ACT: Clio II

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

heb je chassisnr? dan kijk ik ff voor je :wink:
Haas
Car: Megane RS

nee.... :~

auto staat niet hier. kenteken kan ik ff navragen voor je... Is de Clio van een collega van me... Heppie wat aan een kenteken?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

uhm nee. gewoon ff chassisnr geven. staat op z'n kenteken :p

ik ga zo aan de clio beginnen dus ff opschiete :D :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

je hoort het zo,

moet toch ff naar renault :p

edit: ze zijn verschillend :wink:
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Weet iemand toevallig of de knop van de elektrische verstelbare spiegels ook verlicht hoort te zijn? Net zoals de knopjes van de elektrische ramen?
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Die knop is niet verlicht. Zowel in de Scenic als nu in de Laguna is ie bij mij iig. niet verlicht.

Kan natuurlijk ook kapot zijn. :wink: :p

Wie gaat er nu in het donker zijn buitenspiegels verstellen? :)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-PAZ-
Über-Spammer

Haas schreef:ow..paz...zie nu je reply pas :S

PM met gegevens wel gehad nog??
R5GTT. Drive it like you stole it
Ferdy
Über-Spammer

Mike (spitsoor) schreef:Weet iemand toevallig of de knop van de elektrische verstelbare spiegels ook verlicht hoort te zijn? Net zoals de knopjes van de elektrische ramen?
nee is niet verlicht
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Bij mij ook niet iig :p
Cleaned Style
Projecttopic
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Oke dan. @ duupke idd is niet echt nodig in het donker he :P Maar het viel me ineens op. en dan rijdt ik er pas 4œ jaar in :p
Haas
Car: Megane RS

-PAZ- schreef:
Haas schreef:ow..paz...zie nu je reply pas :S

PM met gegevens wel gehad nog??
yeps :ja:

tnx nog ervoor!
janaartzoet

Mensen,

Ik heb even een vraagje.

Ik heb een clio II 1.6 16 kleppert uit 2002, met de ' nieuwe ' koplampen. voor de rest nog helemaal standaard maar ik wil er graag andere velgen onder zetten: de OZ superturismo's GT. En dan 17 inch. Een vriend van me zegt dat het comfort dan stukken minder word ivm de platte bandjes. Klopt dit??? zo ja, is er dan iets waardoor ik dat comfort dan weer iets kan verbeteren??

En ojah, als ik die 17 inchers eronder heb hoeveel cm kan ik dan verlagen zonder dat hij 'schuurt' tegen de wielkassen??

Alvast bedankt :D
~thijs~
Contacteer:

Ik heb er 17'' met 205/40/17 banden onder zitten en tja het comfort gaat er iets op achteruit, maar de looks gaan met stappen vooruit :) Ik heb er een verlaging van platimex onder zitten van -3,5 cm

[img]http://brick14.hyves.org/60900001-60950 ... _QkcP.jpeg[/img]
Marco (ClioII)

~thijs~ schreef:Ik heb er 17'' met 205/40/17 banden onder zitten en tja het comfort gaat er iets op achteruit, maar de looks gaan met stappen vooruit :) Ik heb er een verlaging van platimex onder zitten van -3,5 cm

[img]plaatje
Gabri en ik hadden het hier een half uur geleden nog over. Ik ben zelf ook van plan mijn clio met 3.5 cm te verlagen en zochten naar de foto van jouw auto en je banden maat. :lol: :smoke: Loopt het met 3.5 cm verlaging niet aan in de wielkast? Thanx!
Laatst gewijzigd door Marco (ClioII) op di 9 okt 2007 20:35, 3 keer totaal gewijzigd.
janaartzoet

Ok bedankt voor de info :)

Kan iemand ook de superturismos GT er onder shoppen als 17''??? en dan verlagen 2 á 3 cm??

