 toeren draait doet hij het wel goed. (onder het rijden)
De vacuumslangen zijn nog goed.
De tps sensor weet ik niet of die goed is, hoe kan je dat testen?
De temp sensor weet ik niet of die goed is, vind dat het wel lang duurt voor de meter omhoog komt dus die is misschien niet goed meer.
En de verdelerkap + kabels moet ik nog even vervangen want de rotor heeft al aangesleten in de verdelerkap en de kabels zijn ook niet alles meer.
De lamdasonde hoe test ik die.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
En waar komt reno vandaan?
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Vervang dan eerst de verdeelkap, kabels en bougies maar.
Dan zal hij ongetwijfelt al beter lopen.
reno = renault = renault dealer
Dan zal hij ongetwijfelt al beter lopen.
reno = renault = renault dealer
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
als ik dat wist had ik het niet gevraagd



-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
grapjas 

-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
kan ik de temp sensor van het thermostaathuis ook doormeten.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
De auto is klaar.
Gisteren nog even er mee bezig en kwamen we een breuk in een kabeltje tegen.
De lambda sensor was ook nog eens kapot en de injecroren zaten waarschijnlijk ook niet goed gemonteerd.
Maar hij rijdt nu perfect alleen krijg het toerental niet lager dan 1200, weet iemand daar iets op
Gisteren nog even er mee bezig en kwamen we een breuk in een kabeltje tegen.
De lambda sensor was ook nog eens kapot en de injecroren zaten waarschijnlijk ook niet goed gemonteerd.
Maar hij rijdt nu perfect alleen krijg het toerental niet lager dan 1200, weet iemand daar iets op
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
stationeerschroef bij gasklephuis bovenop
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
ben daar al even mee bezig geweest maar als je die schroef bovenop helemaal dicht draait komt hij dus niet lager dan 1200.
en als ik hem weer uitdraai gaat hij alleen maar hoger in toeren lopen.
en als ik hem weer uitdraai gaat hij alleen maar hoger in toeren lopen.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
Hij is tussendoor nog even op de testbank geweest.
Stond zelf te kijken van het resultaat, 161 pk en 213 nm
Stond zelf te kijken van het resultaat, 161 pk en 213 nm
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
wat voor motor ligt erin dan? iets van achterberg of kok motorsport?
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
Volgens mij gewoon een standaard 1.8 16v.
Het enige wat ik heb gedaan is de motor vervangen dus het zal wel in de computer zitten.
Het enige wat ik heb gedaan is de motor vervangen dus het zal wel in de computer zitten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dan wijkt die testbank mega af, dat kan bijna niet anders. om een 1.8 16v zo'n vermogen te kunnen laten draaien kan er eigenlijk niks meer standaard zijn aan je motor op je onderblok na
maargoed, heb je je gaskabel al eens wat korter in je aanslag geduwd?

maargoed, heb je je gaskabel al eens wat korter in je aanslag geduwd?
Tijdje terug zat ik mijn clio boekje te bladeren, op pagina 1 staat iets in de trant van "Als uw clio stationair onregelmatig loopt is dit geen probleem. Dit is normaal. Indien gewenst kan een Renault dealer dit probleem voor u verhelpen." 
Maar goed dat ie weer fatsoenlijk loopt, 1200 is niet gek toch stationair?

Maar goed dat ie weer fatsoenlijk loopt, 1200 is niet gek toch stationair?
Reno-loos
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: za 11 aug 2007 21:48
- Locatie: garsthuizen
maar hoe krijg ik hem omlaag dan.
het schroefje op het gasklephuis is helemaal ingedraaid
het schroefje op het gasklephuis is helemaal ingedraaid
1000? Ik kan me herinneren dat mijn Williams toch echt onder de 1000 rpm zat, maar goed. Met 1000 zou ik niet ontevreden zijn.
1200 vind ik te hoog.
Geen idee hoe je het moet oplossen, helaas.
Misschien een keer de polen van de accu, zodat de ecu zich reset?

Geen idee hoe je het moet oplossen, helaas.

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
bij warme motor schommelt ie op mijn XRD tussen de 865 en 900 tpm (19 16v)
Aan je kilometertellerkabel achter je dash zit een sensor.
Deze sensor maakt massa aan een massapunt, bij je linkerbeen ongeveer als je in de auto zit.
Vaak is deze massa slecht, met hoger lopen (verhoogd stationair wanneer auto rolt). Zwart oogje meen ik.
Deze sensor maakt massa aan een massapunt, bij je linkerbeen ongeveer als je in de auto zit.
Vaak is deze massa slecht, met hoger lopen (verhoogd stationair wanneer auto rolt). Zwart oogje meen ik.