ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maus schreef:Toch konden ze (2 stuks) m'n zakjapanner zowel in de bocht, als op 't rechte niet bijbenen. :D
ken je nagaan wat die evo kan met een echte chauffeur :lol: :lol: :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
keesuitklundert
Berichten: 85
Lid geworden op: do 10 feb 2005 20:35

Maus schreef:
Bart GTT schreef:Binnenkort eens naast de Impreza van een vriend van me zetten.
We waren een stukje gaan rijden in mijn auto, en meneer was zéér onder de indruk, en vreesde dat ie het toch erg moeilijk ging krijgen...
Scheelt toch een paar honderd kilo.
Heeft hij een grotere turbo, dikkere uitlaat en een andere chip. Hij heeft em helaas nog nooit op de rollenbank gezet maar hij denkt dat ie toch wel een pk of 240 heeft... tov de standaard 218 dus... Lijkt mij nog niet zo'n verkeerde schatting met deze specs.
Ik weet niet wie hem dat wijs gemaakt heeft, maar daar klopt niet veel van. ;)
Met alleen al een andere uitlaat en ecutek zit je al op de 280 á 290 pk. Laat staan als er nog een grotere turbo op zit.
Dan heeft tie toch iets verkeerd gedaan ja... :lol: misschien was het een opzetstuk voor de sier ;)
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Zoals ik al zei, heeft ie zijn auto nog nooit op een rollenbank gehad.
Hij weet dus ook helemaal niet hoeveel vermogen zijn Sub heeft.
Hij gokt dus ook dat ie deze pk's heeft.

Dan is hij toch een van de weinige mensen die met het gokken naar hun vermogen ònder het waarschijnlijke vermogen zit.
De auto rijdt op 1,2 bar, dus het leek mij ook wel dat ie meer vermogen zou moeten hebben dan die 240...
De auto staat te koop dus hij zal hem ook niet meer op de rollenbank zetten.

Hier zou ik me dus ook niet voor schamen als ik het hier (waarschijnlijk wel) van verlies.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bwah echt supersnel zijn die dingen niet, met een rollende start moet je toch nog wel bij kunnen blijven denk ik hoor.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Een std Impreza is te doen rollend in 2 of 3..... :D
Gast

volgens mij uit stilstand ook: gewicht vs vermogen en dat kan nogal eens raar uitpakken.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maus schreef:Toch konden ze (2 stuks) m'n zakjapanner zowel in de bocht, als op 't rechte niet bijbenen. :D

Dan pk gewicht verhouding misschien van belang..:D
En tja, het is maar wat je van belang vind, grote auto en snel of een kleinere auto nog sneller.

Eigenlijk is de EVO gewoon een rallywagen, geschikt voor de openbare weg.

En over geschikt gemaakt voor de openbare weg, deze is ook wel leuk:

http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/ ... 1-op-video
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als dat zo is dan moet Bart 'm zeker wel bij kunnen blijven. We reden vanuit stilstand ook een Honda Civic Type-R 'zoek'. (lees: we reden bij 'm weg). Die dingen hebben 200 PK, 6,6 naar de 100. Dan moet die Scooby ook wel te doen zijn. :D
Gast

Arno17 schreef:
Maus schreef:Toch konden ze (2 stuks) m'n zakjapanner zowel in de bocht, als op 't rechte niet bijbenen. :D

Dan pk gewicht verhouding misschien van belang..:D
En tja, het is maar wat je van belang vind, grote auto en snel of een kleinere auto nog sneller.

Eigenlijk is de EVO gewoon een rallywagen, geschikt voor de openbare weg.

En over geschikt gemaakt voor de openbare weg, deze is ook wel leuk:

http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/ ... 1-op-video
het zijn en blijven machtige machines, groot potentieel, degelijk. OP EM staat een evo4, die vind ik persoonlijk 1 van de mooiste, alleen zijn die dingen hier schijtduur in taxen, verzekering e.a
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Maus schreef:Toch konden ze (2 stuks) m'n zakjapanner zowel in de bocht, als op 't rechte niet bijbenen. :D
Gek he... :lol:
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Doe mij de nieuwe GTR maar 530 pk en 3.7 seconden naar de 100 :D
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Tja, maar dat blijft een Nissan :lol:

Dan heb ik toch liever een 78er Skyline met een SR20DET erin :p

Maar effe ontopic.