Mijn auto:

http://www.jonkerauto.nl/ap_images/57jhxg4.jpg

Velgen:

http://www.stylexperten.se/shop/images/ ... smo_GT.jpg
janaartzoet

Velgen:

[img]http://www.stylexperten.se/shop/images/ ... smo_GT.jpg[/img]

Auto:

[img]http://www.jonkerauto.nl/ap_images/57jhxg4.jpg[/img]

En dan nog een vraagje. Hoe zit het met de wegligging als je 17'' hebt?? ik hoorde dat de wegligging slechter word met 17'' vergeleken met kleinere velgen bijvoorbeeld 15''.
~thijs~
Contacteer:

Marco (ClioII) schreef:
~thijs~ schreef:Ik heb er 17'' met 205/40/17 banden onder zitten en tja het comfort gaat er iets op achteruit, maar de looks gaan met stappen vooruit :) Ik heb er een verlaging van platimex onder zitten van -3,5 cm

[img]http://brick14.hyves.org/60900001-60950 ... _QkcP.jpeg[/img]
Gabri en ik hadden het hier een half uur geleden nog over. Ik ben zelf ook van plan mijn clio met 3.5 cm te verlagen en zochten naar de foto van jouw auto en je banden maat. :lol: :smoke: Loopt het met 3.5 cm verlaging niet aan in de wielkast? Thanx!
Ghehehehe. Er loopt bij mij niets aan. Heb dacht ik een ET van 43

@Jan: zoals ik al zei, je comfort gaat zeker wel iets achteruit
Dnns

je wegligging ligt ook aan het merk banden dat je kiest..
heb er zelf toyo proxes T1R 195 45 R16 onder liggen en een 6 cm voor
4 cm achter verlaagd en dat kleeft aan de weg ! met andere
bredere banden zal de wegligging zeker verbeteren ! (Y)
~thijs~
Contacteer:

Wegligging gaat met stappen vooruit. Je banden hellen minder over in de bochten omdat je wangen veel lager zijn, de verlaging zorgt voor een stuggere vering en zorgt er weer voor dat je auto minder zal overhellen in de bacht.

Wat dennis al zegt, Toyo's plakken prima met droog weer, helaas met nat weer alleen een stuk minder
Rory

Toevallig iemand hier die een Devil Furious Sound einddemper onder zijn Clio II heeft gehangen?

Ben beetje benieuwd hoe de verschillende eind/sierstukken eruit zien aangezien ik me niet echt kan voorstellen hoe ze eruit zien als ik kijk op de Devil site :nee:

Ben ook benieuwd hoe het gaat klinken zodra deze er onder hangt (~)
Dnns

~thijs~ schreef:Wegligging gaat met stappen vooruit. Je banden hellen minder over in de bochten omdat je wangen veel lager zijn, de verlaging zorgt voor een stuggere vering en zorgt er weer voor dat je auto minder zal overhellen in de bacht.

Wat dennis al zegt, Toyo's plakken prima met droog weer, helaas met nat weer alleen een stuk minder
(Y)
Remco_Rs
Contacteer:

Zo kogel is door de kerk...Heb zojuist mijn Clio SI verkocht.HEb er 4 jaar met heeeel veel plezier mee gereden.Maar ben gewoon toe aan wat anders.Zal waarschijnlijk een Clio 2 ph2 RS worden :D ..Dus blijf gewoon in de club (Y)
janaartzoet

Iemand ervaring met de velgen AEZ Xylo 17 inch?? ik belde net naar een leverancier van die velgen en die zei als ik 17 inch er onder doe, dat ik dan de wielophanging en dergelijke moet gaan veranderen. Is dat nadelig voor de auto qua wegligging en dat soort dingen?
Gabri van der Veen
Über-Spammer

janaartzoet schreef:Iemand ervaring met de velgen AEZ Xylo 17 inch?? ik belde net naar een leverancier van die velgen en die zei als ik 17 inch er onder doe, dat ik dan de wielophanging en dergelijke moet gaan veranderen. Is dat nadelig voor de auto qua wegligging en dat soort dingen?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=22803
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Marco (ClioII)

