1: bij het monteren van mn uitlaatspruitstuk is er een bout geknapt waar je de moer op draait, is dit erg, zo ja hoe krijg ik hem er het makkelijkst uit.
2: zijn alle dynamo's van renault megane coupe gelijk ???
of zijn er ook weer iets sterkere???
auto gegevens:
1.6 8v bouwjaar 1998
powerfiltertje van green.
leeg geklopte kat..
en een leuke geluids install vandaar mn 2de vraag
2 vragen
Dat tapeind moet je vervangen, anders lekt je uitlaatspruitstuk binnen de kortste keren op die plek. Daar zijn speciale tooltjes voor om een tapeindje eruit te draaien.
Voor de dynamo moet je gewoon even op http://www.hbase.nl kijken, daar staan als het goed is ook de amperages bij. Wel nog even controleren of deze dan ook daadwerkelijk past natuurlijk.
Voor de dynamo moet je gewoon even op http://www.hbase.nl kijken, daar staan als het goed is ook de amperages bij. Wel nog even controleren of deze dan ook daadwerkelijk past natuurlijk.
ja hoor we hebben het voor elkaar
er door heen geboort dus kop lek bij de bout en pa was al lekker schuin gaan boren amateur
dus nu andere kop opzoeken
nu dus mijn vraag weer iemand een kop voor een 1.6 8v
of past er ook een 1.6 16v kop op ???
er door heen geboort dus kop lek bij de bout en pa was al lekker schuin gaan boren amateur
dus nu andere kop opzoeken
nu dus mijn vraag weer iemand een kop voor een 1.6 8v
nou dat valt nog redelijk mee mn pa had hem dus al schuin geboort
en wou hem herstellen
wat redelijk lukte maar op eens was ik door het draadeind heen en ja alu. is niks daar ben je zo door heen, dus in eens FLOEP K*T
het draad eind is voorlopig herstelt maar ik weet niet voor hoelang hij water dicht blijft met locktight (is eerst nood oplossing)
maar goed
nu dus mijn vraag weet iemand een kop voor een 1.6 8v
en wou hem herstellen

het draad eind is voorlopig herstelt maar ik weet niet voor hoelang hij water dicht blijft met locktight (is eerst nood oplossing)
maar goed
nu dus mijn vraag weet iemand een kop voor een 1.6 8v
Als je dat draadeind goed insmeert met "vloeibaar staal" blijft hij gegarandeerd dicht. Je moet wel zorgen dat dat spul een nachtje kan harden, en dat het koelvloeistof vrij is.
Dat vloeibare staal kan je halen bij de betere automaterialen zaak. Is 2 compententen wat je inelkaar kneed, en dat wordt keihard.
Dat vloeibare staal kan je halen bij de betere automaterialen zaak. Is 2 compententen wat je inelkaar kneed, en dat wordt keihard.
oke ik w8 eerst dit af als hij lekt dan ga ik dat vloeibare staal ophalen:)
oke is dit ff af gesloten nu dus ff terug naar de dynamo vraag
kan ik zomaar een andere dynamo er op zetten ???
die meer amperes levert of moet ik dan ook andere dingen aanpassen ???
oke is dit ff af gesloten nu dus ff terug naar de dynamo vraag

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Achter het tapeind zit direct een koelkanaal, vandaar dat er direct koelwater uit stroomt als je het tapeind er uit haalt, boor je door dan kom je rechtstreeks in de cilinder terecht naast de uitlaatklep
Zo'n geval heb ik laatst ook eens gezien, en nee dat heb ik niet gedaan
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191771768-350.jpg[/img]
Over het algemeen loopt ie dan ook niet meer op 4 cilinders en komt het koelwater er ook in een redelijke fontein uit denk ik

Zo'n geval heb ik laatst ook eens gezien, en nee dat heb ik niet gedaan

[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191771768-350.jpg[/img]
Over het algemeen loopt ie dan ook niet meer op 4 cilinders en komt het koelwater er ook in een redelijke fontein uit denk ik

kan ik ook wel even voor je lassen hoor dan weet je zeker dat het heel blijft.
heb ik meer vertrouwen in als vloeibare reparatie meuk.
heb ik meer vertrouwen in als vloeibare reparatie meuk.
gelukkig niet verder door geboort toen ik merkte dat het in eens er in vloog stopte ik meteen
en hij loopt nog gewoon op 4 poten
maar als ik jou ook begrijp als je het draad eind er uithaalt dat er dan ook al koelwater uit komt ??
en deze vraag:

maar als ik jou ook begrijp als je het draad eind er uithaalt dat er dan ook al koelwater uit komt ??
en deze vraag:
kan zonder problemen .