Twingo2 1.2 16v vs. GolfIII met een petje 1-0

Voor dat het licht op groen ging, zie ie nog iets van leuk boodschappenautootje......tis maar goed dat ik niet met de GT was :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

@ Luco: :gun: ;)
-jo- schreef:het zijn en blijven machtige machines, groot potentieel, degelijk. OP EM staat een evo4, die vind ik persoonlijk 1 van de mooiste, alleen zijn die dingen hier schijtduur in taxen, verzekering e.a
Over welke bedragen praat je dan? :)
(D'r staat overigens ook nog een V te koop.)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Alex Los schreef:Tja, maar dat blijft een Nissan :lol:

Dan heb ik toch liever een 78er Skyline met een SR20DET erin :p

Maar effe ontopic.

Twingo2 1.2 16v vs. GolfIII met een petje 1-0

Voor dat het licht op groen ging, zie ie nog iets van leuk boodschappenautootje......tis maar goed dat ik niet met de GT was :lol:
:lol: :lol: :lol:

that'll teach 'em :)
Gast

Maus schreef:@ Luco: :gun: ;)
-jo- schreef:het zijn en blijven machtige machines, groot potentieel, degelijk. OP EM staat een evo4, die vind ik persoonlijk 1 van de mooiste, alleen zijn die dingen hier schijtduur in taxen, verzekering e.a
Over welke bedragen praat je dan? :)
(D'r staat overigens ook nog een V te koop.)
aankoop voor een 4 ligt rond de 15k
inschrijvingstax (éénmalig; 5k)
jaarlijkse tax, 3k
verzekering, leeftijdsgebonden, maar in mijn geval rond de 1k

en ik weet niet of er iemand in belgië is die aan die dingen kan werken ??? Gewoon omdat ik die markt niet ken, uiteraard zullen er wel specialisten zijn.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Racetech in Morkhoven (?) doet zowieso aan tuning en ik meen ook onderhoud van evo's. Verder zijn er dacht ik diverse evo-dealers in het land. Voor enkelen kan het interessant zijn om naar Frank Vreede in Heijen te gaan.
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Steven schreef:
GeniustheGzA schreef:mercedes 190 frituurpan vs Peugeot 206 Super1600 0-1

maar wel 2 x :D
Hoorde ik nou dat DE frituurpan niet zo mooi meer is?

Enneh een echte super1600 of gewoon een 1600? :p
DE frituurpan is momenteel idd wat minder.... |:

dit was een andere (tragere) frituurpan => 2 liter met 72 peekaas (wel 176 km/u op de gps aangetikt :D ). De 206 in kwestie reed de dagen erna ook mee in de Tour de Corse, zal geen gewone 1600 geweest zijn, hoewel we dat ook niet hadden gewonnen :lol: :lol:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

De Turbo-friteuse heeft na een Steve-O actie inderdaad wat koudvervorming opgelopen. Was combinatie van TE veel grip op de achterbanden (ja, te VEEL...) waardoor er TE veel gas en TE veel klutsdump nodig was om m dwars te krijgen, waardoor ie TE veel omkwam, en TE hard te vangrail in ging, en daarna nog de voorkant......zucht. Maar gaat allemaal goedkomen, heb een uitdeukhamer, en een 24v 'torretje' om straks maar met 1 streepje gas, euh diesel t ding wat makkelijker om te krijgen

De andere 72 pk versie legde het in Ajaccio by Night inderdaad nét :wink: af tegen een super 1600 Peus waar die grapjas net te veel knaken in had gestoken, trottle dinges, uitbouw kitje, breder voor en achtertreintje, stoeltje zus en zo, kooitje hier en daar, 200 pk uitlaatje met vlammen effect (NAAISSSS!!! :p :p ).