janaartzoet schreef:Iemand ervaring met de velgen AEZ Xylo 17 inch?? ik belde net naar een leverancier van die velgen en die zei als ik 17 inch er onder doe, dat ik dan de wielophanging en dergelijke moet gaan veranderen. Is dat nadelig voor de auto qua wegligging en dat soort dingen?
Ik heb AEZ Xylo velgen onder mijn clio. Ik heb er 15000 km probleemloos mee gereden. Je wielophanging hoeft niet aangepast te worden. Ik heb de bandenmaat 205/40/17 En de ET waarde van de velg is 38. Je comfort word wel wat minder omdat je bandjes platter zijn :)

Hier wat :foto: :foto:

[img]http://members.chello.nl/r.hoekstra11/i ... /Clio5.JPG[/img]

[img]http://members.chello.nl/r.hoekstra11/i ... c/Clio.jpg[/img]
janaartzoet

Ok bedankt voor de info, maar heb ze toch in 16 inch besteld met 205/45/16 bandjes, kan ze zaterdag ophalen. Gelijk ook even verlagingsveren gehaald van 3,5 cm :D Zal zaterdag wel even wat fotos posten :smoke:
Ferdy
Über-Spammer

nice wieltjes hoor !!!!!!
zeker in 17 inch, staat precies goed ! :)
Dnns

dan 35 mm naar beneden en dan is die helemaal af (Y)
Marco (ClioII)

Dnns schreef:dan 35 mm naar beneden en dan is die helemaal af (Y)
De verlagingsset is al besteld en word dit weekend of volgend weekend gemonteerd :) Het merk is van weitec en de voorkant word 4.5 cm verlaagd en de achterkant 3.5 cm
Laatst gewijzigd door Marco (ClioII) op do 18 okt 2007 16:04, 2 keer totaal gewijzigd.
janaartzoet

Even vraagje, als ik de 16 inch AEZ Xylo velgjes eronder heb, tot hoeveel cm kan ik dan verlagen zonder dat ie in de wielkassen aanloopt? ik zat zelf te denken aan 4 cm, maar ik hoorde dat ik dan over moet gaan van normale verlagingsveren op schroefsetjes
Dnns

janaartzoet schreef:Even vraagje, als ik de 16 inch AEZ Xylo velgjes eronder heb, tot hoeveel cm kan ik dan verlagen zonder dat ie in de wielkassen aanloopt? ik zat zelf te denken aan 4 cm, maar ik hoorde dat ik dan over moet gaan van normale verlagingsveren op schroefsetjes
ik heb 16 '' eronder liggen voor 6 cm verlaagd en achter 4 cm.. :)
met orginele schokdempers.. dus weet niet waarom je over zou moeten
stappen naar een schroefset ? tuurlijk is het beter maar het kan gewoon
met orginele schokdempers (Y)
Dnns

Marco (ClioII) schreef:
Dnns schreef:dan 35 mm naar beneden en dan is die helemaal af (Y)
De verlagingsset is al besteld en word dit weekend of volgend weekend gemonteerd :) Het merk is van weitec en de voorkant word 4.5 cm verlaagd en de achterkant 3.5 cm
]

ben benieuwd naar het resultaat ! wel ff :foto: maken !
Remco_Rs
Contacteer:

Zo het moment is aangebroken,ben nu officeel Autoloos :).Ga nu de komende tijd even lekker alles op de fiets doen.Zodat het spaarvarkentje nog even volgestort kan worden....En dan gaat er lekker een Clio RS ph2 komen.Waar ik natuurlijk weer het een en ander aan ga verranderen >-)
Sanderrs
Contacteer:

Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een hoedenplank voor een clio 2 ph 1 iemand??

Alvast bedankt,Sander
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Op marktplaats kwam ik er van de week nog 1 tegen!
Cleaned Style
Projecttopic
Plaats reactie