2 vragen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
puddinkie
Berichten: 350
Lid geworden op: di 17 okt 2006 10:12

1: bij het monteren van mn uitlaatspruitstuk is er een bout geknapt waar je de moer op draait, is dit erg, zo ja hoe krijg ik hem er het makkelijkst uit.

2: zijn alle dynamo's van renault megane coupe gelijk ???
of zijn er ook weer iets sterkere???





auto gegevens:

1.6 8v bouwjaar 1998
powerfiltertje van green.
leeg geklopte kat..
en een leuke geluids install vandaar mn 2de vraag
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Als 't zonder die bout ook goed zou zijn, had Ome Reno 'm vast wel achterwege gelaten. ;)
puddinkie
Berichten: 350
Lid geworden op: di 17 okt 2006 10:12

dat is zo maar goed misschien is het ook wel weer extra berekent ;)

dus vandaar mn vragen
morgen ff weer pijp er verder onder zetten en testen maar :)

en uhm die andere van de dynamo iemand een idee??
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dat tapeind moet je vervangen, anders lekt je uitlaatspruitstuk binnen de kortste keren op die plek. Daar zijn speciale tooltjes voor om een tapeindje eruit te draaien.
Voor de dynamo moet je gewoon even op http://www.hbase.nl kijken, daar staan als het goed is ook de amperages bij. Wel nog even controleren of deze dan ook daadwerkelijk past natuurlijk.
puddinkie
Berichten: 350
Lid geworden op: di 17 okt 2006 10:12

ja hoor we hebben het voor elkaar

er door heen geboort dus kop lek bij de bout en pa was al lekker schuin gaan boren amateur

dus nu andere kop opzoeken

nu dus mijn vraag weer iemand een kop voor een 1.6 8v
of past er ook een 1.6 16v kop op ???
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Kop lek?? hoeveel te ver heb je dan wel niet geboord?? Normaal gezien lijkt me dat toch niet zo snel gebeuren
R5GTT. Drive it like you stole it
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Volgens mij ben je dan toch wel een soort van redelijk lomp... :p :lol:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Florus schreef:Volgens mij ben je dan toch wel een soort van redelijk lomp... :p :lol:


Dat wilde ik nog net niet zeggen, maar daar komt het idd wel op neer ja :p :wink: :lol:
R5GTT. Drive it like you stole it
puddinkie
Berichten: 350
Lid geworden op: di 17 okt 2006 10:12

nou dat valt nog redelijk mee mn pa had hem dus al schuin geboort

en wou hem herstellen :D wat redelijk lukte maar op eens was ik door het draadeind heen en ja alu. is niks daar ben je zo door heen, dus in eens FLOEP K*T

het draad eind is voorlopig herstelt maar ik weet niet voor hoelang hij water dicht blijft met locktight (is eerst nood oplossing)

maar goed

nu dus mijn vraag weet iemand een kop voor een 1.6 8v
of past er ook een 1.6 16v kop op ???
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Als je dat draadeind goed insmeert met "vloeibaar staal" blijft hij gegarandeerd dicht. Je moet wel zorgen dat dat spul een nachtje kan harden, en dat het koelvloeistof vrij is.

Dat vloeibare staal kan je halen bij de betere automaterialen zaak. Is 2 compententen wat je inelkaar kneed, en dat wordt keihard.
puddinkie
Berichten: 350
Lid geworden op: di 17 okt 2006 10:12

oke ik w8 eerst dit af als hij lekt dan ga ik dat vloeibare staal ophalen:)

oke is dit ff af gesloten nu dus ff terug naar de dynamo vraag :)


kan ik zomaar een andere dynamo er op zetten ???

die meer amperes levert of moet ik dan ook andere dingen aanpassen ???
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Achter het tapeind zit direct een koelkanaal, vandaar dat er direct koelwater uit stroomt als je het tapeind er uit haalt, boor je door dan kom je rechtstreeks in de cilinder terecht naast de uitlaatklep :p

Zo'n geval heb ik laatst ook eens gezien, en nee dat heb ik niet gedaan :D

[img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/1191771768-350.jpg[/img]

Over het algemeen loopt ie dan ook niet meer op 4 cilinders en komt het koelwater er ook in een redelijke fontein uit denk ik :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kan ik ook wel even voor je lassen hoor dan weet je zeker dat het heel blijft.
heb ik meer vertrouwen in als vloeibare reparatie meuk.
puddinkie
Berichten: 350
Lid geworden op: di 17 okt 2006 10:12

gelukkig niet verder door geboort toen ik merkte dat het in eens er in vloog stopte ik meteen :) en hij loopt nog gewoon op 4 poten :)
maar als ik jou ook begrijp als je het draad eind er uithaalt dat er dan ook al koelwater uit komt ??



en deze vraag:
kan ik zomaar een andere dynamo er op zetten ???

die meer amperes levert of moet ik dan ook andere dingen aanpassen ???
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kan zonder problemen .
puddinkie
Berichten: 350
Lid geworden op: di 17 okt 2006 10:12

oke thanx :) tot nu toe heeft het blok nog niet gelekt

nu alleen ff kijke naar andere dynamo :)

snaren moeten toch vervangen worden
puddinkie
Berichten: 350
Lid geworden op: di 17 okt 2006 10:12

uhm waar kan ik zien hoeveel amperes mn dynamo levert ?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Daar zul je een multimeter voor moeten gebruiken... Dat kun je niet zomaar effe ergens zien.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Een multimeter kan meestal maar tot 10 Ampére meten, dus daar heb je geen hol aan.
Er zal misschien een stikkertje op de dynamo zitten ofzo.
Plaats reactie