Voor het eerst dak vierkant snot werd gereden, en mn l@l uit mn broek lachte, bijrijder incluis :worship:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Renault 5 GTE vs Seat Leon TDi

Snelweg, snelheid, geen flauw idee, de GTE maakte alleen maar kabaal, maar poe, wat keek die stropdas op zijn neus, dat gek ding van Rianne gaat nog behoorlijk aan m. Ik heb geen kilometerteller, maar ik weet niet hoe hard 6750 toeren in de 5e versnelling zijn, leek geen eind aan te komen :lol:

En nog heel wat auto's. Jonge, wat heb ik een lol gehad op de heenweg naar het werk. En in de parkeergarage ! :p Rianne had de safrane vandaag nodig dus ik nam de 5 maar es mee naar Eindhoven. Ik weet 1 ding zeker, tijd voor n 5 :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

canonballman schreef:De Turbo-friteuse heeft na een Steve-O actie inderdaad wat koudvervorming opgelopen. Was combinatie van TE veel grip op de achterbanden (ja, te VEEL...) waardoor er TE veel gas en TE veel klutsdump nodig was om m dwars te krijgen, waardoor ie TE veel omkwam, en TE hard te vangrail in ging, en daarna nog de voorkant......zucht. Maar gaat allemaal goedkomen, heb een uitdeukhamer, en een 24v 'torretje' om straks maar met 1 streepje gas, euh diesel t ding wat makkelijker om te krijgen

De andere 72 pk versie legde het in Ajaccio by Night inderdaad nét :wink: af tegen een super 1600 Peus waar die grapjas net te veel knaken in had gestoken, trottle dinges, uitbouw kitje, breder voor en achtertreintje, stoeltje zus en zo, kooitje hier en daar, 200 pk uitlaatje met vlammen effect (NAAISSSS!!! :p :p ).

Voor het eerst dak vierkant snot werd gereden, en mn l@l uit mn broek lachte, bijrijder incluis :worship:
Clutchkicken zuigt, slechte manier om een drift in te zetten, dan nog liever de handrem of shiftlock.
Maareh wast op de groene hell? Dan heb je toch niet mijn, nog steeds zo mooi glimmende, stuk geraakt he? :p

Fotos? :D
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Nee, regio Tilburg, en was inderdaad met shiftlock (cool woord, kende da nie...). pest is dat ik er achter Bridgestones RE050 op heb liggen met veel profiel. Ideaal om hard en strak een bocht door te gaan, ook op het natte, maar dus niet driftgeschikt vanwege de hoge grip.
En ja, de ene keer wil je een keer een bochtje lekker aansnijden, de andere keer wil je dwars. Misschien een setje Wanlis in de kofferbak mee zeulen, en als ik dwars wil effe krikken en schroeven....
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dieseldruppelaartje in de wielkast :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

:p
Ja, en dan ook een slangetje wat de uitlaat ingaat voor wat extra WITTE rook :)
Henk-ale
Berichten: 182
Lid geworden op: za 7 jul 2007 21:03
Locatie: Wartena

Clio rsi VS Seat leon topsport 190pk 0-1 :D

Wat is dat heerlijk rijden zo'n leon! , in elke versnelling word je heerlijk naar achteren geduwt.. :worship:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Henk-ale schreef:Clio rsi VS Seat leon topsport 190pk 0-1 :D

Wat is dat heerlijk rijden zo'n leon! , in elke versnelling word je heerlijk naar achteren geduwt.. :worship:
Ask Foeke, die heeft net zo'n ding gekocht! :) Welliswaar een 130 of 150 PK maar dan nog! Gaat echt goed vooruit! :)
Henk-ale
Berichten: 182
Lid geworden op: za 7 jul 2007 21:03
Locatie: Wartena

