Alarm / remote switchbox aansluiten op knipperlichten

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
alexs
Contacteer:

crosspost:)

Allen,

Ik heb een remote switchboxje gekocht waarmee ik als het goed is me auto op afstand de knipperlichten aan kan laten gaan zodat ik de auto sneller terug vind op 'n parkeerterrein.
Nou vroeg ik me dus af vanaf welke plek ik 't beste de 12v op de lijn kan laten komen, bij de richtingaanwijzer klingelateur of vlak voor 't relais van de knipperlichten in de relaiskast onde r't dashboard.. Iemand ervaring mee met o.a. 't aansluiten van 'n aftermarket alarm? Ze hoeven wat mij betreft niet echt te knipperen, blijven branden is ook ok. Nou weet ik dat langs het alarm licht knop alle draden lopen, zou ik ze daarop kunnen tappen dat ze wel knipperen? Gaat dan de klingelateur niet raar doen?

Miss ist ook leuk mn koplampen erop te zetten maar die moeten dan vast voor 't relais (zijn die er uberhaupt??) ivm met de ampere die ze trekken...

p.s. int werkplaats handboek staat wel leuk een overzicht van 't relais bakje, van o.a. de mistlichten voor etc maar numertje 4 word beschreven als de 'knipperlicht automaat'.. is dit gewoon 't relais om ze te laten knipperen??

Hoop vragen, doe 't liever gelijk goed voor ik 't weer vernueck. :@
m'n hoofd vraag is iig, op welke poot van het relais moet 12v komen te staan om de relais te laten schakelen?
alexs
Contacteer:

Kan iemand anders 'm een duw geven naar electra? :)
Roy
Moderator

Verplaatst. :)

Om wat voor auto gaat het eigenlijk? :)
5 GT Turbo '88 GT5
alexs
Contacteer:

Roy schreef:Verplaatst. :)

Om wat voor auto gaat het eigenlijk? :)
Thx, een Clio RSi uit 95, ik heb een foto van het relais van de mistlichten, er staat een schema op maar dat is chinees voor me:

[img]http://www.zynex.nl/relais.jpg[/img]

Op welke pin zou nou spanning moeten komen staan (ik gok zelf dat pin1 hem doet schakelen tussen 3en4 en 3en5...) en nog iets, Zal hij ook in schakelen als de stadslichten op dat moment niet aanstaan??

Ik weet het, het is een kwestie van proberen maar ik ben als de dood dat de hele zekeringskast doei zegt..
Robke
Car: Lexus IS250

Als je niet eens weet hoe een relais werkt zou ik er niet aan beginnen.
De spoel is pin 1 en 2, dus de + moet op 1, de massa op 2.
Dan schakelt hij dus de rest, pin 3 is in, pin 4 is doorverbonden in rust en pin 5 is doorverbonden als het relais bekrachtigd is.
alexs
Contacteer:

topper, hij is gelukt, ik heb een ander relais gewoon op punt 5 gezet, nu kunnen me mistlichten op afstand aan .. :lol:
Plaats reactie