Tim_Coupe schreef:
Henk-ale schreef:Clio rsi VS Seat leon topsport 190pk 0-1 :D

Wat is dat heerlijk rijden zo'n leon! , in elke versnelling word je heerlijk naar achteren geduwt.. :worship:
Ask Foeke, die heeft net zo'n ding gekocht! :) Welliswaar een 130 of 150 PK maar dan nog! Gaat echt goed vooruit! :)
Echt wonderbaarlijk spul , of je nu in z'n 1 of in z'n 6 rijdt er is altijd teveel vermogen :worship:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Henk-ale schreef:
Tim_Coupe schreef:
Henk-ale schreef:Clio rsi VS Seat leon topsport 190pk 0-1 :D

Wat is dat heerlijk rijden zo'n leon! , in elke versnelling word je heerlijk naar achteren geduwt.. :worship:
Ask Foeke, die heeft net zo'n ding gekocht! :) Welliswaar een 130 of 150 PK maar dan nog! Gaat echt goed vooruit! :)
Echt wonderbaarlijk spul , of je nu in z'n 1 of in z'n 6 rijdt er is altijd teveel vermogen :worship:
Ja even... Na verloop van tijd moet het toch weer harder :P Dat is tenminste mijn ervaring ;)
keesuitklundert
Berichten: 85
Lid geworden op: do 10 feb 2005 20:35

Alles went :wink:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Net op de snelweg terug van het werk zitten sporten met een Audi A4 V6 TDI 163 PK, die dacht van, goh daar heb je weer zo'n fout jongetje met een auto die hij heel snel vind. Laat ik hem even kwijt rijden ;)

Viel dat even vies tegen, bij 160 liep ik zelfs in :P
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

gisteren een volkswagen jetta 2.0 T 200 pk ff laten zien wat de clio kan :bang: van 20km/h tot 160 ofzo zat ik hem op zn bumper en toen ging ie maar eens aan de kant (0)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Hardcore RS schreef:gisteren een volkswagen jetta 2.0 T 200 pk ff laten zien wat de clio kan :bang: van 20km/h tot 160 ofzo zat ik hem op zn bumper en toen ging ie maar eens aan de kant (0)
Wist niet eens dat die dingen bestonden.
Maar deed ik van de week even ook bij een voorganger, vond dat ik te dicht op hem kwam en hij tikte tot 3 keer zijn rem aan. :@

Bij 1 keer wordt ik al pislink, dus bij 3.... :gun: ....maar goed, bij het verkeerslichtje stapte meneer uit, alleen ik reed al weg want lampje ging op groen.
Vederop even gewacht en beetje staan bakkeleien met die gast, die was nog meer over de pis van mijn aktie... :p

Kijk, als je vind dat iemand te dicht op me zit laat ik me gas los en ga nog langzamer rijden, die remakties vind ik bloed irritant en nergens voor nodig.......gas los is meer dan genoeg.
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

jep vind ik ook, maarja als je dan gas gaat geven zoals die jetta en je houd t niet ga dan aan de kant >-)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

ik vind sowieso dat je niet bij de ander op de bumper moet gaan zitten :~
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik had er laatst ook 1 op de A2 in de spits op mijn bumper toen ik aan het inhalen was met 120+. Begint die kerel te seinen en te zwaaien dat ie erlangs wil, dus ik geef hem het algemene gebaar van waardering, hij blaft erlangs toen ik naar rechts ging en een paar kilometer verder haal ik 'm rechts in, omdat hij op de linkerbaan in de file stond... :) Raampje naar beneden, effe naast 'm gaan staan en toen piepte hij ineens niet meer zo. ;) Sukkel...
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ferdy schreef:ik vind sowieso dat je niet bij de ander op de bumper moet gaan zitten :~
Ik vond afstand genoeg, hij niet......en tja op de trekhaak zitten is beter..:lol:

En bij 1 keer even te dicht erop en dan gelijk remmen is ook niet netjes....gast reed tijdje voor me en al lekker stevig door vandaar.

En neen, er staan daar geen palen en ook geen jutten, ik ken de weg daar op mijn (Y)
Gesloten